Mazda6 facelift a fost lansata oficial in Europa
Mazda6 facelift a fost lansata oficial in Europa
• În România modelul beneficiaza de oferta avantajoasa Mazda Finance prin UniCredit Leasing
Bucuresti, 11 mai 2010 – Înca de la lansarea versiunii curente, Mazda6 s-a bucurat de un real succes, pâna la sfârsitul anului 2009 fiind vândute 281.000 de unitati la nivel global, dintre care 138.000 în Europa. În doar doi ani de la lansare, Mazda6 a câstigat 32 de premii printre care si 13 trofee „Masina anului”. Mazda6 facelift dezvolta punctele forte ale predecesorului sau, cu accent pe sportivitate si placerea de a conduce, eficienta consumului de combustibil si rafinamentul interiorului, crescând totodata si performantele de siguranta si mediu. Modelul este deja disponibil în România si vine însotit si de o oferta de finantare valabila pâna la 30 iunie, ce include o dobânda de doar 6,9% si un comision de management de 1%, în conditiile unui avans minim de 30% si o perioada de creditare de pâna la 5 ani.
La exterior, Mazda6 facelift integreaza noua grila frontala a gamei iar farurile si lampile au fost redesenate, pentru a accentua sportivitatea si identitatea premium. Aspectul atletic este completat de liniile fluide atent demarcate care traverseaza noua grila, aripile si capota. În plus, au fost introduse jante noi de 17 si 18 inch mai usoare cu un kilogram fata de versiunea anterioara si cu aspect tridimensional. Gama de culori include zece nuante, dintre care doua noi la nivelul întregii linii Mazda – Clear Water Blue Metallic si Midnight Bronze Mica si cu alte doua speciale pentru acest model – Graphite Mica si Black Mica.
La interior, accentul este pus pe rafinament si confort. Calitatea este subliniata de noile materiale de bord si de noi modele de tapiterie. Comenzile sistemului de climatizare si de sunet precum si mânerele portierelor au fost încadrate de inele cromate iar o noua nuanta de negru este folosita la finisaje. În plus, pentru o functionalitate si o manevrabilitate crescuta pozitia comenzilor pe volan a fost revizuita, fiecare comanda având o singura functie. Zgomotele resimtite în habitaclu au fost totodata reduse gratie noii suspensii ce ofera stabilitate si manevrabilitate crescuta.
Pentru Mazda6 facelift vor fi disponibile 6 motorizari. Noul propulsor de 2,0l DISI* pe benzina genereaza 155 CP si un cuplu de 195 Nm, este mai economic si mai curat producând cu 4,2% mai putine emisii decât motorul de 2,0l pe care îl înlocuieste. Transmisia automata în 5 trepte a fost adaptata pentru noul motor pe benzina, facilitând o combinatie optima a consumului si emisiile scazute. Versiunile îmbunatatite ale motoarelor de 1,8l si 2,5l completeaza linia pe benzina, în timp ce motorizarea MZR-CD 2,2l, turbo diesel este disponibila în 3 trepte de putere – de la 129 CP la 180 CP. Pentru variantele cu cele mai mari trepte de putere, turbina a fost micsorata generând astfel mai multa putere la turatii mai mici.
Toate motorizarile respecta normele Euro 5. Un rol important în reducerea noxelor pentru motoarele pe benzina îl are catalizatorul unic Mazda care înglobeaza sistemul single-nanotechnology, ce reduce cu pâna la 72% cantitatea necesara de metal pretios. Astfel se limiteaza costurile de productie si consumul de resurse naturale. În ceea ce priveste motoarele diesel reducerea emisiilor este asigurata de filtrul de particule care integreaza un material ceramic cu o rezistenta termica ridicata, acesta reducând semnificativ timpul de regenerare.
Pentru a spori stabilitatea si confortul, Mazda6 facelift prezinta un sasiu îmbunatatit si noi elemente de siguranta. Dotarile standard de siguranta pasiva includ sase airbag-uri, tetiere active si pedalier deformabil, iar cele active cuprind sistemul ABS, distributia electronica a fortei de frânare (EBD), sistemele DSC si TCS (controlul dinamic al stabilitatii respectiv sistemul de control al tractiunii), ESS (sistem ce aprinde luminile de avarie la frânari bruste), si RVM (pentru monitorizarea partii din spatele autovehiculului). În premiera a fost introdusa functia de asistenta la urcare (HLA) ce va usura plecarea din rampa. În momentul în care autovehiculul se afla în rampa sistemul calculeaza gradul de înclinare prevenind prin frânare automata deplasarea în spate.