Mercedes Benz Sprinter NGT si in versiunea EEV
• Sprinter-ul NGT: mai economic si mai prietenos cu mediul • Noul Mercedes-Benz Sprinter cu motor monovalent pe gaz • Sprinter-ul NGT cu alternativa unui sistem bivalent de motorizare Stuttgard/Hanovra – Productia Sprinterului NGT (Natural Gas Technology) cu motor pe gaz natural a început în martie 2008. În plus, fata de un nivel de emisii mult mai mic, Sprinterul NGT impresioneaza printr-un cost foarte mic al întretinerii. În Germania, de exemplu, pâna în 2018 se va aplica o taxa mult mai mica motoarelor pe gaz. Tinând seama de puterea motorului, acest lucu se traduce print-un cost de doua ori mai mic decât al motoarelor pe benzina sau diesel. În plus, în multe tari europene, cei care îsi achizitioneaza autovehicule pe gaz natural pot beneficia de scutiri de taxe sau de anumite subventii. În România, momentan, infrastructura nu permite alimentarea cu gaz natural comprimat (Natural Gas Tehnology), dar posesorii de autovehicule cu motor NGT, în sud-vestul tarii, au posibilitatea de a alimenta din tarile vecine. Motorul este un M271 în patru cilindri diesel, modificat pentru a avea 1,8 litri – o caracteristica Mercedes-Benz întâlnita mai ales în cazul autoturismelor. Datorita încarcarii mecanice cu un compresor, motorul poate furniza o putere de 115 kW (156 cp), realizând un cuplu de 240 Nm, indiferent daca motorul functioneaza pe gaz sau diesel. Echipamentul standard a lui Sprinter NGT include transmisie manuala în 6 trepte, iar ca echipament special, poate avea transmisie automata cu un convertizor al cuplului de torsiune. Sprinter NGT cu aprobarea EEV Pentru cei care cauta o varianta de Sprinter NGT mai prietenoasa cu mediul, acestia pot comanda acum versiunea EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle). EEV este existent în cazul autovehiculelor monovalente, adica cele care dispun de un rezervor în plus, de maxim 15 litri. Acest aspect reduce greutatea autovehiculului. Nu exista o optiune care sa schimbe folosirea alternativa diesel-gaz. Dieselul este folosit strict în cazul pornirii, ceea ce înseamna ca Sprinterul NGT EEV functioneaza aproape permanent cu optiunea mai ieftina, gazul. Sprinter-ul NGT cu alternativa unui sistem bivalent de motorizare Mercedes-Benz ofera pentru Sprinter NGT un sistem bivalent de motorizare, ceea ce înseamna ca motorul functioneaza si pe diesel, oferind o autonomie de aproximativ 1.200 de kilometri. Pentru a optimiza spatiul, toate modelele Sprinter-ului NGT au rezevorul de gaz montat sub podeaua masinii. La Sprinterul de 3,5 tone se pot monta pâna la 6 rezervoare de maxim 46 de kilograme sau 294 de litri, iar modelul GVW de 5 tone poate avea si trei rezervoare cu o capacitate totala de 39 de kilograme sau 246 de litri. În plus, fata de alinierea la standardele de siguranta specifice autovehiculelor pe gaz natural, Sprinterul NGT a promovat cu succes si o serie de probe si teste efectuate în cadrul companiei. Ca rezultat, acesta poate fi parcat fara nici o temere în garaje subterane sau transportat cu bacul fara a întâmpina vreo problema. Sprinterului NGT este disponibil în mai multe variante si poate avea diferite tipuri de sasiu atât pentru modelul standard Sprinter 316 NGT, furgonul GVW de 3,5 tone, precum si pentru diferitele microbuze si utilitarele camion.