Noua Mazda6 a fost lansata oficial in Europa
Bucuresti, 23 noiembrie 2007 – Noua generatie Mazda6 a fost lansata oficial în Europa si va fi comercializata în România începând din decembrie, la un pret de baza cu toate taxele incluse de 19.990 Euro. Modelul joaca un rol important în trasarea directiei de dezvoltare a filosofiei Zoom-Zoom, fiind al doilea model (dupa Mazda2) care face parte din noua generatie de vehicule Mazda. Pe lânga îmbunatatirile tehnice acest lucru implica si dezvoltarea legaturii emotionale dintre masina si sofer, denumita traditional „kizuna”. Noua Mazda6 mosteneste aspectul atletic al modelului anterior si îl transmite într-un mod mai radical. Vehiculul este mai lung, mai lat si mai înalt si prezinta un design elegant si sportiv. Dimensiunile exterioare se fac simtite în interior printr-un spatiu mai mare si mai primitor decât în cazul predecesoarei. Cele trei valori cheie care au stat la baza noii versiuni – caracter emotional si sportiv, experienta exclusivista si un pachet de dotari versatil – sunt reprezentate într-o buna masura prin atmosfera interioara. Senzatia de calitate a fost îmbunatatita prin intermediul materialelor folosite, iar design-ul panoului de bord ofera impresia de spatialitate. Confortul interior a fost sporit pentru pasagerii din spate, atât spatiul pentru picioare, cât si cel pentru umeri fiind mai mare. Soferul beneficiaza de asemenea de avantajele noului design, Mazda6 oferindu-i unul dintre cele mai bune nivele de vizibilitate frontala din clasa sa, precum si tetiere spate si oglinzi exterioare redesenate, pentru o vizibilitate mai buna în spate. Tot la confortul interior contribuie si scaunele cu un design nou, precum si noul sistem pentru încalzire, ventilatie si aer conditionat (HVAC), cu posibilitatea de reglare separata pentru sofer si pasageri. Nivelul zgomotului resimtit la interior a fost redus cu 2,5 dB, la 67.5dB (la o viteza de 60 km/h). Dotarile optionale completeaza nivelul ridicat de confort interior. Sunt disponibile sistemul de acces si pornire fara cheie, sistemul audio BOSE cu 8 difuzoare, precum si sistemul de navigatie cu comanda vocala. Pentru oferirea senzatiei de sportivitate, inginerii Mazda au îmbunatatit manevrabilitatea si directia. Elementele de structura ale caroseriei au fost ranforsate, folosindu-se cu 7% mai mult otel special cu duritate crescuta. Cu toate acestea, vehiculul este acum mai usor, greutatea fiind redusa cu 35 kg fata de vechea versiune. Îmbunatatirile care au vizat greutatea, design-ul si aerodinamica (coeficientul de rezistenta la înaintare este 0,27 pentru sedan si 0,28 pentru estate), au permis obtinerea unor rezultate foarte bune în ceea ce priveste consumul si emisiile de CO2. O alta inovatie adusa de Mazda odata cu acest nou model este sistemul Cross-Functional Network (CF-Net). Astfel, soferul are acces mai facil si mai rapid la comenzile audio, de navigatie, de aer conditionat, la computerul de bord si la dispozitivul de conectare prin Bluetooth, toate fiind plasate si pe volan. Mazda6 va dispune de patru variante de motoare, trei pe benzina – de 1,8l, 2l si 2,5l si una diesel de 2l. Cel mai puternic motor este cel de 2,5 litri. Acesta este complet nou, dezvolta 170 CP si o viteza maxima (pentru versiunea sedan) de 220 km/h. Toate motoarele au fost optimizate si prezinta valori de consum reduse fata de versiunile anterioare (consum mai mic cu 6,9% pentru motorul de 2,5l, cu 11,7% pentru 1,8l, cu 10,3% pentru 2l si cu 6,7% mai putin pentru motorul diesel). Noul model Mazda6 va fi disponibil în 5 versiuni de dotari si va oferi inclusiv varianta unei cutii de viteze automate cu 6 rapoarte, disponibila pentru motorul de 2l benzina. Standard, vehiculul va fi echipat cu sistemele ABS, de distributie electronica a frânarii (EBD), controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul electronic al tractiunii (TCS) si asistenta la frânare. Siguranta activa este îmbunatatita si prin utilizarea unor discuri de frâna ventilate mai mari pentru rotile din fata. Acestea masoara 299 mm si fac posibila o distanta de frânare de la 100 la 0km/h de 39 m (conditii de test Mazda). Mazda6 va oferi ca dotari de siguranta si sistemul de faruri adaptabile (AFS), senzori de parcare, senzori pentru presiunea pneurilor, tetiere active pentru scaunele din fata, airbag-uri pentru sofer si pasagerul din dreapta, airbag-uri laterale pentru partea din fata si airbag-uri cortina, sistemul ISOFIX si pedale de frâna si ambreiaj deformabile. Au fost luate si masuri suplimentare pentru protectia pietonilor. Astfel, a fost prevazut un spatiu mai mare între capota si motor, ceea ce permite o mai mare deformare a acesteia. Obiectivul de vânzari pentru noua Mazda6 în România în 2008 este de 400 de unitati. Dintre acestea, 20% vor fi reprezentate de motorizari pe benzina si 80% de motorizarea diesel. În decembrie, pe piata din România se va lansa doar versiunea sedan cu motorizarile pe benzina, iar în 2008 vor urma versiunile hatchback si sport combi, precum si motorizarea diesel.