Mazda anunta noi dezvoltari tehnologice
• Reducerea consumului de combustibil prin intermediul sistemului SISS • Noul motor turbo diesel de 2,2l cu emisii de CO2 reduse si mai multa putere • Noua tehnologie de modelare a plasticului Bucuresti, 12 septembrie 2008 – Mazda a anuntat de curând faptul ca doreste sa diminueze consumul de combustibil pentru automobilele comercializate, cu aproximativ 30%. Proiectul, al carui termen de finalizare este 2015, face parte din strategia “Sustainable Zoom-Zoom”. Un prim pas al angajamentului Mazda îl reprezinta dezvoltarea a trei noi tehnologii aflate aproape de finalizare. Sistemul Smart Idle Stop (SISS) Sistemul SISS dezvoltat de Mazda opreste si reporneste automat motorul vehiculului cu ajutorul injectiei directe si al unui starter. Oprirea motorului are loc în momentul în care autovehiculul stationeaza, iar repornirea se efectueaza când soferul manifesta intentia de deplasare. Pistoanele de compresie si de decompresie sunt oprite astfel încât sa fie asigurat un volum optim de aer în fiecare cilindru. Sistemul oferit de Mazda este unic datorita procedeului folosit. Acesta începe sa deplaseze pistoanele înainte sa se produca aprinderea, spre deosebire de alte sisteme standard care folosesc un agregat electric pentru a repune în functiune motorul. Prin intermediul acestui procedeu SISS reporneste motorul de doua ori mai repede decât alte sisteme concurente de pe piata si faciliteaza reducerea consumului de combustibil cu pâna la 9%. Aceasta noua tehnologie urmeaza sa fie oferita pe piata europeana în prima jumatate a anului 2009. Un nou motor Turbo Diesel de 2,2l cu emisii de CO2 reduse si mai multa putere Noul propulsor, un element central al platformei “Sustainable Zoom-Zoom”, va fi lansat în Europa la începutul anului urmator. Acesta are un consum redus de combustibil, emite o cantitate redusa de CO2 si livreaza mai multa putere. Prin intermediul celor 185 CP si al cuplului de 400 Nm acest motor se pozitioneaza printre cele mai puternice din segment. Pentru reducerea consumului de combustibil, motorul integreaza elemente inovatoare precum injectoarele de mare presiune si rata de compresie redusa. În plus, filtrul de particule conceput de Mazda dispune în premiera de un mecanism de activare al catalizatorului care îndeparteaza cu o eficienta mai mare noxele din gazele motorului. Materialul ceramic din care este compus catalizatorul are o structura moleculara care creste rata de ardere a noxelor si grabeste procesul de regenerare a filtrului de particule. Noua tehnologie de modelare a plasticului Mazda implementeaza o noua etapa a strategiei de reducere a greutatii vehiculelor prin intermediul noii tehnologii de modelare a maselor plastice. Aceasta diminueaza greutatea componentelor din plastic folosite în procesul de fabricatie, fara sa afecteze duritatea sau rigiditatea ansamblelor din care acestea fac parte. Noua tehnologie reduce greutatea, dar si consumul de mase plastice care contin ulei, cu aproximativ 20-30%. Acest fapt determina si scaderea emisiilor de CO2. Acest nou proces de fabricatie poate fi utilizat pentru cea mai mare parte a elementelor din plastic prezente la vehiculele produse de Mazda. Strategia Mazda de reducere a greutatii a dus la scaderea masei pentru noile modele Mazda2 si Mazda6, îmbunatatind astfel si consumul de combustibil fata de versiunile anterioare. Acest proiect se opune tendintei din industrie de a construi vehicule mai mari si implicit mai grele.