Noile pneuri PIRELLI de compozitie hard vor debuta in SPANIA
Noile pneuri PIRELLI de compozitie hard vor debuta in SPANIA Dupa cursa de pe Istanbul Park, unul dintre cele mai rar folosite circuite din calendarul competitional, Pirelli va ajunge, în acest sfârsit de saptamâna, pe Circuit de Catalunya, unul din cele mai aglomerate circuite pe parcusul unui sezon competitional. Circuitul este folosit foarte mult pentru sesiunile de teste, pneurile PZero fiind deja testate aici de patru ori: o data anul trecut, într-o sesiune privata de teste, de doua ori în acest an, în sesiunile oficiale, si înca o data luna trecuta, într-o sesiune privata. Atât Pirelli cât si echipele implicate în Formula 1 au adunat foarte multe date despre circuitul de la Barcelona, ideal pentru o sesiune completa de teste datorita caracteristicilor sale – viraje tehnice si rapide alternate cu portiuni de viteza. Un alt avantaj major este vremea buna pe tot parcursul anului. Totusi, la una dintre ultimele sesiuni de teste pentru Pirelli, în luna martie a acestui an, vremea a fost rece si chiar a plouat torential. În acest weekend, temperaturile vor fi cu totul altele, iar conditiile se anunta ideale pentru debutul pneurilor PZero Argintii (de compozitte hard). Aceasta compozitie a fost testata de toate echipele în sesiunea de antrenamente libere de vineri din Turcia, dar si în sesiunile de teste private de la Barcelona, în care Pirelli a folosit monopostul Toyota TF109.Noul tip de anvelope este ceva mai rezistent, diferenta dintre pneurile soft si hard în ceea ce priveste numârul de tururi parcurse fiind, astfel, si mai mare, ceea ce le da oportunitatea echipelor sa aleaga strategii mai agresive. Pneurile PZero Galbene (soft), care au fost folosite la fiecare cursa din acest sezon, sunt, si la Barcelona, a doua optiune pentru echipele din Campionatul Mondial de Formula 1.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Am anuntat înca de la începutul anului ca vom introduce compozitii noi ale pneurilor daca acestea vor aduce un beneficiu acestui sport. Aici, la Barcelona, avem ocazia sa demonstram ca am reusit acest lucru. Noul tip de anvelope hard, îndelung testate, sunt si mai rezistente. Nu sunt diferente uriase fata de pneurile de compozitie hard folosite în prima parte a sezonului, însa diferentele între aceasta compozitie si pneurile soft sunt ceva mai mari, ceea ce va face lucrurile si mai interesante în timpul cursei, pentru ca fiecare echipa are acum posibilitatea de a alege între si mai multe strategii posibile. La Barcelona, tinând cont de informatiile adunate în timpul testelor, ne asteptam la trei opriri la boxe pentru fiecare masina. Timpul de intrare si iesire de la boxe este mai mare decât în Turcia si cred ca si acesta este un factor care va influenta strategia finala a fiecarei echipe”. CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Jaime Alguersuari (Toro Rosso): „Cunoastem foarte bine Circuit de Catalunya pentru ca sunt foarte multe sesiuni de teste programate aici. Totusi, anul acesta situatia va fi putin diferita în ceea ce priveste pneurile pentru ca va fi mult mai cald decât în timpul ultimelor sesiuni de teste efectuate aici. În timpul testelor din aceasta iarna, pneurile nu au fost folosite niciodata la temperatura optima, dar am putut sa ne facem o idee în ceea ce priveste durabilitatea lor. Al treilea sector cronometrat al circuitului este decisiv pentru stabilirea unui timp bun si, totodata, locul unde comportamentul pneurilor va juca un rol vital. Aceasta parte a circuitului solicita la maximum pneurile. Virajul 12 este unul dintre cele mai solicitante si aici poti sa simti, efectiv, cum lucreaza pneurile. De asemenea, iesirea din ultimul viraj va fi foarte interesanta din punctul de vedere al pneurilor, datorita fortelor mari pe care trebuie sa le suporte monopostul. În calificari este foarte important sa-ti aduci pneurile la temperatura optima, pentru ca nu ai la dispozitie decât un tur pentru a stabili cel mai bun timp. Asta daca vrei sa-ti pastrezi pneurile cât mai proaspete pentru cursa.” DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:* Barcelona este un circuit care solicita în special pneul stânga fata, datorita numarului mare de viraje de dreapta. Sunt 16 viraje pe circuitul lung de 4,655 km care gazduieste Marele Premiu al Spaniei din 1991. * Se asteapta ca în acest weekend sa fie uscat si cald, cu temperaturi aproximative de 22 grade Celsius. Doar patru echipe – Ferrari, McLaren, Mercedes si Williams, au testat pneurile Pirelli de ploaie aici la Barcelona, în ultima zi a testelor din luna martie. * Cel mai mare numar de opriri la boxe în timpul Marelui Premiu al Spaniei a fost inregistrat în 1995. În total, s-au facut 59 de opriri, adica o medie de 2,3 opriri per pilot. Cele mai putine opriri, 7, au fost în 1992, ceea ce înseamna o medie de doar 0,3 opriri per pilot.