Nou sub-brand BMW pentru modele electrice – BMW i
Nou sub-brand BMW pentru modele electrice – BMW iAstazi a fost lansat noul sub-brand BMW dedicat modelelor electrice. „BMW i reprezinta o noua directie pentru automobilele premium. Prin introducerea noului sub-brand, BMW Group îsi reafirma pozitia de leader în ceea ce priveste dezvoltarea durabila în industria automobilelor premium. Produsele si serviciile au fost dezvoltate în jurul unui concept revolutionar: sunt create având ca obiectiv principal dezvoltarea durabila pentru un automobil premium. Este un nou început pentru industrie, o noua era pentru mobilitatea individuala. Acesta este BMW i – Born Electric,” a declarat astazi la Munchen Ian Robertson, membru al Consiliului de Administratie BMW AG, responsabil pentru Sales si Marketing.Pentru început vor fi lansate doua modele sub acest brand începând cu 2013 – BMW i3 si BMW i8. BMW Group îsi va extinde semnificativ si serviciile de mobilitate în urmatorii ani. Pentru aceasta a fost anuntata formarea în New York a BMW i Ventures, o companie dedicata investitiilor în acest domeniu, un Venture Capital cu un capital initial de 100 milioane USD.„BMW i ofera automobile si servicii de avangarda, design exceptional si un concept complet nou de mobilitate premium – totul având dezvoltarea durabila în plan principal”, explica Robertson. Serviciile si automobilele oferite prin BMW i sunt rezultatul programului de dezvoltare „project i”, demarat în 2007 ca o componenta de avangarda a BMW EfficientDynamics. Este raspunsul companiei la schimbarea nevoilor clientilor, inclusiv o cerere tot mai mare de surse alternative de propulsie, precum sisteme electrice si hibride.Aglomeratiile urbane mari, asa numitele „megacities”, sunt în strategia BMW principalele piete pentru solutiile oferite de BMW i. În acest moment peste 50% din populatia globului traieste în orase, iar ONU estimeaza ca acest procent se va extinde pâna la 70% în 2050. Exista peste 130 de orase de peste 3 milioane de locuitori. “Megacity” este considerat orasul de peste 8 milioane locuitori. Deja 30 de astfel de orase concentreaza o populatie de 280 milioane locuitori.În cadrul „project i” BMW a lansat deja un program extins de teste cu automobile electrice într-o productie limitata de serie. Primul model din aceasta serie a fost MINI E, model care deja ofera BMW Group o experienta foarte bogata cu privire la utilizarea automobilelor electrice si necesitatile clientilor din marile aglomeratii urbane din New York, California, Berlin, Munchen sau Londra. Principalele concluzii au aratat ca în contextul unei utilizari cotidiene nu exista diferente mari de utilizare între MINI E si un model similar ca dimensiuni si putere.Nu exista nici limitari de infrastructura în ceea ce priveste exploatarea zilnica cu o distanta medie parcursa de 40 km (conform statisticilor pentru Germania) – o proportie foarte mare de utilizatori MINI E încarcau automobilul numai în timpul noptii, de acasa. Deja în aceasta forma, MINI E s-a dovedit un automobil electric care putea sa acopere majoritatea drumurilor programate într-o zi. Dimensiunile portbagajului si locul numai pentru doi pasageri s-au dovedit principalele limitari.În continuarea programului de teste urmeaza a fi lansat BMW ActiveE. Acesta este dezvoltat pe baza BMW Seria 1 Coupe, ofera 4 locuri si un portbagaj de 200 litri. Acumulatorii Li-Ion utilizati pentru acest model sunt primele rezultate ale joint venture-ului SB LiMotive, anuntat în luna august 2009 împreuna cu Bosch si Samsung.Concepte revolutionare„Prin BMW i, construim succesul si întarim nucleul marcii noastre”, a subliniat Roberston.BMW i3, comunicat anterior ca Megacity Vehicle, va fi primul model electric BMW în productia de serie, dedicat zonelor urbane.BMW i8 este dezvoltat pe baza BMW Vision EfficientDynamics. Este un plug-in hybrid care îmbina performante de supercar cu un consum de compacta de oras.Amândoua modelele se bazeaza pe conceptul de constructie LifeDrive. Este vorba de un sasiu de aluminiu care încorporeaza propulsorul, în timp ce celula pentru combustibil este construita din fibra de carbon (carbon fibre-reinforced plastic – CFRP). Va fi prima data când fibra de carbon va fi utilizata la scara larga pentru fabricarea automobilelor. Pentru aceasta, BMW Group a pus bazele SGL Group si a initiat dezvoltarea unei noi fabrici de fibra de carbon în Statele Unite, Moses Lake, WA. Investitia initiala este de 100 milioane USD si foloseste tehnologii alternative de producere a energiei electrice pe baza de hidrogen pentru procesul de productie, deosebit de energofag.„Ambele automobile au fost special concepute pentru respectivele sisteme de productie. Vom folosi o arhitectura inovatoare pe baza de CFRP pentru a compensa toata greutatea suplimentara a acumulatorilor. Pentru clientii aceasta înseamna o dinamica superioara împreuna cu o crestere importanta a autonomiei în modul electric”, explica Dr. Klaus Draeger, membru al Consiliului de Administratie BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare.Productie în LeipzigNoile BMW i3 si BMW i8 urmeaza a fi produse la fabrica din Leipzig. Pâna în 2013 acestea vor însemna investitii noi de pâna la 400 milioane Euro si vor crea aproximativ 800 de locuri de munca. Sinergii de productie vor fi dezvoltate între cele doua modele care vor folosi componente comune pentru propulsia electrica, electronica sau baterii.O noua gama de servicii independenteIndependent de cele doua noi modele, o gama noua de servicii de mobilitate va fi o parte integranta a BMW i. Aceasta înseamna dezvoltarea unei ramuri noi de business pe termen lung care poate atrage clienti noi si genera profit suplimentar.„Nevoile de mobilitate se schimba rapid în aglomeratiile urbane aflate în expansiune”, adauga Ian Robertson. „Prin BMW i vom dezvolta serviciile oferite în automobil, precum BMW ConnectedDrive.” Este vorba de servicii care includ utilizarea spatiilor de parcare, solutii inteligente de navigatie care folosesc informatii locale si route planning avansat, precum si servicii premium de car-sharing.Suplimentar, BMW Group urmareste dezvoltarea de colaborari cu companii partenere si exploreaza posibilitatea investitiilor de capital în furnizori de servicii de mobilitate. Pentru aceasta BMW i Ventures, companie de capital venture, urmareste sa extinda gama de produse si servicii oferite de BMW i pe termen lung, prin implicarea în proiecte deosebit de inovative.My City Way, companie cu sediul în New York, este prima companie în care BMW i Ventures investeste. Despre parteneriat, Ian Robertson a declarat: „Sunt încântat sa anunt primul nostru parteneriat strategic cu My City Way. Printr-o aplicatie dedicata telefoanelor mobile, My City Way ofera utilizatorilor informatii despre transportul public, disponibilitatea locurilor de parcare si puncte de atractie locale în mai mult de 40 de orase din USA. Alte 40 de orase din întreaga lume vor fi adaugate proiectului, incluzând Munchen, bineînteles.”