Noul CrossGolf

Noul CrossGolf
CrossGolf, masina inteligenta care acopera golul dintre MPV si SUV
Modelul Cross completeaza gama Golf, fiind a sasea varianta
Actuala generatie Golf – conceptul auto care a înregistrat cel mai mare succes din toate timpurile – intra din nou în formatia completa pe drumurile acestei planete: la Salonul Auto de la Geneva a debutat, ca premiera mondiala, noua editie a modelului CrossGolf. Cu un nou design, cu motorizari noi TDI si TSI si cu noi dotari. Cu Golf în versiune clasica, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI si Golf R care a fost introdus pe piata doar de putine saptamâni, gama cuprinde acum sase modele de sine statatoare. Totusi, împart între ele componentele high-tech ale unui sistem modular inovativ. Astfel, ca si predecesorul sau, CrossGolf a fost dezvoltat având la baza modelul Golf Plus. Dar, fiind un model all-round, varianta Cross reprezinta modelul de trecere între MPV (Multi Purpose Vehicle) si SUV (Sport Utility Vehicle), combina deci variabilitatea MPV-urilor cu robustetea masinilor de teren. Toate aceste categorii au în comun pozitia ridicata a scaunelor, care este la mai mare cautare ca niciodata.
Motorizari Euro 5: TDI si TSI stabilesc etalonul pentru motoarele economice
Noul CrossGolf va fi disponibil deja din aprilie pe primele piete. Cumparatorii inteligentui model cu cinci usi vor prinde gustul unei noi generatii de propulsoare care includ si avantaje considerabile în privinta consumului de combustibil. Sunt folosite exclusiv motoare supraalimentate cu injectie directa pe benzina (TSI) si diesel (Common-Rail-TDI). Iar acestea sunt pe cât de agile, pe atât de economice. Aceasta devine evident la exemplul oferit de CrossGolf 1,4 TSI cu 118 kW / 160 CP: motor pe benzina cu turbocompresor, cu un cuplu maxim de 240 newtonmetri (începând de la 1.500 rpm), permite o viteza maxima de 207 km/h, iar condus cu ajutorul cutiei de viteze cu 6 trepte consuma în medie doar 6,8 litri de combustibil (analog 159 g/km CO2). Chiar comparativ cu TSI-ul primei generatii, fata de care este cu 20 de CP mai purternic (!), consumul este mai redus cu 0,5 litri. Ca alternativa TSI-ul este disponibil optional si cu DSG cu 7 viteze; si în acest caz consumul este de 6,8 litri. Celelalte motorizari TSI disponibile sunt variantele cu 77 kW / 105 CP si 90 kW / 122 CP.
Conform asteptarilor, noile motorizari CrossGolf Common-Rail-TDI sunt extrem de economice. Au puteri de 77 kW / 105 CP (1,6 litri) si 103 kW / 140 CP (2,0 litri) si dispun din standard de filtru de particule diesel. Astfel, de exemplu, motorul TDI de 140 CP cu cutie cu 6 viteze, consuma doar 5,3 litri (138 g/km CO2). Cuplul maxim al acestui motor este atins deja la 1.750 rpm, având impunatoarea valoare de 320 newtonmetri.
Cutia automata a unei noi ere: DSG pentru patru din cinci motorizari
Cu exceptia motorului TSI de 105 CP, toate variantele de motorizare pot fi combinate cu o cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj – DSG. Pentru motoarele pe benzina si pentru TDI de 105 CP se foloseste versiunea cu 7 viteze; iar pentru TDI cu 140 CP varianta cu 6 viteze, reglata special pentru cuplu motor extrem de mare. În plus, toata gama de motorizari CrossGolf respecta norma stricta de emisii Euro 5.
Exterior Cross: noul ADN defineste design-ul frontal
A doua generatie CrossGolf urmeaza, similar celorlalte noi modele, noul ADN al design-ului Volkswagen. Iar aceasta se reflecta foarte expresiv mai ales în banda orizontala a radiatorului, pozitionata între farurile frontale, precum si în spoilerele din fata, care au de asemenea o linie orizontala. Modelul nou combina aceasta linie cu elementele tipice modelelor Cross.
În comparatie cu prima generatie CrossGolf, costumul robust de teren a fost conceput mai elegant, iar linia a fost adaptata noului ADN al design-ului Volkswagen. Similar cu noul CrossPolo rezulta astfel, mai ales în partea frontala, un aspect foarte diferit. Protectia în nuanta antracit urmareste în partea de sus a barei frontale, linia stilistica orizontala de design. Aici sunt integrate, în exteremele laterale, proiectoarele de ceata, disponibile în standard. În partea de jos, zona frontala este limitata inferior de o margine cu design de scut, în nuanta argintie. Lateral, noul CrossGolf prezinta extensiile tipice deasupra rotilor, inclusiv protectia pragurilor si a partii inferioare a usilor. Bara din spate este protejata similar cu cea din fata si este accesorizata cu un scut stilizat argintiu. General valabil: datorita protectiilor vopsite în culoare închisa si a garzii la sol, ridicata cu 20 milimetri, noul CrossGolf (în standard suspensie de drumuri grele cu garda la sol de 111 milimetri) înfrunta cu usurinta chiar zone de off-road mai usoare; bandourile protejeaza masina si în traficul zilnic urban.
Asa cum este specific modelelor Cross, carcasele oglinzilor sunt vopsite argintiu pentru toate variantele, având astfel aceeasi nuanta ca si elementele de scut ale barelor si armonizând cu barele de portbagaj argintii incluse în dotarea standard. Design-ul exterior este desavârsit prin aplicatiile cromate si prin sigla “CrossGolf” inscriptionata pe lateral, precum si prin noile jante de aliaj de 17 toli (“Budapest”).
Culorile exterioare: Volkswagen ofera noul CrossGolf în sase culori diferite – începând cu nuanta aflata mereu în tendinte, “Candy White”, si pâna la “United Grey” si “Reflexsilver Metallic”, “Shadow Blue Metallic”, “Cashmere Brown Metallic” si “Deep Black Pearl Effect”.
Interior: mult spatiu în interiorul individualizat
Un stil inconfundabil si o ambianta proaspata si simpatica sunt caracteristicile definitorii ale interiorului noului CrossGolf. Acesta dispune în standard de scaune sport (fata), inclusiv tapiterie în doua culori si cusaturi decorative. Partile interioare ale suprafetei de sezut si de spatar sunt personalizate prin modelul gri deschis “Cellular” cu cusaturi decorative colorate. Partile laterale si cele din spatele scaunelor au nuanta “Negru Titan”. Spatarele scaunelor din fata sunt dotate în exterior cu mese rabatabile si cu buzunare de depozitare. Covorasele decorate prin cusaturi colorate confera un accent stilistic deosebit.
În plus, CrossGolf este personalizat cu ajutorul ornamentelor cu aspect de inox ale suflantelor. De asemena în standard: asa numitul “pachet de piele small” cu volan în trei spite, cu levierul si partea superioara a schimbatorului de viteze îmbracate în piele. Si nu in ultimul rand, noul Volkswagen este individualizat prin foliile de protectie inscriptionate cu sigla “CrossGolf” de pe pragurile usilor din fata si prin pedalele cu aspect de aluminiu.
Similar cu Golf Plus, interiorul noului CrossGolf este caracterizat prin variabilitatea deosebita si pozitia foarte ridicata a scaunelor. În plus, CrossGolf ofera atât în fata, cât si în spate, foarte mult loc la picioare. Si nu doar atât: în functie de pozitia banchetei rabatabile asimetric si glisante longitudinal, volumul portbagajului variaza între minim 395 litri si maxim 540 litri. Atunci când spatarul banchetei este complet rabatat, capacitatea de încarcare este de pâna la 1.450 litri.
Dotari standard: Cross însemna si exclusiv
CrossGolf are în standard, printre altele, oglinzi exterioare reglabile electric si încalzite, faruri spate cu tehnologie LED, geamuri termoizolante în tenta verde, lumini de drum permanente si închidere centralizata cu telecomanda. În interior echiparea standard prevede de exemplu instalatia de aer conditionat “Climatic” cu reglare semiautomata, scaun sofer reglabil pe înaltime, geamuri actionate electric fata si spate, volan reglabil pe înaltime si longitudinal, display multifunctional, capac rezervor cu deschidere telecomandata, torpedou cu sistem de racire si de încuiere, lumini pentru citit fata, precum si spatii de depozitare pe plafon si la toate usile, iar în fata si cu suporti pentru sticle de 1,5 litri.
Optional, Volkswagen ofera pentru CrossGolf si accesorii precum: interior din piele (tip “Vienna”), faruri bi-xenon cu lumina dinamica la virare, precum si camera Rear Assist, pentru mersul în marsarier. Cei care doresc sa parcheze mai usor, comanda CrossGolf cu Park Assist si deleaga astfel sarcina aceasta masinii lor, Volkswagen. Una dintre putinele optiuni care nu este disponibila pentru CrossGolf este suspensia sport. Dar asta este logic, fiind vorba aici de o alta categorie. În schimb Golf GTI si Golf R nu pot fi comandate, nici în schimbul banilor si nici în schimbul unei vorbe bune, cu suspensiile de drumuri grele cu garda ridicata cu 20 milimetri, asa cum poate fi comandat Golf-ul all-terrain. Din fericire…