Mazda revine pe profit in 2013

Mazda revine pe profit in 2013 • Compania estimeaza o crestere semnificativa pentru noul an fiscal datorita generatiei de modele SKYACTIV• Vânzarile din Europa si cota de piata au crescut în trimestrul patru, iar trendul se estimeaza ca va ramâne crescator Mazda Motor Corporation a înregistrat profit pentru anul fiscal care s-a încheiat pe 31 martie 2013 multumita succesului repurtat de Mazda CX-5, model introdus în 2012, si de noua Mazda6, lansata în decembrie. Si în Europa situatia s-a îmbunatatit pentru companie, în ciuda stagnarii pietei de automobile de pe continent.Veniturile globale si profitul au depasit anul anterior la toate capitolele. Veniturile au crescut cu 8,5% la 18,4 miliarde* de Euro (2,21 trilioane de Yeni) iar profitul operational a crescut cu 772 de milioane de Euro, ajungând la 449 de milioane de Euro. Profitul net al companiei a fost de 286 milioane de Euro, fata de anul fiscal anterior când au fost înregistrate pierderi. Volumul de unitati vândute a ramas neschimbat la 1,24 milioane, desi CX-5 a depasit semnificativ asteptarile cu 200.000 de modele comercializate la nivel global. Ca rezultat, Mazda a crescut capacitatea anuala de productie pentru SUV-ul compact, primul model care a integrat gama de tehnologii SKYACTIV si limbajul de design KODO, sufletul miscarii, la 240.000 de unitati. Vânzarile noii Mazda6, al doilea model SKYACTIV au fost de asemenea foarte încurajatoare. Iar motorul SKYACTIV-D s-a dovedit popular în rândul cumparatorilor acestor doua modele, 70% dintre clienti alegând acest motor ecologic. Si în România volumele au fost în crestere pe finele anului fiscal. În primul trimestru din 2013, numarul de modele comercializate a crescut cu 38%, ajungând la 143 de unitati.Cota de piata a companiei în Europa s-a mentinut constanta în conditiile în care vânzarile au scazut, reflectând situatia întregii piete. Cu toate acestea, Mazda a avut o îmbunatatire majora în a doua jumatate a anului. Vânzarile au crescut în Europa** cu 4,7% raportat la prima jumatate, au depasit dinamica pietei si compania si-a crescut cota la 1,1%. Trendul s-a accentuat în ultimul trimestru, când vânzarile Mazda în Europa au ajuns la 39.804 unitati, cu 50% mai mult decât în trimestrul anterior si cu 1,7% peste aceeasi perioada a anului fiscal anterior. Acest rezultat a fost posibil într-o perioada în care piata de automobile din Europa s-a contractat cu aproximativ 10 procente. Având la baza îmbunatatirea situatiei livrarilor pentru CX-5 si succesul lansarii noii Mazda6 în februarie, cota de piata Mazda în Europa a crescut la 1,3% în perioada ianuarie-martie.Compania crede ca trendul pozitiv va continua în anul fiscal 2013-2014, estimând o crestere cu 12% a venitului global si dublarea profitului curent. Volumul de unitati vândute se estimeaza de asemenea ca va creste cu 8% la 1,34 milioane si cu 17% în Europa (inclusiv Rusia), ajungând la 200.000, în primul rând datorita popularitatii în crestere a celor doua modele SKYACTIV disponibile si a introducerii unui al treilea. Mazda estimeaza 1,7 milioane de unitati vândute în anul fiscal 2015-2016.