Noul BMW Seria 5 Gran Turismo – informatii complete
Prin prezentarea unui concept auto fara precedent, complet inovator, BMW stabileste un nou etalon în segmentul superior al clasei mijlocii. În premiera mondiala, BMW Seria 5 Gran Turismo combina calitatile esentiale ale unei limuzine de prestigiu cu cele ale unui Sports Activity Vehicle modern si ale unui Gran Turismo clasic. Noul model se asteapta a fi lansat în România în ultima parte a acestui an.
Cu un design stilat si elegant, acest automobil unic, cu patru locuri, dispune de o linie alungita la nivelul acoperisului, cu aspect specific unui coupé, si de un hayon în doua elemente. Interiorul foarte spatios ofera un confort specific segmentului de lux, o pozitie a scaunelor usor ridicata pentru un acces mai confortabil si mai usor, precum si o vizibilitatea generala îmbunatatita optima pentru orice conditii de trafic.
Asa cum indica si numele sau, BMW Seria 5 Gran Turismo este automobilul ideal pentru o experienta perfecta a calatoriei. Ambianta luxoasa face ca pasagerii sa se simta imediat confortabil, spatiul pentru picioare la locurile din spate este acelasi ca la gama BMW Seria 7, cel la sezut este identic cu cel pentru BMW X5. În schimb, înclinatia spatarului de la scaunele spate se poate regla individual în functie de nevoile si dorintele fiecarui pasager. Si cum scaunele spate se pot muta spre în fata cu pâna la 100 milimetri, iar spatarele acestora pot fi rabatate complet la nevoie, capacitatea portbagajului poate fi marita pâna la 1.700 litri.
Motoarele – deopotriva puternice si eficiente -, Dynamic Drive Control (Controlul Dinamic al Transmisiei) disponibil standard, cea mai avansata tehnologie a suspensiei si sistemele inovatoare de asistare a conducatorului contribuie la asigurarea unei experiente cu adevarat unica în ceea ce priveste calatoria.
BMW EfficientDynamics intra într-un nou segment.
Tehnologia transmisiei oferita la noul BMW Seria 5 Gran Turismo dispune de o gama larga de inovatii, beneficii furnizate gratie strategiei BMW EfficentDynamics care acum este lansata într-un nou segment auto, ceea ce ofera un echilibru excelent între performantele superioare si economia de combustibil.
Un alt aspect important este introducerea unui motor nou, cu sase cilindri dispusi în linie, la modelul BMW 535i Gran Turismo, care combina pentru prima data tehnologia supraalimentarii, High Precision Injection si gestiunea variabila a supapelor VALVETRONIC. Cu o cilindree de 3,0 litri, BMW TwinPower Turbo ofera 225 kW/306 CP la o turatie a motorului de 5.800 rpm, cu o reactie remarcabila, spontana si directa , precum si cu un vârf al cuplului care se mentine constant la 400 Newton-metri între 1.200 si 5.000 rpm!
Vârful gamei de motoare este propulsorul V8 TwinPower Turbo cu High Precision Injection de la modelul BMW 550i Gran Turismo, care dezvolta o putere maxima de 300 kW/407 CP pe o plaja a turatiilor cuprinsa între 5.500 si 6.400 rpm.
Pentru a completa gama, BMW 530d Gran Turismo dispune de calitati deosebite în ceea ce priveste economia generala. Ultima generatie a motorului diesel de 3,0 litri – cu sase cilindri dispusi în linie si carte complet din aluminiu, dar si cu injectie directa common-rail cu piezoinjectoare – atinge o putere maxima de 180 kW/245 CP la 4.000 rpm si are un consum mediu de combustibil, în ciclu mixt EU, de numai 6,5 litri/100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de numai 173 grame per kilometru, ambele date fiind absolut unice pentru un automobil de asemenea dimensiuni si calibru.
Evident, toate motoarele îndeplinesc standardele EU5 cu privire la emisii. În plus, toate versiunile gamei BMW Seria 5 Gran Turismo vin echipate cu o transmisie automata inovatoare, cu opt trepte, care combina schimbarea rapida a vitezelor cu maximum de eficienta.
Prin gama larga de calitati, BMW Seria 5 Gran Turismo îndeplineste toate cerintele unui public-tinta modern care are nevoie de un automobil ce ofera o armonie perfecta în îndeplinirea tuturor nevoilor din viata de zi cu zi – atât ca masina de companie, cu prestigiu si eleganta, cât si ca automobil pentru timpul liber.
Prin introducerea acestui concept, BMW dovedeste înca o data capacitatea companiei de a defini segmente noi în piata auto, iar prin noul BMW Seria 5 Gran Turismo patrunde spectaculos în lumea automobilelor ca o dimensiune complet noua. Aceasta masina nou, fara predecesor si fara repere de comparatie adauga o noua fateta la lumea „Placerea de a conduce”, sporind entuziasmul pentru marca BMW si prin adaugarea unor publicuri-tinta.
Design: sportivitate versatila, eleganta cu stil.
Prin designul interior, BMW Seria 5 Gran Turismo ofera o combinatie unica de sportivitate versatila si eleganta cu stil. Proportiile specifice pentru BMW, cele patru usi cu geamuri fara rama si linia prelungita a acoperisului, cu aspectul de coupé, formeaza o armonie perfecta care reflecta, în cel mai autentic mod, multitudinea de calitatie de care dispune masina.
Partea frontala este caracterizata de prezenta puternica a grilei BMW, foarte lata, a prizelor largi de aer si de farurile duble rotunde, definitoare pentru marca. Grila este usor înclinata spre în fata, iar marginea ei superioara este cel mai avansat punct al caroseriei. Farurile duble rotunde, de asemenea înclinate usor si extinse în panourile laterale, se intersecteaza, în partea superioara, cu capota compartimentului motor, ceea ce genereaza aspectul concentrat atât de specific BMW.
Caracteristic: luminile pentru timp de zi si stopurile cu tehnologie LED.
Pe lânga semnalizatoarele de directie, inelele coroana de la faruri dispun, în remiera, de tehnologie LED. În modul standard de functionare acestea servesc drept pozitii. Pe de alta parte, operate la capacitate maxima, acestea actioneaza ca lumini pentru timp de zi cu o nuanta deosebit de alba, înca o data ceva specific pentru designul BMW.
Purtator al unei linii a acoperisului care coboara încet, dar constant catre spate si care se sfârseste într-un spoiler, BMW Seria 5 Gran Turismo transfera, atractiv, aspectul specific unui coupé catre o limuzina. Usile – atât în fata, cât si în spate – dispun de geamuri fara rama.
O alta caracteristica care poate fi recunoscuta imediat la partea laterala este linia mediana pozitionata la nivelul mânerelor usilor, care se extinde de la limita externa a farurilor, creste usor pe întreaga lungime a masinii, dupa care continua pâna la stopuri.
Cele doua linii exterioare ale acoperisului, precum si linia umerilor se reunesc în spoilerul de pe hayon, ceea ce confera spatelui cu aspect de fastback o imagine deosebit de compacta. Pe de alta parte, liniile orizontale domina spatele masinii, cu un aspect de putere si forta care sunt evidentiate suplimentar de pasajele rotilor, evazate mult spre exterior.
Stopurile intra adânc în panourile laterale, ceea ce asigura o utilizare completa a latimii noului BMW Seria 5 Gran Turismo. Rândurile de lumini LED asigura o amprenta omogena, ceea ce confera o imagine clar distinctiva pentru BMW Seria 5 Gran Turismo.
Interiorul: spatiu si confort generos, lux individual.
Proportiile unice BMW Seria 5 Gran Turismo sunt amplificate de forma si designul interiorului, de gama de culori si de varietatea de materiale. Panoul de bord este subdivizat orizontal si dispune de un cockpit care beneficiaza de tehnologia Black Panel si de afisaj de control, cu diagonala de 25,9 centimetri (10,2 inch) pentru BMW iDrive.
Pe lânga levierul pentru selectarea electronica a vitezelor, comutatoarele pentru Dynamic Drive Control si controlerul iDrive sunt aranjate corespunzator pe consola centrala.
Atât conducatorul, cât si pasagerul din dreapta beneficiaza de pozitia usor ridicata a scaunelor, aceasta asa-numita “pozitie de semicomanda” permite un acces foarte confortabil si ergonomic si ofera o vizualizare optimizata a conditiilor de trafic.
Impresia unui spatiu înconjurator atotcuprinzator pe care o au pasagerii masinii este sporita de formele si de culorile armonioase ale panourilo de la usile fata, respectiv din spate. Interactiunea liniilor ascendente si descendente si a contururilor pe întreaga lungime a interiorului creeaza o imagine armonioasa ce formeaza o legatura optima între locurile din fata si cele din spate.
Ca alternativa la bancheta pentru trei pasageri, disponibila standard, cu reglaj individual în fata si în spate si al unghiului spatarului, BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, ca optiune, si de doua scaune individuale în spate, caz în care reglajul pozitiei de sezut pe lungimea masinii, al unghiului spatarului, al înaltimii acestuia si al tetierei se realizeaza electric. O alta caracteristica este lumina ambientala a interiorului de la BMW Seria 5 Gran Turismo, care este oferita standard si care poate fi suplimentata cu alte surse de lumina.
Un confort sporit la încarcare: capota spate în doua piese si partitionare între compartimentul de bagaje si cel al pasagerilor.
Hayonul în doua piese, disponibil în premiera la un model BMW, asigura maximum de confort si variabilitate la încarcare. Cele doua sectiuni ofera posibilitatea unei mici deschideri, între geamul din spate si capota, la fel ca în cazul modelelor din gama BMW X.
Ambele sectiuni pot fi deschide si închise individual, iar hayonul mare dispune de optiunea Soft Close Automatic.
Partitionarea unica dintre compartimentul pasagerilor si cel pentru bagaje asigura un confort nelimitat chiar si în momentul încarcarii. Atunci când este închisa, conducatorul si pasagerii deschid numai sectiunea inferioara a capotei iar compartimentul pasagerilor nu va fi afectat în vreun fel de curent, de conditiile meteo sau de vreo sursa de zgomot.
Atâta timp cât scaunele spate sunt în pozitia lor standard, compartimentul de bagaje are un volum de 440 litri. Prin mutarea scaunelor spre în fata si prin eliberarea partitiei, volumul portbagajului creste la 590 litri. În cazul în care spatarul scaunelor spate, precum si partitia sunt rabatate, conducatorul si pasagerii beneficiaza de un volum total de 1.700 litri.
Noul motor cu sase cilindri dispusi în linie: combinatie în premiera între supraalimentare si VALVETRONIC.
BMW Seria 5 Gran Turismo este lansat pe piata cu o gama de doua motoare pe benzina si unul diesel. Un aspect aparte în acest context îl reprezinta noua dezvoltare a motorului pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie, care acum îsi face debutul pe piata si combinarea, în premiera, a tehnologiei supraalimentarii, a injectiei directe (High Precision Injection) si a gestiunii variabile a supapelor VALVETRONIC. Aceasta combinatie unica ofera noului BMW TwinPower Turbo o reactie deosebit de spontana si de directa la apasarea acceleratiei, ceea ce depaseste chiar si raspunsul excelent oferit de motoarele BMW cu turbocompresor, cu sase cilindri în linie, deja existente.
Aceasta reactie cu adevarat impresionanta este rezultatul tehnologiei VALVETRONIC, optimizata înca o data, precum si sistemului de supraalimentare.
Injectia directa (High Precision Injection) de la BMW a fost si ea îmbunatatita la un standard superior al tehnologiei injectiei directe. Acum, aceasta dispune de noi duze ale injectoarelor, care dozeaza cu exactitate cantitatea de combustibil si functioneaza la presiuni de pâna la 200 bar în camerele de combustie.
Cu o capacitate de 3,0 litri, noul motor cu sase cilindri dispusi în linie dezvolta o putere maxima de 225 kW/306 CP la o turatie de 5.800 rpm, cu un vârf al cuplului de 400 Newton-metri disponibil pe o plaja cuprinsa între 1.200 si 5.000 rpm.
Beneficiind de aceasta putere, BMW 535i Gran Turismo accelereaza, de la 0 la 100 km/h, în numai 6,3 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.
Echilibrul exceptional între performante si consumul de combustibil este confirmat de consumul mediu în ciclul de testare EU – numai 8,9 litri/100 kilometri. În tot acest timp, nivelul de emisii CO2 al modelului BMW 535i Gran Turismo este de numai 209 grame per kilometru.
Opt cilindri cu BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection.
Vârful gamei de motoare de la BMW Seria 5 Gran Turismo este un propulsor V8 unic, care combina tehnologia TwinPower Turbo cu injectia directa (High Precision Injection). Cu o cilindree de 4,4 litri, acest propulsor remarcabil dezvolta o putere maxima de 300 kW/407 CP la o turatie ce poate varia între 5.500 si 6.400 rpm. Cuplul maxim este de 600 Newton-metri si este generat între 1.750 si 4.500 rpm.
Acest propulsor V8 fara precedent este cel mai eficient motor de acest gen si, în acelasi timp, singura veriune pe benzina din lume care dispune de turboalimentare si convertori catalitici dispusi în sectiunea V dintre cele doua rânduri de cilindri.
BMW 550i Gran Turismo accelereaza de la 0 la 100 km/h în numai 5,5 secunde, cu o viteza maxima ce este limitata electronic la 250 km/h. Consumul mediu de combustibil al modelului BMW 550i Gran Turismo, în ciclu de testare EU, este de 11,2 litri/100 kilometri, în timp ce emisiile CO2 sunt de 263 grame per kilometru.
Eficienta si putere de tractiune: cea mai noua generatiei a tehnologiei diesel.
Motorul diesel cu sase cilindri dispusi în linie din echiparea modelului BMW 530d Gran Turismo dispune de cea mai revolutionara dezvoltare a unui propulsor BMW. Cu o capacitate de 3,0 litri, acest motor ultramodern are carterul integral din aluminiu, iar sistemul de supraalimentare cu geometrie variabila a admisiei ofera un flux de putere liniar.
Combustibilul este furnizat de cea mai noua generatie a injectiei common-rail, care utilizeaza piezoinjectoare ce functioneaza la o presiune maxima de pâna la 1.800 bar. Practic, aceasta înseamna o putere de 180 kW/245 CP la o turatie de 4.000 rpm, în timp ce vârful curbei de cuplu este atins la 540 Newton-metri, de la numai 1.750 rpm.
BMW 530d Gran Turismo accelereaza pâna la 100 km/h în numai 6,9 secunde si atinge o viteza maxima de 240 km/h. Aceste performante sportive vin pe fondul unui consum mediu de numai 6,5 litri/100 kilometri în ciclul de testare EU. Iar nivelul emisiilor CO2 pentru modelul BMW 530d Gran Turismo este de numai 173 grame per kilometru.
Inovator, dinamic, eficient: transmisia automata cu opt trepte disponibila standard.
Toate versiunile modelului dispun, în echipare standard, de transmisia automata cu opt trepte, care pâna acum era disponibila numai la limuzina de lux BMW 760i, cu motor cu 12 cilindri. Aceasta noua transmisia combina confortul schimbarii vitezelor, sportivitatea si eficienta la un nivel ce nu a mai fost întâlnit anterior.
Noua transmisie automata cu opt trepte exceleaza prin configuratia inovatoare a angrenajului, care ofera rapoarte suplimentare fara a avea un impact negativ asupra masei, dimensiunilor sau eficientei interne a sistemului.
Toate variantele gamei BMW Seria 5 Gran Turismo dispun, în dotarea standard, de BMW EfficientDynamics, tehnologiile diverse pe care aceasta le ofera variind de la un model la altul în functie de caracterul aparte. Printre aceste caracteristici, recuperarea energiei frânelor (Brake Energy Regeneration), controlul unitatilor auxiliare electrice ale automobilului – cum ar fi pompa electrica pentru lichid de racire, pompa electrica pentru lichidul de servodirectie, pompa de ulei si compresorul pentru aer conditionat -, precum si tehnologia materialelor usoare, aerodinamica optimizata ce include control activ al flapsurilor de aer si, în cele din urma, pneurile cu rezistenta redusa la ruliu asigura o economie optima a combustibilului si o gestiune eficienta a emisiilor.
Tehnologie revolutionara a suspensiei pentru mai mult confort, dinamica si control.
Tehnologiaa moderna a suspensiei de la BMW Seria 5 Gran Turismo contribuie la asigurarea unei experiente minunate în ceea ce priveste calatoria, o suprematie a condusului si o siguranta remarcabila în orice moment si în orice conditii. Una din caracteristicile care fac posibile toate acestea este combinatia dintre puntea fata cu dublu brat de control al directiei si puntea spate Integral-V. În plus, BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, în echiparea standard, cu suspensie pneumatica pentru puntea spate, jante – de 18, respectiv de 19 toli (aceasta din urma la BMW 550i Gran Turismo) din aliaj usor si de un sistem ultraperformant de frâne.
În cele din urma, DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilitatii) are înglobata o frâna eletromecanica pentru manevrele de parcare si Auto-Hold.
Ca alternativa la servodirectia hidraulica cu pinion si cremaliera – disponibila standard -, BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, optional, de Integral Active Steering (servodirectie integral activa) care a fost prezentata în premiera la noul BMW Seria 7. În functie de viteza de deplasare, aceasta servodirectie unica influenteaza forta de directie prin intermediul Servotronic si unghiul de bracare prin Active Steering Transmission de la axul fata. De asemenea, Integral Active Steering controleaza unghiul de bracare al rotilor spate, ceea ce confera gamei BMW Seria 5 Gran Turismo o si mai mare agilitate în traficul urban si asigura o schimbare extrem de lina a benzilor, la viteze ridicate.
Optional pentru o dinamica sporita si un confort suplimentar: Adaptive Drive.
BMW Seria 5 Gran Turismo este disponibil, ca optiune, cu Adaptive Drive, care combina amortizoarele controlate electronic si stabilizatoarele active antiruliu. Aceste amortizoare inovatoare se regleaza individual atât la conditiile de drum, cât si la stilul conducatorului cu scopul de a preveni orice manevra nedorita a masinii.
BMW este primul producator auto din lumea care utilizeaza sistemul de amortizoare cu reglaj al compresiei si extensiei într-un proces continuu si independent. În acelasi timp, barele active antiruliu ale axului fata, respectiv spate reduc balansul caroseriei în viraje la un minim absolut, ceea ce confera un standard si mai ridicat de confort si agilitate.
Disponibil standard: Dynamic Drive Control pentru reglaj individual.
BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, în dotarea standard, de Dynamic Drive Control (Control DInamic al Transmisiei) pentru un reglaj individual al automobilului în functie de principalele caracteristici. Acest sistem influenteaza rasupunsul acceleratiei, reactia motorului, asistarea directiei, dinamica schimbarii treptelor la transmisia automata cu opt trepte si raspunsul DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilitatii).
Dynamic Drive Control (Control Dinamic al Transmisiei) este activat prin apasarea unui buton aflat pe consola centrala în vecinatatea levierului de selectie a vitezelor. Prin utilizarea acestei functii oscilante, conducatorul are posibilitatea de a alege între modurile NORMAL, SPORT si SPORT+. În combinatie cu Adaptive Drive, sistemul ofera modul suplimentar COMFORT ca o alta optiune pentru setarea functionarii automobilului.
Inovator în design si constructie: usi de aluminiu si acoperis panoramic de sticla.
Pe lânga capota compartimentului motor si lonjeroanele fata ale caroseriei, usile de la BMW Seria 5 Gran Turismo sunt si ele realizate din aluminiu. Contribuind ca o caracteristica remarcabila de design si constructie, acestea reduc masa totala a masinii cu aproximativ 28 kg. Si ca un alt punct de interes, BMW Seria 5 Gran Turismo este primul automobil de serie produs de BMW care dispune de geamuri fara rama într-o structura de aluminiu.
Acoperisul panoramic de sticla, disponibil ca optiune la BMW Seria 5 Gran Turismo, ofera o ambianta a interiorului care este mai luminoasa si, în acelasi timp, mai spatioasa. Cu o lungime de 116 centimetri si o latime de 94,2 centimetri, acoperisul panoramic de sticla furnizeaza o deschidere de pâna la 44 centimetri. Cu sectiunea spate de sticla fixata de caroseria masinii, rigiditatea acesteia este îmbunatatita corespunzator pentru conditii de condus si mai bune.
Siguranta optima a ocupantilor pentru toate locurile.
Structuri purtatoare de sarcina foarte solide, zone de deformare dimensionate generos si bine definite, precum si sisteme de retinere deosebit de eficiente, toate acestea gestionate de o electronica superperformanta , stabilesc standardele pentru un nivel ridicat al sigurantei pasive pe care BMW Seria 5 Gran Turismo o poate oferi. Pentru a optimiza siguranta pasiva a pietonilor, atât capota compartimentului motor, cât si panourile laterale se deformeza în cazul unei coliziuni.
Pe lânga airbagurile frontale si cele pentru torace, echiparea standard a masinii include airbaguri cortina pentru cap, în lateral, centuri de siguranta cu prindere în trei puncte si limitator de forta, sistem de prindere ISOFIX pentru scaune de copii la locurile din spate si tetiere activate pentru locurile din fata.
BMW Seria 5 Gran Turismo este disponibil, ca optiune, cu faruri bixenon. De asemenea, Adaptive Headlights (farurile adaptive) sunt si ele disponibile optional si asigura o iluminare potrivita a drumului, a benzii alaturate si a virajelor cu un fascicul flexibil, în timp ce o alta caracteristica este distributia variabila a luminii pentru iluminarea optima a drumului chiar si când se ruleaza în linie dreapta.
Cele mai avansate sisteme de asistare a conducatorului.
Un numar de caracteristici ce sunt disponibile fie standard, fie ca optionale la BMW Seria 5 Gran Turismo sunt dezvoltari oferite exclusiv de BMW. Pozitia de lider tehnologic pe care BMW o ofera se regaseste, printre altele, în the cockpit si în controlul climei prin intermediul tehnologiei Black Panel, la sistemul de control iDrive completat cu butoane de selectie directa, la gama unica de sisteme optionale audio si de navigatie cu memorie pe hard disc, la Head-Up Display, precum si la varietatea exceptionala a sistemelor inovatoare de asistare a conducatorului.
Gama larga de functii oferite standard include, printre altele, tempomat completat cu functia de frânare, în timp ce Active Cruise Control cu Stop & Go este disponibil optional, sistem care asigura o distanta constanta fata de masina din fata prin intervenirea în gestiunea transmisiei si cresterea presiunii de frânare atunci când este nevoie.
Fii atent la orice: PDC Park Distance Control, Back-Up Camera, Side View si Top View.
Noul BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, în echiparea standard, de PDC Park Distance Control (Control al Distantei de Parcare) în spate, disponibil optional si în partea din fata. Acesta poate fi completat de Back-Up Camera (camera pentru mersul înapoi), cu functiile Side View (vedere laterala) si Top View (vedere de sus) disponibile ca optiuni. Side View utilizeaza doua camere integrate în pasajele rotilor fata, ceea ce permite conducatorului sa verifice traficul ce vine din lateral. Top View ofera o imagine si mai detaliata a conditiilor de drum cu ajutorul a altor doua camere, integrate în oglinzile retrovizoare laterale.
Datele furnizate de camerele Side View, de Back-Up Camera si de senzorii PDC sunt procesate de un computer central care genereaza o imagine generala prezentata pe afisajul de control, prezentând atât masina, cât si mediul ambiant într-o perspectiva panoramica.
Aer conditionat automat si distractie personala pentru confortul individual.
Disponibil standard, aerul conditionat automat de la BMW Seria 5 Gran Turismo este controlat sub toate aspectele sale printr-o serie de butoane aflate pe consola centrala. Acestea permit conducatorului si pasagerului din fata sa regleze temperatura, volumul si distributia aerului prin unitatea de control de pe panoul de gestiune al climei, individual pentru partea dreapta, respectiv cea stânga a masinii.
Aerul conditional automat în patru zone, standard la modelul BMW 550i Gran Turismo si optional la celelalte versiuni ale gamei, permite un reglaj individual al temperaturii, al volumului de aer si al distributiei acestuia si în partea stânga din spate, respectiv în cea dreapta si este completat de o unitate separata de control aflata pe consola centrala din spate.
Disponibil de asemenea în doatarea standard a gamei BMW Seria 5 Gran Turismo, sistemul de audio dispune atât de CD player, cât si de conexiune AUX-In. O memorie cu hard disc face ca sistemul de navigatie Professional, disponibil optional, sa fie usor si convenabil de utilizat. Cu o capacitate de 80 GB, memoria permite un acces deosebit de rapid la hartile digitale de navigatie si ofera o capacitate de stocare de 12 GB pentru o colectie larga de fisiere muzicale.
Lista de optionale include o magazine pentru sase DVD, un modul TV si un receptor Digital Audio Broadcasting (DAB). Sistemul de entertainment disponibil la scaunele din spate ale modelelor din gama BMW Seria 5 Gran Turismo, cu monitoare – diagonala de 8 inch (20,32 centimetri) sau de 9,2 inch (23,37 centimetri) – integrate în tetiera scaunelor fata, asigura o calatorie placuta si confortabila.
Comunicare hands-free gratie integrarii complete a telefoanelor mobile si a terminalelor Smartphones.
Disponibil optional, kitul de prepare pentru telefoanele mobile, completat cu o interfata Bluetooth, permite o siguranta suplimentara si un confort superior în efectuarea apelurilor telefonice în timpul condusului. Un adaptor snap-in, ce include un port USB, reprezinta o alta optiune pentru integrarea completa a terminalelor Smartphones cu functie MP3. Prin utilizarea acestei optiuni, conducatorul si pasagerul au posibilitatea de a folosi atât functia de comunicatie, cât si pe cea de divertisment de pe telefoanele lor mobile si sa gestioneze toate aceste functii prin intermediul iDrive.
Pentru a oferi o si mai mare capacitate de transport, BMW Seria 5 Gran Turismo dispune de o bara de tractare care se poate retrage complet automat prin intermediul unui buton din compartimentul de bagaje. Asa ca operarea manuala a barei, ceea ce putea duce la murdarire, este de acum de domeniul trecutului. Sarcina maxima de tractiune este de 2.100 kg.