aplicatie chestionare auto

Modelul Cruze hatchback – o oferta unica in segmentul compact

img
Home / Stiri si noutati auto / Modelul Cruze hatchback – o oferta unica in segmentul compact

Modelul Cruze hatchback – o oferta unica in segmentul compact •    Modelul Cruze hatchback este gata sa revigoreze segmentul din care face parte•    Silueta aerodinamica pastreaza caracteristicile cheie de design ale modelului Cruze •    Spatiu interior generos si dotari standard de înalta performanta•    Un set complex de dotari standard de siguranta •    Disponibil pe piata din vara anului 2011 Odata cu lansarea modelului Cruze hatchback, Chevrolet va intra în forta pe piata competitiva a segmentului de autovehicule compacte din Europa. Cruze hatchback va oferi clientilor stilul si versatilitatea unui autovehicul cu cinci usi, pastrând calitatile modelului premiat Cruze sedan.„Credem ca modelul Cruze hatchback ne va oferi o oportunitate extraordinara de a extinde prezenta marcii Chevrolet în segmentul compact,” declara Wayne Brannon, Presedinte si Director General al Chevrolet Europe. „Daca ne uitam la ceea ce am realizat cu versiunea Cruze sedan, cel mai bine vândut model Chevrolet la nivel global în anul 2010, avem toate motivele sa credem ca si modelul hatchback va contribui semnificativ la cresterea continua a popularitatii marcii Chevrolet în Europa.Atunci când s-a lansat în provocarea de a crea un model hatchback cu cinci usi pornind de la versiunea Cruze sedan, echipa de inginerie si design de la Chevrolet a trebuit sa tina cont de caracterul extrem de eterogen al clientilor de pe piata autovehiculelor compacte cu cinci usi. Rezultatul este un autovehicul ce poate concura cu succes cu modelele consacrate din Europa.Având designul îndraznet si expresiv al marcii Chevrolet, modelul Cruze hatchback îmbina un habitaclu elegant si cel mai mare spatiu interior din segmentul sau cu o gama de motoare diesel sau pe benzina eficiente. Si în domeniul sigurantei, modelul Cruze hatchback ofera o valoare sporita, introducând echipamente complete de siguranta în dotarea standard pentru toate modelele. Toate autovehiculele Cruze hatchback vor beneficia de îmbunatatiri ale spatiului interior disponibile pentru modelele din anul 2012. Clientii vor putea alege între trei niveluri de echipare diferite, LS, LT si LTZ.Silueta sportiva, mult spatiu si dotari tehniceExteriorul modelului Cruze hatchback inspira dinamism si energie cinetica gata sa se dezlantuie. Principalele trasaturi de design care subliniaza aceasta senzatie sunt linia fluida a acoperisului, linia umerilor usor adâncita, concava, precum si farurile, cu carcasele lor ascutite, ca de sageata. Proportiile acestui model, consolele fata si spate scurte si partile laterale ale caroseriei ce aluneca spre interior atunci când sunt privite din profil, toate acestea accentueaza tinuta sigura si stabila a autovehiculului.„Profilul sau sportiv, dinamic si postura lata, ce inspira siguranta deosebesc modelul Cruze hatchback de multi dintre contemporanii sai mai statici. Am fost norocosi pentru ca am avut ca punct de plecare proportiile excelente ale versiunii Cruze sedan”, a declarat Martin Love, manager de design pentru Chevrolet Cruze.Ca si sedan Cruze, modelul hatchback are un aspect frontal impunator creat de grila radiatorului separata orizontal si becurile duble cu halogen ale farurilor. La spate, spoilerul montat pe acoperis si pliul subtil din montant care ajunge la baza lunetei întaresc impresia de dinamism. Blocurile optice spate denota atentie la detalii si contribuie la aspectul de autovehicul de lux al modelului Cruze hatchback.La interior, modelul Cruze prezinta un design cursiv al habitaclului, cu un spatiu generos si un nivel sporit de versatilitate. La fel ca versiunile legendarului model sport Chevrolet Corvette, Cruze are un design cu un post de conducere dublu. Acesta este separat de panoul central care se uneste cu consola centrala. Împreuna cu panoul de instrumente median, fabricat din material textil sau vinil granulat din proteine si panoul de instrumente cu iluminare de fundal cu LED-uri, aceste elemente sporesc sentimentul de confort si relaxare. Capacitatea de depozitare este de 413 litri cu scaunele ridicate si pasagerii din spate se bucura de un spatiu de 974 mm pentru zona capului. Rabatarea scaunelor în fata în raport 60:40 creste capacitatea de depozitare la 883 litri. Sunt disponibile diverse spatii de depozitare, de exemplu în torpedoul cu doua compartimente, consola centrala si buzunarele portierelor, precum si în buzunarele spatarelor, care pot fi folosite pentru depozitarea unei game largi de obiecte de uz zilnic, precum carti, CD-uri si laptopuri de dimensiuni mici.Toti soferii modelului Cruze hatchback si ai modelelor notchback în versiunea din 2012 vor putea sa utilizeze sisteme de navigatie actualizate prin carduri de memorie secure digital (SD). Alte tehnologii si dotari de confort:•    Un centru de informare pentru sofer (DIC) complet, disponibil acum standard pentru toate versiunile de echipare•    Sistem radio AM/FM/CD, cu posibilitate de redare a fisierelor MP3 si semnal radio digital; pâna la sase difuzoare•    Display infotainment cu doua sau patru culori (în functie de nivelul de echipare)•    O mufa USB amplasata în consola centrala pentru nivelurile de echipare LT si LTZ permite conectarea dispozitivelor MP3-player sau iPod•    Sistem de climatizare cu comanda manuala si filtru de particule la modelele LS Plus; sistem automat de climatizare pentru nivelurile de echipare medii si superioare; recirculare automata a aerului si senzor de umiditate pentru modelele LTZ. Optiuni eficiente pentru sistemul de propulsie, tractiune si manevrabilitate excelentePuteti alege între trei tipuri de motoare, doua pe benzina si unul diesel. În plus, la începutul anului 2012 va fi disponibil un nou motor diesel de 1,7 litri. Toate motoarele sunt unitati cu patru cilindri, dotate cu doi arbori cu came în chiulasa, 16 supape si fie injectie multipunct, fie tehnologie common-rail în cazul modelelor diesel. Ambele motoare pe benzina de 1,6 si 1,8 litri functioneaza pe baza defazarii continuu variabile a camelor. Modificarile aduse modelului din 2011 includ si o galerie de admisie noua în cazul ambelor unitati. În plus, inginerii specializati în sistemul de propulsie au sporit raportul de compresie al motorului de 1,6 litri si au calibrat unitatea de comanda a motorului de 1,8 litri. La o turatie de 6.400 rpm, motorul pe benzina de 1,6 litri dezvolta o putere de 124 CP în cazul în care este echipat cu transmisie manuala. Motorul de 1,8 litri dezvolta 141 CP la o turatie de 6.200 rpm. Cuplul sau maxim este de 176 Nm la 3.800 rpm. Ambele motoare consuma 6,6 litri/100 km, iar motorul de 1,6 litri are emisii de CO2 de 153 g/km, în timp ce motorul pe benzina de 1,8 litri emite 155 g/km de CO2.Fiind unul dintre cele mai puternice motoare din segmentul modelelor compacte, motorul turbo-diesel de 2 litri este disponibil pentru noul Cruze hatchback si modelele Cruze sedan 2011 si se poate baza pe o presiune maxima la aprindere sporita în camera de combustie si pe sistemul de transmisie prin lant de distributie.  Un raspuns rapid al pedalei de acceleratie, un cuplu impresionant de 360 Nm la o turatie de 1750 rpm si încadrarea în standardele Euro 5 (147 g/km of CO2) sunt câteva dintre caracteristicile esentiale ale motorului. Acesta dezvolta o putere de 163 CP la o turatie de 3.800 rpm, atingând o viteza maxima de 205 km/h cu o transmisie manuala si necesita 8,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Toate motoarele sunt compatibile atât cu o transmisie manuala, cât si cu o transmisie automata cu 6 trepte de viteza.Secretul tractiunii si manevrabilitatii excelente ale modelului Cruze hatchback sta ecartamentul lat, structura caroseriei si sistemul de suspensie modern. Modelul Cruze hatchback are un sistem de sasiu integral (BFI), fabricat din otel de înalta rezistenta, situându-se printre cele mai stabile din segment.Sistemul de sasiu integral reprezinta o baza superioara pentru o conducere agila, dinamica, dar si relaxata, ceea ce reprezinta unul dintre avantajele modelului Cruze hatchback. De asemenea, acesta faciliteaza si reducerea zgomotului si a vibratiilor. Suspensia fata McPherson prezinta brate pentru compensarea sarcinilor laterale cu arcuri cu forme speciale. Bucsele hidraulice preiau fortele externe din timpul deplasarii si asigura o izolare ridicata la rulare. Designul bratului compus (bara de torsiune) al suspensiei spate contribuie la centrul de greutate scazut si permite, de asemenea, reducerea greutatii si controlul unghiului de cadere al rotilor. Servodirectia este asistata hidraulic sau electric si îi confera soferului o senzatie de stabilitate.Siguranta pasagerului reprezinta o prioritateStructura modelului Cruze hatchback se aseamana foarte mult cu cea a variantei Cruze sedan, care a obtinut 5 stele la testele de siguranta NCAP. A fost integrata o gama de sisteme electronice în vederea prevenirii accidentelor. În situatii de urgenta, controlul electronic al stabilitatii (ECS), sistemul de control al tractiunii (TCS) si sistemul de frânare anti-blocare (ABS) cu distributie electronica a fortei de frânare (EBD) se vor activa pentru a-l ajuta pe sofer sa mentina autovehiculul pe carosabil si a-l asista în caz de frânare brusca sau manevre de accelerare dificile.La baza structurii de siguranta a modelului hatchback se afla sistemul de sasiu integral, care consta într-o unitate cu un singur punct de sudura construita din bare integrale, elemente de presare si sectiuni cheson. Bratele pentru portiere sunt fabricate din otel de rezistenta ultra-înalta, asigurând o protectie excelenta împotriva impacturilor laterale.Cele 6 airbaguri împreuna cu cele cinci centuri de siguranta cu prindere în trei puncte sunt comandate de modulul de detectare si diagnoza (SDM), un dispozitiv interconectat cu senzorii integrati în bara de protectie din fata si montantul B. Scaunele de siguranta pentru copii pot fi fixate conform standardelor ISOFIX.Pentru a reduce riscurile de ranire a soferului în caz de accident, un pedalier pliabil se va retrage spre interior pentru a diminua consecintele în caz de impact moderat sau sever. Între timp, designul capotei asigura un spatiu mai mare între capota si motor, ceea ce înseamna ca probabilitatea unui impact direct între un pieton si blocul motorului va scadea considerabil. De asemenea, barele de protectie au fost proiectate astfel încât sa reduca posibilitatea accidentarii pietonilor din cauza componentelor structurale ale autovehiculului.   Lansarea pe pietele europene va începe în vara anului 2011.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *