Noua Taxa Auto

img
Home / Stiri si noutati auto / Noua Taxa Auto
/
31 Views

Taxa de poluare auto va fi stabilita în functie de datele tehnice ale fiecarei masini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, si va scadea odata cu valoarea autovehiculului, noul sistem de calcul, discutat, luni, în prima lectura, fiind aprobat de Executiv. Taxa pentru masinile cu motorizari tip Euro 4 sau Euro 3 va fi calculata în functie de mai multe criterii, precum emisiile de dioxid de carbon. „Proportia va fi de 30% dioxid de carbon si 70% alte noxe, pentru masinile Euro 4 si Euro 3. Am luat în considerare nu numai emisiile de noxe privind standardul Euro 4, dar si emisiile de praf”, a spus ministrul Mediului, Attila Korodi, mentionând ca valoarea taxei scade odata cu valoarea masinii la acelasi tip de poluare. În cazul acestor masini, taxa va fi calculata pe baza emisiei de CO2, exprimata în grame/km înscrisa de constructor în documentele de identificare cu ocazia omologarii, de taxa specifica exprimata în euro/1 gram CO2, de capacitatea cilindrica, de taxa specifica pe cilindree, la care se aplica o cota de reducere în functie de vechime, conform proiectului de ordonanta de urgenta discutat, luni, de Guvern. Pentru masini cu motoare Euro 5, hibride si electrice nu se plateste taxa auto. În cazul autovehiculelor cu motoare diesel echipate cu filtru de particule, cuantumul taxei se reduce cu 25%. Ministrul Mediului a aratat ca în discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene s-a convenit si asupra unui sistem de rambursare a taxei reziduale în cazul revânzarii autovehiculului într-un alt stat membru, a exportului acestui autovehiculului sau în cazul accidentarii urmata de radierea masinii. Korodi a precizat ca taxa nu va depasi valoarea reziduala a masinilor de aceeasi marca si vechime înmatriculate deja în tara si ca veniturile colectate din taxa de poluare auto vor fi varsate la bugetului Fondului pentru Mediu si gestionate prin Administratia Fondului pentru Mediu, urmând sa fie folosite pentru proiecte de protectie a mediului, precum înnoirea parcului auto si realizarea pistelor pentru biciclisti. Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a aratat ca taxa auto va creste cu cât masina polueaza mai mult. „Principiul se pastreaza. Masinile, cu cât au o tehnologie mai veche si în acest fel emit mai multe noxe, au o taxare mai mare, deci cu cât polueaza mai mult ca tehnologie, au o taxare mai mare”, a spus Vosganian. El a precizat ca taxa de poluare auto va reprezenta 2-3% din valoarea masinii si a prezentat exemple în acest sens. Astfel, pentru o Dacie Logan cu motor de 1.400 centimetri cubi Euro 4 se va plati o taxa de 246 euro, iar pentru un Volkswagen Passat de 1.900 cmc din aceeasi categorie se va plati aproximativ 570 euro. „La Euro 3, fata de formula initiala în care la un Renault Clio de cinci ani aveam o taxa de 1.000 euro, acum vom avea 600 de euro”, a spus Vosganian. O masina noua Renault Megane cu motor Euro 4 va fi taxata cu 385 de euro, iar o masina de acelasi tip, dar cu motor Euro 3 va fi taxata cu 756 de euro. El a confirmat ca noul sistem de calcul a taxei auto a fost agreat de catre Comisia Europeana. „Comisia Europeana nu a pus niciodata la îndoiala importanta taxei pentru protectia mediului, ci modul de alcatuire a grilei de taxare care împiedica libera circulatie a marfurilor”, a spus Vosganian. Proiectul urmeaza sa fie supus dezbaterii publice înainte de a fi aprobat de Guvern sub forma unei ordonante de urgenta. Ministrul Mediului a mai aratat ca în sedinta de luni a Guvernului a fost introdus, în prima lectura, si proiectul ordonantei de urgenta privind derularea în acest an a programului de înnoire a parcului auto, care prevede scoaterea din uz a 30.000 autovehicule mai vechi de 12 ani, cu o prima de casare de 4.000 lei.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *