Noua gama Saab 9-5 Sedan
Noua gama Saab 9-5 Sedan
Gama mai larga de motoare pentru nava amiral a Saab-ului
• Trei motoare adaugate la gama existenta• Sportiv, 190 CP 2.0 TTiD – primul diesel Saab oferit cu XWD• Eficient, 180 CP 1.6T – livreaza 112 CP pe litru, etalon în clasa• Alternativa Saab BioPower
Trollhättan, Suedia: La numai doua luni dupa lansare, aparitia noului Saab 9-5 este semnificativ îmbunatatita prin introducerea de trei noi motoare, dublând astfel gama motorizarilor disponibila în oferta.
Incepând cu Modelele 2011, motorul de 190 CP/140kW, 2.0 litri dublu-turbo diesel face posibila prima combinatie cu mult apreciatul Saab XWD, sistemul de tractiune integrala. Folosind doua turbine în trepte, acest nou motor combina performanta puternica cu un apetit extrem de redus si se alatura deja prezentului motor de 160CP/118kW, turbo diesel.
Oferta pe benzina este extinsa prin adaugarea foarte eficientului motor de 180 CP/132kW, 1.6 litri turbo, reîntarind astfel strategia Saab de “rightsizing” (corecta dimensionare) si aducând astfel un pret de pornire mai mic al gamei. Se adauga gamei înca un nou motor de 220 CP, 2.0 l BioPower – capabil a rula cu benzina si/sau E85 (85% bioetanol, 15% benzina) în orice raport de mixare.
Oferta se mai completeaza cu adaugare optiunii Pilot Automat Adaptiv (Adaptive Cruise Control), a extinderii paletei de culori pentru exterior de la sapte la 11 iar pentru piata americana se mai adauga un indicator de prezenta în “unghiul-mort” si pornire motor de la telecomanda.
Mai multa putere cu 2.0 TTiD
Acest diesel dublu-turbo mai puternic, genereaza un cuplu substantial de 400 Nm la doar 1750 rpm pe lânga o putere maxima de 190 CP/140kW.
Acceleratia în treapta a 5-a 80-120km/h este de 8.4 secunde iar de la zero la 100km/h este sub noua secunde. Consumul în ciclu combinat de doar 6.0l/100km este la fel de impresionant ca si emisiile de CO2 de doar 159g/km ale acestui motor.
Sistemul turbo secvential utilizeaza doua turbine de dimensiuni diferite.La turatii reduse turbina mica creste presiunea independent de sarcina motorului. La turatii intermediare si sarcina crescuta, ambele turbine furnizeaza cresterea presiunii în timp ce la turatii si sarcini ale motorului crescute doar turbine mare ramâne activata.
Aceasta combinatie furnizeaza conducatorului auto “ce este mai bun din ambele lumi”: cuplu semnificativ instantaneu la turatii joase cât si putere mare la turatii ridicate .
Motorul 2.0TTiD este disponibil în specificatiile Linear, Vector si Aero si poate beneficia de Saab XWD, combinând astfel pentru prima data puterea diesel cu acest sistem de tractiune mult apreciat. Toate versiunile sunt dotate standard în spate cu sistemul sofisticat de suspensie în H, facilitând o calatorie cu un comfort crescut concomitent cu reducerea vibratiilor si îmbunatatind tinuta de drum.
“Rightsizing” cu 1.6 Turbo
Acest micut, foarte eficient motor de 180 CP rezumeaza strategia de dimensionare corecta a motoarelor Saab. Furnizând 112 CP pe litru, este printre cele mai puternice motoare produse în serie, în aceasta gama de cilindree.
Aceasta putere, sustinuta de un cuplu de 230 Nm pe o plaja de la 2200 rpm la 5500 rpm (la care adauga o funtie „overboost”) permite accelerarea de la zero la 100km/h în 9,5 secunde. Consumul în ciclu combinat si emisiile de CO2 sunt de 7.8l/100km respectiv 179g/km.
Disponibil în specificatiile Linear si Vector, cu tractiune fata, acest motor stabileste un pret de intrare mai mic în gama Saab 9-5.
Alternativa BioPower
Noul Saab 9-5 îsi prezinta si cea mai sofisticata expresie a tehnologiei BioPower flex-fuel. Motorul de 2.0 litri, capabil a rula cu combustibil alternativ E85 (85% bioetanol, 15% benzina) si/sau benzina, în orice raport de mixare, este un prieten al mediului înconjurator. În ambele configuratii, poate livra 220 CP/162kW cu un cuplu de 350Nm de la doar 2500 rpm. Este disponibil cu tractiune fata si cu tractiune 4×4 Saab XWD, în toate specificatiile .
Pilot Automat Adaptiv cu Stop&Go pentru mai mult comfort
Aceasta optiune disponibila modelelor dotate cu transmisie automata permite soferului selectarea unei viteze de rulare constante si modifica în mod automat viteza aleasa pentru mentinerea unei distante sigure fata de vehiculul din fata. Controlul complet al distantei este asigurat de la viteze de 180km/h pâna la oprirea vehicolului. PAA ofera un condus mai relaxant si mai putin stresant, în particular în conditii de trafic congestionat. Conducatorul poate alege una din cele trei distante disponibile.
Un senzor radar montat în masca fata, emite un semnal pentru a masura distanta fata de vehiculul din fata. Daca aceasta distanta scade sub valoarea setata, acceleratia este ajustata sau este aplicata frâna de motor. Odata distanta programata este restabilita, autoturismul accelereaza pentru reluarea rularii la viteza setata. În cazul necesitatii frânarii puternice, soferul este avertizat vizual si sonor.
PAA, disponibil mai târziu acest an, necesita combinarea cu sistemul de afisaj Saab Pilot HUD.
Pe piata americana, va mai fi disponibil un indicator de prezenta în “unghiul-mort”, semnalizat în oglinda retrovizoare exterioara si pornirea motorului de la telecomanda, functie utila pentru a încalzi sau racori habitaclul autoturismului.