NOUL CITROEN C3 primeste 4 stele EURO NCAP
Noul CITROËN C3 a obtinut un calificativ global de 4 stele conform noului protocol de notare Euro NCAP, un protocol care a devenit, recent, foarte sever. Noul CITROËN C3 garanteaza confortul si siguranta tuturor pasagerilor sai. Noii berline i-au fost atribuite 5 stele in cadrul testelor din categoria protectiei adultilor, copiilor si pietonilor, calificativ ce o situeaza la cel mai bun nivel pe segmentul sau. Noul C3 a obtinut doar 4 stele in ceea ce priveste siguranta activa: este vorba de faptul ca pe acest vehicul, construit pe o platforma ale carei calitati sunt recunoscute si cu o structura ranforsata, Marca a decis sa propuna sistemul ESP, in functie de tara, in echiparea standard sau pe lista de optionale, pentru a avea o oferta mai atractiva din punct de vedere comercial.
Un comportament dinamic echilibrat
Noul C3 prezinta in primul rand un comportament rutier in perfecta concordanta cu tipul sau si pretentiile Marcii. Acesta se traduce prin siguranta prioritara, usurinta de a il conduce si nivelul ridicat de confort oferit.
Noul C3 beneficiaza de o suspensie fata de tip pseudo-McPherson, o noua suspensie spate cu bara de torsiune si de sistemul de directie asistat electric cu asistenta variabila, solutii tehnice ce se dovedesc in deplina concordanta cu caracteristicile vehiculului. Noul C3 se caracterizeaza printr-o stabilitate excelenta in viraje si printr-un raspuns rapid la comenzi in cazul manevrelor de evitare sau de urgenta, oferind astfel soferului sentimentul de usurinta la condus si de stapanire a vehiculului.
C3 Picasso ofera un nivel ridicat de siguranta activa, datorita comportamentului rutier sigur si sistemului de franare performant. In situatii dificile, un ansamblu complet de sisteme electronice de asistenta la condus intra in actiune. C3 Picasso este echipat in serie cu ABS si sistem de asistenta electronica la franare (REF), completate de sistemul de asistenta la franarea de urgenta (AFU). Pentru a garanta un nivel de siguranta ireprosabil, este disponibil de asemenea si ESP-ul, sistemul de control dinamic al stabilitatii, in echiparea standard sau optional, pentru intreaga gama.
O structura ranforsata
Dincolo de comportamentul rutier exemplar, nivelul de siguranta pasiva face parte dintre atuurile noului C3, structura sa fiind special conceputa pentru:- a rigidiza la maximum habitaclul in scopul de a impiedica intruziunile sau deformarile importante ale celulei de supravietuire, – a permite deformarea progresiva a zonelor fara pasageri. Puntea fata cu deformare controlata este conceputa astfel incat sa absoarba o cantitate maxima de energie, in urma socului, in locul ocupantilor vehiculului.
Partea din fata este prevazuta cu o punte superioara din otel si cu absorbanti de soc, ambele cu o limita elastica foarte inalta. Elementele de ranforsare a structurii permit stabilizarea comportamentului blocului fata, marind nivelul de energie absorbit prin deformarea acestui bloc.
Portierele fata au fost de asemenea ranforsate pentru a asigura o rigiditate sporita a ansamblului, pentru prevenirea micsorarii excesive a spatiului pentru picioare in caz de soc, iar portierele spate au adoptat o forma rotunjita pentru ranforsarea interiorului acestora.
Partea din spate a noului C3 a fost de asemenea intarita printr-o punte si absorbanti din otel.
Mijloace de protectie active
Toti ocupantii noului C3 dispun de mijloace de protectie eficiente. Astfel, noul C3 este echipat in standard cu o serie de airbag-uri frontale si laterale pentru sofer, cel lateral protejand, in mod exceptional pe acest segment, toracele, abdomenul si bazinul acestuia. Pentru protectia genunchilor si a tibiei, dar si pentru optimizarea eficacitatii airbag-ului frontal, noul C3 dispune de o coloana de directie retractabila.
Pasagerul din dreapta fata dispune de asemenea de un airbag frontal, care poate fi dezactivat pentru instalarea unui scaun pentru copii, si de un airbag lateral. Pentru o siguranta deplina, incepand cu al doilea nivel de echipare, noul C3 dispune si de doua airbag-uri tip perdea, integrate in pavilion.
Toate cele 5 locuri ale noului C3 dispun de centuri cu 3 puncte de ancorare, completate, in cazul celor din fata si laterale spate, de un sistem de limitare a efortului. Acestea beneficiaza, in echiparea standard, de un sistem de pretensionare pirotehnic la retractare – pentru o mai buna protectie a bustului din momentul detectarii socului. Pentru scaunele de copii, C3 Picasso dispune de o serie de fixari Isofix in 3 puncte, situate pe cele doua locuri laterale din spate.
In fine, scaunele sunt concepute pentru a evita alunecarea in caz de soc, prevenid astfel ranirea grava in zona abdomenului.