Mazda6 diesel tinteste recorduri de viteza
Mazda6 diesel tinteste recorduri de viteza • Modele echipate cu motorizarea bi-turbo diesel SKYACTIV CD175 s-au lansat într-o cursa de 24 de ore • Mazda îsi doreste sa doboare 20 de recorduri FIA ale modelelor de serie echipate cu motorizari diesel A fost un weekend plin de satisfactii pentru Mazda la circuitul de teste ATP din Papenburg, Germania, unde compania a doborât 20 de recorduri de viteza FIA (care urmeaza sa fie omologate). Trei modele Mazda6 echipate cu motoare bi-turbo diesel SKYACTIV-D 2.2 de 175 CP au încheiat duminica trecuta cursa de 24 de ore pe pista de mare viteza. Cea mai rapida masina a înregistrat o viteza medie de 221,072 km/h iar celelalte doua s-au situat la mica distanta. Actualul record de viteza pentru automobilele de serie cu motorizare diesel (capacitate între 2 si 2,5 litri) este de 209,824 km/h. Fiecare dintre cele trei Mazda, au stabilit, de asemenea, o serie de alte recorduri de viteza medie pe diferite distante (urmeaza sa fie omologate de FIA).23 de soferi din 7 tari din Europa au condus mai mult de 5.300 km pe durata celor 24 de ore petrecute la volanul masinilor. Printre acestia s-au numarat soferi profesionisti, jurnalisti si pasionati auto, care au putut aplica pentru a lua parte la acest test. În timpul reprizelor de condus de o ora si jumatate, soferilor nu li s-a permis sa se mentina în trena unei masini precedente si, totodata, trebuiau sa fie extrem de atenti în virajele foarte înclinate de la fiecare capat al traseului oval, pentru a evita sa-si reduca viteza. Cu toate acestea, cele trei Mazda6 au fost separate de doar 0,89 km/h în termeni de viteza medie dupa 24 de ore – un tribut adus soferilor si echipelor de la boxe, care au fost formate din angajati de la diversi dealeri Mazda, dar mai presus de toate, designului, manevrabilitatii si fiabilitatii acestor masini chiar si atunci când sunt împinse la limita.Populare si neconventionale în aceeasi masura, motoarele premiate Mazda SKYACTIV-D prezinta o rata de compresie de 14:1, cea mai mica din lume pentru un motor diesel. Disponibile pe modelele Mazda6, Mazda 3, Mazda CX-5 si în curând pe toate modele noi Mazda2, cererea pentru aceste motoare de mare putere, si în acelasi timp eficiente, a fost semnificativa în întreaga lume, din prima zi, si nu a scazut de atunci. Ele au mai avut reusite si pe alte circuite de încercare: la mijlocul anului 2013, o Mazda6 echipata cu motorul SKYACTIV-D a devenit primul diesel care a câstigat vreodata o cursa la legendarul traseu Indianapolis Motor Speedway din SUA.