Motorul Ford EcoBoost de 1 litru – Motorul International al Anului

img
Home / Stiri si noutati auto / Motorul Ford EcoBoost de 1 litru – Motorul International al Anului

Motorul Ford EcoBoost de 1 litru – Motorul International al AnuluiMotorul Ford EcoBoost de 1 litru în 3 cilindri câstiga cel de-al 8-lea „Oscar” în 4 ani, fiind declarat cel mai bun motor al clasei sale- Motorul Ford EcoBoost de 1 litru a fost declarat pentru al patrulea an consecutiv, cel mai bun motor sub 1 litru al anului 2015 în cadrul prestigioasei competitii „Motorul International al Anului”- Acesta este al 8-lea premiu pe care motorul EcoBoost de 1 litru îl obtine în ultimii 4 ani, în cadrul competitiei „Motorul International al Anului”; este un motor cu consum mic de combustibil, dar si sportiv – fiind de altfel singurul motor care a fost declarat câstigator general de trei ori la rând- Acest motor revolutionar este câstigator în clasa sa pentru manevrabilitate, performanta, economie, rafinament si tehnologie. Ford analizeaza acum posibilitatea introducerii unei noi tehnologii de control a functionarii cilindrilor pentru a spori si mai mult eficientaUn motor mic pe benzina, pe care soferii din întreaga lume îl apreciaza pentru consumul excelent si performanta impresionanta, a primit al 8-lea premiu în patru ani în cadrul Premiilor „Motorul International al Anului 2015”.Pentru al patrulea an consecutiv, motorul Ford EcoBoost de 1 litru a fost declarat „Cel mai bun motor sub 1 litru”. A fost declarat cel mai bun motor din clasa sa – pentru manevrabilitate, performanta, consum, rafinament si tehnologie – de catre un juriu de 87 de jurnalisti auto din 35 de tari. Anul trecut, motorul EcoBoost de 1 litru a fost declarat Motorul International al Anului pentru al treilea an consecutiv, iar în 2012 a câstigat premiul „Cel mai bun motor nou”Zece modele Ford din Europa pot fi echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru. Unul din cinci vehicule noi Ford vândute în Europa în 2014 a fost echipat cu acest motor, respectiv 2 din 5 modele Ford Fiesta. Ford analizeaza acum posibilitatea introducerii unei abordari inovative cu privire la controlul functionarii cilindrilor.“Motorul EcoBoost de 1 litru a revolutionat domeniul motoarelor mici pe benzina si suntem mândri ca ramâne cel mai bun din aceasta clasa în ciuda cresterii numarului de concurenti”, a declarat Joe Bakaj, Vice Presedinte, Divizia de Dezvoltare a Produselor, Ford Europa. “Spiritul de inovatie care ne-a ajutat sa cream acest motor continua sa ne motiveze pentru a dezvolta noi motoare.”Ford colaboreaza cu parteneri în inginerie de la Schaeffler Group pentru a testa un sistem care permite controlul functionarii cilindrilor pe intervale extinse de sarcina si turatie, contribuind la diminuarea zgomotului în habitaclu si a vibratiilor.În cadrul testelor efectuate pe sosea s-a folosit un prototip de la Centrul European de Cercetare si Inovatie de la Aachen, Germania, aceste teste aratând îmbunatatiri ale consumului de combustibil de pâna la 6%.“Chiar pentru un motor eficientizat în mod agresiv precum motorul EcoBoost de 1 litru, se poate obtine o îmbunatatire semnificativa a consumului de combustibil prin valorificarea unui sistem de control al functionarii cilindrilor”, a declarat Carsten Weber, manager pentru grupuri motopropulsoare avansate, din cadrul Ford Europa. “Prioritatea „0” în dezvoltarea de noi motoare este reducerea continua a consumului de combustibil”.Disponibil în 100 CP, 125 CP si 140 CP, motorul EcoBoost de 1 litru este produs la fabricile Ford de la Koln, Germania si Craiova, România, si acum este disponibil în 72 de tari din toata lumea. Anterior, motorul a câstigat „Premiul International Paul Pietsch 2013” pentru inovatie tehnologica în Germania; Premiul „Royal Academy of Engineering Colin Campbell Mitchell”; „Trofeul Dewar” acordat de Royal Automobile Club din Marea Britanie; iar în SUA, Premiul Breakthrough acordat de revista Popular Mechanics. Ford este primul producator auto care a câstigat trofeul „Ward’s 10 Best Engines” pentru un motor in 3 cilindri.La nivel global, gama Ford de motoare EcoBoost puternice si cu consum redus de combustibil include motoarele de 1,5 litri, 1,6 litri, 2 litri si 2,3 litri in 4 cilindri si motoarele V6 de 2,7 litri si 3,5 litri. Acesta din urma este dezvoltat pentru a echipa „supercar-ul” Ford GT care prin participarea sa la Le mans 2016, va marca revenirea companiei în celebra cursa.“Motorul EcoBoost de 1 litru ramâne unul din cele mai bune exemple pentru ceea ce înseamna downsizing-ul”, a declarat Dean Slavnich, co-presedinte al editiei nr. 17 a premiilor „Motorul International al Anului”, care au avut loc la Stuttgart, Germania, si editor al revistei Engine Technology International. “Acest motor deosebit cu 3 cilindri arata ca motorul cu ardere interna are înca potential”.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *