Mazda3 a implinit 10 ani

Mazda3 a implinit 10 aniViitorul arata bine pentru Mazda3, compania pregatindu-se sa aniverseze saptamâna viitoare cel de-al zecelea an al celui mai bine vândut model al sau. În urma cu un deceniu, pe 25 iunie 2003, prima Mazda3 a iesit de pe linia de productie de la Hofu, Japonia. Iar de atunci a continuat sa sfideze conventionalul, crescând în preferintele soferilor de pe glob si câstigând 136 de premii pâna în prezent.Înglobând o combinatie foarte actuala de design, performanta si calitate, varianta initiala Mazda3 a revolutionat segmenul compact la nivel global. Fiind unul dintre modelele din prima generatie Zoom-Zoom, compacta sportiva a fost un succes major cu 2,2 milioane de unitati vândute din prima generatie.Urmatorul model, lansat în 2009, a fost proiectat sub conceptul Sustainable Zoom-Zoom, strategia Mazda de construi modele mai usoare, mai sigure si cu un consum mai redus fara a face compromisuri caracteristicilor fundamentale Mazda, de placere a condusului si de fiabilitate. Cea de-a doua generatie Mazda3 a avut un design inspirational si sportiv si a îmbunatatit si mai mult performantele si manevrabilitatea, fiind în acelasi timp mai prietenoasa cu mediul ca oricând, multumita tehnologiei unice i-stop, sistemul de start/stop automat cu cea mai rapida pornire din lume.Modelul a stabilit si referinte de siguranta, integrând tehnologii de siguranta activa de ultima ora, cum ar fi Rear Vehicle Monitoring* (RVM), care a primit premiul Euro NCAP Advanced si a fost primul de acest fel din segment, si sistemul de faruri adaptive. Ulterior Mazda3 a primit cotatii de siguranta de top la nivel mondial, inclusiv numarul maxim de 5 stele la Euro NCAPDin punct de vedere al popularitatii, a doua generatie a continuat trendul primei si a contabilizat 1,4 milioane de unitati vândute la nivel global pâna în prezent. A fost chiar cel mai bine vândut automobil din Australia în 2011 si 2012. Tot timpul Mazda3 si-a mentinut fiabilitatea sinonima cu brandul fiind spre exemplu cel mai bine cotat model în studiul J.D. Power 2011 de satisfactie a clientilor din Germania, dupa ce a fost clasata pe primul loc în topul compactelor cu un an în urma.“Mazda3 a fost un succes major pentru noi si este un model de referinta în gama noastra”, declara Jeff Guyton, Presedinte si CEO Mazda Motor Europa. “ Întotdeauna ne-am propus sa depasim asteptarile clientilor cu Mazda3 si avem de gând sa continuam sa ridicam stacheta în segmentul compact, care este foarte competitiv. Privim spre un nou deceniu incitant.”