Noua Clasa E Break de la Mercedes Benz
Noua Clasã E Break de la Mercedes-Benz – mai mult spatiu pentru elegantã.
• Functional: capacitate mare de încarcare si usurinta în folosire• Sigur: noua airbag-uri ca dotare standard, plus sisteme inovatoare de asistare a soferului• Confortabil: amortizare adaptabila si suspensii auto-reglate• Puternic: o selectie de zece motoare cu puteri mai mari si un consum mai redus
În luna noiembrie Mercedes-Benz va lansa versiunea Break ca un nou membru distinctiv al familiei de modele Clasa E. Asemeni modelelor Limuzina si Coupé, modelul Break combina designul unic cu siguranta, confortul, calitatea si functionalitatea. Noua Clasa E marcheaza debutul unui numar de inovatii tehnice pe care nicio alta masina din lume ce apartine aceleiasi categorii nu este capabila sa le ofere – de la detectarea somnolentei pâna la frânare automata atunci când un accident este iminent, si de la functia Adaptive Highbeam Assist (Asistent Adaptiv pentru Faza Lunga) pâna la cea Active Bonnet (Capota Activa). Versiunea Break dispune de toate aceste inovatii în dotare standard. În plus, modelul are de asemenea ca dotare standard suspensii pe perne de aer pentru rotile din spatele ce se autoregleaza si o noua functie unica de management al compartimentelor de încarcare.
Clasa E Break este privita ca precursorul modelelor break de peste 30 de ani. Milioane de consumatori si-au descoperit entuziasmul pentru cel mai practic mod de a conduce un model de lux Mercedes-Benz. Povestea de succes continua cu cea de-a cincea generatie Clasa E Break – urmând lansarea de succes a modelului Limuzina. Disponibil în Europa din primavara anului 2009, Clasa E Limuzina a devenit pâna în luna mai lider global pe segmentul sau. Aproximativ 40.000 de modele Clasa E au fost deja livrate catre clienti.
Performantele obtinute de modelele Limuzina si Coupé în cadrul AutoBild Design Awards 2009 demonstreaza cât de bine au fost primite liniile remarcabile ale modelelor din Clasa E: mai mult de 100.000 dintre cititorii publicatiei germane au votat recent modelul în patru usi drept cea mai frumoasa masina din lume, si au acordat modelului în doua usi locul întâi la categoria Coupé/Cabriolet.
Design: noile distinctii Mercedes combinate cu trasaturile stilate ale Clasei E
Noua Clasa E Break este o aparitie atletica si practica, impresionând prin superioritatea si siguranta oferite. Caracterul distinctiv al design-ului este bazat pe noul stil Mercedes-Benz, care si-a facut debutul în modelele din Clasa S si este prezent si în actuala Clasa C. Una dintre trasaturile sale principale este combinatia dintre suprafatele concave delimitate de marginile dinamice si contururile structurate.
Vederea laterala prezinta multiple elemente noi, înlaturând orice îndoiala asupra identitatii versiunii Break. Stâlpii B si C par sa se contopeasca în fundal datorita aplicatiilor negre, stralucitoare si elegante, conferind vederii laterale aspectul unei singure entitati. Ea conduce catre un plafon ce se continua de la stâlpul A pâna la linia capotei si la stâlpul descendent si ascutit D, toate sprijinindu-se pe linia atletica a modelului Break. Designul remarcabil al portierelor cu insertii în partea centrala accentueaza linia laterala a masinii.
În conturarea designului partii din spate a masinii, designerii Mercedes au avut grija sa exprime functionalitatea ridicata a noului model prin liniile orizontale. Noile lumini de pozitie LED sunt bazate pe un design compus din doua piese si creeaza o continuare vizuala a accesoriilor laterale. Atât ziua, cât si noaptea design-ul lor distinctiv este un factor major de recunoastere a noii Clase E Break. Modelul este cea mai mare masina din segmentul premium si nu face un secret din acest fapt.
Functionalitate: capacitate mare de încarcare si usurinta de operare
O trasatura speciala a sistemului de management al spatiilor de încarcare este optiunea pentru deschiderea portbagajului prin sistemul automat EASY-PACK prin folosirea cheii de contact sau apasarea mânerului daca masina trebuie încarcata prin spate.
Este, de asemenea, mult mai usor de folosit compartimentul combinat pentru bagaje, care este pentru prima data atasat în partea inferioara, transformând instalarea si dezinstalarea din diferite pozitii foarte usoara.
Cu o capacitate de încarcare de pâna la 1950 de litri, noua Clasa E Break (lungime/latime/înaltime: 4895/1854/1471 milimetri) stabileste standardele în clasa sa. În afara capacitatii de încarcare, alte dimensiuni de mare importanta practica – cum ar fi deschiderea spate, baza compartimentului de încarcare si lungimea maxima a compartimentului de încarcare – demonstreaza expertiza Mercedes-Benz în ceea ce priveste statutul sau în ingineria automobilelor.
Siguranta: noua airbag-uri ca dotare standard, plus sistemul inovator de asistare a soferului
Mercedez-Benz si-a consolidat pozitia de lider în siguranta prin noua Clasa E. Mai mult de doisprezece sisteme de asistare noi sau modificate ajuta la prevenirea accidentelor sau reduc severitatea impactului. Acestea includ sistemul standard de detectare a somnolentei ATTENTION ASSIST, optionalul pentru controlul proximitatii DISTRONIC PLUS si optionalul PRE-SAFE® Brake, care este capabil sa initieze automat frânarea partiala sau totala în caz de urgenta. Pentru prima oara, PRE-SAFE® este capabil sa utilizeze doar informatii primite de la senzorii cu bataie scurta situati pe bara de protectie frontala pentru a tensiona centurile de siguranta ale pasagerilor din fata în ultimul moment înainte de un accident recunoscut ca fiind inevitabil, reducând prin urmare impactul exercitat asupra soferului si pasegerilor din fata în timpul ciocnirii.
Dotat standard cu noua airbag-uri, patru extensii ale centurii de siguranta si limitatori de forta si un sistem de tetiere active NECK-PRO ce sustine capul soferului si al pasagerului fata, noua Clasa E ofera un pachet si mai extins de echipamente pentru siguranta decât predecesorii lui. Airbag-urile ce pot exploda în timpi de ordinul mili-secundelor în cazul unui accident, includ doua airbag-uri adaptive pentru sofer si pasagerii din fata, un airbag pentru genunchi pentru sofer, doua airbag-uri laterale integrate în spatarele scaunelor din fata si doua airbag-uri pentru ferestre care se extind de la stâlpul A pâna la stâlpul C în cazul unui impact lateral. Airbag-urile pelviene pentru pasagerii din fata sunt incluse pentru prima oara. Acestea reduc impactul actionând asupra trunchiului si pelvisului în timpul unei coliziuni laterale.
Airbag-urile laterale pentru pasagerii din spate pot fi de asemenea instalate ca dotari optionale. O noua inovatie în termeni de siguranta oferita optional de Mercedes-Benz este reprezentata de limitatorii de forta pentru centurile de siguranta ale pasagerilor din spate. Acestea se ajusteaza in functie de marimea si greutatea pasagerilor si vor deveni disponibile si pentru modelul Limuzina o data cu introducerea versiunii Break.
Suspensiile auto-reglate pentru rotile din spate ca dotare standard
Confortul remarcabil pentru calatoriile lungi în Clasa E Break este asigurat de noile suspensii DIRECT CONTROL, un sistem de adaptare al amortizarii oferit ca dotare standard. Sistemul mentine garda la sol la acelasi nivel chiar si atunci când masina este încarcata la capacitatea maxima. Setarea suspensiilor versiunii Break a fost, de asemenea adaptata pentru a se potrivi geometriei modificate a caroseriei cu setari de absorptie a socului prin stabilizatorii barii de torsiune, transformând versiunea break într-un model la fel de agil ca si cel Limuzina, fara a fi nevoie de compromisuri în ceea ce priveste zgomotul pe sosea sau vibratiile cauciucurilor.
Motor: o reducere considerabila a consumului de combustibil si a emisiilor
Consumul de combustibil si emisiile noului model Break au fost reduse considerabil prin noi motoare si numeroase masuri de optimizare (aerodinamica, greutate, managementul energiei, rezistenta redusa). Un prim exemplu este E 250 CDI cu o capacitate de 150 kW si un cuplu maxim de 500 Nm, al carui consum de combustibil este de numai 5.7 litrii pe 100 de km, iar emisiile de CO2 de numai 150 g per km.
Linia de motoare disponibile pentru noul Break la lansare comprima cinci unitati între 125 kW/170 hp si 285 kW/388 hp. Desi au o dispunere mai joasa, noile motoare îmbunatatite ofera o putere mai mare decât predecesorii, în timp ce impresioneaza prin cifrele consumului de combustibil, care puteau fi întâlnite anterior doar la clasa compacta. Acest fapt a fost posibil prin numeroasele inovatii, cum ar fi injectia directa de benzina a modelului E 350 CGI BlueEFFICIENCY. Motorul de patru cilindri CDI dispune de noile injectoare piezo-electrice si turbine în doua trepte. Toate motoarele îndeplinesc normele impuse de standardele pentru emisii Euro5.
Modelul Clasa E Break poate fi comandat acum.