Noua Mazda CX-3, inspiratie, design cu atitudine si tehnologie

Noua Mazda CX-3, inspiratie, design cu atitudine si tehnologie- Mazda aduce design-ul KODO si tehnologiile SKYACTIV în segmentul suv-urilor subcompacte – Modelul va beneficia de platforma MZD Connect si de noua motorizare diesel de 1.5l cu un consum redusMazda lanseaza noua Mazda CX-3 si intra în segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni printr-o model care îmbina designul KODO, ajuns acum la maturitate, si tehnologiile SKYACTIV, care asigura performante dinamice, manevrabilitatea specifica Mazda si un consum de combustibil redus. Noul model, care va fi disponibil si în varianta cu tractiune integrala, înglobeaza platforma de conectivitate MZD Connect si o gama larga de tehnologii de siguranta activa dezvoltate de Mazda. SUV-ul CX-3 este deja disponibil în România la un pret de pornire de 15.290 de euro cu TVA inclus.Exteriorul CX-3 este o transpunere foarte reprezentativa a limbajului KODO prin liniile care inspira dinamism. Modelul adopta pachetul complet cu tehnologie LED (faruri, lumini de pozitie, proiectoare de ceata si stopuri) si poate fi comandat cu jante de aliaj 16 sau de 18 inci. La interior pasagerii sunt întâmpinati de un spatiu generos, printre cele mai mari din gama pentru sofer si pasagerul din fata, de materiale premium si de o plansa de bord special desenata pentru nou model. Habitaclul poate fi configurat în mai multe combinatii de nuante pentru tapiterie si sectiunile bordului.Elementele cheie din jurul soferului (pedalier, schimbator, butonul rotativ de comanda si altele) sunt pozitionate pentru a actiona ca extensii naturale ale acestuia atunci când sunt utilizate. Conectivitatea este unul dintre atributele principale ale modelului, multumita sistemului MZD Connect, care permite conectarea prin bluetooth a smatphone-ului si folosirea functiilor acestuia prin intermediul ecranului tactil de 7 inci, pozitionat în partea de sus a consolei centrale, pentru un plus de siguranta. Functiile de infotainment afisate pe ecran pot fi controlate si prin intermediul centrului de comanda HMI amplasat pe tunelul median, la îndemâna atât pentru sofer, cât si pentru pasagerul din dreapta. Optional modelul va putea fi echipat cu Active Driving Display, unul dintre primele head-up displayuri din segment. Pentru un plus de sportivitate instrumentarul de bord are în centru un turometru analogic generos, încadrat de un vitezometru si indicatori digitali. Noul Mazda CX-3 propune trei variante de motorizare. Prima este noul diesel SKYACTIV-D de 1.5l si 105 CP cu un consum redus, de doar 4.0 l/100 km în regim mixt pentru versiunea cu tractiune fata si transmisie manuala cu sase trepte. Pentru iubitorii motoarelor pe benzina Mazda CX-3 poate fi echipat cu propulsorul SKYACTIV-G de 2l în doua variante de putere, de 120CP si 150CP, cu un consum care porneste de la 5,8 l/100 km în regim combinat, pentru versiunea cu tractiune fata si transmisie automata cu sase trepte. Toate motorizarile respecta normele Euro 6. Transmisiile SKYACTIV-Drive si SKYACTIV-MT au fost adaptate noului model si contribuie la scaderea consumului de combustibil fara nici un compromis în ceea ce priveste precizia si promptitudinea raspunsului oferit soferului. Varianta automata prezinta si un mod sport care ofera un plus de cuplu în functie de fermitatea cu care este apasata pedala de acceleratie. În standard modelul este echipat cu sistemul i-Eloop, de recuperare a energiei rezultate în urma frânarii, pe motorizarea G150.Noul SUV subcompact combina avantajul unei garzi la sol mai înalte cu manevrabilitatea excelenta în oras, dar si pe autostrada. Sistemul precis de directie asistata electric a fost adaptat dimensiunilor modelului iar tractiunea integrala, cu avertizare în cazul pierderii aderentei pe puntea fata si redistribuirea tractiunii catre rotile cu aderenta, economiseste combustibil, schimba automat între utilizarea puntii fata sau a tuturor celor 4 roti si este mai usor cu aproximativ 20% comparativ cu platforma folosita pentru modelele mai mari. Modelul are una dintre cele mai reduse mase din segment, iar la acest rezultat a contribuit si caroseria, alcatuita în procent de 63% din oteluri cu limita înalta de elasticitate si rezistenta la rupere. Noua Mazda CX-3 va fi o referinta în materie de siguranta în clasa. Echipamentele de siguranta activa includ o gama larga de tehnologii i-ACTIVSENSE. Pilotul automat adaptiv Mazda (MRCC) monitorizeaza viteza si distanta fata de autovehiculele din fata si actioneaza acceleratia sau frâna pentru a pastra o distanta sigura la viteze între 30-200 de km/h, sistemul Distance Recognition Support System (DRSS) afiseaza distanta pâna la vehiculele din fata si atentioneaza soferul printr-un martor, Face Obstruction Warning (FOW) produce un sunet de avertizare pentru sofer daca DRSS detecteaza un risc crescut de coliziune, Asistentul inteligent la frânarea în oras (SCBS) analizeaza spatiul pâna la autovehiculul din fata, la viteze între 4 si 30 de km/h, si poate încetini automat daca soferul nu reactioneaza în cazul unei apropieri excesive de acesta, completat de sistemul Smart Brake Support (SBS) care preia aceleasi functii la viteze între 15 si 145 de km/h, iar Blind Spot Monitoring (BSM) monitorizeaza spatele si lateralele masinii si poate fi folosit si la deplasarea în marsarier gratie sistemului RCTA. În functie de nivelul de echipare ales, noua Mazda CX-3 va putea fi dotata cu Sistemul de atentionare la depasirea benzii de rulare (LDWS) care avertizeaza soferul daca depaseste linia dintre benzile de mers fara sa semnalizeze acest lucru si Sistemul de control automat faza lunga (HBC) care comuta între faza scurta si faza lunga.