Mazda anunta noi informatii despre tehnologiile SKYACTIV
Mazda anunta noi informatii despre tehnologiile SKYACTIV • motoarele SKYACTIV benzina si diesel vor avea raporturi de compresie record• noi transmisii manuale si automate• caroseriile si sasiurile SKYACTIV vor fi mult mai usoare Bucuresti, 20 octombrie 2010 – Mazda Motor Corporation anunta noi informatii despre trenurile de rulare de generatie noua ale companiei, denumite SKYACTIV. Acestea includ motoare, transmisii, caroserii si platforme complet noi, care vor fi lansate începând cu 2011 si vor facilita reduceri semnificative ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2 pentru toate modelele Mazda. Acest proces se va concentra pe strategia de reducere a greutatii ca si valoare de baza a brand-ului, în paralel cu optimizarea tehnologiilor trenurilor de rulare conventionale. În cadrul unor etape viitoare vor fi introduse si tehnologii de crestere a eficientei cum sunt sistemul de frâne regenerative si sistemele hibrid. Obiectivul Mazda este de a scadea consumul de combustibil la nivelul întregii game cu 30% pâna în 2015 raportat la media din 2008.Motorul SKYACTIV-G pe benzina, spre exemplu, va obtine un nivel al consumului de combustibil comparabil cu cel al sistemelor hibrid. Motorul cu injectie directa de înalta eficienta va avea un raport de compresie de 14.0:1, cea mai mare atinsa vreodata de un motor de serie pe benzina. Acesta permite motorului sa utilizeze cu 15% mai putin combustibil si contribuie la o crestere a cuplului cu 15%. Un cuplu mai ridicat la viteze mici si medii va însemna un raspuns mai bun cu mai putin combustibil consumat.Noul motor SKYACTIV-D, pe motorina, stabileste la rândul sau un record în ceea ce priveste raportul de compresie, 14.0:1 fiind cel mai scazut înregistrat vreodata pentru un motor diesel. Acest lucru determina o scadere a consumului de combustibil cu 20% si totodata o ardere mai eficienta. Fara sa necesite tratarea costisitoare a emisiilor pentru a reduce nivelul de noxe, Mazda SKYACTIV-D va respecta normele Euro 6. O turbina în doua trepte asigura un raspuns fidel si liniar la orice viteza si creste nivelul cuplului furnizat la turatii reduse, dar si ridicate, pâna la 5.200 de rotatii.În paralel Mazda a dezvoltat si noua cutie automata SKYACTIV-Drive ca parte integranta a tehnologiei SKYACTIV care combina avantajele unei transmisii automate conventionale cu transmisia continua-variabila si a uneia cu dublu ambreiaj. Intervalul de blocare mult largit creste eficienta convertizorului de cuplu, îmbunatateste eficienta transferului de cuplu si ofera o senzatie de condus similara cu cea a unei transmisii manuale. Noua SKYACTIV-Drive faciliteaza si un consum de combustibil redus cu pâna la 7% comparativ cu transmisia automata utilizata în prezent.Noua SKYACTIV-MT reprezinta o cutie de viteze manuala foarte usoara si compacta, ce prezinta un nivel redus al frecarii interne cu efect direct al scaderii consumului de combustibil. Dimensiunea compacta permite o arhitectura eficienta a autovehicului, în timp ce cursa scurta si senzatia de schimbare facila a vitezelor sunt preluate parca de la o masina sport.Mazda este convinsa ca reducerea greutatii autovehiculului reprezinta cheia scaderii consumului si a emisiilor de CO2. Un rol esential în acest proces îl va avea noua structura de caroserie SKYACTIV-Body si platforma vehiculului SKYACTIV-Chassis. Noua structura este cu 8% mai usoara si cu 30% mai rigida. Aceasta confera un nivel ridicat de siguranta si o manevrabilitate ridicata a autovehiculului. Reducerea masei a fost realizata prin intermediul cresterii cantitatii de aliaje de otel de înalta duritate si prin optimizarea materialelor de îmbinare. Sasiul SKYACTIV va dispune de o suspensie nou dezvoltata, cu 14% mai usoara decât cea curenta si care ofera o manevrabilitate precisa si un confort ridicat.