Mercedes Benz – 125 ani de inovatie

img
Home / Stiri si noutati auto / Mercedes Benz – 125 ani de inovatie

Mercedes Benz – 125 ani de inovatie•    Mercedes-Benz aniverseaza 125 de ani de la nasterea primului automobil din lume•    An aniversar si pentru Mercedes-Benz România: 125 de ani de inovatie continua si de istorie unica despre perfectiunea, fascinatia si responsabilitatea automobilelor Mercedes-Benz•    Istoria Mercedes-Benz apartine unor oameni care s-au dedicat unui vis al mobilitatii absolute •    125 de ani de inovatie, siguranta, confort, design remarcabil si leadership•    Istorie, evolutie si automobile devenite legendeBucuresti – Pe 29 ianuarie 2011, Mercedes Benz aniverseaza 125 de ani de inovatie, marcând astfel timpul scurs de la momentul în care s-a nascut automobilul. Pe 29 ianuarie 1886, Carl Benz a schimbat lumea, atunci când prima pagina din istoria Mercedes-Benz a fost scrisa la Biroul de Patente din Berlin, unde a înregistrat patentul Benz, ceea ce este considerat a fi chiar primul automobil din lume.Carl Benz a devenit astfel cel mai important inginer din lume. Acesta a înfiintat în 1883 Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik, care a fuzionat cu Daimler-Motoren-Gesellschaft în 1926, pentru a constitui Daimler-Benz AG. Alaturi de Carl Benz, un rol important a jucat sotia sa, Bertha Benz, împreuna cu fii sai Eugen si Richard. Bertha Benz a fost una dintre primele persoane care au efectuat o calatorie pe distanta lunga la bordul unui autovehicul pe benzina.Întreaga poveste care dezvaluie modul în care a fost realizata promisiunea de a dezvalui o noua legenda prin fiecare automobil ce se va alatura stelelor familiei Mercedes-Benz poate fi gasita la adresele www.mercedes-benz.com/125 si www.mercedes-benz.ro/125 (începând din 29 ianuarie 2011). ,,Istoria Mercedes-Benz este a celor care s-au dedicat unui vis si au îndraznit sa-l transforme în realitate! Acum 125 de ani, Carl Benz a avut un astfel de vis: visul de a crea primul automobil din lume. Pe 29 ianurie 2011, Mercedes-Benz România saluta acel moment: cel în care legenda stelei în trei colturi s-a nascut. În acest sens, Mercedes-Benz România îsi reafirma angajamentul continuu fata de clientii si partenerii sai, oferind atât o promisiune, dar si o certitudine în ceea ce priveste perfectiunea, fascinatia si responsabilitatea automobilelor noastre,” a declarat Michael Grewe, CEO si Presedinte Mercedes-Benz România.Istoria Mercedes-Benz apartine unor oameni care s-au dedicat unui vis al mobilitatii absolute. Astfel, alaturi de Carl si Bertha Benz, personalitati precum Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach, Emil Jellinek si fiica sa Mercedes au jucat un rol major în povestea de succes numita Mercedes-Benz.”Pasiunea pentru inovatie nu moare niciodata!” – de la Benz Patent – Motorwagen la reinventarea autovehicululuiLa data de 29 ianuarie 1886, Carl Benz depunea la Berlin o cerere de brevetare a autovehiculului sau cu trei roti. De atunci, ziua respectiva a fost considerata ziua oficiala de nastere a automobilului. În acelasi timp cu Benz, Gottlieb Daimler dezvolta primul automobil cu patru roti. În acest fel, în mod independent unul de celalalt, parintii fondatori ai companiei Daimler AG si ai marcii Mercedes-Benz au pus bazele tuturor autoturismelor, autovehiculelor comerciale si autobuzelor de astazi. Compania care a inventat automobilul a pornit din acel moment pe calea unei modelari mai diverse si durabile a propriei dezvoltari – în toate domeniile relevante, de la tehnologia inovatoare la confort, siguranta si pâna la design.Pentru un producator de autovehicule, inovatia a constituit întotdeauna cheia succesului, aceasta fiind menita sa devina si mai importanta în viitor. Fara curajul de a porni în cautarea de idei noi, automobilul nici nu ar exista, iar fara inovatie, nu ar exista niciun fel de progres. Mercedes-Benz, inventatorul automobilului, a reprezentat întotdeauna un promotor în acest sens. De exemplu, compania si-a sustinut pozitia de lider cu peste 80.000 de cereri de patente începând cu anul 1886.Patent-Motorwagen-ul Benz este simbolul spiritului de pionierat prin excelenta. La vremea sa, masina cu trei roti vestea zorii unei noi ere a mobilitatii. De asemenea, trasura cu motor a lui Daimler a fost primul automobil cu patru roti. Aceste doua autovehicule au reprezentat începutul unei povesti unice de succes – o poveste careia Mercedes-Benz i-a adaugat permanent noi capitole, deoarece inventiile întemeietoare de tendinte ale producatorului de automobile cu sediul în Stuttgart au fost cele care au dus la aparitia „trasurii fara cai”, initial declarata „fara viitor” de catre critici.Alaturi de primul autobuz si primul camion, printre cele mai importante inovatii ale companiei se poate enumera si primul automobil Mercedes modern de pasageri, de 35 CP, prezentat în luna februarie a anului 1900.Pe calea catre sofatul lipsit de evenimente rutiereMercedes-Benz este pionierul sigurantei la volan. Niciun alt producator de automobile nu întreprinde cercetari atât de intense în acest domeniu si nu a introdus pe piata atât de multe inovatii esentiale. Înca de la inventarea automobilului, Mercedes-Benz a avut un rol esential în dezvoltarea elementelor de siguranta activa si pasiva, stabilind puncte de reper în procesul respectiv. În zilele noastre, conducerea lipsita de accidente reprezinta unul dintre cele mai importante obiective pentru îndeplinirea caruia cercetatorii si proiectantii Mercedes-Benz fac eforturi remarcabile.Momente de reper în dezvoltarea elementelor de siguranta1901 – Modelul Mercedes de 35 CP stabileste standardul pentru autovehiculul modern din zilele noastre. Ampatamentul lung, ecartamentul mare si centrul de greutate jos îi ofera caracteristici speciale de siguranta la manevrare. 1921 – Pentru prima data, frânele rotilor din fata sunt incluse ca standard la Mercedes în vederea unei decelerari mult superioare – începand cu Sport 28/95 CP, modelul de putere mai mare. Înainte de acesta, numai rotile din spate si arborele cardanic erau în mod obisnuit echipate cu frâne. Frânarea pe patru roti devine disponibila pentru toate modelele de autoturisme Mercedes începând cu vara anului 1924. 1931 – Odata cu modelul 170 (W 15), primul automobil de pasageri produs în serie, cu suspensie independenta pe toate cele patru roti („ax oscilant”) si sistem hidraulic de frânare, se pune o noua piatra de hotar în domeniul sigurantei în conducere 1933 – Premiera suspensiei independente fata cu brat dublu la modelul Mercedes-Benz 380 (W 22), o constructie revolutionara, care realizeaza functiile de orientare a rotilor, suspensie si amortizare separat una de alta, devine conceptul standard de suspensie fata – si nu doar la Mercedes-Benz, ci si la numerosi producatori din întreaga lume.1939 – Primul prototip al unui autoturism cu ansamblu podea foarte rigid, protectie integrala la impact lateral si o coloana de directie în trei parti.1947 – „Terra Cruiser”, prototipul dezvoltat de inginerul Béla Barényi din cadrul companiei Mercedes-Benz este prima masina cu o coloana de directie de siguranta.1949 – Pivotul conic de blocare de siguranta împiedica deschiderea brusca a usilor în cazul unei coliziuni.1951 – Mercedes-Benz înregistreaza un brevet pentru prima caroserie de siguranta din lume cu compartiment rigid pentru pasageri si zone predefinite de deformare, care intra în productia de serie în anul 1959.1954 – Puntea oscilanta cu o singura îmbinare intra în productia de serie odata cu modelul Mercedes-Benz 220 (W 180). Aceeasi constructie axiala este folosita si la noile masini de curse de Formula 1 W 196.1958 – Automobilele Mercedes-Benz ofera optional centuri subabdominale pentru scaunele din fata. 1959 – Intra în productie zona de deformare: modelele Mercedes-Benz 220, S 220 si 220 SE (seria111) sunt primele autovehicule de serie care aveau caroserie de siguranta si interior „anti-ranire”.1959 – Mercedes-Benz începe efectuarea sistematica de teste de impact la fabrica din Sindelfingen, care devin parte intrinseca a procesului de dezvoltare de autovehicule si care se desfasoara în aer liber pâna în anul 1973. Cercetarile legate de accidente sunt în masura sa optimizeze componente individuale precum sistemele de directie si retinere, cu mult mai rapid si mai eficient din punct de vedere al costurilor prin utilizarea testelor sanie în locul celor complicate de impact. Sania este frânata cu ajutorul unor cutii mari de metal pentru muraturi luate de la cantina fabricii, care actioneaza ca zona de deformare. Colegii lui Rolf Maier, cel care a conceput aceasta metoda eficienta si economica, l-au poreclit „castravete murat Maier”.1961 – În locul centurilor subabdominale anterioare, se ofera ca supliment optional centuri diagonale de umar. Toate automobilele Mercedes-Benz sunt echipate ca dotare standard cu puncte de ancorare pentru centurile de siguranta. Mercedes-Benz echipeaza ca standard modelul 300 SL Roadster (W 198) cu frâne pe disc pe toate rotile. 1963 – Modelul Mercedes-Benz 230 SL (W 113) devine primul automobil sport cu o caroserie de siguranta. De asemenea, Mercedes-Benz introduce sistemul de frânare hidraulic cu dublu-circuit pentru toate modelele de autoturisme.1967 – Sistemul de directie de siguranta cu o coloana de directie si volan telescopic cu absorbant de impact apare ca standard la toate modelele Mercedes-Benz. Se da startul actiunilor pentru dezvoltare airbag-ului.1969 – Se inaugureaza Unitatea Mercedes-Benz de Cercetare pentru Accidente, care analizeaza cele întâmplate în accidentele rutiere din viata reala si se da startul dezvoltarii dispozitivului de tensionare a centurii.1970 – Mercedes-Benz prezinta prima generatie a sistemului de frânare anti-blocare (ABS), în versiune experimentala.1971 – Se prezinta noul 350 SL Roadster – model de serie 107 cu numeroase inovatii de siguranta la bord: catarama centurilor optionale cu rola de inertie în trei puncte montate pentru prima data pe cadrul scaunului, rezervorul de combustibil este plasat într-o pozitie protejata de coliziune în fata puntii spate, iar volanul de siguranta cu patru spite cu partea centrala marita ofera cea mai buna protectie posibila pentru sofer. Geamurile laterale si luminile din spate cu constructie speciala de respingere a murdariei optimizeaza vizibilitatea, iar noile mânere arcuite fara buton sunt usor de deschis, chiar si dupa un accident, fara ca usile sa se deschida brusc singure. Cu ocazia Conferintei ESV (Enhanced Safety Vehicle) de la Sindelfingen, Mercedes-Benz prezinta autovehicule experimentale echipate cu centuri cu rola de inertie în trei puncte, dispozitiv de tensionare a centurilor, limitatoare ale centurilor de siguranta precum si airbag-uri atât pentru sofer cât si pentru pasagerul din fata. De asemenea, Mercedes-Benz breveteaza airbag-ul1973 – Toate autoturismele Mercedes-Benz beneficiaza ca dotare standard de centuri cu rola de inertie în trei puncte si tetiere fata.1974 – La Sindelfingen au loc primele teste offset de coliziune.1976 – În premiera mondiala la modelul de serie 123 intra în productie sistemul de directie de siguranta. 1978 – Clasa S Seria 116 devine primul automobil din lume care ofera cea de a doua generatie de sistem anti-blocare la frânare (ABS). Pâna în anul 1980, acesta este disponibil pentru toate autoturismele Mercedes-Benz. 1979 – Clasa S Seria 126 este primul automobil din lume cu structura caracteristica cu brat special conceput pentru un impact offset frontal. Se poate regla înaltimea centurilor din fata ale noii berline. Întreaga gama de automobile Mercedes-Benz este echipata standard cu centuri de siguranta la toate scaunele.1981 – Pentru prima data, la modelele berlina si Coupé de clasa S (seria126) devin disponibile airbag-ul soferului si dispozitivul de  tensionare a centurii pasagerului din fata. 1984 – Mercedes-Benz îsi echipeaza toate modelele de autoturisme în dotarea standard cu centuri de siguranta fata pretensionate. Mercedes-Benz introduce ca standard sistemul de frânare anti-blocare ABS la Clasa S (seria126) si modelele SL (seria107). Începând cu anul 1988, acestea fac parte si din specificatiile standard ale modelului 124 de serie mijlocie.1985 – Mercedes-Benz introduce trei sisteme de comanda controlata electronic: 4MATIC cu tractiune integrala (seria124), blocajul automat ASD al diferentialului (seriile 201, 124), precum si controlul ASR al patinarii la accelerare (seria 126).1987 – La Salonul Auto IAA, Mercedes-Benz prezinta primul airbag pentru pasagerul din fata, disponibil optional pentru Clasa S (seria126) si, începând din anul 1988, si pentru modelul de serie mijlocie 124.1991 – La autovehiculul de cercetare C 112, Mercedes-Benz prezinta pentru prima data un sistem de suspensie controlat activ. 1992 – Începând cu luna octombrie, airbag-ul soferului si sistemul de frânare anti-blocare (ABS), devin dotare standard pentru toate autoturismele Mercedes-Benz. 1993 – Mercedes-Benz ofera pentru prima data scaune integrate pentru copii la bancheta din spate.1994 – Premiera Sistemului Electronic de Tractiune (ETS) la modelele de Clasa S cu sase cilindri (seria 140) si Clasa SL (R 129). Mercedes-Benz prezinta în premiera Programul Electronic ESP® de Stabilitate, care intra în productia de serie în anul urmator la modelele V12.1995 – Premiera mondiala a farului cu xenon cu control dinamic al distantei la Clasa E (W 210) si Clasa SL (R 129). Noul model de Clasa E (W 210) apare pentru prima data cu centuri cu limitatoare integrale de forta la scaunele din fata. Optional, se pot comanda suplimentar si airbag-uri laterale la usile din fata. 1996 – O alta premiera o constituie lansarea Sistemului de frânare asistata Brake Assist (BAS), mai întâi la modelele de Clasa S (seria 140), Clasa CL (C 140) si SL (R 129), urmate în 1997 de  restul modelelor Mercedes-Benz de serie.1997 – Noul SLK Roadster (R 170) apare cu functia de recunoastere automata a scaunului pentru copii. Datorita conceptului de podea sandwich, modelul compact de Clasa A (W 168) realizeaza standarde Mercedes-Benz tipice pentru siguranta pasagerilor. Airbag-uri laterale, dispozitivele de tensionare si limitatoarele de forta ale centurilor apar toate incluse ca dotari standard. Asocierea sistemului 4MATIC controlat electronic cu tractiune integrala si ESP® la modelele de Clasa E seria 210 marcheaza alt reper în domeniul de sigurantei la volan. Noul model de Clasa M (W 163) este lansat cu sistemul 4ETS de tractiune controlata electronic.1998 – Mercedes-Benz doteaza modelul de Clasa A (W 168) cu Programul de Stabilitate Electronic (ESP®), control ASR al patinarii la accelerare si sistemul de frânare asistata Brake Assist ca echipare standard. Sistemul AIRMATIC de suspensie pneumatica intra în productie în combinatie cu Sistemul Adaptiv de Amortizare (Adaptive Damping System – ADS II), la noul model de Clasa S (seria 220). 1999 – Suspensia Active Body Control (ABC) sarbatoreste premiera mondiala la modelul de Clasa CL (C 215). Toate automobilele Mercedes-Benz (cu exceptia SLK) sunt echipate cu ESP® ca dotare standard. Modelul SLK (R 170) urmeaza si el la începutul anului 2000.2000 – Mercedes-Benz îsi echipeaza ca dotare standard noul model de Clasa C (seria 203) cu airbag-uri adaptabile pe partea soferului si pasagerului din fata precum si windowairbag-uri si airbaguri laterale. Modelul de Clasa SL (R 230) îsi face debutul mondial cu un nou tip de airbag pentru cap/torace.2002 – Se lanseaza sistemul pneumatic de suspensie AIRMATIC DC (Dual Control) odata cu noul model de Clasa  E seria 211. Totodata, pentru modelele de Clasa C (seria 203) si cele de Clasa S (seria 220) apare în premiera mondiala tractiunea integrala permanenta 4MATIC. Noul sistem revolutionar de siguranta PRE-SAFE® este prezentat în premiera la modelul de Clasa S seria 220. Pentru prima data, ocupantii autovehiculului pot fi pregatiti ca masura de precautie pentru o posibila coliziune. PRE-SAFE® marcheaza debutul la Mercedes-Benz a unei noi ere în dezvoltarea nivelului de siguranta a pasagerilor.2003  – Mercedes-Benz introduce functia de iluminare activa la modelul de Clasa E (seria 211), care îmbunatateste cu pîna la 90 % iluminarea drumului la curbe, pentru faza de întâlnire.2005 – Mercedes-Benz prezinta o serie de noi sisteme de siguranta activa la noul model de Clasa S (seria 221), printre care noul sistem de frânare asistata BAS PLUS Assist, care depisteaza autovehiculele din fata cu ajutorul radarului. În plus, Mercedes-Benz ofera modelul de Clasa S cu sistem de Vizibilitate Asistata pe timp de Noapte (Night View Assist), care ofera o imagine în infrarosu a zonei din fata autovehiculului, pe ecranul panoului de instrumente. Între timp, luminile adaptabile de frâna pentru avertizarea masinilor din spate cu privire la frânarea de urgenta, prin flash-uri rapide. Tetierele NECK-PRO reprezinta o alta contributie importanta a Mercedes-Benz la siguranta pasagerilor. Tetierele active la impact sunt incluse ca dotare standard în modelele de Clasa C (seria 203), CLK (seria 209), CLS (C 219), precum si de Clasa E (seria 211).2006 – Modelul de Clasa seria 211 este prima masina din lume oferita cu Sistem Inteligent de Luminare (Intelligent Light System), care include cinci functii diferite de iluminare proiectate special pentru situatii tipice de drum si conditii meteorologice. Mercedes-Benz lanseaza sistemul PRE-SAFE® Brake cu frânare partiala autonoma la modelul de Clasa S (seria 221) si noul model de Clasa CL (C 216). Acest sistem, singurul de acest fel din lume, frâneaza automat autovehiculul înaintea unei coliziuni iminente. Pentru monitorizarea situatiei din fata masinii se utilizeaza tehnologie radar de ultima generatie.2009 – Mercedes-Benz îsi extinde în continuare pozitia de lider în domeniul sigurantei cu noul model al Clasei E (seria 212). Pentru prevenirea accidentelor de circulatie sau reducerea gravitatii impactului, soferul dispune de o serie de sisteme noi si de sisteme îmbunatatite de asistenta, printre care ATTENTION ASSIST, care analizeaza peste 70 de parametri diferiti pe toata durata calatoriei pentru depistarea gradului de oboseala a soferului. În plus, se pot adauga ca optiuni suplimentare sistemul DISTRONIC PLUS de control al proximitatii si PRE-SAFE® Brake cu frânare autonoma de urgenta. Cu modelul de cercetare ESF 2009, bazat pe modelul de Clasa S, Mercedes-Benz prezinta inovatii de ultima ora derivate din descoperirile sale cele mai recente în domeniul sigurantei si ilustreaza în mod clar potentialul în acest sens. Printre punctele de atractie de la bordul modelului ESF 2009 se regasesc Structura PRE-SAFE® – profile metalice care se umfla aproape instantaneu pentru a conferi mai multa stabilitate componentelor structurale – precum si „punga de frânare”, denumirea sub care este cunoscuta. Acest airbag adapostit în podeaua autovehiculului este declansat cu putin timp înainte de coliziune (în momentul în care aceasta este considerata inevitabila) si actioneaza ca frâna suplimentara prin cresterea ariei de frecare dintre autovehicul si suprafata drumului. Sistemul PRE-SAFE® Pulse are capacitatea de a reduce cu aproximativ o treime tensiunea exercitata asupra torsoului pasagerilor, prin deplasarea acestora cu pâna la 50 de milimetri spre centrul autovehiculului în caz de coliziune iminenta. Sistemul de Comunicare Interactiva la nivelul autovehiculului (Interactive Vehicle Communication) permite modelului ESF 2009 un schimb de atentionari cu alte autovehicule referitor la vreme nefavorabila sau obstacole aflate în drum, iar functia Spotlight poate identifica puncte de potential pericol aflate în fata.2010 – Premiera mondiala pentru doua noi sisteme active de asistenta a soferului la modelele de Clasa CL (C 216) si S (seria 221). Sistemul Active Blind Spot Assist bazat pe radar avertizeaza soferul la schimbarea benzii de rulare cu privire la existenta vreunui alt autovehicul în unghiul mort al oglinzii retrovizoare din exterior. Daca soferul ignora avertismentele, sistemul ESP® încearca sa evite o coliziune prin intermediul interventiei corective a sistemului de frânare. Sistemul de asistenta activa pentru mentinerea pe banda de rulare (Active Lane Keeping Assist) foloseste o camera atasata pe parbriz care detecteaza marcajele benzii de circulatie, permitând sistemului sa avertizeze conducatorul auto când autovehiculul se apropie involuntar de una din marginile proprii benzi de rulare. În cazul în care conducatorul auto nu reactioneaza, sistemul actioneaza frânele la una sau mai multe roti, astfel încât sa preîntâmpine parasirea benzii de rulare.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *