Noua eticheta UE pentru anvelope devine de astazi obligatorie

img
Home / Stiri si noutati auto / Noua eticheta UE pentru anvelope devine de astazi obligatorie
/
8 Views

Noua eticheta UE pentru anvelope devine de astazi obligatorieNoua eticheta UE este deja aici, dar, potrivit expertilor din industrie, nu va spune totO noua eticheta care are ca scop evidentierea prerogativelor de eficienta si siguranta ale anvelopelor noi devine lege astazi în Uniunea Europeana. Cu aceasta ocazie, expertii subliniaza faptul ca eticheta pune în lumina doar câteva criterii care influenteaza performanta unei anvelope.Noua eticheta UE pentru anvelope este proiectata ca un sistem de notare care sa directioneze consumatorii sa cumpere anvelope care sunt mai prietenoase cu mediul si mai sigure prin afisarea în mod clar a trei criterii de performanta pentru anvelope – rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior. Începând de astazi, toate anvelopele pentru masini de pasageri, camioane si camionete trebuie sa fie puse în vânzare cu aceste informatii furnizate prin intermediul acestei etichete în punctele de distributie. Producatorul de anvelope Goodyear saluta aceasta initiativa, dar subliniaza faptul ca noua eticheta UE pentru anvelope reflecta doar câ?iva din factorii importanti care au impact asupra performantei. Jean-Pierre Jeusette, director general al Centrului pentru Inovare din Luxemburg, spune: “Eticheta are un urias potential de impact din punct de vedere financiar, al mediului si al sigurantei de-a lungul întregii Europe. Analistii nostri arata ca daca toate masinile europene ar rula cu anvelope cu grad A, ar putea fi economisite 27 de miliarde de dolari din carburant  în fiecare an. Aceasta ar putea însemna o reducere de a emisiilor de CO2 cu pâna la 20 milioane de tone .” “Alegerea unei anvelope pentru masini de pasageri cu grad A la aderenta pe carosabil umed în locul unei anvelope cu grad G, ar putea însemna o reducere cu 30% a distantei de frânare pe suprafetele de drum umede – adica oprirea cu pâna la 18 metri mai devreme . Aceasta însemna trei sau chiar patru lungimi de masina.”“Cu toate acestea, eticheta poate servi doar ca punct de plecare pentru consumatori si managerii de flote, care ar trebui sa caute dincolo de eticheta alte criterii care afecteaza performanta per ansamblu a unei anvelope. Pentru o perspectiva mai larga, Goodyear testeaza peste 50 de factori diferiti în timpul procesului de dezvoltare al unei anvelope, printre acestia numarându-se manevrabilitatea anvelopei în conditii de drum uscat si umed, stabilitatea laterala si stabilitatea la viteza mare. Un element crucial pentru siguranta, performanta nivelului rezistentei la acvaplanare în curbe nu este reflectat pe noua eticheta UE pentru anvelope.”Organizatia independenta de testare TÜV a pus de asemenea în lumina limita informatiilor afisate pe noua eticheta UE pentru anvelope.Michael Staude, directorul unei linii de produs – anvelope si roti la TÜV SÜD Automotive, a precizat: “Noua eticheta UE pentru anvelope este ca un fel de lumânare; arunca un strop de lumina pe factorii care afecteaza performanta unei anvelope, dar nu se compara cu o torta. Multe aspecte specifice ale performantei pur si simplu nu sunt reflectate prin informatiile expuse pe noua eticheta. Anvelopele de iarna sunt un exemplu foarte bun. Este o limita de care cumparatorii trebuie sa fie constienti. Trebuie sa puneti mai multe întrebari distribuitorului de anvelope la care apelati si nu trebuie sa va asteptati ca noua eticheta sa va spuna tot ceea ce aveti nevoie sa stiti.”“Succesul acestei scheme va fi de asemenea influentat de punerea ei în aplicare, fiecare din cele 27 de state membre ale UE fiind direct responsabile de aplicarea noii legislatii în tara lor. Trebuie de asemenea sa fie implementat un sistem de penalitati eficient pentru a putea impune noua lege, ca sprijin în cresterea credibilitatii noii etichete pentru anvelope. Executarea efectiva va face o concurenta echitabila pentru toate companiile din piata si se va asigura ca publicul, distribuitorii de anvelope si toti cei implicati în aceasta industrie nu sunt îndreptati în mod gresit catre achizitionarea unor anvelope inferioare care au fost incorect etichetate fie accidental fie în mod deliberat,” a explicat Staude.Cele mai mari economii vor fi realizate de flotele comerciale, a explicat Emmanuel Robinet, director pentru evaluarea anvelopelor la Goodyear: “Rezistenta la rulare contribuie cu aproximativ 30% la consumul de carburant al unui camion, astfel alegerea corecta a anvelopelor poate reduce considerabil consumul de carburant al unui vehicul. “Impactul potential asupra mediului poate fi enorm si poate fi estimat în termeni de costuri financiare la echivalentul a 7000 de euro pe toata durata de viata a anvelopelor – suficient pentru un manager de flote care cumpara un set nou de anvelope.”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *