Noile generatii Boxster si Cayman
Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, a prezentat în premiera la Salonul Auto de la Los Angeles cea de-a doua generatie a modelelor Boxster si Cayman, echipate cu motoare dispuse central. Punctul cheie al noii generatii de modele îl reprezinta noile motoare boxer, care nu numai ca sunt mai puternice, dar consuma si mult mai putin combustibil. Cutia de viteze cu ambreiaj dublu (PDK) contribuie de asemenea la scaderea consumului de combustibil si la sporirea performantelor. Motoare Boxer noi, mai puternice si mai economice Motorul de baza de 2.9 litri dezvolta o putere de 255 CP, atunci când este montat pe Boxster, si 265 CP, în cazul modelului Cayman, ceea ce reprezinta o crestere de 10, respectiv 20 CP fata de modelele precedente. Motorul de 3.4 litri montat pe variantele S, prevazut cu Injectie Directa de Benzina (DFI), dezvolta o putere de 310 CP pentru Boxster S si 320 CP pentru Cayman S, cu 15, respectiv 25 CP mai mult fata de variantele anterioare. Un raport putere-greutate excelent de 4.2 kg/CP pentru Cayman S si 5.2 kg/CP pentru Boxster asigura performante deosebite cu un consum minim de combustibil. Tocmai de aceea, modelul Cayman S cu cutie de viteze PDK si Launch Control, disponibil în pachetul optional Sports Chrono Package, accelereaza de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde, în timp ce modelul Boxster echipat cu cutie de viteze manuala, cu sase trepte de viteza (disponibila în echiparea standard) reuseste aceasta performanta în 5.9 secunde. Datorita cutiei de viteze PDK a fost obtinut pentru prima data un consum mai mic de 9 litri/100 km: atât modelul Boxster cât si modelul Cayman, echipate cu noul motor Boxer de 2.9 litri, consuma 8.9 litri/100 kilometri, conform standardului EU4 – cu 11% mai putin fata de modelele precedente echipate cu Tiptronic S. Versiunea cu motor de 3.4 litri si cutie de viteze PDK consuma 9.2 litri/100 kilometri, ceea ce reprezinta o scadere semnificativa a consumului (cu 16% mai putin fata de modelele precedente echipate cu Tiptronic S). Variante Roadster si Coupé, cu mai multe semne distinctive Din exterior schimbarile sunt si mai usor de perceput, datorita noului design al partii din fata respectiv partii spate a masinii. Noile faruri cu semnalizatoare integrate amintesc de farurile modelului Carrera GT. Lampile de stop cu LED montate pe spate sunt proeminente, fiind integrate într-un mod elegant în partea din spate a masinii. Vazute din fata, variantele Roadster si Coupé difera datorita design-ului distinctiv al gurilor pentru admisia aerului. În ceea ce priveste partea din spate, modelul Boxster are panouri cu difuzoare pentru propagarea aerului, în timp ce modelul Cayman este prevazut cu un deflector de vânt. Luminile de pozitie orizontale, cu forma alungita si tehnologie LED, amplasate în duzele pentru admisia aerului, contribuie la aspectul stilat al masinii. Un element deosebit îl constituie farurile de ceata din dotarea standard – dreptunghiulare la Boxster si rotunde la Cayman. Pentru prima data, este disponibil pentru ambele modele un pachet de lumini cu faruri bi-xenon, iluminare dinamica în curbe si faruri cu LED pentru deplasarea pe timp de zi. Acestea înlocuiesc farurile de ceata si constau în patru LED-uri pozitionate unul lânga celalalt la Boxster, în timp ce la Cayman cele patru LED-uri sunt aranjate în unitati rotunde, asemanatoare punctelor de pe un zar. PDK: schimbare mai rapida a treptelor de viteza si reducerea consumului de combustibil cu pâna la 16% Toate cele 4 masini sport sunt disponibile pentru prima data cu cutie de viteze cu ambreiaj dublu (Porsche Doppel Kuplung – PDK), ce a fost împrumutat din cursele auto si înlocuieste fostul Tiptronic S. Echipate cu cutie PDK, modelele Roadster si Coupé accelereaza de la 0 la 100 km/h cu 0.1 secunde mai repede decât versiunile de baza, echipate cu cutie de viteze cu sase trepte. Accelerarea este foarte rapida cu unul dintre pachetele optionale Sport Chrono. Acesta este compus din sistemul Launch Control, pentru o accelerare maxima la plecarea de pe loc, si sistemul Race Track Gearshift Strategy, pentru cea mai rapida schimbare a treptelor de viteza, sisteme disponibile exclusiv pentru modelele echipate cu PDK. Datorita sistemului Launch Control, modelele respective accelereaza de la 0 la 100 km/h mai repede cu 0.2 secunde. Performantele oferite de cutia de viteze PDK sunt cu atât mai impresionante cu cât aceasta asigura o scadere cu pana la 16% a consumului de combustibil fata de generatia anterioara: conform standardului de consum EU4, modelele Boxster si Cayman echipate cu PDK consuma numai 8.9 litri/ 100 kilometri, în timp ce modelele S sunt aproape la fel de economice, consumând doar 9.2 litri/ 100 kilometri.