Noul BMW M5 – primele informatii oficiale
Noul BMW M5 – primele informatii oficialeA cincea generatie a celui mai de succes sedan supersport se pregateste pentru debut, lansarea pe piata din România fiind programata pentru toamna acestui an. BMW M5 a fost primul sedan premium cu performante de supercar din segment. La debutul primei generatii, în 1984, a deschis drumul pentru un nou tip de automobile – elegante si confortabile pentru utilizarea zilnica, dar cu o dinamica demna de un automobil sport.Noul model vine cu un nou motor marca M: propulsor V8 de 4,4 litri, cu pachetul M TwinPower Turbo – tehnologia Twin Scroll Twin Turbo, injectie directa pe benzina High Precision Injection si gestiune complet variabila a supapelor VALVETRONIC. Puterea maxima oferita este de 412 kW/560 Cp pe un interval al turatiilor între 6.000 si 7.000 rpm în timp ce cuplu maxim atinge 680 Newton metri de la 1.500 rpm.Echilibrul între performante si eficienta a fost semnificativ îmbunatatit: acceleratie 0-100 km/h în 4,4 secunde, 0-200 km/h în 13,0 secunde, viteza maxima: 250 km/h (305 km/h cu pachetul M Driver), în timp ce consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de numai 9,9 litri/100 km. Puterea motorului a crescut cu 10% fata de predecesor, cuplul cu 30%, în timp ce consumul de combustibil a fost redus cu mai bine de 30% prin utilizarea extinsa a tehnologiilor BMW EfficientDynamics, inclusiv functia Auto Start-Stop si recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration).Transferul puterii catre puntea spate se face prin intermediul unei transmisii M cu dublu ambreiaj si Drivelogic, cu sapte trepte care ofera: Launch Control (control al demarajului), Low Speed Assistance (asistenta la viteza redusa), mod activat automat la parcare, clapete pe volan pentru selectarea treptelor în stilul specific M.Definitoriu pentru BMW si dus la un nivel si mai înalt de catre modelele M este calitatea exceptionala a sasiului, distributia perfecta de mase între punti si raportul excelent masa-putere: 3,3 kg/CP. În echiparea standard a noului M5 intra directia M Servotronic, Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor), DSC (sistem de control al stabilitatii) care include mod M Dynamic si un sistem de frânare superperformant, cu componente foarte usoare.Diferentialul inovator al puntii spate, cu diferential multidisc activ M ofera un plus de agilitate. Prin control electronic, diferentialul cu patinare limitata permite distributia complet variabila a cuplului între rotile puntii spate pentru optimizarea tractiunii si stabilitatii la manevrele dinamice, iar gradul de blocare poate fi variat între 0 si 100%, în functie de situatie. Reactiile rapide ale sistemului sunt gestionate de sistemul DSC (Dynamic Stability Control).; reactii rapide, precise si preventive gratie verificarii constante, în diagonala, a datelor de la diferentialul activ M si sistemul DSC (Dynamic Stability Control) si are la baza cea mai rapida platforma de trafic de date din industria auto – FlexRay.Elementele de design sunt tipice pentru gama M si includ eleron fata cu prize de aer extrem de largi pentru motor si frâne, pasaje ale rotilor evazate într-o maniera sportiva pentru accentuarea ecartamentului lat, „branhii” emblematice M cu bare semnalizatoare integrate, eleron spate optimizat aerodinamic cu difuzor între teava de esapament dubla pe fiecare parte si jante M din aliaj, de 19 toli, în design exclusiv cu spite duble.La interior se evidentiaza panoul de instrumente specific M cu tehnologia black-panel, consola centrala nou dezvoltata si îmbracata în piele si scaune sport M. Echiparea standard mai include: tapiterie cu piele Merino cu acoperire extinsa, insertii interioare în nuanta exclusiva Aluminium Trace, plafon BMW Individual în culoare Anthracite, aer conditionat automat pe doua zone si lumina ambientala.Gama extinsa de sisteme de asistare a conducatorului si servicii de mobilitate de la BMW ConnectedDrive este fara egal în acest segment: Head-Up Display cu mod de afisaj specific gamei M (standard), faruri adaptive cu lumini Xenon standard, asistare automata a fazei lungi, BMW Night Vision cu recunoastere a pietonilor, Lane Change Warning System (sistem de avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning System (sistem de avertizare la parasirea sensului), Surround View (vedere panoramica cu 3 camere pentru manevre de parcare), utilizare a internetului, integrare extinsa a terminalelor smartphone si a playerelor muzicale, si aplicatii Web Radio, Facebook si Twitter.Sunt disponibile aproape toate optiunile de echipare de la BMW Seria 5 Sedan, inclusiv Comfort Access, scaune M multifunctionale, scaune active, usi cu functia Soft Close Automatic, deschidere hands-free a hayonului, acoperis de sticla operat electric, dispozitiv de remorcare.Specificatii si performante:BMW M5: Motor V8 pe benzina, tehnologie M TwinPower Turbo cu Twin Scroll Twin Turbo, injectie directa High Precision Injection si gestiune variabila a supapelor VALVETRONIC.Capacitate: 4.395 cmcPutere: 412 kW/560 CP între 6.000 si 7.000 rpm, cuplu maxim: 680 Nm pe un interval al turatiilor între 1.500 si 5.750 rpm. Acceleratie 0-100 km/h: 4,4 secunde, acceleratie 0-200 km/h: 13,0 secunde, viteza maxima: 250 km/h (305 km/h cu pachetul M Driver). Consum mediu de combustibil: 9,9 litri/100 kilometri, emisii CO2: 232 g/km, standarde de emisii: EU5.