Noul BMW Seria 5 Sedan

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul BMW Seria 5 Sedan

 
 
 
 
Premiera mondiala a noului BMW Seria 5 Sedan reprezinta, înca o data, un etalon al placerii supreme a condusului si al designului elegant în segmentul mediu superior. Prin aspectul sportiv si elegant, dinamica specifica marcii, eficienta remarcabila, precum si caracteristicilor inovatoare de confort si siguranta, a sasea generatie a expresiei executive BMW reflecta în cel mai convingator mod standardul superior al celui mai de succes producator de automobile premium din lume.
Design: carismatic, elegant, sportiv.
Cu cel mai lung ampatament din segment, cu o capota a compartimentului motor care este lunga si neteda, cu console fata si spate scurte si cu o linie a acoperisului eleganta, arcuita în stilul unui coupé, noul BMW Seria 5 Sedan se evidentiaza clar fata de concurenta.
Aspectul estetic al automobilului este determinat de proportiile perfect echilibrate. Caracteristicile de design specifice marcii pot fi descoperite în fata – prin grila BMW dubla, înclinata usor înainte si pe capota compartimentului motor care este sculptata pentru a inspira mai multa forta, dar si în spatele musculos al automobilului.
La interior, functiile moderne si ambianta superioara se îmbina într-o armonie perfecta într-un stil inconfundabil al marcii. O orientare clara spre conducator a panoului de bord, element definitoriu BMW, garanteaza o experienta a condusului cu adevarat unica.
Experienta condusului: dinamica suprema si confort remarcabil.
Cele mai avansate tehnologii de transmisie si suspensie asigura o sportivitate fara precedent si un nivel ridicat de confort. În acelasi timp, sistemul optional Dynamic Driving Control (Controlul Dinamic al Transmisiei) permite celui de la volan sa regleze suspensia individual, în functie de stilul de condus si conditiile de drum. Noul BMW Seria 5 Sedan este disponibil cu Adaptive Drive,  Dynamic Damper Control (Control Dinamic al Amortizoarelor) si Dynamic Drive Stability Control (Control Dinamic al Stabilitatii Transmisiei), precum si Integral Active Steering (Directie Integral Activa).
Noul BMW Seria 5 Sedan îsi face debutul cu un motor cu opt cilindri si trei versiuni cu sase cilindri – toate pe benzina -, precum si cu doua variante diesel, cu sase cilindri. Gama va fi completata de un propulsor turbodiesel cu patru cilindri, cu carterul din aluminiu si injectie directa common-rail. Puterea maxima în acest caz, 135 kW/184 cp, face ca BMW 520d, echipat standard cu functia Auto Start Stop, sa fie noul punct de reper în acest segment. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU5 este de numai 5,0 litri/100 kilometri, iar nivelul emisiilor CO2 va fi de 132 g/km (date preliminare).
Vârful de gama BMW 550i va fi echipat cu un motor cu opt cilindri, ce dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection pentru un maxim al puterii de 300 kW/407 cp.
Motorul cu sase cilindri dispusi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection si VALVETRONIC, de la BMW 535i va furniza o putere maxima de 225 kW/306 cp, în timp ce cele doua variante cu sase cilindri în linie, echipate de asemenea cu High Precision Injection, dezvolta 190 kW/258 cp la BMW 528i, respectiv 150 kW/204 cp la BMW 523i.
Versiunile diesel cu sase cilindri în linie ofera modelului BMW 530d o putere maxima de 180 kW/245 cp, iar pentru BMW 525d un nivel la fel de impresionant de 150 kW/204 cp. Echipat cu tehnologia optionala BMW BluePerformance, BMW 530d îndeplineste standardele de emisie EU6. Si nu trebuie omis faptul ca toate versiunile noului BMW Seria 5 Sedan respecta pe deplin normele EU5, valabile la nivelul întregii Europe.
BMW EfficientDynamics: BMW Seria 5 îsi mareste avansul.
Toate modelele noii game BMW Seria 5 Sedan sunt disponibile, optional, cu noua transmisie automata BMW cu opt trepte. BMW 550i dispune în echiparea standard de cutia de viteze automata BMW, optimizata pentru consum redus, la fel cum se întâmpla si cu sistemul EPS Electric Power Steering (servodirectie asistata electric), aflat în echiparea tuturor modelelor.
Tehnologiile BMW EfficientDynamics sunt prezente în dotarea standard în combinatii potrivite pentru fiecare model, nelipsind Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei frânelor), indicator al punctului de schimbare a vitezelor, control activ al flapsurilor si operarea inteligenta a unitatilor auxiliare electrice, ce include un compresor decuplabil pentru aerul conditionat. În cele din urma, constructia inteligenta ultra-usoara este asigurata de caracteristici precum usile, capota compartimentului motor, panourile laterale fata si componentele suspensiei realizate din aluminiu.
Sisteme inovatoare de asistare a conducatorului.
Sistemele de asistare a conducatorului includ Parking Assistant (asistare la parcare), Surround View (vedere panoramica), avertizare de coliziune cu actionare a frânelor în combinatie cu Active Cruise Control (tempomat activ) si Stop & Go, dar si noul Speed Limit Device (dispozitiv de limitare a vitezei). Alte caracteristici disponibile sunt Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la parasirea sensului), Speed Limit Info (informatii despre limita de viteza legala pentru tronsonul curent de drum), Head-Up Display, BMW Night Vision cu detectare a persoanelor si camera de supraveghere.
Dezvoltare si productie comuna cu BMW Seria 7.
Premiera mondiala a noului BMW Seria 5 Sedan deschide un nou capitol în povestea de succes cu adevarat impresionanta. De-a lungul celor cinci generatii ale modelului, vânzarile totale ale BMW Seria 5 au ajuns la peste 5,5 milioane de unitati. Acum, noul model se bazeaza pe o arhitectura a automobilului ce a fost prezentata în premiera la vârful de gama BMW Seria 7.
Productia comuna a BMW Seria 5 Sedan si BMW Seria 7 la uzina BMW din Dingolfing, împreuna cu utilizarea intensiva a componentelor comune, asigura o productie deosebit de eficienta cu un standard ridicat al calitatii si impune o noua referinta pentru piata premium.
În România noul model este programat sa-si faca debutul în prima parte a anului viitor, odata cu lansarea europeana.
Descriere pe scurt.
• A sasea generatie a BMW Seria 5 se evidentiaza prin estetica moderna, ce transmite „Placerea de a conduce” atât de specifica pentru BMW si ofera o eficienta fara precedent în segmentul mediu superior.
Caracterul premium al acestui sedan remarcabil este subliniat de caracteristici si tehnologii altfel întâlnite numai la clasa de lux. Prin totalul de caracteristici, noul BMW Seria 5 Sedan reprezinta competenta remarcabila a celui mai de succes constructor de automobile premium din lume.
• Estetica sofisticata si aspectul dinamic ale noului BMW Seria 5 Sedan sunt rezultatul unor proportii perfect echilibrate. Înca o data, în cel mai specific stil al marcii, noul Seria 5 Sedan are o capota a compartimentului motor lunga si bine conturata, console scurte, o linie a acoperisului cursiva precum a unui coupé, precum si cel mai mare ampatament din întregul segment.
• La interior, suprafetele orizontale si liniile captivante creeaza o ambianta cu adevarat generoasa si armonioasa. Structura clara a cockpitului evidentiaza nivelul ridicat al orientarii spre conducator, în timp ce designul stilat, modern al interiorului poate fi rafinat suplimentar prin materiale de cea mai buna calitate si combinatii coloristice de bun gust care reflecta alegerea proprie a clientului.
• Beneficiind de tehnologiile BMW EfficientDynamics care sunt disponibile standard, noul BMW Seria 5 Sedan extinde o data în plus avansul BMW în acest segment atunci când vine vorba de eficienta. Toate motoarele îndeplinesc standardele de emisie EU5, iar noul BMW 530d cu tehnologia optionala BMW BluePerformance respecta deja normele EU6. Folosirea materialelor ultra-usoare, precum capota motorului, panourile laterale fata si cele ale usilor care sunt realizate din aluminiu, confirma statutul de marca premium.
• Noul BMW Seria 5 Sedan va fi lansat pe piata cu un motor cu opt cilindri si trei versiuni cu sase cilindri, toate pe benzina, precum si cu doua variante diesel, cu sase cilindri. Vârful de gama este BMW 550i, propulsat de un model V8 cu BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection (300 kW/407 cp). Apoi urmeaza o premiera mondiala: primul propulsor cu sase cilindri în linie, cu TwinPower Turbo, High Precision Injection si VALVETRONIC (225 kW/306 cp) în echiparea modelului BMW 535i, dar si doua motoare cu sase cilindri dispusi în linie cu High Precision Injection si tehnologie a arderii lente la BMW 528i (190 kW/258 cp) si BMW 523i (150 kW/204 cp).
• Cea mai noua generatie a motoarelor diesel cu sase cilindri în linie, cu carter integral din aluminiu si injectie directa common-rail, dezvolta 180 kW/245 cp la BMW 530d si 150 kW/204 cp la BMW 525d. Prin suplimentarea gamei de modele în viitorul apropiat, noul BMW 520d va avea un motor diesel cu patru cilindri îmbunatatit si va dezvolta 135 kW/184 cp si va dispune în dotarea standard de functia Auto Start Stop. Prin faptul ca ofera un consum mediu de numai 5,0 litri/100 km în ciclul de testare EU si un nivel al emisiilor CO2 de 132 g/km, acest motor de înalta tehnologie stabileste noi repere în segmentul sau.
• Transmisia automata cu opt viteze este oferita optional la oricare din variantele de motorizare ale noului BMW Seria 5 si este disponibila standard la BMW 550i. Sports Automatic cu clapete de schimbare dispuse pe volan este, de asemenea, pe lista optionalelor. Cu configuratia inovatoare a angrenajului, nivelul unic al eficientei interne si masa optimizata, transmisia automata cu opt trepte combina confortul remarcabil de schimbare a vitezelor, performantele dinamice si eficienta de cel mai înalt nivel.
• Combinatia unui ax fata cu dublu brat cu o punte spate Integral-V asigura o dinamica a condusului si un confort de exceptie al calatoriei. Un plus de eficienta este oferit de EPS Electric Power Steering (servodirectie asistata electric) ce include Servotronic ca dotare standard, în premiera la BMW Seria 5. În cele din urma, Integral Active Steering (Directie Integral Activa) optionala adauga bracarea rotilor spate cu un unghi de virare de pâna la 2,5o pentru mai multa agilitate si mai mult control.
• În comportamentul sau, noul BMW Seria 5 Sedan are un caracter si mai dinamic decât generatia anterioara si ofera o îmbunatatire semnificativa a confortului calatoriei. Toate caracteristicile dinamice si de confort ale automobilului pot fi stabilite si ajustate individual de catre Dynamic Drive Control (Controlul Dinamic al Transmisiei), disponibil în combinatie cu optiunile Sports Automatic, Dynamic Damper Control (Controlul Dinamic al Amortizoarelor) si Integral Active Steering (Directie Activa Integrala).
• Cockpitul orientat catre conducator, cu tehnologie Black Panel, volanul multifunctional disponibil standard, separarea functiilor de condus de cele de confort contribuie la o experienta unica de condus. În seria de optionale exclusive oferite este si BMW Head-Up Display, optimizat înca o data în ceea ce priveste informatiile pe care le ofera, rezolutia imaginii si dimensiunea graficii prezentate.
• Noul BMW Seria 5 Sedan dispune, în dotarea standard, de cea mai noua generatie a sistemului de control BMW iDrive. Atât functiile standard, cât si cele optionale ale sistemelor audio, de navigatie si comunicatie sunt gestionate prin intermediul unui controler aflat pe consola centrala si a unui ecran de control integrat armonios în panoul de instrumente – diagonala afisajului poate avea 10,2 toli (26 centimetri), respectiv 7 toli (17,8 centimetri).
• În premiera, noul BMW Seria 5 Sedan dispune de Parking Assistant (asistare la parcare), functie de avertizare si de initiere a frânei în caz de coliziune, în combinatie cu Active Cruise Control (tempomat activ) si Stop & Go, Surround View (camere video cu vedere panoramica) si Speed Limit Device (dispozitiv de limitare a vitezei), toate disponibile la noul model. Alte optionale sunt Lane Departure Warning (avertizare la parasirea sensului), Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Speed Limit Info (info pentru limita de viteza), High-Beam Assistant (asistare a fazei lungi), sistem BMW Night Vision capabil sa detecteze persoane individuale, Park Distance Control (control al distantei de parcare) si camera de supraveghere.
• Pentru sporirea agilitatii si a sigurantei, noul BMW Seria 5 Sedan dispune de o structura deosebit de rigida a caroseriei. Utilizarea unui otel ultrarezistent sporeste rigiditatea noului model cu aproximativ 55 de procente fata de generatia anterioara si, în acelasi timp, optimizeaza masa automobilului.
• Gama larga de caracteristici sofisticate oferite standard la noul BMW Seria 5 cuprinde Comfort Start fara a fi necesara introducerea cheii de catre conducator, radioul BMW Professional completat de player CD, conexiune AUX-In si sase difuzoare, aerul conditionat automat cu control individual al temperaturii si ventilatiei pentru conducator si pentru pasagerul din fata, precum si manual de utilizare integrat. Optiunile exclusive de confort, orientate clar catre segmentul de lux, includ Comfort Access, conexiune USB, sistem audio multicanal, sistem de entertainment pentru scaunele din spate, aer conditionat automat pe patru zone, scaune active, Soft Close Automatic.
Motoare:BMW 550i: motor V8 pe benzina cu TwinPower Turbo si High Precision Injection. Capacitate: 4.395 centimetri cubi, putere maxima: 300 kW/407 cp între 5.500 si 6.400 rpm. Cuplu maxim: 600 Nm între 1.750 si 4.500 rpm. Acceleratie: 0-100 km/h în 5,0 secunde. Viteza maxima: 250 km/h. Consum mediu de combustibil dupa standardele EU: 10,4 l/100 km. Emisii CO2 dupa standardele EU: 243 g/km, îndeplineste în totalitate standardele de emisii EU5.
BMW 535i: motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie, cu TwinPower Turbo, High Precision Injection si VALVETRONIC. Capacitate: 2.979 centimetri cubi, putere maxima: 225 kW/306 cp la 5.800 rpm. Cuplu maxim: 400 Nm între 1.200 si 5.000 rpm. Acceleratie: 0-100 km/h în 6,0 secunde (transmisie automata: 6,1 secunde). Viteza maxima: 250 km/h. Consum mediu de combustibil dupa standardele EU: 8,5 l/100 km (transmisie automata: 8,4 litri/100 km). Emisii CO2 dupa standardele EU: 199 g/km (transmisie automata: 195 g/km), îndeplineste în totalitate standardele de emisii EU5.
BMW 528i: motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie, cu High Precision Injection. Capacitate: 2.996 centimetri cubi, putere maxima: 190 kW/258 cp la 6.600 rpm. Cuplu maxim: 310 Nm între 2.600 si 5.000 rpm. Acceleratie: 0-100 km/h în 6,6 secunde (transmisie automata: 6,7 secunde). Viteza maxima: 250 km/h. Consum mediu de combustibil dupa standardele EU: 7,8 l/100 km (transmisie automata: 7,6 l/100 km). Emisii CO2 dupa standardele EU: 182 g/km (transmisie automata: 178 g/km), îndeplineste în totalitate standardele de emisii EU5.
BMW 523i: motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie, cu High Precision Injection. Capacitate: 2.996 centimetri cubi, putere maxima: 150 kW/204 cp la 6.100 rpm. Cuplu maxim: 270 Nm între 1.500 si 4.250 rpm. Acceleratie: 0-100 km/h în 7,9 secunde. Viteza maxima: 238 km/h (transmisie automata: 234 km/h). Consum mediu de combustibil dupa standardele EU: 7,6 l/100 km. Emisii CO2 dupa standardele EU: 177 g/km, îndeplineste în totalitate standardele de emisii EU5.
BMW 530d: motor diesel cu sase cilindri dispusi în linie, cu carter din aluminiu, turbocompresor cu geometrie variabila a turbinei si injectie directa common-rail (piezoinjectoare, presiune maxima de injectie 1.800 bar). Capacitate: 2.993 centimetri cubi, putere maxima: 180 kW/245 cp la 4.000 rpm. Cuplu maxim: 540 Nm între 1.750 si 3.000 rpm. Acceleratie: 0-100 km/h în 6,3 secunde. Viteza maxima: 250 km/h. Consum mediu de combustibil dupa standardele EU: 6,3 l/100 km (transmisie automata: 6,2 l/100 km). Emisii CO2 dupa standardele EU: 166 g/km (transmisie automata: 162 g/km), îndeplineste în totalitate standardele de emisii EU5.
BMW 525d: motor diesel cu sase cilindri dispusi în linie, cu carter din aluminiu, turbocompresor cu geometrie variabila a turbinei si injectie directa common-rail (piezoinjectoare, presiune maxima de injectie 1.600 bar). Capacitate: 2.993 centimetri cubi, putere maxima: 150 kW/204 cp la 4.000 rpm. Cuplu maxim: 450 Nm între 1.750 si 2.500 rpm. Acceleratie: 0-100 km/h în 7,2 secunde. Viteza maxima: 236 km/h. Consum mediu de combustibil dupa standardele EU: 6,2 l/100 km (transmisie automata: 6,1 l/100 km). Emisii CO2 dupa standardele EU: 162 g/km (transmisie automata: 161 g/km), îndeplineste în totalitate standardele de emisii EU5.
BMW 520d: motor diesel cu patru cilindri dispusi în linie, cu carter din aluminiu, turbocompresor cu geometrie variabila a turbinei si injectie directa common-rail (injectoare cu supapa magnetica, presiune maxima de injectie 1.800 bar). Capacitate: 1.995 centimetri cubi, putere maxima: 135 kW/184 cp la 4.000 rpm. Cuplu maxim: 380 Nm între 1.900 si 2.750 rpm. Acceleratie: 0-100 km/h în 8,1 secunde. Viteza maxima: 227 km/h (transmisie automata: 225 km/h). Consum mediu de combustibil dupa standardele EU: 5,0 l/100 km (transmisie automata: 5,2 l/100 km). Emisii CO2 dupa standardele EU: 132 g/km (transmisie automata: 137 g/km) (provizoriu), îndeplineste în totalitate standardele de emisii EU5.
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *