Noi norme EU cu privire la dimensiunea vehiculelor de transport marfa

Noi norme in Uniunea Europeana privind dimensiunea vehiculelor de transport rutier de marfaGoodyear Dunlop saluta initiativele Uniunii Europene de a propune camioane mai sigure si cu o aerodinamica mai mareO mai mare siguranta, emisii mai scazute si un consum redus de carburant sunt vitale, iar anvelopele joaca un rol decisive în atingerea acestor obiectiveGoodyear Dunlop saluta un nou set de propuneri lansate de Uniunea Europeana în vederea schimbarii prevederilor legislative care vizeaza dimensiunile camioanelor, în acord cu o serie de motivatii legate de un nivel cât mai ridicat al protectiei mediului si al sigurantei rutiere, si subliniaza rolul pe care îl joaca anvelopele în atingerea acestor obiective.Comisia Europeana a înaintat un proiect de lege care, daca va fi adoptat, va oferi mai multa libertate cu privire la dimensiunile vehiculelor. În cazul adoptarii sale, acest set de masuri poate conduce la aparitia, pâna în 2018, a unei noi generatii de vehicule proiectate pentru drumurile europene. Goodyear Dunlop încurajeaza adoptarea acestor schimbari propuse de factorii de decizie si legiuitori ai Uniunii Europene.Desi propunerile legislative se adreseaza vehiculelor transportatoare de bunuri grele, este important de retinut faptul ca anvelopele joaca un rol esential pentru configuratia si performanta tuturor tipurilor de vehicule. Anvelopele constituie singurul punct de contact dintre vehicul si carosabil, de unde rezulta relevanta lor pentru siguranta. Legat de protectia mediului, o rezistenta la rulare redusa duce la reducerea consumul de carburant si de emisii de CO2. Mai mult decât atât, dimensiunile anvelopelor si capacitatea lor maxima de încarcare afecteaza atât capacitatea de încarcare a vehicului cât si înaltimea totala a acestuia. Aceasta permite o mai mare flexibilitatea în proiectarea vehiculului si confera o capacitatea de încarcare mai mare.“Salutam noile propuneri legislative si speram ca vor fi cât mai curând implementate de catre toate tarile membre ale Uniunii Europene,” a spus Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires EMEA, Goodyear Dunlop Tires Europa. “De ani buni, dimensiunile vehiculelor au fost foarte drastic restrictionate, iar aceasta a condus, într-o anumita masura, la o dezvoltare limitata. În ultimii ani, anvelopele au putut oferi operatorilor pârghiile necesare pentru a realiza economii în temeni de costuri la carburant, ceea ce a însemnat si o reducere a emisiilor nocive. Odata cu aceste noi propuneri legislative, împreuna cu anvelopele cu rezistenta scazuta la rulare pe care noi le oferim, operatorii vor putea economisi înca mai mult, protejând astfel mediul înconjurator. O vizibilitate mai mare pentru sofer va fi un beneficiu aditional ce deriva din aceste schimbari propuse si va duce la îmbunatatirea sigurantei rutiere, ceea ce este de asemenea de salutat.”Scopul acestor propuneriRegulile curente care stabilesc specificatiile pentru vehiculele transportatoare de bunuri grele dateaza din 1996 (Directia 96/53/CE), iar propunerile de actualizare a acestora iau în considerare dezvoltari tehnologice care au avut loc de atunci si pâna în prezent.Un alt proiect de amendament initiat de Comisia Europeana vizeaza cresterea cantitatii maxime premise de greutatea vehiculului. Acesta are scopul de a optimiza utilizarea bateriilor solicitate pentru sistemele de propulsive alternative precum cele utilizate pentru vehiculele hibride si cele comerciale electrice.Sistemele de cântarire la bord relationate cu tacograful digital sau cu statiiile de greutate în miscare amplasate pe drumurile principale vor permite un control mai bun al greutatii vehiculelor. Se estimeaza în mod curent ca pâna la o treime din vehicule sunt supraîncarcate, astfel de tipuri de control pot conduce la o cresterea a sigurantei rutiere si la reducerea avarierii drumurilor: supraîncarcarea îi costa în mod curent pe platitorii de taxe în jur de 950 de milioane de euro pe an. Se asteapta ca noile propuneri lansate sa permita optimizarea transportului intermodal pentru reducerea emisiilor de CO2: În iunie 2012, Vicepresedintele Comisiei Europene si Comisar pentru Transporturi, Siim Kallas, o oferit o informare cu privire la conditille în care vehiculele mai lungi pot trece granita. Comisia a clarificat faptul ca autorizarea vehiculelor mai lungi e de competenta Statelor Membre. Cu alte cuvinte, nicio tara membra nu este obligata sa permita accesul unor camioane mai lungi, transportatoare de bunuri grele, pe drumurile sale. În orice caz, camioanele mai lungi trebuie acceptate în tarile învecinate, transportarea transfrontaliera între astfel de tari trebuie permisa. Aceasta a fost pâna acum practica în vigoare, dar noul tip de informare este inclusa în propuneri.Propunerile mai sus mentionate trebuie sa fie adoptate de Parlamentul European si de tarile membre înainte de a deveni lege. Noile camioane ce vor fi construit conform acestor propuneri, în cazul în care ele vor fi adoptate, se asteapta sa fie disponibile pe piata în intervalul 2018-2020. Comisia Europeana estimeaza ca masurile prevazute prin intermediul acestor propuneri va duce la o economie de aproximativ 5.000 de euro pe an în temeni de costuri la carburant pentru un camion tipic de trasnport pe distanta lunga ce acopera anual 100.000 de kilometri. Aceasta repezinta, în alti termeni, o reducere de 7 pâna la 10% a emisiilor cu efect de sera, sau cu pâna la 7,8 tone de dioxid de carbon. Comisia crede totodata ca îmbunatatirile propuse în ceea ce priveste largirea câmpului vizual al soferului, în masura în care acestea vor fi permise, va ajuta la salvarea vietii a 300 pâna la 500 de oameni aflati în trafic anual, incluzând aici atât pietoni cât si ciclisti.Aerodinamica – subiectul cheie în cadrul evenimentului Goodyear Dunlop Fleet Symposium din 2012Goodyear Dunlop s-a angajat deja într-o serie de discutii cu legiuitorii, încurajând deja de ceva vreme anumite schimbari tehnice pe acest subiect. Printre aceste schimbari se numara si abilitatea de a îmbunatati capacitatea aerodinamica si alte trasaturi legate de cresterea sigurnatei, a economiilor si caracterului eco de pe acest segment de vehicule. Beneficiile ce pot rezulta din posibile îmbunatatiri aduse aerodinamicii vehiculelor au fost deja subliniate în ianuarie 2012 în cadrul evenimentului anual Goodyear Dunlop Fleet Symposium, ‘Driving fuel efficiency in Europe’s road freight transport’, care a avut loc la Bruxeles. În cadrul acestui simpozion dedicat flotelor, Goodyear Dunlop a lansat calculatorul sau online dedicat operatorilor de flote pentru a optimiza consumul de carburant pentru vehiculele pe care le detin. Acest lucru este posibil prin simpla introducere a datelor legate de configuratia camionului si a datelor operationale aproximative si apoi selectând diverse optiuni. Printre acstea se numara o serie de elemente ce vin în sprijinul îmbunatatirii aerodinamicii, alegerea anvelopelor în acord cu gradele de rating de pe noua eticheta UE pentru anvelope si nivelurile de instruire ale conducatorilor auto. Rezultatele sunt afisate în termeni de costuri operationale generale, astfel fiind puse în evidenta economiile care pot fi realizate. Calculatorul este disponibil pe www.fleet-fuel-efficiency.eu.