NOUA SKODA SUPERB SE LANSEAZA PE PIATA DIN ROMANIA

Noua Škoda Superb respecta traditia datorita careia marca ceha devenea în anii 1930 – 1940 una dintre cele mai exclusiviste marci auto din lume. Echiparea standard include 6 airbaguri, ESP inclusiv ABS, MSR, ASR, asistenta hidraulica la frânare. Cea mai importanta inovatie tehnologica a acestui model este TwinDoor, sistem ce permite deschiderea portbagajului în doua moduri – ca în cazul unei limuzine clasice (doar trapa portbagaj) sau ca în cazul unui model hatchback (inclusiv luneta). Desi lungimea totala este aproape identica cu generatia anterioara a modelului Superb, noul automobil depaseste spatiul interior deja generos al modelului precedent din aproape toate punctele de vedere, datorita amplasarii transversale a motorului. În fata, spatiul a fost extins prin deplasarea schimbatorului de viteze. Spatiul pentru genunchi a fost marit cu 19 mm, oferind pasagerilor un nivel de confort optim în timpul calatoriei. Noul model Škoda masoara 4.838 mm în lungime, 1.817 mm în latime si 1.462 mm în înaltime. Gama de motorizari este diversificata si vine în întâmpinarea tuturor exigentelor clientilor. Trei motoare pe benzina (1.4 TSI / 125 CP, 1.8 TSI / 160 CP, 3.6 FSI V6 / 260 CP) si trei agregate Diesel (1.9 TDI PD / 105 CP, 2.0 TDI PD DPF / 140 CP, 2.0 TDI CR DPF / 170 CP) sunt disponibile pentru acest model. Toate motoarele sunt prevazute cu sistem de injectie directa si se remarca prin consumul redus de carburant si valori reduse ale emisiilor de noxe. Masa proprie a modelului de top al marcii Škoda începe de la doar 1.425 kg, astfel încât chiar si variantele de motorizare de baza genereaza suficienta putere pentru propulsie. Începând de la 18.982 Euro (incl. TVA), Škoda Superb cu nivelul de echipare Comfort include sistem audio Swing cu CD&MP3-player si 8 difuzoare, instalatie de aer conditionat Climatic, geamuri electrice fata/spate, oglinzi electrice, închidere centralizata cu telecomanda, cotiera fata/spate si proiectoare de ceata. Echiparea Ambition include de asemenea scaun sofer cu reglaj electric si functie de memorie, airbag genunchi sofer, Climatronic, jante din aliaj usor 16”, senzor de ploaie si proiectoare de ceata cu functie Cornering. Versiunea de top Elegance ofera suplimentar în standard jante din aliaj usor 17”, scaun pasager fata reglabil electric, faruri Bi-Xenon cu functie AdaptiveFrontlightSystem, scaune fata încalzite, senzori de parcare spate, oglinzi laterale cu efect anti-orbire automat si tempomat. Pretul pentru versiunea Elegance începe de la 25.335 Euro (incl. TVA) pentru motorizarea 1.8 TSI / 160 CP. Farurile Bi-Xenon cu sistem AFS (AdaptiveFrontlightSystem – standard pentru Elegance) fascineaza nu numai prin intensitatea luminoasa excelenta, ci si datorita noului lor sistem adaptiv. Acestea sunt capabile sa-si adapteze fasciculul luminos în mod automat la diferite viteze si conditii de rulare. Pe lânga urmarirea cursului drumului, acestea asigura o distributie optima a luminii în conditii meteorologice dificile. Pachetul de dotari electronice acopera practic toata gama de cerinte – printre altele, un sistem de navigatie performant cu touch-screen si hard disk pentru stocarea datelor, un sistem audio de ultima generatie cu difuzoare puternice, posibilitate de conectare a unui MP3 player în cotiera fata pentru dispozitive externe sau un cititor de carduri. Toate aceste elemente sunt integrate armonios în bordul elegant al noului model. STIL SI RATIUNE SPATIU GENEROS, VALOARE SI RESPECT PENTRU CALITATE: NOUA ŠKODA SUPERB Clientii au asteptari mari de la Noua Škoda Superb. Potentialul si succesul de care a dat dovada modelul anterior au creat un nou orizont de asteptari, traditia fiind în acelasi timp un element care obliga. Este de retinut faptul ca, în anii 1930-1940, a mai existat un automobil cu numele Superb, care purta emblema Škoda. Chiar si în acea perioada, acest model a întarit reputatia companiei cehe ca unul dintre cei mai mari producatori de automobile la nivel mondial, cu o istorie îndelungata pe aceasta piata. Primul automobil modern din gama Superb, lansat în 2001, a reprezentat un nou început, o revenire pe segmentul de piata neglijat de-a lungul îndelungatei perioade comuniste, cu o economie planificata. Primul model Superb modern a venit, a vazut si a cucerit. A fost lansat, în mod evident, pentru a concura cu automobilele din clasa medie, precum Renault Laguna, Ford Mondeo sau Hyundai Sonata. Totusi, rezultatele unor teste comparative realizate de reviste auto independente au demonstrat faptul ca modelul Superb putea face fata cu succes concurentei din clasa medie-superioara. Automobilul si-a demonstrat valoarea în mod magistral si a înregistrat succese considerabile în comparatie cu alte modele din aceasta clasa, precum Mercedes-Benz Clasa E, Peugeot 607, Alfa Romeo 166, Renault Laguna si Jaguar S-Type. În urma unui test realizat de revista de specialitate Auto, Motor si Sport, modelul Škoda Superb V6 2.8 a fost prezentat într-un articol cu titlul „Exemplul ceh”, referindu-se la raportul pret/performanta absolut incredibil al berlinei spatioase din clasa medie, extrem de avantajos în comparatie cu automobilele concurente. De la sfârsitul anului 2001 si pâna în prezent, aproape 130.000 de clienti au ales sa achizitioneze un automobil Superb. Cel mai performant model al marcii Škoda a reusit chiar sa îsi gaseasca locul printre marcile de renume din sectorul de piata extrem de conservator al parcurilor auto. Aspectul noului model Škoda Superb este evidentiat de forma uluitoare. Filozofia Škoda Auto în materie de design este subliniata de forma tridimensionala a grilei radiatorului, iar ornamentele cromate atent modelate îi confera automobilului un aspect puternic si impunator. Liniile conturate ale capotei motorului se extind înspre faruri, accentuând directia orizontala a acestora, conferindu-i noului Superb o tinuta de drum solida si încrezatoare. Aripile fata evidentiate puternic subliniaza aceasta trasatura. Acestea îi confera noului Superb imaginea sa caracteristica, tipica automobilelor din familia Škoda. Liniile plafonului vor atrage cu siguranta atentia privitorilor. În timp ce modelul anterior era prevazut cu un plafon rotunjit, bombat, cel al noului Superb este alungit si se integreaza elegant în raza montantilor C. Acest lucru este o dovada clara a spatiului interior deosebit de generos si, mai ales, a spatiului de neegalat oferit pasagerilor din spate. Ornamentul cromat din jurul geamurilor pentru nivelele de echipare Ambition si Elegance se îmbina cu montantul C într-un element tridimensional care îi confera automobilului un aspect asociat în mod normal automobilelor din clasele superioare. Pentru prima oara la aceasta gama, suportul placutei de înmatriculare nu este integrat în capacul portbagajului, ci este situat mai jos pe bara de protectie, lasând loc pentru emblema Škoda de mari dimensiuni. Sub emblema, aspectul atragator al partii din spate a noului Superb este accentuat de denumirea modelului. Lampile de pozitie formate din doua parti, o jumatate integrata în aripile spate si cealalta în capacul portbagajului, ramân fidele designului specific marcii Škoda. În timpul zilei, acestea se remarca prin forma dreapta, eleganta; în timpul noptii, lumineaza conform designului nocturn specific ultimelor generatii de automobile Škoda, cu un fascicul de lumina în forma de C. Noul Superb este prevazut cu jante de pâna la 18 inch, subliniind în mod eficient imaginea puternica si eleganta sportiva ale caroseriei. ATENTIA PENTRU DETALII: INTERIORUL Desi lungimea totala este aproape identica cu cea a generatiei anterioare a modelului Superb, noul automobil al acestei game depaseste spatiul interior deja generos al modelului anterior din aproape toate punctele de vedere, datorita amplasarii transversale a motorului. În fata, spatiul a fost extins prin deplasarea schimbatorului de viteze. Designul consolei-tunel este mult mai înclinat, iar în spate, spatiul pentru genunchi a fost marit cu 19 mm, oferind pasagerilor un nivel de confort optim în timpul calatoriei. Noul model Škoda masoara 4.838 mm în lungime, 1.817 mm în latime si 1.462 mm în înaltime. Prin îmbinarea de materiale atent alese si maiestria cu care acestea au fost prelucrate, habitaclul noului Superb satisface cerintele celor mai exigenti clienti. Plansa de bord cu design ondulat grupeaza elementele de comanda în unitati functionale individuale practice. Toate elementele functionale importante sunt concentrate în jurul volanului, iar pozitia logica asigura accesarea usoara a acestora în timpul calatoriei. Designul unic elimina practic erorile de functionare. Pentru anumite linii de echipare, volanul este prevazut cu taste multifunctionale pentru comanda echipamentului radio, MFA si a telefonului mobil. Insertiile cromate din partea centrala a volanului cu un design nou, îmbracat în piele, reflecta forma de „V” a partii din fata a automobilului. Designul se reflecta, de asemenea, în aspectul consolei centrale. Aceasta include noul sistem de navigatie Columbus cu touch screen, usor de utilizat, un hard disk de 30 GB pentru accesarea rapida a datelor si un sistem de control al climatizarii pe doua zone. În plus, torpedoul este prevazut cu un spatiu generos. Alte spatii de depozitare sunt prevazute în partea stânga a volanului, completate de spatiile de depozitare cu un design atragator integrate în portiere, suporturile pentru pahare de pe consola-tunel si buzunarele de pe spatarele scaunelor din fata. Un alt detaliu iese în evidenta la pornirea motorului. Acele indicatoare ale vitezometrului si ale tahometrului se deplaseaza din pozitia initiala spre zona superioara si apoi revin la zero, un indiciu rapid si simplu al functionarii corespunzatoare a acestora. Suprafetele din spuma ale plansei de bord, placute la atingere, sunt disponibile în trei culori si trei versiuni de benzi decorative. În functie de model, acestea asigura o eleganta extraordinara, un stil sportiv elegant sau o atmosfera atemporala. PREMIERA ÎN INDUSTRIA AUTOMOBILELOR: CONCEPTUL TWINDOOR Forma caroseriei de proportii echilibrate, cu o eleganta atemporala a liniilor si detalii stilistice care se îmbina armonios pentru a sublinia unicitatea automobilelor Škoda, prezinta acum o noua trasatura care va reprezenta un nou reper în industria automobilelor. Desi a pastrat designul traditional al automobilelor din clasa sa (realizat dupa conceptul hatchback), noul Superb este prevazut cu un portbagaj care elimina practic limitele impuse sarcinii transportate. Conceptul unic, patentat Twindoor de deschidere variabila a portbagajului, realizat de inginerii Škoda, ofera o solutie deosebit de practica, functionala si bine gândita. În functie de necesitati, puteti deschide numai capota portbagajului, daca aveti de transportat articole de mici dimensiuni, sau, utilizând cele doua comutatoare mici de pe marginea capotei portbagajului pentru activarea dispozitivului de eliberare electromecanic, puteti ridica simultan capota portbagajului si luneta pentru a asigura încarcarea articolelor voluminoase. Cea de-a treia lampa de pozitie integrata în luneta se aprinde pentru scurt timp pentru a indica blocarea mecanismului de închidere a portbagajului de catre motoarele electrice. Astfel, deschiderea portbagajului este aproape dubla. Atunci când spatarele scaunelor din spate se afla în pozitie verticala, volumul portbagajului atinge 565 de litri, cu peste 85 de litri mai mare decât modelul anterior; daca sunt rabatate în fata, volumul creste la 1.670 de litri, o valoare greu de egalat chiar si pentru versiunile break din acest segment. SIGURANTA PERMANENTA ÎN TIMPUL CALATORIEI: SASIUL NOULUI SUPERB Sasiul noului Superb utilizeaza conceptul modular Škoda, mai exact module utilizate pentru sasiurile modelelor Octavia (Golf) si Passat. Totusi, Škoda a adaptat aceste module si a adaugat noi elemente, conferindu-i automobilului propria personalitate în timpul calatoriei. Suspensia fata MacPherson cu dublu brat triunghiular este adapostita de o punte din aluminiu pentru o cinematica îmbunatatita, reducând în acelasi timp greutatea puntii. Sistemul de suspensie al noului Superb sporeste nivelul de confort din timpul calatoriei si reduce zgomotele emise de pneuri. Mai mult, ca urmare a numeroaselor inovatii fonoizolante, noul Superb se numara printre cele mai silentioase automobile din clasa sa. Grosimea geamurilor portierelor din fata a crescut cu 4,85 mm, pachetele cu elemente de atenuare a zgomotului reduc vibratiile si, prin urmare, nivelul de zgomot, iar noile materiale de etansare reduc zgomotul cauzat de vânt. La dezvoltarea sasiului noului Superb, tehnicienii Škoda Auto au pus accentul pe relatia echilibrata dintre agilitate si confort sporit. Automobilul se deplaseaza fara probleme pe suprafete de drum accidentate. Noul mecanism de directie electromecanica amplifica dinamismul în timpul calatoriei. Sensibilitatea acestuia a fost optimizata, iar comportamentul în timpul deplasarii si tinuta de drum se adapteaza la suprafetele de rulare si la conditiile de transmitere a puterii motorului. Modelul Superb îmbina într-o forma complet noua functionarea sistemelor ABS si ESP. Scopul este acela de a-i oferi noului Superb caracteristici impunatoare si confortabile fara a face compromisuri în ceea ce priveste placerea în timpul calatoriei. „Am reusit sa atingem acest obiectiv pentru întreaga gama de modele”, afirma Dr. Eckhard Scholz, membru în Consiliul de conducere al departamentului de Dezvoltare Tehnica în cadrul Škoda Auto. Adaptarea componentelor individuale ale sasiului îi ofera noului Superb proprietati dinamice, dar în acelasi timp echilibrate si sigure, chiar si în situatii critice. INOVATIE ÎN MATERIE DE ILUMINARE INTELIGENTA: SISTEMUL AFS Vizibilitatea optima este asigurata atât de geamurile portierelor din fata de dimensiuni generoase si de cresterea evidenta a dimensiunilor oglinzilor exterioare ale noului Superb, cât si de noul sistem de faruri din dotarea acestuia. AFS (Sistemul de faruri adaptive) sporeste vizibilitatea în mod evident, adaptându-se conditiilor de trafic si permitându-i soferului sa detecteze la timp obstacolele de pe carosabil si, astfel, sa reactioneze mai rapid. Faza scurta si functia de iluminare în viraje sunt activate la viteze reduse ale automobilului. În traficul urban, la viteze de deplasare situate în intervalul 15 – 50 km/h, fasciculul luminos este extins pentru a asigura o iluminare îmbunatatita a suprafetelor laterale ale carosabilului. La viteze ridicate si la deplasarea pe autostrada (viteza de 90 km/h), este activata functia de iluminare aferenta. În acest mod, sistemul electronic de reglare seteaza luminile pentru a asigura, de asemenea, iluminarea benzii din partea stânga. În plus, fasciculul farurilor este usor ridicat pentru iluminarea unei suprafete mai mari de carosabil în fata. Cel de-al treilea mod de functionare a sistemului AFS este asemanator cu faza scurta traditionala a farurilor. Aceasta functie este activata pe drumuri de tara, la viteze situate în intervalul 50 – 90 km/h. Sistemul AFS include, de asemenea, o functie de iluminare adaptiva în viraje, care este activata la viteze de deplasare de peste 10 km/h. Exista, de asemenea, o setare speciala pentru conducerea automobilului în conditii de ploaie, care reduce intensitatea luminii reflectate de picaturile de ploaie si, în plus, farurile pot fi adaptate pentru conducerea automobilului în tari în care se circula pe banda stânga, astfel încât sa evitati orbirea celorlalti participanti la trafic care se deplaseaza din sens opus. La activarea acestui mod, sistemul de iluminare în viraje este dezactivat. Noua Škoda Superb îmbina sistemul AFS cu farurile Bi-Xenon. Škoda este prima marca din Grupul Volkswagen care ofera sistemul AFS cu o gama atât de extinsa de functii. Ca un amanunt picant, marginile superioare ale farurilor sunt marcate cu denumirea modelului Superb, trasatura care va fi disponibila, de asemenea, pentru viitoarele modele Škoda. FARA COMPROMISURI: SIGURANTA PE TOATE SUPRAFETELE DE RULARE Pasagerii noului Superb beneficiaza de un nivel optim de protectie. În functie de nivelul de echipare si de versiune, modelul Superb este prevazut cu maxim noua airbaguri. Doua airbaguri frontale si laterale si airbagurile pentru zona capului pasagerilor din fata si din spate asigura protectia tuturor ocupantilor automobilului. Airbagul pentru genunchii soferului si airbagurile laterale din spate sunt dotari complet noi pentru aceasta gama. Sistemul antiderapaj (ASR) este inclus în dotarea standard a tuturor versiunilor modelului Superb. Masurile de protectie a pietonilor reduc în mod semnificativ pericolul de ranire în eventualitatea unui accident. În functie de tara în care este comercializat, sistemele ESP si ABS cu asistare la frânare sunt incluse în dotarea standard a modelului Superb. Sistemul de asistare la pornirea în rampa faciliteaza pornirea automobilului în rampa si previne alunecarea acestuia înapoi la eliberarea pedalei de frâna. Si, ca si cum toate acestea nu erau suficiente, modelul Superb din a treia generatie este prevazut, de asemenea, cu o gama extinsa de solutii si masuri de constructie care depasesc în mod evident capacitatile modelului anterior. De exemplu, o combinatie de otel ultrarezistent si otel „normal” cu o rezistenta elastica este utilizata pentru constructia sasiului si a montantilor A si B, asigurând astfel un nivel optim de siguranta pentru pasageri în cazul unei coliziuni frontale sau laterale, datorita absorbtiei planificate a energiei de impact. Aceasta constructie moderna prezinta un avantaj deloc de neglijat: reducerea greutatii automobilului. În ciuda structurii complexe a caroseriei, care depaseste toate cerintele în materie de protectie a pietonilor si de siguranta în cazul unui impact, aceasta constructie moderna reduce greutatea automobilului, aceasta fiind doar putin mai mare decât cea a modelului anterior. TEHNOLOGIE DE ULTIMA GENERATIE SUB CAPOTA MOTORULUI: VARIANTELE DE MOTORIZARE Gama de motoare din dotarea noului model Škoda Superb îndeplineste toate cerintele clientilor si cuprinde un numar mare de variante de motorizare. Trei motoare pe benzina si trei motoare diesel sunt disponibile pentru acest model. Toate motoarele sunt prevazute cu sistem de injectie directa si se remarca prin consumul redus de carburant si valori reduse ale emisiilor de noxe. Greutatea celui mai performant model al gamei Škoda este de numai 1.425 kg, astfel încât chiar si variantele de motorizare de baza genereaza suficienta putere de propulsie. Varianta diesel de baza este motorul TDI PD de 1,9 litri, fiind o solutie economica din punctul de vedere al pretului si ideala din punctul de vedere al puterii furnizate pentru dotarea de baza a modelului Superb. Motorul cu patru cilindri genereaza o putere de 77 kW (105 CP) si atinge cuplul maxim de 250 Nm la 1.900 rpm. Cu un consum mediu de carburant de 5,7 litri la 100 km si valori ale emisiei de CO2 de 151 g/km, motorul înregistreaza unul dintre cele mai scazute niveluri ale consumului de carburant si ale emisiilor de noxe din clasa sa de cilindree. Totusi, caracteristicile de manevrabilitate sunt impresionante: modelul atinge o viteza maxima de 190 km/h, iar motorul de baza diesel propulseaza automobilul de la 0 la 100 km în 12,5 secunde. Transmisia manuala cu cinci trepte de viteza transmite puterea motorului rotilor din fata. Urmatorul nivel de putere din gama de motoare diesel este furnizat de motorul 2.0 TDI PD, care genereaza o putere de 103 kW (140 CP). Cuplul maxim de 320 Nm este atins la turatii cuprinse între 1.800 si 2.500 rpm si propulseaza automobilul de la 0 la 100 km/h în 10,2 secunde, atingând viteza maxima de 207 km/h. Consumul de carburant în regim mixt (5,9 litri la 100 km) este unul moderat. Valoarea emisiei de CO2 este de 155 g/km. Finisajele fonoizolante complexe reduc semnificativ nivelul de zgomot al celor doua agregate cu sistem de injectie pompa-injector. Chiar si cele mai exigente dorinte sunt îndeplinite de cel mai performant motor al gamei, 2.0 TDI, care este prevazut cu un sistem de injectie directa common-rail. Acesta genereaza o putere de 125 kW (170 CP) si un cuplu maxim de 350 Nm la turatii cuprinse în intervalul 1.750 rpm – 2.500 rpm. Consumul de carburant este de 6 litri la 100 km în regim mixt; valoarea emisiilor de CO2 este de 159 g/km, una dintre cele mai reduse valori din clasa sa. Potentialul acestei game de motoare este evident la nivelul superior de performanta în timpul calatoriei. Automobilul atinge viteza maxima de 222 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h în 8,8 secunde. Cele doua variante diesel cu putere ridicata sunt echipate cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza, fiind în acelasi timp disponibila o transmisie automata DSG cu sase trepte de viteza. Toate cele patru versiuni pe benzina sunt dotate cu sistem de injectie directa. Motorul TSI cu patru cilindri de 1,4 litri este inclus pentru prima oara în dotarea modelului Superb unde, în ciuda cilindreei reduse, dezvolta o putere de 92 kW (125 CP) si un cuplu maxim de 200 Nm la turatii situate în intervalul 1.500 – 4.000 rpm. Motorul puternic, de mici dimensiuni, propulseaza noul Superb de la 0 la 100 km/h în 10,5 secunde, automobilul putând ajunge la o viteza maxima de 201 km/h. Datorita conceptului de reducere a dimensiunilor, consumul de carburant al acestui motor pe benzina a scazut simtitor la valoarea extrem de redusa de 6,6 litri la 100 km. Valoarea emisiilor de CO2 în regim mixt este de 157 g/km. Varianta pe benzina inclusa în dotarea de baza a noului model Škoda Superb va fi motorul 1.8 TSI cu o putere de 118 kW (160 CP). Acesta genereaza un cuplu maxim de 250 Nm în gama de turatii 1.500 rpm – 4.200 rpm si propulseaza automobilul Superb cu tractiune pe rotile din fata pâna la o viteza maxima de 220 km/h. Automobilul accelereaza rapid de la 0 la 100 km/h în numai 8,6 secunde; consumul de carburant în regim mixt este de 7,6 litri la 100 km, iar valoarea emisiilor de CO2 este de 180 g/km. Ca alternativa la transmisia manuala cu sase trepte de viteza, motorul 1.8 TSI poate fi dotat cu o transmisie automata DSG cu sapte trepte de viteza. SUPERB 3.6 FSI V6 4×4 Varianta de motorizare cea mai performanta inclusa în dotarea noului model Škoda Superb, care va fi disponibila la scurt timp dupa lansarea pe piata a modelului, este noul motor V6 FSI de 3,6 litri cu o putere de 191 kW (260 CP) si un cuplu maxim de 350 Nm la turatii situate în intervalul 2.500 – 5.000 rpm. Consumul de carburant în regim mixt este de 10 litri la 100 km; valoarea emisiilor de CO2 este de 238 g/km. Motorul puternic propulseaza automobilul Superb de la 0 la 100 km/h în numai 6,5 secunde, acesta putând atinge viteza maxima de 250 km/h. Motorul 3.6 FSI V6 este echipat cu o transmisie automata DSG cu sapte trepte de viteza si sistem de tractiune integrala permanenta, pentru transmiterea optima a puterii extraordinare a motorului. Distributia puterii transmise la roti este variabila. A patra generatie a sistemului Haldex monitorizeaza în mod electronicputerea transmisa la roti. În conditii normale de deplasare, toata puterea motorului este transmisa puntii fata. Daca este necesar, cuplul de 350 Nm poate fi transmis rotilor din spate. Acest lucru asigura conducerea fiabila si în siguranta a automobilului pe toate tipurile de suprafete, nu numai pe cele acoperite cu gheata sau zapada în timpul sezonului rece. STANDARD ÎNALT, DAR ACCESIBIL: NIVEL DE ECHIAPRE Cele trei linii de echipare, Comfort, Ambition si Elegance, sunt realizate la standarde înalte de calitate. În plus, pentru modelul Superb este disponibil un pachet extins de echipamente optionale. Senzorii de ploaie, sistemul de asistare a iluminarii, farurile Bi-Xenon cu sistem AFS, sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri, sistemul de asistare la frânare si la pornirea în rampa, precum si sistemul de asistenta la parcare si sistemul de asistare a directiei în timpul parcarii sunt numai câteva dintre dotarile optionale oferite. Sistemul de asistenta la parcare este prevazut cu un sistem de 4/8 senzori; sistemul de asistare a directiei în timpul parcarii a fost creat de Grupul Volkswagen si a fost adaptat special de Škoda Auto pentru noul model. Acesta asista soferul la efectuarea manevrelor în locul de parcare. Scaunele încalzite sporesc nivelul de confort oferit de noul Superb, functie disponibila atât pentru scaunele din fata, cât si pentru cele din spate. Scaunele cu design ergonomic ofera un nivel optim de confort în timpul calatoriei. Soferul si pasagerul din fata beneficiaza de sustinere laterala optima si, datorita designului extrem de ergonomic al pernei si spatarului, scaunul soferului asigura o calatorie relaxata chiar si în timpul calatoriilor lungi. În special în sezonul de iarna, un sistem de încalzire în parcare, independent de functionarea motorului, poate fi comandat pentru a fi instalat din fabrica. Pachetul de dotari electronice acopera practic toata gama de cerinte. Gama include, printre altele, un sistem de navigatie de înalta tehnologie cu ecran tactil si hard disk pentru stocarea datelor, un sistem audio de ultima generatie cu difuzoare puternice, CD player cu posibilitate de conectare a unui MP3 player în cotiera Jumbo Box pentru dispozitive de stocare externe sau un cititor de carduri. Toate aceste elemente sunt integrate armonios în plansa de bord cu design ondulat. Pentru ca elementele de control sa fie vizibile si noaptea, modelul dispune de LED-uri de culoare alba, CatVision, integrate în plafoniera fata precum si de o lampa pentru citit. Parasirea masinii este simplificata prin elementele care ilumineaza mânerele usilor si luminile integrate în oglinzile exterioare si portierele masinii. PRIVIRE DE ANSAMBLU – Noua Škoda Superb – HIGHLIGHTS – Twin door – system unic patentat pentru deschidere a porbagajului – AFS – Adaptive Front Light System – premiera în Grupul Volkswagen – Pâna la 9 airbag-uri, inclusiv airbag+uri pentru locurile din spate si airbag genunchi pentru sofer – Spatiu generos pentru pasagerul din fata si, în special pentru locurile din spate – Portbagaj încapator, cu un volum de 565 litri / 1,670 litri – Volan multi functional cu mai multe versiuni – Nivelul standard de echipare pentru toate motorizarile include: ASR, patru airbag-uri, computer de board, geamuri electrice fata – spate, închidere centralizata, oglinzi electrice încalzite – Asistent de parcare ca optional – Sistem de navigatie cu 30-GB hard disk si touch screen – 4X4 permanent cu a patra generatie de Haldex (in combinatie cu motorul 3.6 FSI V6)