Mazda alege motoarele economice in locul celor hibride

Cand toata lumea credea ca industria auto va migra incet dar sigur catre productia de masini hibride, Mazda iese la rampa si declara ca nu va produce vreo astfel de masina ci se va concentra pe eficientizarea motoarelor actuale. Ca exemplu Mazda spune ca lucreaza la un motor diesel foarte eficient cu care intentioneaza sa reduca consumul de combustibil pana la un nivel comparabil cu cel al unor sisteme hibride. Motorul va intra pe linia de fabricatie probabil in 2011.In general, Mazda doreste sa scada consumul de combustibil cu pana la 30% pana in 2015, prin motoare avansate, transmisii automate si in primul rand materiale de fabricatie mai usoare. Producator japonez si-a propus sa reduca greutatea masinilor proprii cu cel putin 100 kg, ceea ce inseamna aproximativ o zecime din greutatea medie a unei masini normale.Oficialii companiei au explicat ca au ales aceasta varianta de abordare a problemei deoarece este mai ieftin sa investeasca in eficientizarea motoarelor diesel existente decat sa investeasca in tehnologii hibride si sisteme de baterii.”Suntem de parere ca imbunatatirea motoarelor normale de acum cu costuri mici este cea mai buna metoda de a construi masini economice de succes”, a declarat Seita Kanai, seful Departamentului de Cercetare si Dezvoltare de la Mazda.Intre timp, piata masinilor hibride este din ce in ce mai aglomerata, tot mai multe companii adoptand acest sistem. De exemplu Toyota a confirmat faptul ca va produce o varianta hibrida a modelului Yaris ca sa concureze cu modelul Insight de la Honda pentru titlul neoficial de cea mai ieftina masina hibrid.