Noua Clasa E de la Mercedes Benz

img
Home / Stiri si noutati auto / Noua Clasa E de la Mercedes Benz

Noua Clasa E de la Mercedes-Benz sta sub semnul sigurantei, confortului remarcabil si economiei de combustibil cu pâna la 23% Detroit – Prin intermediul noii Clase E, Mercedes-Benz mai face un pas semnificativ în ceea ce priveste siguranta, confortul si protectia mediului pe acest segment de piata. Datorita celor peste 20 de îmbunatatiri tehnice, aceasta limuzina consolideaza pozitia pe care Mercedes-Benz o detine în fruntea clasei de lux. Inovatiile aduse vehiculului sunt deschizatoare de noi drumuri în ceea ce priveste condusul în siguranta, deoarece pâna acum, niciun alt producator din lume nu le-a folosit în aceasta combinatie. Exemplele includ ca dotare standard sistemul Attention Assist, Adaptive Main Beam Assist (Asistentul pentru faza lunga) si frânarea automata în caz de urgenta, care este activata în momentul în care pericolul de coliziune este ridicat. Pentru noua limuzina, Mercedes-Benz a îmbunatatit confortul pe distante lungi deja cunoscut clientilor Clasei E, inclusiv tehnologia inteligenta pentru constructia caroseriei, care este cu 30% mai rigida, scaunele si noul sistem de suspensii care se adapteaza automat la conditiile drumului. De asemenea, suspensiile pneumatice sunt corelate cu sistemul electronic de amortizare. Siguranta si confortul sporit sunt atuurile Clasei E alaturi de protectia mediului si economia de combustibil: motoarele de patru si sase cilindri cu injectie directa consuma cu pâna la 23% mai putin combustibil decât înainte. Consumul NEDC combinat al motoarelor diesel este de 5,3 litri la suta de kilometri, ce corespunde unei cantitati de 139 grame de CO2 pe kilometru. Toate motoarele noii Clase E respecta standardele de emisii EU5, iar în cazul E 350 BlueTEC emisiile sunt deja sub limitele EU6 ce vor intra în vigoare in 2014. Pe lânga motoare, pachetul BlueEFFICIENCY pentru Clasa E este în mare parte responsabil pentru consumul redus de combustibil. Inginerii de la fiecare departament de dezvoltare au conlucrat pentru a optimiza componentele si subansamblurile, dar si pentru a economisi combustibil prin intermediul unei greutati reduse, a unei noi forme, a unei functionari îmbunatatite si a unui management mai bun al energiei. Munca depusa în tunelul de vânt a avut succes, deoarece prin intermediul unui coeficient aerodinamic de numai 0,25, noua Clasa E reprezinta cea mai aerodinamica limuzina de lux. Depaseste cifra modelului anterior Cd cu 4%, ceea ce reprezinta un consum de combustibil cu aproximativ 0,25 litri mai redus la 100km în momentul în care rulati pe sosea cu o viteza de 130km/h. Sistemul aerodinamic este îmbunatatit prin intermediul mai multor jaluzele ale ventilatorului, care controleaza fluxul aerului spre motor conform cerintelor. Alte masuri BlueEFFICIENCY includ noile roti ce beneficiaza de o rezistenta la rulare cu pâna la 17% mai mica, controlul energiei generatorului, pompa de combustibil, compresorul aerului conditionat, servodirectia asistata si functia ECO start/stop. Ecranul de pe vitezometru informeaza soferul in legatura cu consumul instantaneu de combustibil (la 100 de kilometri) si momentul când ar trebui sa se schimbe într-o treapta superioara pentru a avea un stil de condus economic si ecologic. Gama de motoare disponibila pentru noua Clasa E cuprinde variante de patru, sase sau opt cilindri cu o putere de la 100 kW/136 cai putere pâna la 386 kW/525 cai putere. Noile motoare de patru cilindri cu injectie directa de combustibil au o putere si un cuplu mai mare decât cel al motoarele V6 al seriilor precedente, chiar daca au o cilindree mai redusa. De asemenea, strategia consta în înlocuirea motoarelor mari cu natural aspirate, cu motoarele turbo care exceleaza în avantaje precum greutatea scazuta si frictiune interna redusa, dar care sunt si mai economice. Motoare: noul CDI de patru cilindri cu un consum de 5,3 litri si 139 grame de CO2 la kilometru Cu trei motoare de patru cilindri nou dezvoltate, Clasa E este în continuare cu o generatie în fata în domeniul tehnologiei diesel. Aceste motoare sunt prevazute cu injectie directa common-rail de ultima generatie, injectoare piezo-electrice,un sistem îmbunatatit de recirculare a gazelor arse si un sistem de supraalimentare cu doua turbine; iar toate acestea determina un raspuns rapid si performant. Pentru a exprima acest lucru în cifre, E 250 CDI cu 150KW/204cp si 500 Nm dezvolta un cuplu cu 25% mai mare decât motorul diesel V6 anterior, dar foloseste cu pâna la 23% mai putin combustibil – numai 5,3 litri pentru 100 de kilometri (consum NEDC combinat). Acesta corespunde la 139 grame de CO2 pe kilometru. De asemenea, noul motor diesel de patru cilindri propulseaza E 220 CDI cu 125kW/170 CP si E 200 CDI cu 100 kW/136 CP, cu un consum de numai 5,3 litri pe 100 kilometri. Noul model de top al Clasei E din gama diesel cu 6 cilindri este E 350 CDI cu un randament de 170 kW/231 CP, care consuma cu 0,5 litri mai putin decât precedentul E 320 CDI la 100 kilometri. Din toamna anului 2009, motorul V6 diesel va fi disponibil ca model BlueTec ce dezvolta 155kW/211cp si întruneste standardele de emisii EU6 planificate pentru 2014. Toate celelalte variante de motorizari ale noii Clase E se situeaza în limitele EU5. Motoare pe benzina: având un consum de combustibil cu 20% mai redus datorita injectiei directe E 200 CGI si E 250 CGI sunt dotate cu un motor cu injectie directa cu patru cilindri cu o capacitate de 1,8 litri, supraalimentat, cu distributie variabila atât pentru admisie, cât si pentru evacuare. E 200 CGI (135 kW/184 CP) este echipat standard cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteze si functia ECO start/stop si consuma 6,8 litri de benzina premium la 100 kilometri, înregistrând o emisie de 159 grame de CO2 pe kilometru. Pentru E 250 CGI (150kW/204CP) transmisia automata în 5 trepte vine ca dotare standard, iar cuplul maxim este acum de 310Nm, ceea ce reprezinta o crestere de peste 26% fata de motorul V6. În acelasi timp, consumul de carburant mixt este redus cu peste 20% ceea ce înseamna 7,4 litri la 100 de kilometri, echivalând cu 175 grame de CO2 pe kilometru (cifre provizorii). Ca si pâna acum, E 350 CGI cu injectie directa pe benzina (215 kW/292 CP) si liderul E 500 (285 kW/388 CP) sunt incluse în gama de motoare ale noii Clase E. Îmbunatatirile aduse acestei clase sunt menite sa reduca consumul de combustibil al modelelor V6/V8 cu pâna la 0,6 litri la 100 de kilometri. De asemenea, noul produs superperformant al Mercedes-AMG, E 63 AMG, ajunge la 386kW/525CP. Motoarele V6 si V8 sunt echipate standard cu o transmisie automata cu sapte viteze si un schimbator de directie situat pe coloana volanului. La cerere, modelele V6 ale E 350 CDI si E 350 cât si E 500 cu 8 cilindri, sunt disponibile pentru ultima generatie a sistemului de tractiune integrala Mercedes-Benz. Acest sistem se deosebeste de celelalte tehnologii cu tractiune integrala printr-o mai mare eficienta, o greutate mai mica si o constructie mai compacta. Aceste avantaje conduc la o tractiune vizibil mai buna si la un consum redus de combustibil. Siguranta: Un partener “inteligent” datorita combinatiei unice dintre sistemele de asistenta si protectie Pentru mai bine de 50 de ani, limuzinele apartinând clasei E cât si predecesoarele lor au fost recunoscute ca trendsetteri în domeniul sigurantei. Noua limuzina duce mai departe aceasta traditie cu o combinatie de neegalat a sistemelor de asistenta si protectie, a caror concept si dezvoltare se bazeaza pe ceea ce se întâmpla efectiv în caz de accident. Aceste tehnologii tranforma Clasa E într-un “partener inteligent” care poate vedea, simti, reactiona în mod automat în situatii critice, si care, daca este necesar, actioneaza independent pentru a preveni accidentele sau pentru a diminua consecintele. Prin intermediul noului concept, Mercedes-Benz nu numai ca protejeaza pasagerii, dar contribuie la o mai mare siguranta a celorlalti participanti la trafic. Noua Clasa E este primul automobil din lume ale carui faruri se adapteaza la situatiile din trafic si raspund în mod automat pentru a nu orbi ceilalti soferi. Sistemul optional Adaptive Main Beam Assist foloseste o camera ce este pozitionata pe parbriz pentru a recunoaste masinile ce vin din sens invers si vehiculele ce se deplaseaza în fata si controleaza farurile astfel încât fasciculul de lumina sa nu ajunga la celalalt vehicul. În acest mod se realizeaza cea mai buna iluminare a drumului într-o situatie data. Farurile fazei de drum pot ilumina o suprafata de la 65 pâna la 300 de metri. Daca drumul din fata este liber, sistemul trece la faza lunga. Mercedes-Benz ofera acest nou sistem de iluminare ca pachet ce include faruri bi-xenon, Sistemul Inteligent de Iluminat (ILS) si Sistemul de iluminare diurna cu LED-uri. Pachetul Lane Safety pentru noua Clasa E include Blind Spot Assist, disponibil si la Clasa S si Lane Keeping Assist care cauta sa previna ca vehiculul sa paraseasca, neintentionat, drumul. Când sistemul realizeaza ca masina paraseste carosabilul, soferul este avertizat prin intermediul vibratiilor volanului. Imaginile surprinse de camera video sunt folosite de sistemul optional Speed Limit Assist, care recunoaste semnele de circulatie pentru limitarea vitezei în momentul în care trece prin fata lor. Night View Assist cunoscut de la Clasa S este disponibil acum ca si dotare optionala pentru noua Clasa E. Mercedes-Benz a îmbunatatit acest sistem cu o functie speciala de detectare a pietonilor: în momentul în care Night View Assist Plus recunoaste pietoni în fata masinii, soferul este avertizat de prezenta lor prin intermediul computerului de bord. Detectarea oboselii la volan pe baza a 70 de parametri, ca dotare standard Datorita unei tehnologii inovatoare, noua Clasa E poseda mijloace hiper-sensibile de monitorizare a atentiei soferului si îl avertizeaza în caz de pierdere a concentrarii. Acest nou sistem, ATTENTION SISTEM – echipare standard-, monitorizeaza în mod continuu mai mult de 70 de parametri. Observarea manevrelor soferului asupra volanului s-a dovedit a fi un indicator important: multi ani de cercetari practice ale inginerilor Mercedes-Benz au aratat ca soferii somnolenti fac mici erori care pot fi rapid corectate. Aceste miscari sunt usor de recunsocut prin intermediul unui senzor de precizie al coloanei de directie. Frânare de urgenta automata în cazul unei coliziuni iminente Performantele sisteme de asistenta, bazate pe tehnologia radar, cunoscute de la Clasa S, sunt acum disponibile, ca dotare optionala, pentru clientii noii Clase E. Progresul în materie de senzori radar pe distanta mare face ca acum acestea sa poata actiona la 200 de metri (înainte 150 de metri) si sa poata monitoriza distantele medii, cum ar fi de exemplu detectarea eficienta a unui vehicul aflat în fata, care executa o manevra de depasire. Cei doi senzori radar pentru distante scurte, cu o raza de actiune de aproximativ 30 de metri, sunt în continuare inclusi în sistem. Sistemele radar sunt destinate asistarii soferului prin intermediul frânarii de urgenta. Senzorii sunt legati la sistemul Brake Assist PLUS, care calculeaza în mod automat presiunea de frânare pentru a preveni coliziunea în situatii critice. Soferul primeste în acelasi timp o avertizare acustica si vizuala. Când pedala de frâna este actionata, sistemul calculeaza instantaneu nivelul necesar al asistentei la frânare. Daca soferul nu raspunde avertizarilor, sistemul de radare initiaza o frânare partiala. În cea de-a doua etapa, daca soferul tot nu reactioneaza si coliziunea este iminenta, este initiata frânarea de urgenta. Acest lucru poate reduce semnificativ gravitatea unui accident.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *