Noile motoare Opel Insignia diesel si pe benzina, cele mai bune din clasa lor

Noile motoare Opel Insignia diesel si pe benzina, cele mai bune din clasa lor din punct de vedere al economiei de carburant – Noul motor turbo diesel: modelul CDTI de 120 si 140 cp, cu un consum de doar 3,7 l/100 km si emisii de CO2 de 99 g/km – Noul model ecologic: 1.4 Turbo respecta prevederile standardului de emisii Euro 6 si consuma doar 5,2 l de benzina la 100 km – Noile unitati turbo pe benzina cu sistem de injectie directa: extrem de eficiente, puternice si cu functionare uniforma – Noi caracteristici aerodinamice: versiunile Insignia cu 5 usi si Sports Tourer au cele mai bune valori ale coeficientului aerodinamic din lumeNoul Opel Insignia îsi face debutul public la cea de-a 65-a editie a Salonului Auto International de la Frankfurt (IAA), care va avea loc în perioada 12 – 22 septembrie. Modelul vârf de lance al Opel impresioneaza prin introducerea sub capota a tehnologiei de ultima generatie, pe lânga stilul sau atragator si adoptarea unei generatii complet noi de sisteme infotainment. Motoarele puternice, extrem de eficiente, cu injectie directa, cum ar fi cele doua unitati de propulsie turbo noi, pe benzina si o noua unitate turbo diesel cu emisii de CO2 de 99 g/km, contribuie la extinderea portofoliului vast de sisteme de propulsie. Pentru modelele cu patru si cinci usi cu transmisie manuala cu sase trepte de viteza si sistem Start/Stop, ambele variante de putere (88 kW/120 cp si 103 kW/140 cp) consuma doar 3,7 litri de carburant per 100 km în regim mixt (în conformitate cu Regulamentul [CE] nr. 715/2007), iar modelul Sports Tourer are un consum de 3,9 l/100 km. Prin urmare, modelul Opel Insignia 2.0 CDTI este cel mai eficient motor diesel din clasa sa din punctul de vedere al consumului de carburant, fapt care îl plaseaza în clasa germana de eficienta A+. De asemenea, o multitudine de îmbunatatiri ale sasiului asigura o dinamica de conducere mai mare si un confort sporit la rulare. În acelasi timp, inginerii au proiectat o caroserie si mai aerodinamica pentru noul Insignia. Cu un coeficient aerodinamic sub 0,25, modelul Insignia este cel mai aerodinamic hatchback din lume.„Noul Opel Insignia ofera exact ceea ce asteapta clientii de la un model prestigios din clasa autovehiculelor de dimensiuni medii. Motoarele avansate, ce genereaza un cuplu ridicat, îmbina puterea cu un nivel exemplar al consumului de carburant si, împreuna cu sasiul nostru premium, asigura o varietate de senzatii la conducere, de la o functionare uniforma si lina la un stil sportiv, cu senzatii tari”, a declarat Michael F. Ableson, Vicepresedinte Inginerie GM Europe si membru al consiliului de administratie Adam Opel AG.Produs de vârf: unitatea turbo diesel cu emisii de 99 grame în doua variante de puterePortofoliul vast de motoare al noului Insignia asigura performante si confort fara compromisuri. Acesta include unitati cu propulsie pe trei tipuri de carburant: benzina, motorina si GPL (gaz petrolier lichefiat), oferind acum o gama larga de valori ale puterii dezvoltate, de la 81 kW/110 cp la 184 kW/250 cp.Noul model Insignia 2.0 CDTI este campionul economiei de carburant si al caracterului ecologic. Noul motor turbo diesel de 2,0 litri, cu putere de 88 kW/120 cp sau 103 kW/140 cp, are emisii de CO2 de doar 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 715/2007, fapt care îl plaseaza în clasa de eficienta A+. Modelele cu patru si cu cinci usi, cu transmisie manuala cu sase trepte de viteza si sistem Start/Stop consuma doar 3,7 litri de carburant per 100 km în regim mixt (Sports Tourer: 3,9 l/100 km): cele mai bune valori din cadrul acestei clase de autovehicule. Beneficiarii principali sunt mediul înconjurator si portofelele proprietarilor. Comparativ cu predecesorul sau, noua versiune de 103 kW/140 cp asigura o putere mai mare cu zece cai putere si consuma cu 14% mai putin carburant, având emisii de CO2 mai mici cu 13%. Chiar si în configuratia mai puternica, de 120 kW/163 cp, motorul turbo diesel de 2,0 litri are un consum de carburant de numai 4,3 litri per 100 km si emisii de CO2 de doar 114 g/km (Sports Tourer: 4,5/100 km si 119 g de CO2/km), ceea ce îl plaseaza, de asemenea, în cea mai buna clasa de eficienta energetica A+.Motoarele 2.0 CDTI genereaza, de asemenea, un cuplu de exceptie. Versiunea de 88 kW/120 cp are valori ale cuplului de pâna la 320 Nm, iar cea de 103 kW/140 cp asigura un cuplu maxim de 370 Nm. Versiunea de 120 kW/163 cp, disponibila cu tractiune pe puntea fata sau tractiune integrala, genereaza un cuplu de 380 Nm, mai mare cu 10 Nm. Valorile cuplului maxim sunt atinse datorita unei functii automate de amplificare, care este activata la sarcina totala a motorului. Cea mai performanta unitate diesel a modelului Insignia este modelul 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 cp. Acest motor diesel de înalta performanta dezvolta un cuplu impresionant de 400 Nm si se distinge prin reactii foarte prompte, precum si o forta de tractiune de exceptie, la o gama larga de turatii, datorita celor doua turbocompresoare secventiale în doua trepte. Comprimarea aerului de admisie efectuata de cele doua turbocompresoare asigura un raspuns rapid la accelerare si dezvolta puterea necesara în mod uniform. Sistemul de doua intercoolere asigura racirea optimizata a aerului comprimat din cele doua turbocompresoare. Modelul BiTurbo sedan cu transmisie cu sase trepte de viteza accelereaza de la zero la 100 km/h în doar 8,7 secunde si atinge o viteza maxima de 230 km/h (Sports Tourer: 8,9 secunde si 225 km/h), cu un consum de numai 4,7 litri per 100 km. Emisiile sale de CO2 de 125 g/km îl plaseaza, de asemenea, în clasa exemplara de eficienta A (Sports Tourer: consum de 4,9 l/100 km si emisii de CO2 de 129 g/km). Pe lânga tractiunea pe puntea fata si transmisia manuala, modelul Insignia BiTurbo este disponibil si cu tractiune integrala adaptiva si o transmisie automata cu sase trepte de viteza.Puternic, rafinat si economic: motorul SIDI turbo pe benzina de generatie nouaÎn gama motoarelor pe benzina, în prim plan este lansarea a doua motoare noi cu injectie directa: o unitate SIDI (Spark Ignition Direct Injection) turbo de 2,0 litri, cu putere de 184 kW/250 cp si cuplu maxim de 400 Nm si motorul 1.6 SIDI turbo complet nou, cu putere de 125 kW/170 cp si cuplu de 260 Nm (pâna la 280 Nm cu amplificare), disponibil de la turatii de 1.650 rpm.Trasaturile distinctive sunt dezvoltarea unei puteri de exceptie, rularea extrem de rafinata si economia mare de carburant. Motorul 1.6 SIDI turbo al modelelor cu patru si cinci usi consuma numai 5,9 litri de carburant per 100 km si are emisii de CO2 de doar 139 g/km (în conformitate cu Regulamentul [CE] nr. 715/2007), iar cu modelul Sports Tourer consuma 6,2 l/100 km si are emisii de CO2 de 146 g/km. Aceasta constituie o îmbunatatire cu aproape 16% comparativ cu modelele propulsate de motorul 1.6 turbo precedent. Motorul functioneaza pe benzina Regular si Super.Pentru a oferi un consum de carburant foarte redus, performante si rafinament de exceptie, care sa asigure un confort de conducere excelent, obiectivele cheie în procesul de dezvoltare a noului motor 1.6 SIDI au fost reducerea nivelurilor de zgomot si vibratii si eliminarea sunetelor neobisnuite. Optimizarea sistemelor de admisie si de evacuare a inclus decuplarea capacului arborilor cu came de la chiulasa prin intermediul unor mecanisme specifice de fixare si un sistem de etansare. În acest fel, inginerii au putut reduce în mod substantial nivelul de zgomot generat de motoarele cu injectie directa de benzina si ardere intermitenta. Ca urmare a acestor masuri de proiectare privind nivelul de zgomot, soferii si pasagerii modelului Insignia vor beneficia de o rulare silentioasa si uniforma si de un sunet placut, chiar si la viteze, turatii si sarcini ridicate. Arborii de echilibrare integrati în cavitati de-a lungul blocului de cilindri contribuie, de asemenea, la aceste îmbunatatiri. Motorul turbo de 1,6 litri cu injectie directa este singura unitate pe benzina din clasa sa de cilindree echipata cu doi arbori de echilibrare de acest tip.Ambele motoare, 1.6 si 2.0 SIDI turbo pot fi comandate cu transmisie manuala cu sase trepte de viteza si sistem Start/Stop sau cu o transmisie automata noua cu sase trepte de viteza si nivel redus de frecare. Pe lânga versiunea cu tractiune pe puntea fata, unitatea SIDI Turbo de 2,0 litri este disponibila si pentru versiunea cu tractiune integrala.La lansarea sa pe piata, varianta de baza a modelului pe benzina, motorul 1.4 turbo cu transmisie manuala cu sase trepte de viteza si sistem Start/Stop, are un consum foarte redus de carburant si este extrem de ecologica (în conformitate cu Euro 6). Unitatea dezvolta o putere de 103 kW/140 cp si genereaza un cuplu de 200 Nm (220 Nm cu amplificare), având nevoie de doar 5,2 litri de carburant per 100 km si emisii de CO2 de 123 g/km (Sports Tourer: 5,6 l/100 km si 131 g de CO2/km, în conformitate cu Regulamentul [CE] nr. 715/2007).O alta optiune, extrem de economica, este unitatea de propulsie Insignia 1.4 LPG (gaz petrolier lichefiat) de 103 kW/140 cp, ce genereaza un cuplu maxim de 200 Nm. La fel ca unitatea pe benzina, aceasta respecta cerintele exigente ale viitorului standard de emisii Euro 6. Având un consum de 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) în regim mixt si un nivel redus al emisiilor de CO2, de 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), modelul Insignia pe GPL se afla pe primul loc în clasa A de eficienta energetica. Un alt avantaj, pe lânga emisiile reduse si costul mic al carburantului, este autonomia sa extinsa: în cazul functionarii mixte, pe GPL/benzina, puteti parcurge pâna la 1.700 de kilometri, fara sa trebuiasca sa opriti pentru realimentare.Aerodinamic: modelul Insignia este lider în domeniul aerodinamiciiConsumul de carburant extrem de redus este, de asemenea, rezultatul designului optimizat din punct de vedere aerodinamic al caroseriei noului Insignia, ce integreaza multe masuri de reducere a coeficientului aerodinamic. Acestea includ acoperiri extinse ale partii inferioare a caroseriei, buzele mai late ale spoilerului fata, carcase ale lampilor spate care sporesc separarea curentilor de aer si un spoiler integrat în capacul portbagajului.Modelele Insignia 2.0 CDTI cu sistem Start/Stop si putere de 88 kW/120 cp sau 103 kW/140 cp sunt echipate si cu un element aerodinamic suplimentar ultra-modern: un obturator activ de aer în partea frontala. Fluxul de aer care trece prin grila frontala, pentru a raci motorul, contribuie cu pâna la 8% la forta totala de rezistenta la înaintare a autovehiculului. Pentru a reduce acest efect, un obturator din partea de jos a grilei frontale se închide automat, pentru a preveni patrunderea aerului si crearea de turbulente. Un avantaj suplimentar la pornirea la rece este încalzirea mai rapida a motorului, care asigura si reducerea consumului de carburant si a emisiilor de CO2. Ori de câte ori motorul are nevoie de aer pentru racire, obturatorul se deschide automat. Luând în considerare toate îmbunatatirile, inginerii de la Opel au reusit sa asigure noului Insignia un nivel al performantelor aerodinamice care impune noi standarde. Având valori extraordinar de mici ale coeficientului aerodinamic, sub 0,25 pentru Insignia hatchback si 0,28 pentru Sports Tourer, ambele modele sunt cele mai aerodinamice autovehicule de serie din lume pentru variantele lor de caroserie.