Noul Actros – mai multi kilometri cu mai putin combustibil in Record Run 2011
Noul Actros – mai multi kilometri cu mai putin combustibil in cadrul Record Run 2011Test-drive comparativ pe o distanta de 10.000 de kilometriNoul Actros: mai multi kilometri cu mai putin combustibil• O reducere de 4,5% a consumului de combustibil, la standardul Euro VI cu emisii ultra-clean• O reducere de 7,6% a consumului de combustibil pentru noul camion Euro V• Economie si ecologie, reunite pentru un efect maxim• Operatiuni uzuale de transport Est-Vest Rotterdam – Stettin – Rotterdam• Rezultatul testului – determinat sub supravegherea Dekra • Consumul absolut de combustibil pentru noul Actros s-a înregistrat între 25,1 si 25,9 litri per 100 de kmEste oficial: dupa 10.000 de kilometri parcursi, noul Actros de la Mercedes Benz combina emisiile ultra-scazute de gaze si consumul redus de combustibil. Ecologicul camion de mare tonaj, ce se supune standardului Euro VI, ofera emisii reduse care au subcotat standardele valide actuale cu pâna la 80%. Totodata, noua generatie de autovehicule, care a fost complet reproiectata în concordanta cu standardul Euro VI, consuma cu 4,5 % mai putin combustibil decât actualul camion Actros de mare tonaj.Acest rezultat confirma angajamentul Daimler de a reconcilia în forma noului Actros cerintele stricte de protectie a mediului înconjurator cu performanta economica sporita. În plus, consumul redus de combustibil scade de asemenea impactul emisiilor de dioxid de carbon asupra mediului prin diminuarea acestora la o scara similara. Operatorii de camioane, care vor achizitiona noul Actros în varianta optionala Euro V, vor beneficia de o eficienta crescuta a transportului per litru de carburant în comparatie cu modelul curent. Spre exemplu, un camion Actros 1845 BlueTec 5 model nou a consumat cu 7,6% mai putin combustibil în cadrul testului comparativ de 10.000 de kilometri decât modelul curent Actros 1844 BlueTec5.Datele absolute obtinute pe parcursul testului de 10.000 de kilometri constituie o lectura impresionanta. Modelul testat, Actros 1844 BlueTec 5 a stabilit o valoare de referinta de 27,1 litri per 100 de kilometri. Având specificatia optionala Nardo, autovehiculul testat a fost conceput pentru o rezistenta minima la rulare.Cu toate acestea, noul model Actros 1845 BlueTec 6 a detronat acest rezultat impresionant cu un procent de 4,5, rulând cu 25,9 litri per 100 de kilometri. Standardul de emisii Euro VI va fi obligatoriu in Uniunea Europeana începând cu anul 2014. Caracteristica de control al emisiilor Euro V, disponibila optional, a redus noul Actros 1845 BlueTec la 7,6 puncte sub linia de referinta de 100 de procente. În plus fata de consumul redus de carburant, consumul AdBlue este de asemenea drastic scazut la noul Mercedes-Benz Actros. Testul comparativ pe ruta Rotterdam- Stettin si retur a pus în lumina o diferenta de mai mult de 40% între modelul actual Mercedes-Benz 1844 LS (1,55 l/100 de km) si noul Mercedes-Benz Actros 1845 LS (0,86 l/100 de km) ce raspunde standardului Euro VI. Consumul AdBlue al versiunii Euro V pe aceasta ruta s-a mentinut sub 1,1 litri per 100 de km. Testul comparativ realizat cu trei combinatii Actros semi-remorca/autotractor, fiecare având o greutate bruta de 40 de tone, a început în Rotterdam în data de 26 iunie si a continuat fara oprire. Destinatia trio-ului testat a fost Stettin. Pâna târziu în seara zilei de sâmbata, au fost simulate servicii obisnuite de transport pe o ruta transversala est- vest, asa cum este tipic în operatiunile europene de cursa lunga.Cele trei modele Actros – un 1844 BlueTec 5 si doua variante noi sub aspectul unui Actros 1845 BlueTec 6 si al unui BlueTec 5 – au acoperit fiecare peste 10.000 de km în sapte ture a câte 24 de ore. Media distantei parcurse zilnic a fost de 1.600 de km, impartita în distante egale de 800 de km pentru tura de zi si aceea de noapte. Doi soferi ai fabricilor Mercedes-Benz au stat la volanul fiecarui autovehicul în cadrul fiecarei ture. Valoarea medie a consumului de combustibil a fost determinata sub supervizarea unui inginer de testare de la agentia de inspectie Dekra. Pe lânga operatiunile de realimentare, întregul test comparativ al consumului s-a realizat sub supravegherea generala a inspectorului Dekra. Valorile atestate ale consumului, relative si absolute, se bazeaza exclusiv pe datele de referinta determinate în acest regim. Carburantul diesel si uleiul de motor pentru turul de o saptamâna au fost asigurate de Shell, partenerul Mercedes-Benz.Evaluarea initiala din raportul oficial al Dekra confirma afirmatia facuta de Andreas Renschler, Membru al Consiliului de Administratie al Daimler AG, responsabil pentru diviziile Daimler Trucks si Daimler Buses, la premiera noului Actros. Dl. Renschler a afirmat în mod întemeiat ca, în functie de standardul de emisii, noul model necesita cu 3 pâna la 7% mai putin carburant decât modelul consacrat, ce respecta standardul Euro V.Ca atare, compania a reusit sa stinga un dificil conflict de obiective anterior, rezultând din faptul ca standardele mai stricte de emisii ce impuneau reduceri ale emisiilor NOx, însotite de emisii mai reduse de particule au necesitat întotdeauna masuri de combustie care conduceau catre un consum sporit de combustibil. A fost nevoie de o descoperire tehnologica majora pentru a depasi acest cerc vicios. Un astfel de salt înainte devine posibil atunci când un autovehicul este supus unei optimizari aprofundate – exemplificata de noul Actros de la Mercedes-Benz. În sistemul de propulsie, crucial pentru consumul de carburant, o noua generatie de motoare, transmisii îmbunatatite si punti merg mâna în mâna cu o noua gama de cabine care stabilesc noi standarde aerodinamice.Acest pachet complet nu reuseste doar sa evite cresterea consumului de combustibil, estimata ca rezultat a cerintelor standardului Euro VI. Pe lânga aceasta, noul Actros combina de fapt, o minimizare a emisiilor pâna la niveluri abia detectabile, cu o scadere a consumului de motorina în comparatie cu predecesorul sau.Aceasta face din Actros o propunere demna de luat în considerare pentru clientii Mercedes-Benz, de a preîntâmpina viitoarele cerinte de protectie a mediului, prin investirea în autovehicule EuroVI în timp util. Având in vedere cheltuielile aditionale substantiale generate de dezvoltarea tehnologiei complexe Euro VI de control a sistemului de emisii, este, totusi, de datoria guvernelor sa se implice prin punerea la dispozitie a stimulentelor adecvate pentru a încuraja aceste optiuni ecologice.