Modelul Aveo este primul Chevrolet modern fabricat in Europa

img
Home / Stiri si noutati auto / Modelul Aveo este primul Chevrolet modern fabricat in Europa

– Produse de calitate din Polonia sunt exportate în Europa de Vest – Baza de productie din Europa Centrala si de Est continua sa se extinda rapid – O marca globala înfloritoare, nu numai în Europa de Est În iunie, noul model Chevrolet Aveo cu trei usi va fi livrat dealerilor europeni. Acesta va completa familia de succes de autovehicule mici a Chevrolet, de vreme ce comercializarea modelului cu cinci usi a început mai devreme în acest an. Cele mai importante trasaturi ale ambelor modele sunt remarcabilul lor exterior, interiorul de foarte buna calitate si motorizarile pe benzina si mai eficiente: un motor de 1,2 litri cu doi arbori cu came în chiulasa si cu o putere de 84 cp si motorul de 1,4 litri, care dezvolta acum 101 cp. Motorul pe benzina mai puternic este disponibil la cerere cu o transmisie automata. Ambele motoare sunt chiar mai economice decât predecesoarele lor în ceea ce priveste consumul de carburant. În ciuda faptului ca performanta acestuia s-a îmbunatatit cu 12 cp, noul motor de baza va consuma acum cu aproximativ 14 la suta mai putin carburant (standardul MVEG). Modelul Aveo este primul Chevrolet modern „fabricat în Europa”. În 2008, aproximativ 60.000 de automobile Aveo vor iesi de pe linia de productie a uzinei FSO din Varsovia, Polonia si se estimeaza ca productia va creste la aproximativ 100.000 de unitati în 2009. „Suntem mândri sa fabricam modelele Chevrolet pentru clientii europeni în Uniunea Europeana”, subliniaza Wayne Brannon, Directorul Executiv al Chevrolet Europe. „Producerea modelului Aveo în Polonia mareste capacitatea globala de productie a Chevrolet si ne ofera posibilitatea de a satisface cererea regionala aflata în continua crestere si de a micsora timpii si distantele de livrare.” Fabrica FSO de la Varsovia produce modelul Chevrolet Aveo în strânsa cooperare cu GM. Acesta este fabricat pe baza Sistemului Global de Fabricatie GM, care se distinge prin asigurarea celui mai înalt nivel de calitate în fiecare proces, printr-o îmbunatatire continua, prin implicarea angajatilor si printr-un grad ridicat de standardizare. În plus, GM impune un control strict al calitatii. Începând productia modelului Aveo în Varsovia, Chevrolet si-a restabilit legatura cu istoria sa antebelica de succes din Polonia. În 1920, la putin timp dupa înfiintarea statului modern Polonia, modelele Chevrolet îsi faceau deja intrarea în tara, unde a fost înfiintata o retea de vânzari si de service pâna în 1927. Prima uzina de asamblare fost inaugurata în toamna anului 1928 în Varsovia, pe strada Wolska nr. 103. Uzina Chevrolet din Varsovia face parte din strategia de productie a GM de a-si extinde semnificativ capacitatea de productie în Europa Centrala si de Est, în scopul de a satisface puternica cerere de pe pietele din regiune aflate în expansiune. Eric Stevens, Vice-presedinte pentru Productie al GM Europe a declarat: „Folosim aici aceeasi reteta care a condus General Motors pe culmile succesului global în ultimii 100 de ani – aceea de a ne fabrica produsele în pietele pe care sunt vândute.” În Ucraina, unde Chevrolet detine o cota de piata de peste opt procente, aproape 120.000 de automobile au fost fabricate în anul 2007. Cel mai recent exemplu este societatea mixta General Motors care a fost inaugurata în Uzbekistan pe data de 20 martie 2008. Pe termen mediu, obiectivul este de a fabrica acolo 250.000 de automobile Chevrolet pe an. Pâna la finele lui 2008, o noua uzina GM, cu o capacitate de 70.000 de unitati, va începe productia în St. Petersburg, Rusia. Acolo va fi fabricat modelul Chevrolet Captiva. Noua fabrica va suplimenta unitatile de productie ale GM-Avtovaz din Togliatti si ale partenerului GM, Avtotor, din Kaliningrad. În Kazakstan, partenerul GM, compania AziaAvto produce autoturisme Chevrolet începând cu iunie 2007. Respectându-si angajamentul sau fata de regiunile din estul Germaniei, Chevrolet investeste în una dintre pietele auto cu cea mai mare crestere din lume. În cele 29 de state care fie au fost create, fie si-au recâstigat pe deplin independenta dupa destramarea Uniunii Sovietice, piata pentru automobile noi a crescut cu aproximativ 20 de procente anual începând cu 2001, de la aproximativ 2,5 milioane de vehicule, pâna la putin sub 6 milioane de automobile noi anual în prezent. Chevrolet, cea de-a treia marca de automobile din lume ca marime, cu 4,5 milioane de înregistrari noi la nivel global (în 2007), a fost prezenta în Europa doar din 2003. Cota de piata a Chevrolet în Europa Centrala si de Est a aratat deja o curba de crestere constanta, urcând la patru procente în numai patru ani. În Rusia, Chevrolet are o evolutie chiar mai buna, detinând o cota de piata de aproximativ sapte procente. În general, marca a avut o crestere de 82 de procente în Europa în ultimii patru ani, comercializând un numar de 457.000 de automobile noi în 2007. „Dar acesta este doar începutul”, declara Wayne Brannon, Director Executiv al Chevrolet Europe. „În 2006, portofoliul nostru de productie acoperea doar 28 la suta din toate segmentele de vehicule. Prin intermediul unei revizuiri generale si al unei extinderi a gamei de produse, pâna în 2012 ne vom creste cota de piata la 65 la suta în acele sectoare în care suntem prezenti.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *