Noua Mazda3 iSTOP lansata oficial in Europa

– Sistemul i-STOP, dezvoltat de Mazda, permite o economie de combustibil de pâna la 14%- Prin intermediul i-STOP, motorul reporneste automat de aproximativ doua ori mai repede decât în cazul unor sisteme conventionale similare
Bucuresti, 30 iunie 2009 – În 2007 Mazda anunta strategia de dezvoltare “Sustainable Zoom-Zoom”. Conform acesteia compania japoneza si-a asumat obiectivul de a construi autovehicule cu un nivel scazut de emisii si un grad de siguranta ridicat. Pentru prima oara în istorie, Mazda introduce în echiparea modelelor de serie o tehnologie unica – i-STOP, care permite oprirea si pornirea automata a motorului, în momentul în care automobilul stationeaza în trafic. Modelul ales sa integreze sistemul i-STOP este noua Mazda3, cel mai bine vândut autovehicul Mazda.
Unicitatea i-STOP este data de faptul ca acesta foloseste energia din pistoane, utilizând în mica masura ajutorul unui starter electric (cum este cazul altor sisteme conventionale). Acest lucru este posibil prin optimizarea automata a pozitiei pistoanelor, a arborelui cotit, a valvelor si a sistemului de injectie directa. Conform inginerilor Mazda, sistemul i-STOP functioneaza optim în combinatie cu un motor pe benzina cu injectie directa. Astfel, noua Mazda3 i-STOP este echipata cu un motor de 2l DISI (injectie directa cu aprindere prin scânteie) pe benzina, care are un consum combinat de 6,8l, cu 14% mai putin decât prima generatie Mazda3 cu o motorizare de 2l benzina. Totodata, motorul de 2l din echiparea noii Mazda3 i-STOP respecta normele euro 5.
Un alt avantaj al tehnologiei unice Mazda este faptul ca motorul reporneste automat, prin apasarea peadalei de ambreiaj, în doar 0,35 secunde, de aproximativ doua ori mai repede decât alte sisteme asemanatoare din piata. Din optimizarea sistemului a mai rezultat un beneficiu, repornirea motorului realizându-se foarte silentios.
Noua Mazda3 i-STOP mai integreaza o tehnologie dezvoltata de constructorul nipon. Sub denumirea de “single nano-technology catalyst”, catalizatorul introdus de Mazda foloseste pâna la 90% mai putin metal pretios decât cele conventionale, are o durata mai lunga de viata si este mai rezistent la degradarea cauzata de temperaturile ridicate ale noxelor.
Mazda3 i-STOP, echipata cu motorizarea de 2l DISI si transmisie manuala, cu sase trepte, completeaza oferta curenta, compusa din 4 motorizari, doua pe benzina, de 1,6l si 2l (cu transmisie automata) si doua diesel, de 1,6l si 2,2l. Toate motorizarile superioare respecta standardele impuse de normele euro V, iar cele de 1,6l sunt compatibile euro IV.
Alaturi de o tehnologie aparte, menita sa protejeze mediul înconjurator, noua Mazda3 pastreaza atribute consacrate, oferind un design sportiv si fluid si un interior confortabil si ergonomic. Habitaclul este mai bine antifonat decât în cazul versiunii anterioare, iar materialele utilizate la confectionarea bordului sunt de calitate superioara. Elemente precum aerul conditionat, geamurile si oglinzile electrice, radio CD compatibil MP3, sistemele ABS, EBD (distributia electronica a fortei de frânare), TCS si DSC (de control al tractiunii si al stabilitatii) si asistenta la frânarea de urgenta (ESS) sunt oferite standard pe orice versiune de Mazda3.
Noua Mazda3 i-STOP este deja disponibila în România la un pret de pornire cu TVA de 19.690 de euro.