Marele Premiul al Chinei din punct de vedere al pneurilor
Marele Premiul al Chinei din punct de vedere al pneurilorShanghai (China), 14 aprilie 2011 – La mai putin de 72 de ore dupa cursa din Malaezia, Pirelli se pregateste pentru Marele Premiu al Chinei, etapa a treia din Campionatul Mondial de Formula 1. La fel ca în Australia, echipele vor avea la dispozitie un set suplimentar de anvelope de compozitie dura pentru sesiunile de antrenamente libere programate vineri. Numarul de anvelope alocat pentru fiecare echipa, pe parcursul unui weekend de cursa, nu este afectat de acest lucru.PNEURILEPneurile PZero de compozitie dura si moale sunt nominalizate pentru Marele Premiu al Chinei, obiectivul fiind de a vedea cel putin doua opriri la boxe de fiecare monopost, respectând astfel filozofia Pirelli care si-a propus sa mareasca numarul de depasiri si, implicit, spectacolul în cursele de Formula 1.Uzura mai rapida a pneurilor, comparativ cu anii precedenti, poate duce la o depunere mai mare a gumei pe pista sub forma de benzi sau fâsii, care pot varia ca dimensiuni si care au o forma similara cu cea de jeleu, cu o greutate între 10 si 20 de grame. Aceste fâsii sunt moi când este cald, dar devin rigide când se racesc, precum caramelele. Aceste depuneri de cauciuc au existat dintotdeauna în Formula 1, dar caracteristicile noilor compusi din anvelopele Pirelli, fac ca aceste resturi sa fie în medie mai mari si mai moi, decât cele tari si rotunde care au fost observate pe piste în cursele din sezoanele precedente.O anvelopa pentru un monopost de Formula 1 cântareste aproximativ 8 kilograme si jumatate cand este noua si pierde cam un kilogram si jumatate în perioada în care se ruleaza cu ea pe pista. Numarul mai mare de opriri la boxe duce si la cresterea stratului de guma care se depune pe circuit. Acest fenomen nu este nou în Formula 1, dar este mai pronuntat pe circuitele mai abrazive care solicita foarte mult pneurile, precum cel din Malaezia. Pirelli cauta solutii pentru a reduce cantitatea de guma care ramîne pe circuit, dar aceasta se va depune, inevitabil, pe masura ce pneurile se uzeaza. Totusi aceste depuneri nu reprezinta niciun pericol pentru piloti sau pentru spectatori.Suprafata si mai ales vremea din China sunt mai putin agresive decât în Malaezia, conditiile fiind similare cu cele din Australia. Acest lucru înseamna ca uzura pneurilor si a opririlor la boxe va fi mai mica cu 30% decât în Marele Premiu al Malaeziei, o cursa extrem de spectaculoasa de la start la sosire. CIRCUITULShanghai International Circuit se distinge prin liniile drepte unde se ating viteze foarte mari si viraje lungi, ceea ce reprezinta o solicitare mare si pentru pneuri. Circuitul are o lungime de 5,451 kilometri si va fi parcurs de 56 de ori. Lungimea totala a cursei este de 305,066 km. Primul viraj închide, toata forta apasând pe pneul stânga fata, care nu va fi înca suficient încalzit în debutul cursei. Tinând cont ca raza acestui viraj este mai ascutita, apasarea aerodinamica scade si este nevoie de mai multa aderenta mecanica. Dupa aceasta sectiune se intra într-o zona mai rapida unde se ating viteze de top de aproximativ 280 km/h. Virajul cu numarul 13 este cel mai solicitant. Aici pneul stânga spate este supus unei accelerari care tripleaza forta care apasa în mod normal pe anvelopa. Aceasta este accentuata si de înclinatia circuitului din aceasta zona.La finalul liniei drepte pilotul frâneaza violent, reducând în doar trei secunde de la viteza de top pâna la aproximativ 60 km/h, pentru acul de par (virajul 14) care se abordeaza în treapta întâi a cutiei de viteze. Apoi totul depinde doar de compozitia pneurilor pentru a împiedica pierderea aderentei la iesirea din virajele de pe ultima portiune a circuitului. Dupa aceasta zona urmeaza linia de start-sosire unde se ating din nou viteze de top.