Mazda Motor Europe rezultate pozitive pentru anul fiscal recent incheiat
Mazda Motor Europe anunta rezultate pozitive pentru anul fiscal recent încheiat
• În anul fiscal care s-a încheiat (04.2008-03.2009), compania a comercializat la nivel european 324.600 unitati – al doilea cel mai bun rezultat istoric• Cota de piata Mazda în Europa pentru autoturisme a crescut cu 0,2 puncte procentuale atingând 2%• 7 piete din Europa au înregistrat recorduri de vânzari sau de cota de piata • 15 piete au obtinut rezultate în crestere a vânzarilor
Bucuresti, 8 aprilie 2009 – Contextul dificil din ultimele luni nu a afectat rezultatele Mazda Motor Europe pentru anul fiscal recent încheiat. În perioada aprilie 2008 – martie 2009 Mazda a comercializat în Europa 324.600 de unitati, înregistrând al doilea cel mai bun rezultat din istorie, cu doar 1,3% mai putin decât în 2007. De asemenea, compania a obtinut o crestere a cotei de piata pentru autoturisme (exclusiv Mazda BT-50) la 2%, mai mult cu 0,2 puncte procentuale decât în anul fiscal anterior. În ceea ce priveste piata din România Mazda a comercializat pe parcursul ultimului an fiscal 2.174 de unitati, în crestere cu 40% fata de anul precedent.
“Am observat cum piata auto se înaspreste pe masura ce ne apropiem de sfârsitul anului fiscal, ceea ce a ridicat o serie de provocari în ultimul trimestru. Privind în perspectiva, este dificil sa estimam volumul de vânzari pentru anul curent. Sutem însa încrezatori ca vom continua sa crestem cota de piata în urmatoarele 12 luni” a declarat Jeff Guyton, Presedinte si CEO al Mazda Motor Europe.
Mazda a înregistrat cresteri pe 15 piete din Europa în anul fiscal încheiat, 7 dintre acestea prezentând maxime istorice. În Rusia, compania a comercializat 70.000 de unitati, în crestere cu 21% fata de perioada anterioara. Ucraina a obtinut, de asemenea, un record, cu 7.900 de unitati vândute si o crestere de 7% fata de anul trecut.
Altre trei piete au înregistrat recorduri de vânzari atât din punct de vedere al volumului, cât si al cotei de piata. Printre acestea s-a numarat Portugalia cu 5.100 de unitati, o crestere mai mare de 5% si o cota de piata de 2,1%. În Croatia, Mazda a vândut 2.700 de autovehicule, în crestere cu 0,3 procente, însemnând o cota de piata record de 3,2%. Slovenia reprezinta o alta piata ce a înregistrat rezultate record, cu 1.600 de unitati vândute, o crestere cu 34% si o cota de piata estimata la 2,3%, în timp ce în Belarus, Mazda a comercializat 1.700 de autovehicule, obtinând o crestere de 130%. Spania se înscrie, de asemenea, în rândul succeselor, cota de piata Mazda situându-se la 1,1%.