top banci online straine

Mercedes Benz Viano 4MATIC castigator al clasei sale in raliul feminin

img
Home / Stiri si noutati auto / Mercedes Benz Viano 4MATIC castigator al clasei sale in raliul feminin

Mercedes Benz Viano 4MATIC castigator al clasei sale in raliul feminin
 
 
 
• Viano îsi revendica victoria la categoria SUV în cadrul Rallye des Gazelles (Raliul Gazelelor)• Duoul irlandezo – francez, care a pilotat Viano, câstiga si premiul pentru cei mai buni debutanti• A 19-a editie a raliului mondial feminin a creat traseul pentru cele 119 echipe internationale prin desertul marocan, timp de noua zile de competitie• Organizatorii raliului compenseaza pentru emisiile de CO2 prin intermediul proiectelor pentru mediul înconjurator din Africa• Viano – siguranta absoluta datorita sistemului inteligent de tractiune integrala
Stuttgart – A fost o premiera perfecta. Înscris pentru prima data într-un raliu, Mercedes-Benz Viano a revendicat primul loc în categoria SUV. La cea de-a 19-a editie a Rallye des Gazelles, la volanul autovehiculului (în cea mai mare parte un model de serie) au stat irlandeza Jeanette James si frantuzoaica Anne-Marie Ortola. Acestea au câstigat si premiul special pentru competitorii debutanti în aceasta clasa. Singurul raliu feminin din lume si-a desfasurat traseul prin desertul marocan, ca si în anii precedenti. Singura diferenta între Viano-ul din desert si cel de serie a constat în caroseria roll-over, scaunele speciale de raliu si centurile de siguranta în 6 puncte.
Editia din 2009 a Rallye des Gazelles a început pe 17 martie, în magnificul oras Meknes, si a luat sfârsit pe 28 martie în Essaouira, pe coasta Atlanticului. În timpul competitiei de noua zile, cele 119 echipaje feminine internationale au parcurs o etapa preliminara si sase etape de competitie, incluzând un maraton de doua zile. În fiecare zi startul competitiei s-a dat la 6 a.m. În medie, timpul minim dintre începutul si sfârsitul fiecarei probe zilnice a fost de 11 ore, perioada în care echipele treceau chiar si prin opt puncte de control.
“Întotdeauna am visat sa particip în Rallye des Gazelles,” a declarat câstigatoarea echipei Viano, Jeanette James, care lucreaza ca instructor de off-road în sudul Frantei. “Competitia din acest an a fost foarte strânsa – mai grea decât cea din cursele anterioare. Aceasta a fost evaluarea facuta de echipa experimentata. Unii probabil ca ne-au subapreciat în momentul în care am luat startul cu un Viano cu  tractiune integrala. Dar Viano a demonstrat cât este de robust si de sigur, indiferent daca noi am condus pe cele mai dificile drumuri de munte sau am mers prin nisipul extrem de fin al desertului. La fel ca toti ceilalti, bineînteles, si noi am fost nevoite sa sapam pentru a scoate masina din nisip, de câteva ori, sau sa schimbam anvelopele. Toate acestea fac parte din competitie. Dar tot stresul si efortul a fost uitat în clipa în care am trecut primele de linia de finish.”
Rallye des Gazelles este diferit de toate celelalte competitii. Navigarea cu ajutorul hartilor, cu coordonate si busola – fara ajutorul GPS-ului – conteaza mai presus de orice. Câstigatoare nu este echipa care ajunge prima, ci cea care gaseste cel mai scurt traseu de la punctul A la punctul B. Oricine face ocolisuri sau nu gaseste punctele de control e penalizat în kilometri. Reparatiile, precum schimbul zilnic al filtrului de aer, reprezinta de asemenea o alta sarcina a echipelor feminine. În timpul celor doua zile de maraton, echipele petrec noptile în desert. Asistenta reciproca face parte în totalitate din spiritul raliului. De asemenea, organizatorii competitiei sustin proiecte de mediu pentru a compensa emisiile de CO2 produse pe timpul curselor. Premiile în bani sunt donate catre organizatiile caritabile din Maroc.
Caracteristici complexe de siguranta
Programul electronic de stabilitate (ESP), discurile de frâna rezistente la frecare pentru toate rotile, ABS, EBD (distributia electronica a fortei de frânare), ASR (Acceleration Skid Control) si BAS (Hydaulic Brake Assist) reprezinta echipamentul standard, la fel ca si airbag-ul pentru sofer si pasager. Airbag-urile laterale pentru torace (echipament standard pentru Viano Ambiente) si cortina de airbag-uri  din dreptul geamurilor laterale sunt disponibile optional. Lampile de frânare adaptive îmbunatatesc si mai mult nivelul de siguranta considerat deja exemplar.
Viano este extraordinar de sigur, chiar si cu o remorca atasata: stabilizarea remorcii este o functie suplimentara a ESP-ului, care detecteaza balansarea periculoasa a unei remorci si o reduce prin frânare selectiva. Un dispozitiv de cuplare specific remorcii este necesar. Functia pentru stabilizare a ESP-ului recunoaste o remorca atunci când aceasta este conectata la autovehiculul de tractare, prin priza electrica de conectare în timpul procesului de cuplare.
Motor diesel CDI: multa putere, dar consum redus de combustibil
Binecunoscutele motoare diesel în 4 cilindri CDI cu o capacitate cilindrica de 2148 cc sunt disponibile in doua variante: 85 kW (115 cp) si 110kW (150 cp). Aceste motoare se deosebesc prin nivelul scazut al consumului de combustibil, emisii reduse de gaze, manevrabilitate sporita si un timp foarte bun de reactie. Responsabil pentru aceste calitati este, printre alte lucruri, un sistem de injectie care dispune de o tehnologie common rail si de injectoare piezoelectrice precise si rapide împrumutate de la tehnologia motoarelor Mercedes-Benz care echipeaza autoturismele.
Motorul diesel V6 cu o capacitate cilindrica de 2987 cc dezvolta performante deosebite, cu o putere de 150 kW (204 cp) si un cuplu maxim de 440 Nm la 1800-2400 rpm.
Tractiune integrala permanenta la Viano 4MATIC
Viano dispune deja de o tractiune buna pe spate, chiar si în situatii de supraîncarcare, dar pentru cerinte speciale este disponibil modelul cu tractiune integrala. În conditii normale de operare, pe suprafete care confera aderenta optima, Viano 4MATIC transfera puterea catre roti de la 35 la 65 între tractiune fata si spate. Ceea ce îl face pe Viano 4MATIC atât de special este lipsa blocarii mecanice a diferentialelor . Aici, tractiunea integrala face echipa cu sistemul electronic de tractiune 4ETS, care s-a dovedit a fi un succes la Mercedes-Benz Clasa M si la alte modele. Daca una sau mai multe roti pierd aderenta pe o suprafata alunecoasa, 4ETS aplica automat impulsuri scurte de frânare a rotilor derapante, în timp ce creste cuplajul rotilor cu aderenta. În acest scop, 4ETS foloseste senzori ABS de frânare. Aceasta comanda automata de frânare prin 4ETS poate simula efectul chiar si a 3 blocaje diferite.
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *