Noile pneuri PZERO argintii debuteaza in Marele Premiu al Spaniei
Noile pneuri PZERO argintii debuteaza in Marele Premiu al SpanieiBarcelona, 20 mai 2011 – Echipele de Formula 1 au avut oportunitatea sa testeze noua versiune a pneurilor Pirelli PZero de compozitie dura in conditii de cursa, vineri, pe circuitul de la Barcelona in cele doua sesiuni de antrenamente libere. Conditiile meteorologice au fost ideale, cald si uscat, cu temperaturi ambientale de 25 grade Celsius si temperaturi ale asfaltului de 35 grade Celsius.Echipele au folosit si versiunea soft, PZero Galbena, care si-a pastrat aceleasi specificatii de la inceputul sezonului si cu care s-a stabilit, de fiecare data pana acum, timpul cu care s-a plecat din pole position. Pneurile de compozitie soft au in plus un marcaj galben mai proeminent pentru ca spectatorii si telespectatorii sa le distinga mai usor in timpul cursei.Mark Webber a stabilit cel mai rapid timp in sesiunea de dimineata, 1m:25,142 secunde, folosind pneurile PZero Argintii (hard ). Pilotul echipei Red Bull a fost cu peste o secunda mai rapid decat Sebastian Vettel, colegul sau de echipa, care a incheiat sesiunea cu cel de-al doilea timp. Australianul a folosit pneurile PZero Galbene (soft) in sesiunea de dupa amiaza si, cu timpul de 1m:22,470 secunde, a fost din nou cel mai rapid. Pe locul secund s-a clasat Lewis Hamilton, pilotul echipei McLaren, care a folosit acelasi tip de pneuri. Diferenta dintre cei doi a fost de doar 0,039 miimi. Diferenta dintre compozitiile hard si soft a fost, asa cum era de asteptat, de doua secunde pe tur.In sesiunea de dupa amiaza, Pastor Maldonado, pilotul echipei Williams, a reusit sa parcurga 19 tururi cu pneurile PZero Argintii fara o reducere semnificativa a timpului pe tur, ceea ce scoate in evidenta rezistenta crescuta a noi compozitii hard. DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT SPUNE:Paul Hembery: „Unul dintre principalele obiective pe care le-am luat in calcul pentru noua compozitie a pneurilor PZero Argintii a fost sa cream o diferenta mai mare fata de versiunea PZero Galbena (soft). Primele informatii pe care le avem, dupa sesiunile de antrenamente libere, confirma acest lucru. Acum se pot parcurge cu aproximativ 10 tururi mai mult cu noua compozitie hard in comparatie cu precedenta, performanta obtinuta poate prin diminuarea altor calitati, ceea ce nu este pe placul tuturor echipelor. Noul tip de pneuri scoate mai mult in evidenta diferenta dintre cele doua tipuri de compozitii, iar aceasta diferenta le da echipelor mai multe oportunitati pentru a-si potenta strategia. Asa cum am vazut pana acum in acest sezon, strategia nu intervine doar in timpul cursei, ci este foarte important sa alegi cea mai buna strategie inca din calificarile de sambata, deci va fi foarte interesant ce tactica vor adopta echipele in functie de informatiile pe care le-au adunat in sesiunile de antrenamente libere de vineri. Ne asteptam ca vremea sa ramana calda si uscata, ceea ce nu va crea complicatii suplimentare.”CHESTIUNEA ZILEI DE LA PIRELLIPneurile Pirelli PZero Argintii isi vor face debutul in Marele Premiu al Spaniei, dupa ce aceasta compozitie a fost testata pe circuitele de la Jerez, Barcelona si Istanbul. In timpul testelor, pilotii Pedro de la Rosa si Lucas di Grassi au folosit monopostul Toyota TF109.O alta statistica interesanta este ca liderul clasamentului general, Sebastian Vettel, a adunat 93 de puncte in primele patru curse. Anul trecut, campionul en-titre a avut nevoie de 8 curse pentru a acumula aproape acelasi numar de puncte.