Noul BMW X5 2010
Noul BMW X5 2010
Mai dinamic, mai eficient si mai luxos ca niciodata, noul BMW X5 continua sa-si consolideze pozitia de lider în segmentul competitiv al automobilelor premium cu tractiune integrala. O gama de motoare ce a fost complet revizuita, o transmisie automata cu opt trepte în dotare standard si un sistem inovator de asistare a conducatorului asigura si mai multa placere de a conduce. Modificarile specifice de design accentueaza în cel mai autentic mod caracterul sportiv sporit. Noile culori de exterior si elemente de décor interior, precum si jantele din aliaj usor subliniaza stilul exclusivist al automobilului. Eficienta îmbunatatita ofera un avantaj suplimentar important fata de competitie. Cu toate ca performantele au crescut, consumul de combustibil si nivelul emisiilor a scazut cu pâna la 10 procente fata de generatia anterioara de propulsoare.
O data cu lansarea primei generatii a modelului BMW X5 a fost inaugurat segmentul Sports Activity Vehicle. Noul BMW X5 îsi întareste statutul de lider printr-o tehnologie inovatoare a transmisie, prin particularitati de echipare de prima clasa, un design expresiv si calitate premium. BMW X5 xDrive50i cu motor V8 echipat cu BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection reprezinta, datorita puterii de 300 kW/407 CP, vârful de gama al modelului. Noul BMW X5 xDrive35i este propulsat de un motor cu sase cilindri dispusi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection si VALVETRONIC, ce dezvolta 225 kW/306 CP.
O noua generatie de propulsoare ajuta ca cele doua variante diesel din echiparea BMW X5 sa atinga raportul optim între performante si consumul de combustibil. BMW X5 xDrive40d, cu motor cu sase cilindri dispusi în linie si bloc motor integral din aluminiu, este echipat cu TwinPower Turbo si injectie directa common rail de a treia generatie pentru a dezvolta o putere maxima de 225 kW/306 CP. Cu toate ca se înregistreaza un plus de putere de 15 kW fata de predecesorul sau, consumul mediu în ciclul de testare EU a fost redus la 7,5 litri/100 km. Noul BMW X5 xDrive30d are un nivel si mai scazut al consumului. Acest propulsor diesel cu sase cilindri, cu o putere crescuta cu 7 kW la 180 kW/245 CP, se remarca cu un consum de 7,4 litri/100 km în ciclul de testare EU. Toate motoarele respecta normele EU5 cu privire la emisii si beneficiaza de taxa de înmatriculare zero pentru piata din România.
Progresul constant în reducerea consumului de combustibil si a nivelului emisiilor este rezultatul strategiei de dezvoltare BMW EfficientDynamics, care a fost implementata constant la toate modelele BMW X.
Mai mult, puterea inovatoare a celui mai de succes producator auto premium din lume este evidenta si în multitudinea de sisteme de asistare a conducerii, care sunt disponibile la noul BMW X5 ca parte a programului BMW ConnectedDrive. Acestea sunt o serie de optiuni unice în cadrul acestui segment competitiv. BMW X5 este singurul automobil din acest segment care poate fi echipat cu Head-Up Display si sistem Surround View (vedere panoramic pentru asistarea la parcare). În plus, acest model Sports Activity Vehicle ofera acum o varietate de optiuni precum Active Cruise Control (tempomat activ) cu functie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii de deplasare), Speed Limit Info (info pentru limita de viteza) si Side View (vedere laterala).
BMW X5 ofera performante superioare dinamice pe sosea. Datorita tehnologiei inteligente de tractiune integral, BMW xDrive ofera si calitati excelente în regim off-road. Acest sistem de tractiune integrala permanenta, care este disponibil standard, asigura un reglaj variabil al cuplului transmis între puntea fata si cea spate. Sistemul electronic de control si DSC Dynamic Stability Control (Control Dinamic al Stabilitatii) integrat faciliteaza un raspuns rapid, neegalat, la diferite situatii de condus. Orice tendinta a automobilului de a supravira sau subvira este imediat depistata, astfel încât sa poata fi facute ajustarile potrivite pentru a asigura stabilitate înainte ca persoana de la volan sa observe nevoia de a interveni. În acest sens, xDrive este capabil sa optimizeze în avans atât dinamica, cât si tractiunea pe suprafetele alunecoase. Noul BMW X5 ofera o versiune modificata a acestei tehnologii de tractiune integrala. Cu o configuratie de baza revizuita si interpretata pentru un comportament neutru, xDrive contribuie efectiv spre o crestere a dinamicii condusului, un element unic în segmentul premium.
Interiorul noului BMW X5 este echipat, standard, cu cinci scaune confortabile, dar exista si optiunea unui al treilea rând de locuri pentru a face loc pentru alti doi pasageri. Capacitatea compartimentului de bagaje poate fi adaptata în mod flexibil pentru a se potrivi diferitelor cerinte. Prin rabatarea completa a banchetei spate, spatiul de depozitare poate fi crescut de la 620 litri la un maximum de 1.750 litri. Chiar si cu sapte locuri în echipare, spatiul de stocare disponibil masoara 200 litri.
Design: proportii bine echilibrate si un semnal clar al performantelor sportive.
Designul caroseriei este caracterizat de proportii bine echilibrate care accentueaza atât eleganta puternica a automobilului, cât si agilitatea acestuia. Ampatamentul lung, consolele scurte în fata si în spate si pasajele largi ale rotilor ofera un echilibru vizual al sectiunilor fata, respectiv spate ale automobilului. Unghiurile montatilor au fost concepute sa se curbeze în sus, pentru a se uni la un punct imaginar de pe acoperis, sustinând astfel impresia unei caroserii care este sprijinita cu putere pe rotile fata si cele spate.
În plus, partea laterala a automobilului este extinsa cu eleganta prin liniile orizontale. Suprafata capotei curge cursiv spre linia mediana. Linia de contur de la nivelul încuietorilor usilor – proeminenta si usor înclinata – se extinde de la pasajele rotilor fata spre spatele automobilului. De forma rectangulara, pasajele rotilor – puternic conturate – simbolizeaza stabilitate si forta.
Acest Sports Activity Vehicle are o aparitie dinamica, robusta, dar elegant. Designul sau reflecta performantele sportive superioare pe asfalt, potentialul sporit în regim offroad si caracterul premium al acestui automobil.
Parte frontala nou conceputa, orientata clar spre sosea.
Prin capota contrurata distinctiv, grila tipica BMW de mari dimensiuni si farurile rotunde duble, usor taiate în partea de sus, noul BMW X5 prezinta o parte frontala expresiva care simbolizeaza putere. Noua interpretare a partii frontale, caracteristica pentru modelele BMW X, cuprinde structura scutului fata si pozitia proiectoarelor de ceata disponibile standard. Datorita numarului crescut de elemente vopsite în nuanta caroseriei, partea frontala da impresia unei apropieri de suprafata drumului. În acelasi timp, marimea crescuta a prizelor de aer – cea interioara si a celor doua exterioare – indica puterea intensificata a motorului. De aceea, partea frontala nou conceputa accentueaza performantele sportive sporite ale modelului BMW X5.
Ornamentul din plastic negru de la limita inferioara a caroseriei este acum mult micsorat. Un scut de protectie finisat în argintiu mat ce se extinde de-a lungul întregii latimi a prizei mediane de aer sporeste o data în plus caracterul robust al noului BMW X5.
Împreuna cu farurile rotunde duble, proiectoarele de ceata, amplasate acum mai sus si mai aproape de grila radiatorului, formeaza un design triunghiular specific pentru gama de modele BMW X. Unitatea vizuala a surselor de lumina ce rezulta din aceasta configuratie contribuie la simbolizarea unei focalizari intense asupra drumului. Structura orientata spre tehnologie a surselor del umina de forma cilindrica, care optional pot dispune de faruri Xenon, este evidentiata de ornamentul finisat în negru mat. Mai mult, inelele LED în forma distincta BMW, mult mai vizibile, functioneaza ca pozitii si ca lumini pentru timp de zi.