Mercedes Benz Vans din nou profitabila
Mercedes Benz Vans din nou profitabila
– Mercedes-Benz Vans – din nou profitabila: vânzari, venituri si profit EBIT mai mari în prima jumatate a anului 2010
– Peste 106.000 de autovehicule comerciale usoare comercializate în întreaga lume înca de la începutul anului
– EBIT de 191 de milioane de euro (ianuarie-iunie 2009: minus 101 milioane de euro)
– Crestere în vânzari de 5,2%, una dintre cele mai mari din industria autovehiculelor comerciale usoare
Strategii ample pentru deschiderea de noi piete si regiuni de dezvoltare
Volker Mornhinweg, Director General Mercedes-Benz Vans: “Dupa un an atât de dificil cum a fost 2009, suntem din nou pe un drum ascendent. Obiectivul nostru este acela de a avea acelasi succes la nivel mondial pe care îl avem în Europa”
Stuttgart – Economia si-a revenit în prima jumatate a anului 2010 pe toate pietele importante din lume, conducând la o crestere a cererii pentru bunuri de consum si implicit la o crestere în volumul de transport. Odata cu aceste linii de dezvoltare, cererea pentru autovehicule comerciale usoare a urcat substantial pe majoritatea pietelor cheie.
Divizia Mercedes-Benz Vans a beneficiat din plin din urma acestei dezvoltari, ajungând la peste 106.000 de autovehicule vândute în primele sase luni ale anului, o crestere de 50% fata de aceeasi perioada a anului 2009. Aceasta crestere s-a datorat, în special, dezvoltarii rapide a economiei în America Latina (vânzari mai mari cu pâna la 51%, aproximativ 6.000 de autovehicule) si în cea mai importanta piata pentru divizia de autovehicule comerciale usoare, Europa de Vest (vânzari mai mari cu pâna la 39%, 76.200 de autovehicule). La aceasta expansiune a contribuit substantial volumul mare de vânzari din Franta, Marea Britanie, Italia, Spania si Olanda. Vânzarile în Germania au crescut cu aproape 28.700 de unitati (+12%). Divizia a înregistrat vânzari în crestere si în Europa de Est, unde rezultatele s-au îmbunatatit cu 26 de procente, 6.700 de unitati. În regiunea NAFTA, noua organizare a departamentului de vânzari din cadrul diviziei Mercedes-Benz Vans Statele Unite si Canada a avut un start rasunator, ajungând la 5.200 de unitati vândute (ianuarie-iunie 2009: 300 de unitati).
Veniturile au crescut cu 33% în prima jumatate a anului 2010 – 3.674 de milioane de euro. Profitul EBIT a crescut substantial de la minus 101 milioane de euro în prima jumatate a anului 2009 la 191 de milioane de euro, între ianuare si iunie 2010. Acest progres a fost, în mare parte, rezultatul vânzarilor sporite în comparatie cu anul precedent, în special în Europa de Vest. Datorita unei evolutii în vânzari de 5,2 procente în prima jumatate a anului, Mercedes-Benz Vans se regaseste printre lideri în ceea ce priveste profitabilitatea în sectorul autovehiculelor comerciale usoare.
Volker Mornhinweg, Director General Mercedes-Benz Vans, a vorbit la Stuttgart despre dezvoltarea business-ului Mercedes-Benz Vans din prima jumatate a anului 2010 si despre strategia adoptata de divizie: “Am recuperat puternic în primele sase luni, iar acum suntem din nou pe o linie ascendenta. Rezultatele noastre în ceea ce priveste cifrele financiare de vânzari, câstigurile si recuperarea în vânzari vorbesc de la sine, în special dupa situatia dificila cu care ne-am confruntat în 2009. Cota noastra de piata din acest moment de 17,4% ne pozitioneaza ca lider în segmentul de autovehicule comerciale usoare din clasele mijlocie si mare în Uniunea Eurpeana. Si continuam ofensiva prin lansarea pe piata a produselor potrivite la momentul potrivit si prin aplicarea strategiei globale de dezvoltare.”
Multiple masuri au fost adoptate pentru asigurarea continuitatii pe termen lung a diviziei Mercedes-Benz Vans
Succesul Mercedes-Benz Vanz se datoreaza unei strategii gândite pe termen lung, care înglobeaza cele trei obiective principale: “Evolutia pe Pietele Existente”, “Evolutia pe Noile Piete” si “Dominatia pe plan tehnologic”.
Pentru a genera un plus în cresterea de piata, Mercedes-Benz Vans îsi mareste investitiile în generatiile succesoare ale produselor actuale si în activitatile de service si vânzari. O serie de masuri viitoare va fi adoptata pentru a asigura compatibilitatea cu legislatia în vigoare privind mediul. În ciuda provocarilor economice, Mercedes-Benz Vans a continuat sa investeasca masiv în asigurarea etapelor viitoare. În ultimii trei ani, divizia a facut investitii de 250 de milioane de euro în dezvoltarea noilor generatii Vito si Viano de înalta calitate, precum si în extinderea unitatii din Vitoria, Spania, unde sunt fabricate aceste modele. Modelul Vito pentru transport de marfa are o sarcina utila mai mare si este foarte robust, pe când Viano stabileste standardele pentru siguranta, confort si usurinta de a conduce. Aceste modele sunt echipate si cu motoare BlueEFFICIENCY economice, eficiente si ecologice. Ambele autovehicule vor fi lansate în cadrul salonului IAA Commercial Vehicles în luna septembrie.
Alianta strategica cu Renault-Nissan va stimula dezvoltarea unitatii pe plan european. În segmentul autovehiculelor comerciale usoare, colaborarea dintre Daimler si Renault-Nissan din aprilie 2010 prevede introducerea în gama 2012 de produse Mercedes-Benz Vans a unui nou autovehicul destinat livrarilor în oras pentru clientii comerciali.
În America de Nord, Mercedes-Benz Vans lanseaza o campanie de vânzari cu o noua organizatie de vânzari din Statele Unite si Canada si se va concentra pe o strategie de dublu brand. Vândut în trecut sub marca Freightliner, modelul Sprinter a fost comercializat si ca autovehicul marca Mercedes-Benz în Statele Unite începând din prima parte a anului, pentru a le oferi clientilor cele mai bune servicii existente. Numarul dealerilor va creste de la 120 în ianuarie 2010 la aproximativ 200 în 2011.
America Latina este una dintre pietele solide în care activeaza Mercedes-Benz Vans. Compania produce autovehicule comerciale usoare pentru piata Sud-Americana de mai bine de 50 de ani. Cu o cota de piata de 40%, Mercedes-Benz este de departe cel mai profitabil producator auto premium din Argentina, ocupând o pozitie foarte buna si în Brasilia, cu o cota de piata de peste 16%.
Strategii clare pentru pietele în dezvoltare
Odata cu ascensiunea pe pietele în care activeaza, Mercedes-Benz Vans urmareste sa exploateze si potentialul pietelor emergente. Volker Mornhinweg considera ca pe viitor vor exista oportunitati de dezvoltare în Asia. “Mergând pe ideea sloganului ‘Go East’ (‘Spre Est’), suntem prima companie producatoare de autovehicule comerciale usoare din China, piata cu cea mai sporita crestere,” declara acesta. “Productia autovehiculelor noastre a început în aprilie si aceasta nu e tot. În ultimii 15 ani am fabricat autovehicule comerciale usoare si pentru piata din Vietnam.”
În aprilie 2007, Mercedes-Benz Vans s-a alaturat grupului Fujan Motors si au încheiat primul joint venture pentru productia de autovehicule comerciale usoare în China. Acest joint venture în raport 50:50 denumit Fujian Daimler Automotive (FDJA), a vândut deja peste 3.000 de Vito si Viano produse local, începând din aprilie 2010. De asemenea, Sprinter în varianta microbuz va fi produs local pe aceasta piata în expansiune, începând din 2011.
Rusia ofera, de asemenea, promisiuni de dezvoltare a business-ului cu autovehicule comerciale usoare. Aici, volumul de piata pentru autovehicule comerciale usoare din clasese medie si mare a fost în 2009 de 87.000 de unitati. Dupa previziunile actuale, aceasta cifra ar putea creste la 300.000 pâna în 2020. Mercedes-Benz Vans examineaza o gama de optiuni pentru a penetra în viitorul apropiat piata din Rusia.
Mercedes-Benz este liderul incontestabil în ceea ce priveste “tehnologiile eco”
Abordarea strategica a diviziei Mercedes-Benz Vans include si penetrarea unor noi arii precum dezvoltarea unor noi tehnologii pentru protectia mediului si pentru îmbunatatirea sistemelor de siguranta. În segmentul asa numitei “tehnologii eco”, Mercedes-Benz Vans este lider în sectorul autovehiculelor comerciale usoare din clasele mijlocie si mare.
În luna iulie a acestui an, divizia a prezentat primul autovehicul comercial usor electric, Mercedes-Benz Vito E-CELL, un autovehicul comercial usor extrem de silentios care nu elimina gaze poluante. Un lot limitat de 100 de unitati Vito E-CELL se afla momentan în productie, iar clientii interesati pot testa modelul. Începând cu 2011, alte 2.000 de autovehicule Vito E-CELL vor intra în productie.
Perspectiva
Pe fundalul intensificarii cererii si redresarii pietei în ceea ce priveste zona transporturilor comerciale, Mercedes-Benz Vans se asteapta la o crestere a vânzarilor în acest an, comparativ cu 2009. Întrebat despre obiectivul de afaceri pe termen mediu al unitatii, Volker Mornhinweg a declarat: „Scopul nostru pe termen mediu este sa avem la nivel global acelasi succes pe care îl avem acum în Europa. Din acest motiv, vom implementa cu consecventa strategia noastra si vom investi constant în viitorul unitatii, începând cu produsele noastre si continuând cu unitatile de productie si, desigur, cu cel mai important capital al nostru, angajatii nostri.”