Noul BMW X3

Noul BMW X3
Noul BMW X3 pe scurt
• A doua generatie a modelului Sports Activity Vehicle are ergonomie îmbunatatita si spatiu interior marit semnificativ pentru mai mult confort.• Consolidarea pozitiei de lider în ceea ce priveste agilitatea si eficienta printr-o noua gama de motoare, transmisie automata cu opt trepte, tehnologie inovatoare de suspensie si tehnologii BMW EfficientDynamics.• Doua versiuni de motorizare la momentul lansarii pe piata: BMW X3 xDrive20d cu motor diesel cu patru cilindri (135 kW/184 CP) si BMW X3 xDrive35i cu motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie (225 kW/306 CP).• Functia Auto Start Stop disponibila în premiera în combinatie cu propulsorul cu sase cilindri dispusi în linie si transmisia automata cu opt trepte.• Tehnologia BMW xDrive de transmisie integrala disponibila standard, optimizata pentru performante dinamice superioare, optional Performance Control (Controlul Performantelor).• Tehnologie nou conceputa a suspensiei, servodirectie asistata electric oferita în premiera la un model din gama BMW X, optional Active Steering (Directie Activa).• Primul model BMW X care dispune optional de Damper Control (Controlul Amortizoarelor) si de Dynamic Drive Control (Controlul Dinamic al Transmisiei).• Cel mai înalt grad al versatilitatii interioare prin posibilitatea de rabatare si al modului de împartire a spatarului banchetei în raport 40 : 20 : 40. Volum maxim al compartimentului de bagaje: 1.600 litri.• Gama de optiuni BMW ConnectedDrive unice în acest segment: Head-up Display, acces la internet, trei camere video pentru manevre de parcare cu vedere Top View.• Variante de motorizare:
BMW X3 xDrive20d: motor diesel, cu patru cilindri dispusi în linie, cu carte din aluminiu, turbocompresor si injectie directa Common Rail. Cilindree: 1.995 cmc, putere: 135 kW/184 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 380 Nm între 1.750 si 2.750 rpm. Acceleratie [0 – 100 km/h]: 8,5 secunde, viteza maxima: 210 km/h. Consum mediu de combustibil în ciclu de testare EU: 5,6 litri/100 km, emisii CO2 în ciclul de testare EU: 149 g/km. Standard de emisii: EU5.
BMW X3 xDrive35i: motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, injectie directa si VALVETRONIC. Cilindree: 2.979 cmc, putere maxima: 225 kW/306 CP la 5.800 rpm, cuplu maxim: 400 Nm la 1.300 rpm. Acceleratie [0 – 100 km/h]: 5,7 secunde,viteza maxima: 245 km/h. Consum mediu de combustibil în ciclu de testare EU: 8,8 litri/100 km, emisii CO2 în ciclul de testare EU: 204 g/km. Standard de emisii: EU5.
Placerea condusului fara compromisuri: noul BMW X3.
Noul BMW X3 este succesorul unui model cu rezultate de top la vânzari si va adauga o noua dimensiune placerii condusului unui Sports Activity Vehicle din aceasta clasa. Mai mult ca niciodata impune noi standarde în privinta agilitatii si eficientei. Designul noului BMW X3 combina caracterul tipic pentru gama BMW X cu o silueta dinamica. Gratie unui nivel generos al spatiului si unui grad ridicat de versatilitate la interior, modelul se adapteaza situatiilor individuale de transport. Tehnologia BMW xDrive de transmisie integrala optimizeaza tractiunea si asigura o dinamica sporita. Noul BMW X3 ofera calitati exceptionale de all-rounder fara compromisuri, combina placerea condusului si eficienta cu confortul si functionalitatea, robustetea cu eleganta.
Noul BMW X3 ofera doua variante ultramoderne de motorizare. Propulsorul diesel cu patru cilindri, disponibil la noul BMW X3 xDrive20d, dezvolta un maxim al puterii de 135 kW/184 CP, cu 5 kW/7 CP mai mult decât generatia anterioara. În acelasi timp consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU a scazut cu 14 procente, la 5,6 litri/100 km. Noul BMW X3 xDrive35i este propulsat de un motor pe benzina cu sase cilindri dispusi în linie ce dezvolta 225 kW/306 CP.
Noul model îsi va face debutul în România o data cu lansarea în Europa, la finalul acestui an.
Design
Designul caroseriei noului BMW X3 reuneste eleganta urbana, robustetea si agilitatea. Combinatia unei parti frontale plate si a zonei înalte din spate produce, atunci când automobilul este privit din lateral, o forma dinamica ce denota caracteristicile sportive ale automobilului. Suprafetele convexe si cele concave sunt accentuate cu linii structurate distinct, ceea ce ofera caroseriei impresia unei sculpturi modelate cu grija. Pragurile de culoare neagra din partea inferioara a caroseriei noului BMW X3 – specifice pentru gama de modele BMW X – au un design discret si elegant.
În partea din fata a noului BMW X3, grila tipica BMW – înclinata spre înainte -, ansamblul masiv de faruri, scutul din fata cu aspect ce degaja forta si capota compartimentului motor, pe care se regasesc sase linii de contur ce se preling spre grila radiatorului, semnalizeaza o prezenta ce taie rasuflarea. Împreuna cu farurile rotunde, proiectoarele de ceata care sunt pozitionate mult spre exterior, formeaza aranjamentul triunghiular al surselor de lumina, o caracteristica pentru modelele din gama BMW X. Muchia superioara a ansamblului de faruri are un ornament cromat, care creeaza aspectul concentrat specific automobilelor BMW. În combinatie cu farurile optionale cu xenon, modelul dispune si de lumini pentru timp de zi care functioneaza prin intermediul unor inele de lumini LED.
Imaginea laterala a noului BMW X3 este caracterizata de asemenea de o interpretare unica a particularitatilor de design specifice modelelor BMW X. Pasajele rotilor, puternic evazate, si consolele reduse sunt un indiciu al caracterului robust al acestui Sports Activity Vehicle. Aparitia dinamica a siluetei este accentuata suplimentar de trei linii caracteristice. La noul BMW X3, linia de contur de la nivelul mânerelor usilor – specifica marcii – urca abrupt din zona pasajelor rotilor fata, apoi curge fluent spre spatele automobilului. Doua linii mai putin pronuntate urmeaza traseul liniei de deasupra pasajelor rotilor.
Spatele masinii este caracterizat de linii orizontale care accentueaza latimea noului BMW X3 pentru o nota sportiva. Liniile aplicate cu acuratete si suprafetele special modelate creeaza efecte atragatoare de lumini si umbre. Stopurile, care sunt amplasate mult spre exterior, au forma literei T, element distinctiv pentru modelul BMW X3. Combinate cu luminile Xenon optionale, panoul de lumini LED reflecta un design specific BMW pe timp de noapte.
Interior
Un concept generos si variabil ca spatiu, materiale de calitate si un design cu o suprafata tridimensionala definesc interiorul noului BMW X3 cu o ambianta moderna, premium si functionalitate inteligenta. Structurarea pe orizontala a panoului de instrumente accentueaza latimea interiorului. Orientarea bordului catre conducator, specifica marcii, este întarita de consola centrala cu design asimetric fata de axa verticala. Pozitia ridicata a scaunelor faciliteaza o vizibilitate optima în trafic. Display-ul sistemului optional de control BMW iDrive este integrat armonios în panoul de instrumente. Ecranul de înalta rezolutie cu diagonala de 8,8 toli (22,4 centimetri) al sistemului de navigatie Professional este cel mai mare monitor de bord din acest segment.
Atât partea frontala, cât si cea din spate a noului BMW X3 dispun de un numar larg de spatii de depozitare, sertare si suporturi de pahare. Cele trei locuri din spate ofera un confort remarcabil pentru calatoriile pe distante mari si un spatiu mult mai mare pentru picioare comparativ cu modelul predecesor. Cu un volum ce variaza între 550 si 1.600 litri, compartimentul de bagaje al noului BMW X3 este cel mai generos din segment. În acelasi timp, versatilitatea este de neegalat în ceea ce priveste modularitatea spatiului interior.
Spatarul banchetei poate fi împartit în raport 40 : 20 : 40 si cele trei segmente pot fi rabatate individual. În acest fel, este posibil ca portbagajul sa fie extins treptat în functie de necesitati.
Motorizari
Noul BMW X3 xDrive20d ofera acum performante mai bune si o eficienta sporita în comparatie cu oricare dintre competitori. Propulsat de un motor turbo diesel de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu carter din aluminiu si injectie directa Common Rail, modelul atinge un maxim al puterii de 135 kW/184 CP la 4.000 rpm si un vârf al cuplului de 380 Nm pe o plaja a turatiilor cuprinsa între 1.750 si 2.750 rpm. Motorul dezvolta suficienta putere pentru a permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde, cu o viteza maxima de 210 km/h. Cu un consum mediu de combustibil de 5,6 litri/100 km si un nivel al emisiilor CO2 de 149 g/km, BMW X3 xDrive20d stabileste noi standarde de eficienta în acest segment de piata. Noul BMW X3 xDrive20d cu transmisie automata reuseste aceeasi acceleratie, viteza maxima si consum de combustibil, dar cu un nivel al emisiilor CO2 de 147 g/km.
Raspunsul spontan, caracteristicile de turatii înalte, liniaritatea deosebita si economia de combustibil caracterizeaza motorul din echiparea versiunii BMW X3 xDrive35i. BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection si controlul variabil al supapelor VALVETRONIC au fost combinate pentru prima data la acest propulsor. Motorul de 3,0 litri furnizeaza un maxim de 225 kW/306 CP la 5.800 rpm, cu un vârf al cuplului – 400 Nm – disponibil deja de la 1.300 rpm. Propulsorul permite ca X3 xDrive35i sa sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 5,7 secunde. Viteza maxima este de 245 km/h. BMW X3 xDrive35i ofera nu doar cele mai dinamice caracteristici, dar si cel mai bun consum si nivel de emisii pentru aceasta clasa de motoare. Consumul mediu în ciclul de testare EU este de 8,8 litri/100 km si nivelul emisiilor CO2 este de 204 grame per kilometru.
BMW EfficientDynamics: premiera pentru functia Auto Start Stop în combinatie cu transmisia automata.
Noul BMW X3 xDrive35i este echipat standard cu o transmisie automata cu opt trepte. Aceasta optiune, unica în acest segment deosebit de competitiv, este disponibila si pentru BMW X3 xDrive20d, ca alternativa la cutia de viteze manuala cu sase trepte oferita în echiparea standard.
Transmisia automata este combinata în premiera cu functia Auto Start Stop. Atunci când automobilul se opreste la intersectii sau în blocajele din trafic, motorul este deconectat automat. Imediat ce conducatorul ridica piciorul de pe pedala de frâna, propulsorul reporneste. Daca functia Auto Hold este activata, este suficienta o usoara apasare a acceleratiei.
Functia Auto Start Stop este disponibila standard si la modelul X3 xDrive20d cu cutie de viteze manuala. Automobilul este echipat suplimentar cu un indicator al punctului de schimbare optim al treptei de viteza. În plus, echipamentele disponibile la toate variantele de model, printre care se afla Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei la frânare), EPS Electric Power Steering (servodirectie asistata electric), componente auxiliare electrice controlate inteligent, constructia cu materiale usoare si pneurile cu rezistenta redusa la înaintare contribuie la scadere consumului de combustibil si a nivelului de emisii.
Suspensie nou dezvoltata, xDrive optimizat.
Noul BMW X3 este echipat standard cu tehnologia BMW xDrive de transmisie integrala permanenta. Acest sistem controlat electronic asigura o distributie variabila a cuplului între cele doua punti. Unitatea de control, care se afla în legatura cu DSC Dynamic Stability Control (Control Dinamic al Stabilitatii), contracareaza orice tendinta de supravirare sau subvirare prin reactii rapide si precise. Prin utilizarea unui reglaj inovator conceput sa îmbunatateasca dinamica, tehnologia inteligenta de transmisie integrala optimizeaza nu numai tractiunea, dar, mai important, manevrabilitatea în viraje. În timpul unei virari bruste, de exemplu, un procent important din cuplul de tractiune este transferat catre rotile spate.
Optional, Performance Control sporeste si mai mult comportamentul agil al modelului BMW X3. Frânarea precisa a rotii spate din interiorul virajului si cresterea simultana a puterii transmise catre puntea spate asigura automobilului un comportament deosebit de agil. Aceasta duce la o sporire a dinamicii în viraje si o tractiune optimizata.
Noul BMW X3 dispune, de asemenea, de o tehnologie a suspensiei care reprezinta o dezvoltare complet noua. Combinatia dintre axul fata, cu dubla legatura arc-lonjeron, si cel spate, cu ansamblu multibrat, ofera conditia ideala pentru agilitate si confort al calatoriei optimizate. EPS Electric Power Steering (servodirectia asistata electric), care include si functia Servotronic cu varierea gradului de asistare al directiei în functie de viteza, este oferit în premiera la un model BMW X3 si contribuie semnificativ la asigurarea unui comportament exact al directiei. Active Steering, nou conceputa si disponibila optional, variaza raportul dintre unghiul de rotatie al volanului si cel al rotilor pentru manevre mai usoare la parcare sau slalom si control mai bun la viteze mari.
Dynamic Damper Control (Controlul Dinamic al Amortizoarelor) este disponibil optional la noul BMW X3. Amortizoarele controlate electronic se adapteaza la suprafata drumului si la stilul de condus al celui de la volan. Conducatorul are posibilitatea de a influenta programul specific de control al amortizoarelor prin utilizarea sistemului de Dynamic Driving Control.
Aceasta functie, care este disponibila în premiera la gama de modele BMW X, permite conducatorului sa opteze pentru unul din modurile „NORMAL”, „SPORT” si „SPORT+” prin utilizarea unui buton amplasat pe consola centrala. Acest sistem modifica comportamentul amortizoarelor, raspunsul acceleratiei, reactia cutiei de viteze, raspunsul directiei si modul de functionare DSC. Toti factorii sunt combinati într-un reglaj general bine echilibrat în functie de setarea aleasa.
Asemenea tuturor modelelor BMW X, noul BMW X3 dispune de o caroserie cu o rezistenta torsionara foarte mare, cu structuri de sustinere bine definite si cu zone de deformare foarte mari. Pachetul echipamentelor de siguranta cuprinde airbaguri frontale si pentru torace, airbaguri laterale tip cortina pentru cap, centuri pretensionate cu trei puncte de prindere pentru toate locurile, limitatore de forta pentru centuri si tetiere active în caz de accident la scaunele fata, precum si sistem ISOFIX de prindere a scaunelor de copii la bancheta spate.
Optiuni inovatoare si o gama extinsa de functii BMW ConnectedDrive.
Alegerea dotarilor optionale poate începe cu controlul automat al climei cu gestiune pe doua zone, acoperis panoramic, echipament audio de top si sistem de navigatie Professional cu stocare pe hard disc si poate ajunge la operare automata a haionului sau la cârlig de remorcare cu cârlig pivotant electronic. Sistemele de asistenta ale conducatorului auto BMW ConnectedDrive sunt fara echivalent în segment. Noul BMW X3 poate fi echipat, printre altele, cu sisteme Head-up Display, Adaptive Cornering Headlights (faruri adaptive la viraj), High-beam Assistant (asistare automata a fazei lungi), Cruise Control (tempomat) cu functie de frânare (standard la BMW X3 xDrive35i) si trei camere video pentru manevre de parcare cu vedere Top View.
Productie la uzina BMW din Spartanburg.
Agilitate si confort, sportivitate si eficienta, durabilitate si eleganta, modularitate si ambianta premium – noul BMW X3 îndeplineste cerintele variate ale unui model modern din segmentul Sports Activity Vehicle. Prin calitatile sale automobilul stabileste noi standarde în segmentul deschis de generatia anterioara BMW X3 în anul 2003.
Noul BMW X3 este produs la uzina BMW din Spartanburg, în conformitate cu standardele înalte de calitate ale BMW Group. Prin productia modelelor BMW X5 si BMW X6, locatia, aflata în statul american Carolina de Nord, a devenit centru de competente pentru modelele din gama BMW X în cadrul retelei mondiale de productie BMW Group.
Un element distinctiv al fabricii BMW de la Spartanburg este solutia pentru alimentare cu energie. În prezent 63% din necesar este generat prin utilizarea gazului metan reciclat de la depozitul de deseuri din apropiere. Aceeasi solutie este folosita si pentru încalzirea apei utilizata în fabrica.
Proiectul, intitulat „Gas to Energy”, a fost lansat în 2003 si extins în 2009 în urma unei investitii de 12 milioane $. Se preconizeaza ca aceasta solutie asigura o reducere a costurilor cu 7 milioane $ anual. În acelasi timp, emisiile de CO2 au fost reduse cu 92 000 tone pe an, echivalentul plantarii cu copaci a unei suprafete de 93 km patrati anual.
În urma unui proiect de expansiune a fabricii de 750 milioane $ desfasurat în 2009 au fost create noi zone de productie si implementate noi tehnologii. Acestea asigura în procesul de vopsire al automobilelor scaderea consumului de apa cu 50% si a cantitatii de deseuri generate cu 80%. Un nou sistem de ventilatie asigura o reducere a consumului de energie cu 31% fata de un sistem conventional. În acelasi timp, 83% din totalul de deseuri reciclate în fabrica sunt reciclate.