Noul BMW X1 xDrive28i cu BMW TwinPower Turbo
Noul BMW X1 xDrive28i cu BMW TwinPower TurboNoul BMW X1 xDrive28i cu BMW TwinPower Turbo – BMW se întoarce la motoarele pe benzina pe patru cilindri turboBMW X1 s-a dovedit un deschizator de drumuri în segmentul compact premium în ceea ce priveste placerea condusului. Înca o data producatorul de automobile premium BMW a transferat cu succes conceptul modelelor BMW X catre un nou segment de automobile pentru a crea un produs unic. Acum BMW X1 deschide iarasi noi teritorii, de aceasta data în ceea ce priveste programul BMW EfficientDynamics. Noul BMW X1 xDrive28i este primul model al marcii echipat cu motor pe benzina cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection, un sistem de compresie bazat pe principiul twin-scroll, gestiune dublu variabila a axului cu came VANOS si control variabil al supapelor VALVETRONIC.Debutul noului BMW X1 xDrive28i marcheaza lansarea noii generatii a motoarelor BMW pe benzina cu capacitatea de 2,0 litri. Noul propulsor ce dezvolta 180 kW/245 CP, combina o crestere de putere si de cuplu fata de versiunea anterioara cu o reducere substantiala a consumului de combustibil si a nivelului emisiilor. Aceasta dubla îmbunatatire este reflectata în câteva specificatii impresionante de performanta. Timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 6,1 secunde (transmisie automata: 6,5 secunde), o îmbunatatire de 0,7 secunde (transmisie automata: 0,3 secunde) fata de modelul precedent disponibil numai cu transmisie automata. În acelasi timp consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU a fost redus cu 16 procente, la 7,9 litri/100 km, cu un nivel al emisiilor CO2 de 183 grame per kilometru.Noul BMW X1 xDrive28i este echipat standard cu o transmisie manuala cu sase trepte. Tehnologiile BMW EfficientDynamics aflate în dotarea standard includ, printre altele, recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration), indicator pentru treapta de viteza optima, functia Auto Start-Stop si control inteligent al sistemelor electrice. Optional este disponibila si o versiune automata de transmisie, cu opt viteze. Multumita eficientei interne exceptionale, modelele cu acest tip de transmisie ofera un nivel identic în privinta consumului de combustibil si al emisiilor cu cel al versiunii manuale.În specificatia standard, noul BMW X1 xDrive28i este echipat cu sistemul BMW xDrive de tractiune integrala, al carui ambreiaj multidisc controlat electronic variaza continuu repartizarea puterii între cele doua punti. Acest sistem inteligent de tractiune integrala este integrat cu Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilitatii) si reactioneaza prompt la primele indicii de subvirare sau supravirare. Rezultatul este o tractiune îmbunatatita în conditii de aderenta scazuta sau în regim off-road, dar si o dinamica crescuta în viraje. xDrive este calibrat pentru dinamica optimizata care are ca rezultat o reactie precisa a directiei în momentul abordarii virajelor. În plus, sistemul optional Performance Control poate fi specificat, ceea ce adapteaza cuplul transmis rotilor spate la conditiile de condus pentru performante si mai agile.Pentru a adauga un plus calitatilor agile de condus, cu începere din primavara 2011, BMW X1 va fi disponibil în premiera cu un pachet M Sport. Aceasta optiune, care este disponibila contracost la toate versiunile de motorizare, cuprinde o gama de componente pentru suspensie, exterior si interior, care au fost dezvoltate special pentru acest model BMW X compact.Motorul: un standard de eficienta si dinamism.Modelele BMW X ofera propria interpretare a placerii condusului specifica marcii BMW. BMW X1 xDrive28i combina aceasta experienta speciala cu o eficienta care nu are egal în clasa sa de putere. În consecinta, acest nou model BMW X1 furnizeaza puterea într-o maniera sportiva, specifica motoarelor cu sase cilindri, dar ofera în acelasi timp un consum de combustibil si o generare de emisii la un nivel deosebit de scazut.Propulsorul care echipeaza BMW X1 xDrive28i îndeplineste dublul obiectiv BMW EfficientDynamics într-o maniera impresionanta: creste placerea de a conduce si, în acelasi timp, reduce consumul de combustibil si emisiile. Cu o capacitate de 1.997 cmc si tehnologia unica BMW TwinPower Turbo care include turbocompresor twin-scroll, High Precision Injection, dublu VANOS si VALVETRONIC, motorul dezvolta o putere maxima de 180 kW/245 CP la 5.000 rpm – 55 kW mai mult decât precedentul vârf de gama al motorizarii BMW pe benzina 2.0 litri.Premiera: prima aparitie BMW TwinPower Turbo la un motor cu patru cilindri.Tehnologia BMW TwinPower Turbo ofera noului motor cu patru cilindri genul de putere pe care în mod normal motoarele atmosferice o pot atinge printr-un numar mai mare de cilindri si o capacitate substantial marita. Propulsorul cu patru cilindri, cu carter integral din aluminiu, este mai usor si mai compact decât unul cu sase cilindri de putere egala. Aceasta are efect direct asupra eficientei modelului BMW X1 xDrive28i si de asemenea, gratie sarcinii reduse a puntii fata, asupra agilitatii.Noul motor ofera si un cuplu superior fata de motoarele atmosferice. Cuplul maxim de 350 Newton metri, disponibil înca de la 1.250 rpm, asigura un raspuns excelent în orice regim de turatii. Noul BMW X1 xDrive28i are un timp de acceleratie, de la 0 la 100 km/h, de 6,1 secunde (6,5 secunde cu transmisie automata). Acesti timp reprezinta o îmbunatatire de 0,7 secunde, respectiv 0,3 secunde fata versiunea precedenta cu transmisie automata cu sase trepte. Noul BMW X1 xDrive28i atinge o viteza maxima de 240 km/h.Turbocompresorul este un sistem twin-scroll. Fluxurile de evacuare care parasesc cele doua perechi de cilindri sunt pastrate separat prin galeria de evacuare si turbocompresor, realizând o spirala spre roata turbinei. Aceasta configuratie permite gestionarea si transferarea optima a energiei data de impulsurile gazelor evacuate într-o rotatie puternica a paletelelor turbinei, fara nici un fel de întârziere în reactie, eliminând golul turbo (tubo lag). Rezultatul este o reactie instantanee de acceleratie si performante livrate pâna la turatii ridicate, în stilul specific marcii.Performante mai dinamice si emisii reduse gratie VALVETRONIC, VANOS si injectiei directe.Sistemul de control variabil al supapelor VALVETRONIC, integrat complet în chiulasa, si cel dublu VANOS (sincronizarea variabila a admisiei si a evacuarii) au un alt impact pozitiv asupra dezvoltarii puterii.Sistemul VALVETRONIC patentat de BMW realizeaza un control perfect al deschiderii variabile a supapelor de admisie. Masa de aer necesara combustiei este controlata în interiorul motorului, având ca rezultat o reactie mult mai prompta.Eficienta ridicata a noului motor se datoreaza si sistemului de injectie directa pe benzina High Precision Injection. Pozitionat central între supape, injectoarele solenoid cu o presiune maxima de pâna la 200 bar controleaza cu precizie furnizarea combustibilului. Acesta este injectat în imediata vecinatate a bujiei, rezultatul fiind o combustie curata si omogena. Efectul de racire al combustibilului injectat duce si la un raport de compresie mai mare decât la motoarele obisnuite. Rezultatul este o noua îmbunatatire a eficientei.Tema eficientei continua cu o pompa de ulei gestionata prin computer si o pompa, optional electrica, a lichidului de racire. De asemenea, noul BMW X1 xDrive28i este echipat standard cu transmisie manuala cu sase trepte cu functie Auto Start-Stop. Acest sistem întrerupe automat motorul atunci când automobilul stationeaza la intersectii sau în aglomerarile din trafic, obiectivul fiind prevenirea consumului de combustibil la stationare.Tehnologia noului motor si gama larga de de sisteme BMW EfficientDynamics aflate în echiparea standard realizeaza un echilibru deosebit de bun între performante si consumul de combustibil. Noul BMW X1 xDrive28i are un consum mediu în ciclul de testare EU de 7,9 litri/100 km, o îmbunatatire de 16 procente fata de modelul precedent. Nivelul emisiilor CO2 este de 183 grame per km.Design inspirat de la premiatul motor cu sase cilindri în linie.Un numar de particularitati importante de design ale noului motor se bazeaza pe cea mai recenta generatie a motorului BMW cu sase cilindri dispusi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. Acest propulsor care dezvolta 225 kW/306 CP. Aflat în dotarea unor modele precum noul BMW X3 xDrive35i, s-a impus ca un punct de referinta pentru performantele dinamice si eficienta impresionanta.Printre alte atribute, aceste calitati speciale au permis motorului cu sase cilindri sa obtina „Engine of the Year Award 2010”. Nici un alt motor cu capacitatea de 3,0 litri nu ofera un echilibru atât de bun între placerea condusului si economia de combustibil. Iar acum, motorul noului BMW X1 xDrive28i a atins o pozitie de referinta asemanatoare în clasa propulsoarelor de 2,0 litri.Optional, transmisie automata cu opt trepte – confort mai mare al calatoriei fara cresterea consumului.BMW X1 xDrive28i este echipat standard cu o transmisie manuala cu sase trepte. Optional, puterea poate fi gestionata de o transmisie automata cu opt viteze. Designul inovator al sistemului de transmisie face ca aceasta sa fie comparabila, ca masa si ca dimensiuni, cu precedenta transmisie automata cu sase trepte. Raporturile suplimentare ofera o îmbunatatire apreciabila a confortului de conducere, a performantelor sportive si a eficientei. De asemenea, oferite optional cu volanul sport îmbracat în piele si volanul M cu piele, clapetele pentru schimbarea vitezelor permit conducatorului sa opereze transmisia în mod manual fara a ridica mâinile de pe volan. În stilul specific M, clapeta dreapta este utilizata pentru urcarea în cutia de viteze, iar cea stânga pentru retrogradarea treptelor.Alte particularitati ale transmisiei automate cu opt trepte sunt timpii scurti de schimbare, patinarea minima a convertizorului de cuplu, pierderile reduse la frecare si plaja larga a rapoartelor, care ofera beneficii atât pentru performantele de sprintare, cât si pentru rularea la turatii reduse. Rezultatul înseamna accelerare foarte dinamica, schimbari omogene ale vitezelor si, în acelasi timp, o noua reducere a consumului de combustibil. La noul BMW X1 xDrive28i, aceasta înseamna ca modelele cu transmisie automata ofera consum si emisii identice cu cele de la variantele cu transmisie manuala.BMW X1: cea mai buna agilitate din segment gratie BMW xDrive.Repartizarea variabila a cuplului între rotile fata si cele spate prin sistemului inteligent BMW xDrive, are ca efect o agilitate îmbunatatita si o tractiune sigura pe drumurile neasfaltate.Prin caseta de transfer cu ambreiaj multidisc controlat electronic, xDrive gestioneaza cu finete cuplul.Sistemul de tractiune integrala permanenta este integrat cu Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilitatii) si cu gestiunea motorului. Patinarea rotilor este depistata într-o faza incipienta multumita senzorilor ABS. Sistemul reactioneaza într-o fractiune de secunda si variaza repartizarea transmisiei pentru corectarea eficienta a caracterului subvirator sau supravirator. În timpul virajelor, mai multa putere este transmisa catre puntea spate pentru a îmbunatati manevrabilitatea si pentru a preveni subvirarea. Sistemul DSC include ABS integral, Dynamic Brake Control (DBC / Controlul dinamic al frânarii), Cornering Brake Control (CBC / Controlul frânarii în viraje) si Dynamic Traction Control (DTC /Controlul dinamic al tractiunii). DTC sporeste pragurile de reactie ale controlului stabilitatii, ceea ce face mai simpla deplasarea pe zapada sau pe nisip. Prin altele, sistemul DSC include si functia Brake Drying (uscarea frânelor) – pentru condus pe ploaie – si Fading Compensation (compensarea de raspuns în cazul suprasolicitarii frânelor).Ca optiune separata sau în combinatie cu suspensia sport, de asemenea optionala, Performance Control aplica impulsuri foarte precise de frânare, cu compensare a cuplului, ca masura de corectare eficienta la cel mai mic indiciu de subvirare pe suprafete alunecoase sau la virari foarte dinamice.Agilitate maxima si siguranta prin tehnologia avangardista a suspensiei si structura robusta a caroseriei.Comportamentul agil, precis si sigur al modelului BMW X1 xDrive28i este rezultatul direct al tehnologiei suspensiei si al unei structuri foarte robuste a caroseriei. Puntea fata cu doua brate pentru fiecare roata si puntea spate cu cinci brate furnizeaza o soultie optima atât pentru confortul la calatorii lungi, cât si pentru un comportament sportiv.Rigiditatea torsionala deosebita a BMW X1 se datoreaza unei utilizari inteligente a otelurilor rezistente. Alegerea materialelor, precum si pozitionarea si geometria ansamblurilor, a bratelor si a celorlalte elemente de sustinere este facuta pentru o rezistenta maxima la impact, dar si pentru optimizarea masei si a agilitatii. Airbagurile frontale si cele laterale, împreuna cu airbagurile cortina laterale pentru scaunele fata si cele spate sunt în lista de dotari standard. Centurile cu trei puncte de prindere sunt standard la toate locurile, iar cele din fata dispun, în plus, de limitator de forta si de pretensionare.În echipare standard farurile rotunde duble de la BMW X1 dispun si de lumini de zi. Farurile optionale cu xenon încorporeaza semnalizatoare si faruri de zi. Acestea sunt combinate cu tehnologia LED cu fibra optica care face ca forma literei L a stopurilor sa iasa în evidenta într-o maniera si mai frapanta. Alte optiuni pentru BMW X1 sunt High-Beam Assistant (activarea/dezactivarea automata a fazei lungi), senzorul de ploaie si Adaptive Headlights (farurile adaptive) care pivoteaza în functie de unghiul de virare.Functionalitate avansata a interiorului.BMW X1 furnizeaza o placere a condusului unica, performante sportive si agilitate atât în traficul urban, cât si în afara orasului. Stilul este marcat de eleganta sigura si functionalitatea superioara. Versatilitatea si sportivitatea, dar si calitatile de condus agil se regasesc în stilul caroseriei, cu tranzitia excelenta între partea frontala, cea laterala si cea spate, dar si în liniile bine definite care creeaza legaturi fluente între diferite elemente ale caroseriei.Model cu cinci usi, X1 are o lungime de 4,45 metri, dar, în ciuda dimensiunilor mai mici comparativ cu BMW X6, BMW X5 si BMW X3, poate fi identificat ca un model BMW X sub toate aspectele. Pasajele rotilor, cu contururi rectangulare, garda marita la sol, benzile înguste de protectie de-a lungul muchiilor inferioare ale caroseriei si grila verticala specifica BMW fac trimitere spre designul robust. Capota lunga, consolele scurte, ampatamentul lung de 2,76 metri si luneta abrupta accentueaza sentimentul de lungime si confirma calitatile sportive de care dispune BMW X1.Pozitia ridicata a scaunelor si designul cockpitului, orientat spre cel de la volan, adauga un plus placerii intense a condusului. Acest amplasament furnizeaza un acces convenabil si ofera conducatorului o imagine excelenta asupra drumului. Materialele de foarte buna calitate si texturile extraordinare ale suprafetelor, împreuna cu sistemul iDrive pentru modelele echipate optional cu un sistem de navigatie, reflecta caracterul premium al modelului BMW X1.Premiera: pachetul M Sport pentru BMW X1.Simultan cu lansarea pe piata a noului BMW X1 xDrive28i în primavara 2011, un pachet M Sport îsi va face debutul la aceasta gama de modele. El va fi disponibil pentru toate versiunile de motorizare BMW X1 si cuprinde componente de suspensie, exterior si interior dezvoltate special pentru acest model. Aceste particularitati vor accentua calitatile sportive ale modelului si prin elemente vizuale distincte. Acestea includ calibrare a suspensiei sport si jante M din aliaj de 17 toli, cu spite duble pentru o dinamica si mai mare.Alternativ, pachetul M Sport poate fi completat si cu jante M din aliaj de 18 toli, cu spite duble.Pachetul M Sport pentru BMW X1 dispune si de un pachet M Aerodynamics, praguri ale usilor cu logo „M” si echipare BMW Individual High Gloss Shadow Line pentru conturul geamurilor laterale si sinele de pe acoperis în culoare neagra. De asemenea, disponibile în combinatie cu pachetul M Sport sunt nuantele coloristice metalizate pentru exterior Alpine White, Le Mans Blue, Sapphire Black, Space Grey, Vermillion Red si Mineral White.Tapiteria scaunelor sport cu stofa/alcantara, volanul M îmbracat în piele cu butoane multifunctionale si sprijinul pentru picior M pentru conducator sunt incluse în pachetul M Sport.Tema sportiva superioara este evidentiata de tapiteria BMW Individual a acoperisului în nuanta Anthracite, cu echipare interioara în aluminiu închis, levier M al schimbatorului de viteze pentru versiunile cu transmisie manuala cu sase trepte si levier al frânei de mâna îmbracat în piele.