Noul BMW X1 informatii complete
In premiera, caracteristicile si calitatile atât de specifice pentru un model BMW X sunt disponibile la un automobil premium si în segmentul compact. BMW X1 se lanseaza pe piata cu obiectivul declarat de a oferi „Placerea de a conduce”, atât de specifica pentru BMW, cu un nou standard de calitate si în acest segment al pietei. Cel mai nou membru al familiei de modele BMW X se distinge prin versatilitate, performante sportive si agilitate suprema în mediul urban si nu numai. Cu acest stil si aceasta aparitie, BMW X1 reprezinta epitomul elegantei plina de încredere, al functiei sofisticate si al caracterului stilat si modern.
Cu o tehnologie superioara a transmisiei, care include si sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive, si cu un interior care atrage prin caracterul modern si variabil, BMW X1 ofera calitatile ideale pentru o mobilitate cu adevarat versatila, care asigura o experienta autentica a condusului.
Pozitia ridicata a scaunelor si designul cockpitului orientat catre conducator îmbunatatesc experienta emotionala a condusului. Materialele de calitate, suprafetele cu contururi sofisticate si BMW iDrive, disponibil în combinatie cu unul dintre sistemele optionale de navigatie, accentueaza înca de la început caracterul premium al modelului BMW X1.
În spate, compartimentul spatios ofera trei scaune de dimensiuni normale. Prin rabatarea spatarului, care este împartit în trei sectiuni si al carui unghi este reglabil, conducatorul si pasagerii beneficiaza de o crestere a volumului portbagajului de la 420 litri pâna la 1.350 litri. Numeroasele facilitati de stocare si compartimentele adauga un plus de functionalitate si de valoarea practica, în timp ce acoperisul panoramic- disponibil optional – asigura un sentiment si mai generos de spatiu.
BMW X1 stabileste un nou standard pentru placerea condusului în segmentul compact premium. Beneficiind de BMW EfficientDynamics, modelul ofera si un echilibru unic pentru un SAV între performante si economia de carburant în cadrul segmentului modelelor BMW X.
BMW X1 se lanseaza pe piata cu un motor pe benzina, cu sase cilindri, si trei versiuni diesel, cu patru cilindri. Propulsorul cu sase cilindri dispusi în linie se afla în echiparea modelului BMW X1 xDrive28i, dispune de un carter din aliaj de magneziu si aluminiu, are gestiune a supapelor VALVETRONIC si dual-VANOS, iar puterea maxima pe care o ofera este de 190 kW/258 CP. BMW X1 xDrive23d are în echipare motor diesel ce dezvolta 150 kW/204 CP si dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo si de injectie directa common-rail. Motorul diesel din echiparea modelului BMW X1 xDrive20d furnizeaza 130 kW/177 hp, iar cel de la versiunea BMW X1 xDrive 18d are 105 kW/143 CP, ambele beneficiind de injectie directa common-rail, precum si de turbocompresor cu geometrie variabila a admisiei. Aceste motoare sunt disponibile si pentru modelul BMW X1 sDrive20d si BMW X1 sDrive18d, echipate cu tractiune spate, oferind un consum mediu în ciclul de testare EU de numai 5,2 litri/100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de 136 grame per kilometru – cea mai eficienta si mai economica optiune pentru o placere a condusului plina de spontaneitate.
Designul caroseriei: sportivitate versatila, eleganta plina de încredere.
Caracteristicile de condus ale modelului BMW X1 combina agilitatea superioara cu sportivitatea versatila cu siguranta, aceste caracteristici reies si din designul noului model. În acelasi timp, eleganta plina de încredere, atât de specifica pentru BMW X1, formeaza o potrivire perfecta cu functiile generale moderne. Partea frontala, cea laterala si spatele masinii se continua cursiv una în cealalta, liniile frapante si puternice creeaza o conexiune finala si stilata între diferitele elemente ale caroseriei.
Cu o lungime de 4,45 metri, acest model cu cinci usi se evidentiaza clar din orice unghi ca un membru cu drepturi depline al gamei BMW X, în ciuda dimensiunilor caroseriei mult reduse fata de modelele BMW X6, BMW X5 sau BMW X3. Pasajele rotilor, conturate rectangular, garda la sol marita, protectia discreta din partea inferioara si grila verticala specifica marcii BMW simbolizeaza calitatile robuste ale noului model, în timp ce ampatamentul ce masoara 2,76 metri si luneta cu înclinatie mica creeaza proportii fine si extinse care dovedesc caracterul sportiv al noului BMW X1. Acest caracter sportiv reiese si din excelentele caliati aerodinamice ale noului model care sunt evidentiate si de coeficientul de rezistenta aerodinamica de 0,32 pentru BMW X1 sDrive20d, BMW X1 xDrive18d si BMW X1 sDrive18d.
Prin parasocul puternic si musculos si grila specifica pentru BMW care se integreaza armonios in caroserie, partea frontala reprezinta o prezenta puternica înca din primul moment. Pasajele rotilor – deosebit de evazate – si capota motorului, puternic profilata prin liniile sale de contur care se prelungesc înspre grila, confera modelului BMW X1 o aparitie deosebit de puternica si musculoasa.
Taiate abrupt în partea de sus, farurile duble rotunde – din nou ceva specific marcii -, împreuna cu banda de lumini ce accentueaza latimea masinii, creeaza o prezenta aparte si un aspect concentrat. Zona adiacenta, tridimensionala, serveste pentru o accentuare suplimentara a conturului farurilor.
Proiectoarele de ceata, pozitionate foarte sus si mult spre exterior, sunt integrate în bara de protectie. În cele din urma, sub prizele largi de aer, protectia inferioara – de culoare argintie – confirma înca o data faptul ca avm de-a face cu un model BMW X veritabil sub orice aspect.
Imaginea laterala a noului BMW X1 este caracterizata de trei linii frapante. Linia de contur de la nivelul mânerelor usilor creste usor catre spate si interactioneaza cu linia pragurilor, care urca încet pentru a crea o forma dinamica ascutita. Între acestea, o linie de caracter deosebit de expresiva adauga o amprenta speciala prin curgerea progresiva – initial coboara, apoi urca usor, dupa care urmeaza o ascensiune dinamica înspre pasajul rotilor din spate.
Aceasta linie de caracter continua în vecinatatea grafica a „buclei Hofmeister”, atât de specifica pentru BMW, la baza montantului C, linia si grafica geamurilor formând o unitate optica care confera modelului BMW X1 un aspect agil si compact. Pasajele rotilor denota putere, în timp ce liniile orizontale accentueaza latimea spatelui deosebit de elaborat. Suprafetele individuale si sectiunile caroseriei sunt caracterizate de volume usor rotunjite, în timp ce manunchiul de stopuri, de forma literei L, este reinterpretat prin linii abrupte, aproape zimtate. Ca si farurile sau sectiunea spate a geamurilor laterale, panoul de stopuri este înconjurat la exterior de o zona care adauga contururilor un plus de dinamism. În cele din urma, placa de protectie inferioara – de culoare argintie – este o dovada a caracterului robust pe care îl are zona din spate a modelelor din gama BMW X.
Echiparea optionala X Line, disponibila la noul BMW X1, ofera o amprenta particulara de stil si clasa, prin intermediul insertiilor din barele fata, respectiv spate – finisate în culoarea caroseriei -, încrustatii similare în pragurile laterale si o bara de culoarea echiparii ce separa orizontal priza de aer. De asemenea ca optiune, sinele pentru acoperis vin, în acest caz, într-o nuanta speciala de argintiu.
Designul interior: sofisticat, modern, functional, generos.
Elementele grafice pline de expresie puternica, suprafetele generoase si liniile dinamice ofera interiorului o aparitie cu adevarat sportiva si tinereasca. Panoul de instrumente este subdivizat de linii orizontale ce creeaza o structura speciala care se continua în panourile usilor care, prin accentuarea latimii masinii, sporeste sentimentul de spatiu generos. Afisajul de control, de la sistemul optional de control iDrive, are o finisare într-un stil inovator, care se combina fin si armonios în panoul de bord.
Pozitia ridicata a scaunelor, atât de specifica pentru modelele BMW X, asigura un acces convenabil si confortabil în orice moment. Vizibilitatea generala optimizata a conditiilor de trafic din jurul masiniiin ofera conducatorului un sentiment convingator de suprematie. Acesta este îmbunatatit de privirea sa care este îndreptata înspre panoul de bord, curbat usor spre în fata.
Designul special al consolei centrale si al zonei panoului de bord din jurul cockpitului ofera o reinterpretare potrivita a orientarii spre conducator, o alta caracteristica a marcii BMW. Primul punct este acela ca, prin aspectul special si prin configurare, consola centrala separa spatiul conducatorului de cel al pasagerului din fata. Controlul pentru aer conditionat si sistemul audio sunt usor înclinate catre conducator, în timp ce bara de echipare, de culoare contrastanta, curge din sectiunea inferioara a panoului de bord, înconjoara panoul de instrumente, inclusiv habitaclul în parte de sus, pentru a forma o unitate completa, sigura si fiabila pentru orientarea privirii conducatorului catre sosea.
BMW X1 dispune de o varietate de sapte nuante pentru caroserie. În schimb, interiorul este finisat în culori puternice si naturale, varietatea de nuante disponibile oferind clientului libertatea de a-si personaliza automobilul în functie de stilul sau individual.
Ca o alternativa la tapiteria scaunelor, finisata standard în stofa Elektra, exista posibilitatea de a opta între stofa Median într-un desing sport, cu dungi si piele Nevada. Apoi, clientul are posiblitatea de a opta pentru nu mai putin de sapte variante coloristice si cinci linii de echipare, ceea ce confera masinii fie o amprenta sportiva, moderna si extrovertita, fie una eleganta.
O alta caracteristica speciala este pachetul Cool Elegance Design disponibil la BMW X1, ce include elemente deosebite precum scaunele sport în tapiterie de piele în nuanta Oyster, precum si insertii cu lemn Bright Wave. În acest caz, sectiunea inferioara a panoului de instrumente si consola centrala vine tot în nuanta Oyster.
O gama larga de spatii deschise de depozitare, sertare si suporturi de pahare, aflata pe consola centrala, precum si compartimentele mari de pe usi cu suporturi integrate pentru cutii subliniaza caracterul functional al modelului BMW X1. Prin dimensiunile generoase, bancheta ofera un spatiu confortabil pentru trei pasageri. Ca un avantaj suplimentar, interiorul gamei BMW X1 poate fi reconfigurat usor si rapid astfel încât sa fie îndeplinite toate cerintele de transport. Încarcarea este usoara si convenabila prin hayonul mare, deschiderea larga a compartimentului de bagaje si pragul inferior de încarcare, chiar si în cazul obiectelor voluminoase. Unghiul spatarului poate fi reglat în numeroase pozitii cu pâna la 31o, iar când acesta este în pozitie verticala (pozitie Cargo), capacitatea compartimentului de bagaje creste de la 420 la 490 litri.
Prin împartirea în raportul 40:20:40, spatarul banchetei ofera mai multe posibilitati si configuratii de încarcare: prin rabatarea numai a partii centrale, spre exemplu, conducatorul si pasagerii se bucura de beneficiile unei zone mari care permite încarcarea a doi saci de golf, cu dimensiunea de 46 de toli, a patru perechi de schiuri sau a doua placi de snowboard. Pe de alta parte, prin rabatarea completa a spatarului, capacitatea portbagajului ajunge la un volum incredibil de 1.350 litri.
Motoarele: eficienta si dinamica de neegalat în segment
Modelele BMW X ofera o caracteristica aparte în ceea ce priveste „Placerea de a conduce” atât de specifica marcii. BMW X1 combina aceasta experienta cu un nivel al eficientei de neegalat în acest segment. Spre exemplu, BMW X1 sDrive20d si BMW sDrive18d sunt primele automobile de acest gen care au emisii sub nivelul de 140 grame CO2 per kilometru în ciclul de testare EU, iar celelalte versiuni ale gamei se evidentiaza si ele prin echilibrul incredibil de bun dintre placerea condusului si economia de combustibil, asigurat de motoarele care dispun de cea mai eficienta tehnologie si, bineînteles, de strategia BMW EfficientDynamics care utilizeaza solutii revolutionare combinate în cel mai stralucit mod la fiecre model. Cele mai bune exemple sunt recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration), aerodinamica optimizata, pneurile cu rezistenta redusa la ruliu, diferential cu comportament optimizat de încalzire, precum si unitati auxiliare ce sunt operate si controlate inteligent pentru a optimiza consumul de energie, cum ar fi pompa electrica de combustibil sau compesorul detasabil de aer conditionat.
Modelele cu transmisie manuala vin echipate cu functia Auto Start Stop si cu indicator al punctului de schimbare a vitezelor.
Sistemul de tractiune integrala BMW xDrive prezinta un nou distribuitor al puterii cu eficienta optimizata, iar motorul din echiparea BMW X1 xDrive28i dispune de o pompa de ulei controlat electronic.
De asemenea, toate versiunile gamei BMW X1 îndeplinesc standardele EU5 în ceea ce priveste emisiile.
Performerul acestui segment este, bineînteles, BMW X1 xDrive28i cu motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie, ce furnizeaza o putere maxima de 190 kW/258 CP la 6.600 rpm. În schimb, cuplul maxim al acestui propulsor cu capacitatea de 3,0 litri este de 310 Newton-metri, ce poate fi mentinut constant pe o plaja a turatiilor cuprinsa între 2.600 si 3.000 rpm.
Dispunând de bloc motor din aliaj de magneziu si aluminiu, control al supapelor VALVETRONIC complet variabil si reglaj infinit al camelor dual-VANOS, acest motor se evidentiaza prin masa redusa, functionarea liniara si performantele la turatii ridicate caracteristice unui propulsor BMW cu sase cilindri, precum si performante optimizate la turatii joase.
BMW X1 xDrive28i accelereaza pâna la 100 km/h, cu start de pe loc, în numai 6,8 secunde si atinge o viteza maxima de 205 km/h (230 km/h cu reglajul optional de mare viteza). Eficienta motorului cu sase cilindri, împreuna cu o gama variata de tehnologii ce reduc atât consumul de combustibil, cât si emisiile, furnizeaza un consum mediu în ciclul de testare EU de numai 9,4 litri/100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de 219 grame per kilometru.
Propulsorul diesel cu patru cilindri, cu BMW TwinPower Turbo si a patra generatie de injectie directa common-rail, din dotarea modelului BMW X1 xDrive23d combina, în cea mai impresionanta maniera, cuplul si forta de tractiune cu eficienta superioara. Cu o capacitate de 2,0 litri, motorul cu carter complet din aluminiu dezvolta o putere maxima de 150 kW/204 CP la o turatie de 4.400 rpm si ofera un cuplu maxim de 400 Newton-metri pe o plaja a turatiilor cuprinsa între 2.000 si 2.250 rpm. Tehnologia Variable Twin Turbo, care pune în functiune turbocompresorul mic chiar de la început – la simpla atingere a acceleratiei – si un al doilea, mai mare, când sarcina este mai mare, asigura un raspuns promt si o furnizare liniara a puterii atunci când este nevoie. Piezoinjectoarele ce opereaza la o presiune de pâna la 2.000 bar transforma injectia carburantului într-un proces deosebit de exact.
BMW X1 xDrive23d accelereaza pâna la 100 km/h în 7,3 secunde si atinge o viteza maxima de 205 km/h (223 km/h cu reglajul optional de mare viteza). Aceste perfomante sportive vin împreuna cu un consummediu înciclul de testare EU de numai 6,3 litri/100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de 167 grame per kilometru.
Un turbocompresor cu geometrie variabila a admisiei si injectia directa common-rail cu piezoinjectoare genereaza o presiune maxima de 1.800 bar, ceea ce permite celui de-al doilea motor diesel cu patru cilindri, disponibil la gama BMW X1, sa ofere o putere maxima 130 kW/177 CP la o turatie de 4.000 rpm si un cuplu maxim de 350 Newton-metri, ce poate fi mentinut constant între 1.750 si 3.000 rpm. De asemenea cu o cilindree de 2,0 litri, motorul diesl cu carter complet din aluminiu de la BMW X1 xDrive20d asigura o acceleratie, de la 0 la 100 km/h, în 8,4 secunde, în timp ce modelul BMW X1 sDrive20d atinge aceeasi viteza într-un interval de numai 8,1 secunde. Viteza maxima în fiecare caz este de 205 km/h. La modelele care sunt echipate cu reglajul optional de mare viteza, plafonul maxim al vitezei este de 213 km/h pentru BMW X1 xDrive20d, respectiv de 218 km/h pentru BMW X1 sDrive20d.
Economia de combustibil si gestiunea emisiilor sunt absolut impresionante la ambele modele: consumul mediu în ciclul de testare EU este de 5,8 litri/100 kilometri la BMW X1 xDrive20d si la un nivel si mai remarcabil, 5,3 litri/100 km, pentru BMW X1 sDrive20d. Nivelul corespunzator al emisiilor CO2 este de 153, respectiv 139 grame per kilometru.
Versiunea motorului diesel cu patru cilindri, ce dezvolta 105 kW/143 CP, de la BMW X1 xDrive18d si BMW X1 sDrive18d ofera o intrare si mai economica în lumea fascinanta a modelelor BMW X. Înca o data, acest propulsor vine echipat cu injectie directa common-rail si turbocompresor cu geometrie variabila a admisiei, care furnizeaza un maxim al cuplului de 320 Newton-metri pe un interval al turatiilor cuprins între 1.750 si 2.500 rpm si care atinge puterea maxima la 4.000 rpm. BMW X1 xDrive18d accelereaza pâna la 100 km/h, cu start de pe loc, în 10,1 secunde, BMW X1 sDrive18d executa acelasi exercitiu în 9,6 secunde. În schimb, viteza maxima este de 195, respectiv 200 km/h.
Consumul mediu, în ciclul de testare EU, pentru modelul BMW X1 xDrive18d este de 5,7 litri/100 kilometri, iar plafonul emisiilor CO2 este de 150 grame per kilometru. În cele din urma, BMW X1 sDrive18d stabileste un record în ceea ce priveste gestiunea emisiilor, cu unconsum mediu de 5,2 litri/100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de numai 136 grame per kilometru.
Atât BMW X1 xDrive28i, cât si BMW X1 xDrive23d vin, în echiparea standard, cu o transmisie automata cu sase trepte. Aceasta este disponibila, optional si pentru BMW X1 xDrive20d .
Caracteristicile sportive ale transmisiei se pot atribui în special conexiunii directe cu motorul, care închide ambreiajul imediat dupa demaraj. Transmisia urmareste chiar si mai mica variatie a acceleratiei, cu reatie rapida si timpi de schimbare redusi. În schimb, retrogradarea a mai mult de o treapta nu dureaza mai mult decât trecerea directa în viteza urmatoare, gratie transmisiei care se modifica direct în raportul potrivit. În cele din urma, functia Steptronic a transmisiei automate permite conducatorului sa schimbe vitezele manual atunci când doreste.
BMW xDrive: transmisie integrala inteligenta în premiera în segmentul compact
Prin oferirea unei distributii variabile a puterii de tractiune între puntea fata si cea spate, transmisia integrala permanenta BMW xDrive îmbunatateste agilitatea masinii si tractiunea pe suprafetele dificile. Gratie calitatilor supreme ale sistemului, BMW este cel mai de succes producator din lume în ceea ce priveste modelele cu tractiune integrala din segmentul premium. Acum, aceasta transmisie integrala inteligenta este disponibila în premiera si la un automobil din clasa compacta.
Prin functionarea cu un divizor de putere, cu ambreiaj multidisc controlat electronic, xDrive distribuie forta de tractiune în cel mai potrivit mod si în dozajul exact catre axul care ofera cea mai buna aderenta la drum.
Transmisia integrala este conectata la DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilitatii) si la gestiunea motorului, care în cazul gamei BMW X1 detecteaza imediat, gratie senzorilor de la roti, chiar si cea mai mica tendinta de patinare. În fractiuni de secunda, sistemul este capabil sa varieze raportul distributiei de putere chiar înainte ca o roata sa înceapa sa patineze, ceea ce contracareaza într-un timp scurt orice tendinta de caracter supravirator sau subvirator.
În viraje, un plus de putere este transmis catre puntea spate pentru a face masina mai agila si pentru a se evita subvirarea. Apoi, la iesirea din viraj, BMW xDrive revine imediat la reglajele de baza pentru a furniza un cuplu si o putere de tractiune optime pentru acceleratie.
Chiar si în cele mai dificile conditii, distributia puterii de tractiune prin intermediul xDrive asigura în orice moment o stabilitate optima. DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilitatii) intervine numai atunci când interventia xDrive nu este suficienta.
DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilitatii) de la BMW X1 cuprinde nu doar functia ABS (antiblocarea frânelor), Dynamic Brake Control (Controlul Dinamic al Frânelor) si CBC Cornering Brake Control (Controlul Frânelor în Viraje), ci si DTC Dynamic Traction Control (Controlul Dinamic al Tractiunii). Ultima functie usureaza misiunea conducatorului de a demara pe zapada si nisip, permitând rotilor sa patineze usor si ridica nivelul de interventie al sistemului.
La modelul BMW X1 xDrive28i, DSC dispune în plus si de Dry Braking (uscarea frânelor pentru pentru o pregatire optima de functionare în fiecare moment) când carosabilul este umed, Fading Compensation (compensare a fortei de frânare atunci frânele sunt supraîncalzite) si Start-Off Assistant (asistare la demaraj).
Disponibil ca optiune în combinatie cu reglajul sport pentru modelele xDrive – de asemenea o facilitate optionala -, Performance Control permite un dozaj si mai precis al frînelor si mentine un echilibru superior al cuplului, ceea ce contracareaza efectiv chiar si cea mai mica tendinta de caracter subvirator, mai ales în virajele dinamice. Imediat ce rotile fata încep „sa împinga” excesiv la iesirea din viraj, roata interioara din spate este încetinita de controlul DSC, orice pierdere a puterii de tractiune suferita în acest proces fiind compensata de o crestere a fluxului de putere ce este transmis catre roti.
Agilitate suprema si siguranta generala asigurate de tehnologia moderna a suspensiei si de structura solida a caroseriei
Caracterizate de o agilitate superioara, precizie si suprematie, comportamentul si performantele gamei BMW X1 rezulta direct din standardul ridicat al tehnologiei suspensiei, precum si din structura solida si stabila a caroseriei. În partea din fata, modelele cu tractiune integrala dispun de ax cu brat de împingere cu dubla legatura, BMW X1 sDrive20d si BMW X1 sDrive18d dispun de ax din aluminiu, cu dubla legatura. În combinatie cu puntea spate cu cinci brate disponibil la toate modelele, acesta asigura un echilibru optim al performantelor sportive si al confortului în orice moment.
Directie hidraulica, cu pinion si cremaliera, este completata de o asistare deosebit de exacta a puterii. Versiunea Servotronic, disponibila ca optiune la toate modelele cu tractiune integrala, permite un standard si mai ridicat de manevrabilitate liniara si fara efort.
Frânele foarte puternice de la BMW X1 asigura o putere de frânare si o forta de oprire absolut remarcabile în orice conditii. În functie de motorizare, discurile de frâna ale celor patru roti sunt de dimensiuni diferite si, în concordanta cu diferitele modele, puntea fata dispune de etriere culisante sau cu cadru.
Toate versiunile gamei BMW X1 dispun, standard, de jante de 17 toli. O alta caracteristica standard este Tyre Defect Indicator (Indicatorul de defectiune al pneului), în timp ce pneurile runflat permit conducatorului sa ruleze pâna la cel mai apropiat atelier chiar si dupa pierderea completa a presiunii.
Caroseria deosebit de ferma si rigida la torsiune este bazata pe tehnologia inteligenta utilizata de BMW pentru constructii care foloseste, alaturi de alte materiale, otel dur si foarte dur acolo unde este necesar. Atât alegerea materialelor, cât si aranjamentul si geometria diferitelor bare de sustinere, a elementelor de suport al sarcinilor si a ranforsajelor contribuie la asigurarea sigurantei maxime în cazul unei coliziuni, alaturi de masa redusa si cel mai ridicat standard posibil al agilitatii pe drum. Fortele ce actioneaza asupra caroseriei în cazul unui accident sunt disipate prin suportii motorului si ai suspensiei catre diferitele cai de sarcina, totul pentru a se evita sarcinile extreme, ce actioneaza asupra elementelor individuale de structura, si o posibila deterioare a celulei pasagerilor.
În cadrul gamei BMW X1, nu doar airbagurile frontale si laterale, ci si cele tip cortina din lateral ofera o siguranta superioara atât în fata, cât si în spate. În acelasi timp, BMW X1 dispune de centuri de siguranta cu prindere în trei puncte la toate locurile, cu limitator de forta si pretensionare la scaunele fata. Sistemul ISOFIX de prindere a scaunelor pentru copii este disponibil standard la locurile din spate. Toate sistemele de protectie sunt gestionate de o unitate electronica centrala de siguranta.
Luminile pentru timp de zi oferite standard, farurile cu bixenon disponibile ca optiune
Disponibil standard la gama BMW X1, farurile duble rotunde înglobeaza si functia de lumini pentru timp de zi. Farurile cu bixenon, ce includ lumini de pozitii si pentru timp de zi sub forma inelelor coroana atât de specifice pentru modelele BMW, sunt disponibile ca optiune, combinate cu conductori de lumini LED la stopuri, care furnizeaza o impresie deosebit de puternica a designului de forma literei L.
Pe lânga asistarea fazei lungi si sezorul de ploaie, BMW X1 dispune, tot optional, si de faruri adaptive, care ilumineaza drumul sub unghiul cel mai potrivit, urmând directia si pozitia rotilor fata. Stopurile adaptive la frânare ofera celor care vin din spate o avertizare clara atunci când se frâneaza în situatii de urgenta.
Optionale: functionale, inovatoare, sofisticate.
Calitatile condusului de zi cu zi, placerea de a conduce si confortul calatoriei oferite de BMW X1 pot fi sporite si mai mult de optionalele sofisticate. Sina pentru acoperis, pachetul special de stocare si sistemul de tractare cu bila ce poate fi detasata reprezinta capacitati suplimentare de transport. Sarcina maxima de tractare a gamei BMW X1 este de 2.000 kg (BMW X1 sDrive20d, BMW X1 xDrive 18d si BMW X1 sDrive18d: 1.800 kg).
Caracteristici cum ar fi scaunele sport, încalzirea scaunelor, aerul conditionat automat, pachetul de lumini si acoperisul panoramic ofera calitati optime pentru personalizarea interiorului si crearea unei ambiante unice, individuale. Sistemul audio oferit în echiparea standard dispune nu doar de sase difuzoare si CD player, dar si de port AUX-In pentru conectarea unor surse externe de muzica, cu optiunea de a integra un MP3 player si alte medii de date prin intermediul interfatei USB în sistemul de entertainment al automobilului. Calitatea suprema a sunetului este furnizata de sistemul HiFi profesional Pro Logic 7.
În combinatie cu sistemele de navigati Business, respectiv Professional, BMW X1 dispune de cea mai nou generatie BMW iDrive, ce include un controller si butoane de selectare directa pe consola centrala, butoane favorite sub unitatea de control a radioului si afisaj de control ce masoara 6,5 toli (16,75 cm) sau 8,8 toli (22,35 cm). Acesta din urma prezinta si imagini de la camera pentru mersul înapoi, alta facilitate disponibila optional, care serveste, pe lânga Park Distance Control (Controlul Distantei de Parcare) – tot optional – cu senzorii sai de precizie, la o parcare si manevrefacile.
Conducatorii unui BMW X1 echipat cu sistem de navigatie au optiunea de a utiliza apelarea vocala si interfata Bluetooth pentru telefoanele mobile sau pentru conectarea terminalelor Smartphones cu functiile lor de muzica si comunicare.
Experienta unica a condusului, eficienta fara egal
BMW X1 este primul automobil premium de acest gen în segmentul compact. Într-o maniera unica, conceptul gamei BMW X1 combina multe cerinte ale unei masini compacte moderne în ceea ce priveste functiile superioare cu beneficiile unei calitati remarcabile si cu placerea unei experiente emotionale a condusului.
Înca o data, BMW, prin puterea inovatoare si prin sentimentul bun pentru dorintele oricarui tip de client, detine pozitia de lider al pietei. „Ca orice model BMW X, BMW X1 marcheaza accesul într-un segment nou, foarte bine definit, al pietei”, declara Dr. Klaus Draeger, director de dezvoltare în cadrul BMW AG si membru al Consiliului Director. „Prin întregul proces de dezvoltare, obiectivul nostru principal cu gama BMW X1 a fost sa oferim o experienta unica a condusului în clasa compacta si o eficienta fara egal în întregul segment al modelelor BMW X.”
Lansarea în România se va face o data cu debutul mondial, noul BMW X1 urmând a fi disponibil în showroom-uri în ultimul trimestru al acestui an. Preturile urmeaza a fi comunicate la o data ulterioara.
BMW X1 este produs la uzina BMW din Leipzig, acolo unde noul model X va fi asamblat pe aceeasi linie ca si versiunile sedan (trei usi), coupé si cabriolet ale gamei BMW Seria 1. Aceasta uzina foarte moderna, unde se produce si BMW Seria 3 Sedan, se evidentiaza pin flexibilitatea superioara, metodele inovatoare de asigurare a calitatii si tehnologiile de productie ce protejeaza mediul.