Noile Bentley Continental GTC Speed si GTC

• Noua GTC Speed este o continuare a succesului înregistrat de Continental GTC. • Cu o viteza de 322 km/h (200 mph), GTC Speed este cea mai puternica decapotabila Bentley din toate timpurile. • Ultima serie de modele GTC, un vârf de rafinament în familia Bentley, a fost îmbogatita cu doua noi modele. • Noua GTC ofera un plus de stil, confort si posibilitati de personalizare. Înca din 2006, anul lansarii sale pe piata, Continental GTC s-a bucurat de un succes nemaipomenit în peste 50 de tari din lumea întreaga, marca Bentley seducând si cumparatorii mai tineri. Clientii sunt atrasi de liniile sale zvelte, de finisajele artizanale ale interiorului, de performantele sale sofisticate si de manevrabilitatea sa desavârsita. Noua generatie de modele GTC reprezinta o continuare a acestui succes. Pe lânga o evolutie subtila a stilului caracteristic, noile modele propun un numar mare de îmbunatatiri tehnice si functionale, menite sa asigure un plus de confort si posibilitati de personalizare. Atractivitatea GTC este sporita prin crearea noului model GTC Speed de 610 cai-putere (600 bhp). Inspirata din legendarele modele Speed ale anilor 1920, este cea mai puternica decapotabila construita vreodata de Bentley. Particularitatea comuna a noilor modele GTC este designul înnoit al partii frontale. Calandrul mai abrupt, muchiile mai pronuntate si priza de aer mai îndrazneata accentueaza profilul Bentley. Aceste noi modele câstiga un plus de distinctie gratie ramelor cromate ale farurilor, celor doua nuante suplimentare disponibile pentru caroserie si unei noi culori pentru piele. Noile amortizoare cu frecare redusa, existente în dotarea standard a GTC, asigura un plus de confort de condus. În plus, pe cele doua modele GTC sunt disponibile doua noi optiuni importante: frâne din carbon-ceramica, usoare si rezistente la efectul de fading, cele mai mari frâne produse în lume pentru un autoturism, precum si un sistem sofisticat de reglare automata a vitezei de tip follow-to-stop, prevazut cu un senzor radar cu raza mare de actiune, care monitorizeaza traficul din fata si permite pastrarea unei distante de siguranta stabilite de catre sofer, prin accelerare si frânare automata. Sasiul GTC si caroseria din otel extrem de rigid au demonstrat din plin ca sunt capabile sa suporte puterea de 560 CP (552 bhp) a motorului W12 de 6 litri. Pe noul model Continental GTC Speed, motorul W12 bi-turbo de la Bentley dezvolta astazi 610 cai-putere (600 bhp), asigurând astfel performante reale de 322 km/h (200 mph) în varianta capotata si oferind o acceleratie ametitoare fara nici cel mai mic efort. Chiar si în varianta decapotata, GTC Speed poate atinge o viteza de 312 km/h (195 mph). Din punctul de vedere al aspectului exterior, Continental GTC Speed se caracterizeaza printr-un retus discret al liniilor de design, care îi accentueaza si mai mult capacitatea de a atinge performante ridicate. În partea frontala, radiatorul si prizele de aer inferioare sunt prevazute cu grile închise la culoare, în dotarea standard. Caracterul sportiv al modelului Speed este subliniat de jantele din aliaj cu mai multe spite de 9.5J x 20 toli, cu un diametru mai mare, echipate cu anvelope Pirelli PZero de performanta extrem de ridicata (UHP) fabricate în exclusivitate pentru Bentley, suspensia mai joasa si îmbunatatita, teava dubla de esapament mai larga si prevazuta cu nervuri interioare si noul spoiler care sporeste proprietatile aerodinamice la viteze mari. Motorul W12 de 610 CP (600 bhp) al GTC Speed dezvolta o putere cu 9 procente mai mare decât cea a modelului GTC standard. Diferentierea clara a modelului Speed de celelalte modele este asigurata însa de cresterea cu 15 procente a cuplului, fiind posibila atingerea unui nivel impresionant de 750 Nm (553 lb ft). Aceasta senzatie unica si specifica motoarelor Bentley se face prezenta de la 1700 tur/min pâna la 5600 tur/min Acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc în numai 4,8 secunde (0-60 mph în 4,5 secunde), iar de la 0 la 160 km/h în 10,5 secunde (0-100 mph în 10,6 secunde). Coupe-ul GT Speed, prezentat în 2007, a devenit cel mai vândut model GT din lume. Acesta a fost urmat, în vara anului 2008, de Continental Flying Spur Speed cu 4 usi. Astazi, seria Speed este completata de introducerea modelului GTC Speed, care se asteapta sa constituie pâna la doua treimi din vânzarile GTC la nivel mondial, în cursul primului an de productie. Presedintele si directorul general al Bentley, Dr. Franz-Josef Paefgen, explica în câteva cuvinte caracterul GTC Speed: „Continental GTC este o eleganta decapotabila Grand Touring în pura traditie Bentley, ce se distinge prin îmbinarea rafinata a performantelor cu luxul, maiestria artizanala si modernitatea. GTC Speed întregeste familia modelelor Continental Speed si sporeste atractivitatea GTC în rândul clientilor care se afla în cautarea unei experiente si mai intense la volanului unei decapotabile.” BENTLEY CONTINENTAL GTC – NOUTATI PE SCURT Seria Continental GTC • Grila radiator mai abrupta si priza de aer inferioara mai larga • Rame cromate pentru faruri • Sistem Servotronic (servodirectie) îmbunatatit pentru o sensibilitate si o capacitate de reactie sporite • Sistem de reglare automata a vitezei (ACC) cu senzor radar si functie de pastrare a distantei de siguranta (follow-to-stop), disponibil ca optiune • Frâne din carbon-ceramica foarte puternice si rezistente la efectul de fading, disponibile ca optiune (numai cu jante de 20 toli) • Doua culori noi disponibile pentru caroserie: Aquamarine si Blue Crystal • O noua culoare disponibila pentru interior: Aquamarine Continental GTC Speed Specificatii tehnice • Motor W12 de 610 CP (600 bhp) ce asigura o putere cu 9 procente mai mare si un cuplu cu 15 procente mai mare • Viteza maxima (în varianta capotata) de 322 km/h (200 mph) si o acceleratie de la 0 la 100 km/h în 4,8 s (0 60 mph în 4,5 s) • Viteza maxima (în varianta decapotata) de 312 km/h (195 mph) • Suspensie mai joasa (10 mm în fata si 15 mm în spate) cu arc, bara antiruliu si configuratie optimizata a amortizoarelor, ce asigura o calitate sporita la condus, un confort si un rafinament exceptionale • Noile jante din aliaj, cu mai multe spite, de 9.5J x 20 toli, echipate cu anvelope Pirelli 275/35 PZero UHP, fabricate în exclusivitate pentru Bentley • Noul mod „Dynamic” al programului electronic de stabilitate (ESP) 8.1 cu interventie progresiva Caroserie • Calandre de culoare închisa pe prizele de aer inferioara si superioara • Calandre cromate cu finisaj lucios, disponibile ca optiuni gratuite • Finisaj în culoare închisa al jantelor din aliaj, disponibil ca optiune gratuita • Teava sport de esapament mai larga si prevazuta cu nervuri interioare • Spoiler cu un nou design aerodinamic • Masca neagra si mai joasa pentru teava de esapament Interior • Placute de prag „Speed” la ambele usi • Volan sport din piele cu 3 spite • Pedale sport din aliaj perforat • Schimbator de viteze îmbracat în piele si cu finisaj din crom moletat • Capitonaj din piele pentru scaune, panourile usilor si panourile laterale din spate • Insertii din aluminiu ghiosat pe bord, consola centrala si panourile usilor, disponibile ca optiuni Continental GTC • Puterea motorului W12 standard mentinuta la 560 CP (552 bhp) • Viteza maxima neschimbata de 312 km/h (195 mph) cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h în 5,1 s (0-60 mph în 4,8 s) • Confort sporit la condus, asigurat de noile amortizoare cu frecare redusa • Pedala de frâna cu emblema „B” Bentley Grupul motopropulsor optimizat pentru putere si cuplu sporite Cele doua modele Continental GTC sunt propulsate de un motor W12 bi-turbo de 6 litri de la Bentley, produs în exclusivitate în atelierele Bentley din Crewe. Bentley W12 este cel mai compact motor de 12 cilindri aflat în prezent în productie, fiind prevazut cu 48 de supape si 4 arbori cu came, pentru o distributie cu program variabil permanent. Puterea este transmisa prin cutia automata de viteze ZF cu sase trepte. Noul Continental GTC Speed este propulsat de un motor W12 Bentley în versiunea cea mai puternica, de 610 CP (600 bhp). Acesta dezvolta un cuplu cu 15 procente mai mare si o putere 9 procente mai mare fata de motorul GTC standard de 560 CP (552 bhp). Îmbunatatirile aduse la nivelul randamentului motorului au fost posibile gratie utilizarii unor componente mai usoare si caracterizate de o frecare redusa, precum si unui nou sistem de management, iar cele doua turbocompresoare cu inertie redusa, care ofera un timp de raspuns minim, contribuie la curba de cuplu plata a motorului W12. În versiunea de 610 cai-putere(600 bhp), motorul W12 produce un cuplu maxim de 750 Nm (553 lb ft) pornind de la 1700 tur/min pâna la 5600 tur/min fara întrerupere. Semnul de recunoastere al motorului din dotarea modelului GTC Speed este finisajul „crackle black” al colectorului de admisie. În acest fel, GTC Speed atinge în varianta capotata o viteza maxima de 322 km/h (200 mph) si o acceleratie de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde (0-60 mph în 4,5 secunde). Acceleratia de la 0 la 160 km/h are loc în 10,5 secunde (0-100 mph în 10,6 secunde). Cutia de viteze cu sase trepte poate functiona în doua moduri complet automate (Drive si Sport) sau poate fi utilizata manual si fara ambreiaj, prin schimbarea secventiala a vitezelor de catre sofer, fie cu ajutorul schimbatorului de viteze, fie cu paletele plasate în spatele volanului. Sistemul continuu de transmisie integrala optimizat confera celor doua modele GTC o tractiune exceptionala în orice conditii de vreme. Transmisia este transferata între axele fata si spate prin intermediul unui diferential Torsen în centru, foarte sensibil. Daca diferentialul detecteaza o abatere a cererii de cuplu între cele doua axe, acesta trimite automat mai multa putere rotilor, asigurând astfel o mai mare aderenta. De asemenea, GTC si GTC Speed sunt dotate amândoua cu un program electronic de stabilitate (ESP 8.1). Modul „Sport Traction” de pe GTC limiteaza interventia ESP la viteze reduse, favorizând astfel interventia si controlul soferului, îndeosebi pe suprafetele cu tractiune redusa. Modul „Dynamic” de pe GTC Speed permite o patinare sporita la viteze mai mari decât cu sasiul standard. Cuplul este astfel restabilit mai repede, ceea ce permite conducatorului sa exploateze întregul potential al motorului. Brian Gush, director al departamentului de inginerie a grupului motopropulsor si sasiului, comenteaza astfel: „Noul GTC Speed reflecta pasiunea noastra de a crea automobile cu performante extraordinare si extrem de placute la condus. Este o masina ce va redefini asteptarile automobilistilor de la o decapotabila de lux.” O decapotabila de lux cu o manevrabilitate si un comportament la condus iesite din comun Caroseria din otel a Continental GTC ofera o rezistenta exceptionala la torsiune, de aproximativ 30 Hz, ce reduce la minimum vibratiile tipice decapotabilelor si asigura, în acelasi timp, o platforma deosebit de stabila pentru sistemul de suspensie realizat complet din aluminiu, optimizând astfel performantele acestuia. În ciuda maririi puterii si cuplului în cazul modelului GTC Speed, structura caroseriei nu a necesitat nicio modificare. În cazul GTC de 560 CP (552 bhp), noile amortizoare cu frecare redusa asigura o calitate sporita a condusului pe drumuri secundare (capacitatea de reactie a automobilului pe drumurile denivelate) si un confort si mai mare. Gratie unei serii de îmbunatatiri de ordin dinamic, GTC Speed propune o experienta mai sportiva la volanul unui Bentley, în varianta decapotata. Noul sistem de reglare continua a amortizoarelor (CDC) asigura capacitatea de raspuns a caroseriei la impacturile primite de noile anvelope si jante sport, în timp ce un mai bun control al caroseriei reduce tangajul si ruliul în cazul virajelor în forta. În plus, inelele mai rezistente ale axului spate confera un control mai eficient al axului si o capacitate sporita de raspuns la viraje. Suspensia de pe GTC Speed este coborâta cu 10 mm pe fata si 15 mm pe spate, asigurând astfel o manevrabilitate crescuta, în timp ce noua versiune a sistemului de directie adaptata în functie de viteza de deplasare si subcadrul frontal fix, ce se regasesc si pe modelul GTC standard, favorizeaza capacitatea de raspuns a directiei. Jantele mai mari din aliaj cu mai multe spite, de 9.5J x 20 toli, fabricate în exclusivitate pentru GTC Speed, sunt echipate cu anvelope Pirelli de performanta extrem de ridicata 275/35 ZR20 PZero, care confera automobilului o aderenta superioara, precum si o capacitate de raspuns si o sensibilitate mai precise ale directiei. Pentru a asigura un echilibru aerodinamic optim la viteze ce pot ajunge pâna la 322 km/h (200 mph), noua GTC Speed este dotata cu un spoiler discret pe marginea portbagajului care ofera o aderenta suplimentara si mareste viteza maxima. Pentru ambele modele, frânele Bentley din carbon-ceramica (CCB) sunt disponibile ca optiuni contra cost. Discurile de frâna usoare, rezistente la efectul de fading si cu un diametru mai mare (420 mm pe fata, 356 mm pe spate) asigura, alaturi de etrierele cu opt pistoane, performante de frânare exceptionale, cu deformare minima a discurilor în conditii termice extreme. O reducere de 20 kg a greutatii nesuspendate constituie un avantaj atât pentru capacitatea de reactie a directiei, cât si pentru manevrabilitate. Acest sistem de frânare, compatibil numai cu jantele cu un diametru de 20 de toli, este alcatuit din cele mai mari si puternice frâne instalate vreodata pe un autovehicul de serie. Sistemul de monitorizare a presiunii din anvelope (TPMS), disponibil ca dotare standard, permite soferului sa selecteze tipul de anvelope si intervalele de viteza dorite. Pe lânga functia de control al presiunii, sistemul mai îndeplineste si rolul de avertizare a conducatorului daca viteza este prea mare pentru presiunea din anvelope sau daca se depaseste intervalul de viteza permis, în cazul anvelopelor de iarna. Cu privire la caracterul modelului GTC Speed, Dr. Ulrich Eichhorn, director al departamentului de inginerie, explica: „GTC Speed reprezinta îmbinarea într-o singura masina a performantelor de vârf cu rafinamentul exclusiv, confortul deosebit si maiestria artizanala. Aceasta îmbinare desavârsita oglindeste perfect spiritul Bentley „Speed Model” al anilor 1920.” Evolutie discreta a stilului distinctiv al GTC Ambele modele, GTC si GTC Speed, au cunoscut o serie de modificari discrete ale designului frontal. Grila radiatorului mai abrupta si muchiile sale mai pronuntate accentueaza profilul caracteristic al automobilelor Bentley. Bara de protectie mai joasa, cu un design regândit, priza de aer largita si noile rame cromate pentru faruri confera o nota mai pronuntata caracterului sportiv al celor doua decapotabile GTC. Noile linii de design ofera si un avantaj practic, optimizând cu 14 procente ventilarea motorului mai puternic de pe Speed. GTC Speed se distinge printr-o serie de elemente unice de design, în special un calandru de culoare închisa pe prizele de aer inferioara si superioara, o masca neagra mai joasa, tevi de esapament nervurate mai largi si jante din aliaj, cu mai multe spite si un diametru de 20 de toli. Jantele sunt disponibile într-un finisaj optional special de culoare închisa. Cumparatorii de GTC si GTC Speed pot alege dintr-o paleta de 17 nuante „standard”, care cuprinde si doua premiere: Aquamarine si Blue Crystal. Luxul unui habitaclu lucrat de mâna Habitaclul GTC si GTC Speed este disponibil într-o gama de 6 furnire din lemn natural, neînalbit, taiate cu laserul, si 17 nuante de piele de calitate superioara, printre care si nou-venita nuanta Aquamarine. Habitaclul GTC Speed se bazeaza pe pachetul de optiuni Mulliner – Mulliner Driving Specification (optiune contra cost pe GTC standard). Specifice acestui habitaclu sunt scaunele capitonate cu piele si brodate cu emblema Bentley, schimbatorul de viteze îmbracat în piele si cu finisaj din crom moletat si volanul multifunctional cu trei spite si contur al butoanelor de comanda din aluminiu mat. Pedalele din aliaj perforat si placutele de prag cu sigla „Speed” completeaza acest habitaclu de exceptie. Modelul GTC standard este echipat, la rândul sau, cu noua pedala de frâna ce poarta emblema „B” Bentley. O gama de optiuni ofera posibilitati suplimentare de personalizare, cum ar fi finisajul din aluminiu lucios pentru bord, consola centrala, panourile usilor si panourile laterale din spate. În mod exceptional, pentru modelul GTC Speed este disponibila si optiunea de finisaj din aluminiu vopsit. Noul sistem de reglare automata a vitezei (ACC) Modelele GTC si GTC Speed sunt echipate de acum cu un sistem sofisticat de reglare automata a vitezei (ACC), cu senzor radar si functie de pastrare a distantei de siguranta. Acest sistem utilizeaza un senzor radar cu raza mare de actiune, fixat pe calandrul inferior pentru a monitoriza traficul din fata. În cazul detectarii unui autovehicul mai lent, sistemul regleaza automat fie acceleratia, fie frânele, în scopul de a pastra distanta în timp setata de sofer. Caracteristici-cheie ale interiorului modelelor GTC si GTC Speed: • Capota izolata din material textil în trei straturi, actionata electronic, care se pliaza în 25 de secunde • Veritabila configuratie 2+2 • Scaune fata complet reglabile electric, cu functie de memorare a trei pozitii (scaune, coloana de directie, oglinzi retrovizoare exterioare) si suport lombar electric, cu functie de masaj disponibila ca optiune • Panou rabatabil pe bancheta din spate, care permite accesul la trapa de schiuri blocabila • Sistem electronic de climatizare • Sistemul complet de info-divertissement cuprinde: ? Un sistem de navigare prin satelit si DVD cu ghid rutier si înregistrare a codului postal ? Selector de canale TV disponibil ca optiune (mai putin în S.U.A.) ? Comanda pentru sistemul de climatizare ? Comanda computerizata pentru suspensie (reglarea înaltimii si amortizoarelor) ? Schimbator automat de 6 CD-uri integrat în torpedo ? Sistem audio de înalta calitate „Naim for Bentley” cu amplificator de 1100 wati si 14 boxe, disponibil ca optiune • Sistem de telefonie BluetoothTM cu profil de acces de la distanta SIM, cu conexiune fara cablu pentru telefoanele compatibile rSAP, majoritatea telefoanelor compatibile BluetoothTM si cititor de card SIM încorporat la bord • Formare vocala a numerelor de telefon (functie nedisponibila în Japonia) • Sisteme de intrare si demarare fara cheie • Închidere electrica a usilor, pentru intrarea si iesirea cu usurinta din automobil • Buton de pornire/oprire amplasat pe consola • Frâna electronica de mâna cu asistare la demarare (functie nedisponibila în S.U.A.) • Palete de selectare a treptelor de viteza montate pe coloana de directie, pentru schimbarea secventiala a vitezelor • Pedale si suport pentru picior realizate din otel inoxidabil • Sisteme integrale antifurt si de imobilizare • Sistem antirasturnare optimizat, instalat în spatele tetierelor de pe scaunele din fata: doua arcuri din otel se desfac instantaneu în cazul detectarii unei situatii potentiale de rasturnare.