Mercedes Benz Atego si Atego BlueTec Hibrid alese Truck of the Year 2011
Mercedes Benz Atego si Atego BlueTec Hibrid alese Truck of the Year 2011
• Triumf pentru familia Mercedes-Benz Atego cu modelul Atego BlueTec Hibrid• Tehnologia inovatoare hibrid a fost apreciata• Modelul Mercedes-Benz Atego BlueTec Hibrid a fost introdus pe piata europeana• Un nou design pentru seria de camioane de mare tonaj Mercedes-Benz Actros
Stuttgart/Hanovra – Cu ocazia Expozitiei Auto (IAA) pentru autovehicule comerciale ce a avut loc în Hanovra, juriul international de experti a votat noul Mercedes Benz Atego 12-tone ca fiind „Truck of the Year 2011”. Jurnalistii din 23 de tari europene au adus un omagiu tehnologiei inovatoare a modelului Mercedes-Benz Atego: pe de o parte, noul Atego, ca nou ideal extrem de versatil destinat distributiilor pe raza restransa, iar pe de alta parte produsul de serie Atego 1222 L EEV BlueTec Hibrid, pe care juriul îl considera precursor al unor sisteme alternative de conducere.
Juriul International a comentat pe marginea victoriei noului Atego: „Mercedes-Benz a completat familia Atego cu un camion versatil de clasa medie cu ’doua suflete’. Pe de o parte, soferii care lucreaza pe o raza restransa de distributie primesc un echipament care pâna de curând era rezervat soferilor care lucreaza pe distante mari. Pe de alta parte, propulsia hibrida paralela ajuta la diminuarea emisiilor de CO2 în rândul autovehiculelor comerciale în cadrul Uniunii Europene.”
Potrivit regulilor, juriul acorda în fiecare an titlul Truck of the Year camionului care aduce cea mai mare contributie în inovatia transportului rutier de marfuri în termeni de economie, emisii de gaze, siguranta, fiabilitate si confort. Mercedes-Benz Atego a atins un scor de 127 de puncte: pe locul secund s-a clasat un camion care a adunat un total de 82 de puncte, iar pe locul trei un model care a strâns 45 de puncte.
Hubertus Troska, head of Mercedes-Benz Trucks, a declarat cu aceasta ocazie: „Suntem încântati ca prin aceasta mare onoare juriul Truck of the Year a confirmat eforturile noastre depuse în doua directii semnificative: în primul rând, faptul ca oferim autovehiculului de distributie atentia sporita pe care o merita datorita contributiei pe care o aduce zilnic societatii; în al doilea rând, faptul ca a fost un pas corect decizia noastra de a continua investitiile si proiectele de dezvoltare pentru tehnologiile viitorului, precum propulsia hibrida, într-o perioada delicata de criza economica. Aceasta decizie s-a dovedit acum a fi fost alegerea potrivita.
Productia pentru Atego BlueTec Hibrid: potential pentru reducerea consumului de combustibil si a emisiilor de CO2 cu pâna la 10-15 procente
Camionul Atego BlueTec Hibrid are potentialul de a reduce consumul de combustibil si emisiile de CO2 cu pâna la 10-15 procente în cazul serviciilor de distributie pe o raza redusa în comparatie cu camioanele cu motorizare conventionala. Monitorizând utilizarea reusita de catre clienti a primelor prototipuri ale modelului Mercedes-Benz Atego Hibrid, la sfârsitul anului trecut, primele 50 de autovehicule Mercedes-Benz Atego BlueTec Hibrid ale urmatoarei etape evolutive au putut fi vândute clientilor din Germania. Scopul acestei flote este acela de a spori practicalitatea camionului hibrid în operatiunile zilnice ale clientilor si de a demonstra fiabilitatea si în cazul variantei hibride a modelului Mercedes-Benz Atego. Alte aspecte importante ale productiei în serie sunt înregistrarea pe o arie europeana ampla, disponibilitatea mai multor variante de ampatament, versiuni cu volanul pe partea dreapta, cât si pe partea stânga si existenta service-urilor Mercedes-Benz specializate si pe noile tehnologii.
Arhitectura hibrida standardizata la nivel international, creata pentru camioane
Mercedes-Benz Trucks se bazeaza, pentru Atego BlueTec Hibrid, pe o arhitectura hibrid paralela, compatibila design-ului tehnic al propulsiei camionului. În aceasta dispunere a componentelor pentru motorizarile hibrid paralele, motorul electric este pozitionat în spatele motorului cu combustie si al ambreiajului, dar în fata sistemului de transmisie. Cu acest design, cele doua motoare pot propulsa camionul individual sau combinat. Configuratia permite pornirea electrica, recuperarea, amplificarea prin motorul electric, dar si optimizarea caracteristicilor motorului diesel. Aceasta s-a dovedit a fi cea mai buna solutie. În comparatie cu propulsia conventionala, componentele aditionale includ o baterie pentru motorul electric, un convertor de frecventa sau un transformator de voltaj, împreuna cu comenzi hibrid si cu racire.
Motor compact în patru cilindri, sustinut de un puternic motor electric
În vederea emisiilor, consumului de combustibil si masei, modernul motor EURO V EEV în patru cilindri este utilizat pentu Mercedes-Benz Atego Blue Tec Hibrid. Platforma vehiculului de distributie cu propulsie hibrida este Atego 1222 L EEV. Vehiculul de baza îndeplineste deja standardul ecologic EEV si, cu o masa maxima autorizata de 11.99 t, se încadreaza în apreciata categorie a camioanelor de distributie din Europa si are trecere libera pe drumurile din Germania. Motorul sau diesel OM 924 LA compact si usor în patru cilindri, cu o cilindree de 4.8 litri, dezvolta 160 Kw (210 cp) la 2200 rpm si are un cuplu maxim de 810 Nm la 1200 – 1600 rpm.
Acesta este completat de un motor electric cu racire cu apa, având o putere de vârf de 44Kw si un cuplu maxim de 420 Nm. Este un motor magnetic permanent în trei faze. Motorul electric este amplasat între ambreiaj si sistemul automat de transmisie (cutia de viteza cu sase trepte Mercede-Benz G 85-6 dotata cu sistemul Telligent automatic gearshift).
Propulsia hibrida sustine motorul cu ardere
Motorul electric îsi deriva energia din baterii litiu-ion high-energy, de înalta performanta. Acestea sunt alimentate cu energie recuperata din frânare (recuperarea). Atunci când soferul frâneaza, motorul electric se comporta ca un generator, convertind energia de frânare în curent electric, stocat în baterie, pâna la capacitatea ei maxima. Acelasi lucru se petrece atunci când camionul reduce viteza – aflându-se în rulaj liber, fara ca acceleratia sa fie apasata, dar situându-se într-o treapta de viteza. Un convertor de frecventa schimba voltajul DC al bateriei in voltajul AC al motorului electric. Folosind sistemul start/stop al motorului, se reduce consumul de combustibil si zgomotul pâna la zero la opririle la semafor. Sistemul opreste automat motorul diesel.
O caracteristica identificatoare a noului Atego este designul de ultima ora al familiei de camioane marca Mercedes-Benz. Partea din fata reproiectata, cu un grilaj distinctiv de radiator subliniaza asemanarea de familie cu gama curenta de camioane Mercedes-Benz. Cu aceasta, noul Atego ofera de asemenea o indicatie evidenta a calitatilor inovative în ceea ce priveste aplicatii solicitante, ca sportiv absolut al distributiei pe distante scurte.