Noul BMW Seria 5 si noile Seria 3 Coupe si Cabrio in showroomurile din Romania
Noul BMW Seria 5 si noile BMW Seria 3 Coupe si Cabrio in showroomurile din Romania
La numai câteva zile de la debutul mondial de la Salonul Auto de la Geneva, începând cu 18 martie, premierele BMW sunt deja disponibile în showroomurile din România. Cea de-a cincea generatie a BMW Seria 5, unul din cele mai emblematice modele ale marcii, se evidentiaza prin desingul sportiv si elegant, dinamica tipica BMW si eficienta de neegalat în segment. Noile BMW Seria 3 Coupe si Cabriolet se prezinta cu un design reîmprospatat din care se remarca blocurile optice restilizate si o gama extinsa de motorizari. Toate noutatile stau sub semnul performantei marca BMW EfficientDynamics.
BMW EfficientDynamics
În urma cu exact trei ani BMW prezenta la editia 2007 a Salonului Auto de la Geneva programul BMW EfficientDynamics – un pachet de tehnologii care urmareste asigurarea unui plus de dinamism alaturi de reducerea consumului de combustibil. BMW a fost primul producator care a aplicat constant la întreaga gama de modele aceste solutii, cu rezultate remarcabile. De atunci, peste 1,6 milioane de automobile au beneficiat de BMW EfficientDynamics, ceea a dus la rezultate de exceptie. De exemplu, consumul mediu al automobilelor BMW înmatriculate în Europa este de 5,9 litri de combustibil sau 150g CO2 per km – cu mult sub competitorii directi si chiar mai putin decât producatori de volum care ofera în special masini compacte de putere mica. Sub semnul acestor tehnologii stau si lansarile noilor modele BMW Seria 5 si BMW Seria 3 Coupe si Cabriolet: performante de top, alaturi de cel mai redus consum din segment.
BMW Seria 5
Noul BMW Seria 5 Sedan îsi face debutul cu un motor cu opt cilindri si trei versiuni cu sase cilindri – toate pe benzina -, precum si cu doua variante diesel, cu sase cilindri. Gama va fi completata din vara si de un propulsor turbodiesel cu patru cilindri, cu carterul din aluminiu si injectie directa common-rail. Puterea maxima în acest caz, 135 kW/184 cp, face ca BMW 520d, echipat standard cu functia Auto Start Stop, sa fie noul punct de reper în acest segment. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU5 este de numai 5,0 litri/100 kilometri, iar nivelul emisiilor CO2 va fi de 132 g/km (date preliminare). Vârful de gama BMW 550i va fi echipat cu un motor cu opt cilindri, ce dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection pentru un maxim al puterii de 300 kW/407 cp.
Motorul cu sase cilindri dispusi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection si VALVETRONIC, de la BMW 535i va furniza o putere maxima de 225 kW/306 cp, în timp ce cele doua variante cu sase cilindri în linie, echipate de asemenea cu High Precision Injection, dezvolta 190 kW/258 cp la BMW 528i, respectiv 150 kW/204 cp la BMW 523i.
Versiunile diesel cu sase cilindri în linie ofera modelului BMW 530d o putere maxima de 180 kW/245 cp, iar pentru BMW 525d un nivel la fel de impresionant de 150 kW/204 cp. Echipat cu tehnologia optionala BMW BluePerformance, BMW 530d îndeplineste standardele de emisie EU6. Si nu trebuie omis faptul ca toate versiunile noului BMW Seria 5 Sedan respecta pe deplin normele EU5, valabile la nivelul întregii Europe.
Toate modelele noii game BMW Seria 5 Sedan sunt disponibile, optional, cu noua transmisie automata BMW cu opt trepte. BMW 550i dispune în echiparea standard de cutia de viteze automata BMW, optimizata pentru consum redus, la fel cum se întâmpla si cu sistemul EPS Electric Power Steering (servodirectie asistata electric), aflat în echiparea tuturor modelelor.
Tehnologiile BMW EfficientDynamics sunt prezente în dotarea standard în combinatii potrivite pentru fiecare model, nelipsind Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei frânelor), indicator al momentului optim de schimbare a vitezelor, control activ al flapsurilor si operarea inteligenta a unitatilor auxiliare electrice, ce include un compresor decuplabil pentru aerul conditionat. Constructia inteligenta ultra-usoara este asigurata de caracteristici precum portierele, capota compartimentului motor, panourile laterale fata si componentele suspensiei realizate din aluminiu.
Cele mai avansate tehnologii de transmisie si suspensie asigura o sportivitate fara precedent si un nivel ridicat de confort. Sistemul optional Dynamic Driving Control (Controlul Dinamic al Transmisiei) permite celui de la volan sa regleze suspensia individual, în functie de stilul de condus si conditiile de drum. Noul BMW Seria 5 Sedan este disponibil cu Adaptive Drive, Dynamic Damper Control (Control Dinamic al Amortizoarelor) si Dynamic Drive Stability Control (Control Dinamic al Stabilitatii Transmisiei), precum si Integral Active Steering (Directie Integral Activa).
Design elegant si sportiv
Cu cel mai lung ampatament din segment, cu o capota a compartimentului motor care este lunga si neteda, cu console fata si spate scurte si cu o linie a acoperisului eleganta, arcuita în stilul unui coupé, noul BMW Seria 5 Sedan se evidentiaza clar fata de concurenta.
Aspectul estetic al automobilului este determinat de proportiile perfect echilibrate. Caracteristicile de design specifice marcii pot fi descoperite în fata – prin grila BMW dubla, înclinata usor înainte si pe capota compartimentului motor care este sculptata pentru a inspira mai multa forta, dar si în spatele musculos al automobilului.
La interior, functiile moderne si ambianta superioara se îmbina într-o armonie perfecta într-un stil inconfundabil al marcii. O orientare clara spre conducator a panoului de bord, element definitoriu BMW, garanteaza o experienta a condusului cu adevarat unica.
BMW Seria 3 Coupe si Cabrio
Ca lider de performante se remarca noul 335i cu TwinPower Turbo, tehnologie High Precision Injection si managementul valvelor de admisie VALVETRONIC. Remarcabil este cuplul maxim de 400 Nm dezvoltat între 1200 si 5000 rpm, fara golul turbo specific unor astfel de tipuri de propulsoare. Alaturi de o putere maxima de 306 cp, acesta asigura un sprint pâna la 100 km/h în numai 5,5 secunde pentru versiunea Coupe si 5,8 secunde pentru Cabriolet. Consumul, conform ciclului de testare EU este de 8,4 litri/ 100 km sau 196g CO2 per km pentru Coupe, respectiv 8,8 litri/ 100 km sau 205g pentru Cabriolet.
De asemenea, sunt prezentate doua propulsoare diesel noi, cu tehnologie Common Rail de generatia a treia. Propulsorul de sase cilindri în linie BMW 325d care dispune de o turbina cu geometrie variabila si un bloc motor din aluminiu, dezvolta 204 cp în contextul unei acceleratii de 6,9 secunde la 100 km pentru Coupe (Cabriolet: 7,5 s). În acelasi timp consumul este pastrat la un nivel minim, cu rezultate în ciclul de testare EU pentru Coupe de numai 5,7 litri (Cabriolet: 6,1 s) per 100 km sau 151 g CO2 per km (Cabriolet: 160g).
Motorul de patru cilindri 320d se remarca ca fiind cel mai eficient din gama, dispunând de aceleasi tehnologii moderne BMW EfficientDynamics. Consumul în ciclul de testare EU este de 4,7 litri (Cabriolet: 5,1 s), respectiv 125 g CO2/ km (Cabriolet: 135g).
La nivel de design, noile BMW Seria 3 Coupe si Cabriolet vin cu o serie de modificari care pun în evidenta eleganta sportiva a celor doua modele. Modificarile sunt prezente la grila radiatorului, acum mai puternic profilata tridimensional pentru a inspira mai multa putere. Spoilerul, capota si difuzorul au fost redesenate pentru a inspira mai multa sportivitate. Consolele spate si fata au crescut în dimensiuni pentru a sublinia caracterul dinamic al celor doua modele.
Atât BMW Seria 3 Coupe cât si Seria 3 Cabriolet vin în echiparea standard cu tehnologie bi-xenon: doua corpuri optice rotunde pentru fiecare far care sunt acoperite în partea superioara de o banda semitransparenta pentru a creea imaginea concentrata atât de tipica pentru un BMW. Luminile de zi, un alt element distinctiv BMW reprezentat de inelele luminoase din blocul optic, pot beneficia prin pachetul optional LED de o lumina alba, distinctiva, pentru o prezenta si mai marcanta. Stopurile au fost si ele redesenate într-un design modern, în forma de L, accentuând imaginea de latime a automobilului.
Basic Service Inclusive special pentru România
Un element important care distinge oferta pentru România a gamei BMW este includerea în pretul de baza a pachetului BMW Basic Service Inclusive. Acesta acopera operatiile de baza pentru revizii pentru primii 5 ani sau 100 000 km si este transmisibil în cazul în care automobilul îsi schimba proprietarul. Pachetul poate fi extins cu BMW Service Inclusive sau BMW Service+Repair Inclusive si/sau pentru 6 ani sau 120000 km.
BMW Basic Service Inclusive asigura gratuit urmatoarele servicii: schimbarea uleiului de motor, inclusiv a filtrului, service/înlocuirea filtrului de aer, a microfiltrului, a bujiilor si lichidului de frâna, verificarea si revizia standard a autovehicului în conformitate cu manualul de Service BMW din mapa de bord.
„Acest pachet este disponibil gratuit începând cu septembrie 2007 pentru orice model BMW fara sa afecteze pretul de achizitie al automobilului. Este un beneficiu financiar semnificativ pentru client, asigura stabilitatea si controlul costurilor de întretinere, garanteaza o buna întretinere a modelelor noastre si contribuie semnificativ la îmbunatatirea valorii de revânzare,” a explicat Cristi Vlasin, Sales Manager BMW Group România. „În Germania, de exemplu, acest pachet este disponibil contra cost. Am luat aceasta decizie din ratiuni strategice si pentru ca vrem sa oferim clientilor un plus de valoare la achizitia oricarui automobil BMW.”