Marele Premiu de Formula 1 al Italiei 2013

Marele Premiu de Formula 1 al Italiei 2013VETTEL DOMINA IN CURSA DE CASA PIRELLI SI CASTIGA PRINTR-O STRATEGIE CU O SINGURA OPRIRE Pilotul Red Bull, Sebastian Vettel a obtinut cea de-a 32-a victorie din cariera sa in Marele Premiu al Italiei, cursa de casa a producatorului de pneuri Pirelli si cel mai rapid Grand Prix al sezonului. Aceasta a treia reusita la Monza il aduce la egalitate cu pilotul Ferrari, Fernando Alonso, in privinta victoriilor in Formula 1, amandoi pilotii avand fiecare cate 32.Pornind din pole-position, pilotul de 26 de ani, Sebastian Vettel a obtinut o victorie clara in urma unei strategii cu o singura oprire la boxe, punctele acumulate permitandu-i sa-si extinda avansul la 53 de puncte fata de Alonso. Alonso care a avut de asemenea o strategie cu o singura oprire a reusit sa urce de pe cinci pe grila de start pe pozitia secunda la finalul cursei, pornind cu pneurile de compoztie medie P Zero Alb si trecand pe cele hard P Zero Orange in turul 27.Startul cursei s-a dat pe o temperatura ambientala de 26 de grade Celsius, in ciuda catorva stropi de ploaie ce au cazut chiar inainte ca pilotii sa se alinieze pe pista, conditiile ramanand uscate pentru toate cele 53 de tururi ale cursei. Toti pilotii au luat startul pe pneuri medii, in afara de Lewis Hamilton de la Mercedes, Kimi Raikkonen de la Lotus si Esteban Gutierez de la Sauber care au optat pentru cele hard la startul cursei.Primul pilot din plutonul fruntas care a intrat la boxe la momentul programat a fost Romain Grosjean de la Lotus in turul 20, el schimband pe pneuri hard, ceea ce s-a dovedit ulterior a fi cea mai populara alegere. Liderul cursei, Vettel a oprit trei tururi mai tarziu, trecand de asemenea pe hard-uri pe care a ramas pana la fluturarea steagului in carouri.„Cu o ploaie usoara, cu 30 de minute inaintea cursei, unele masini au venit pe grila cu penurile intermediare P Zero Verde, dar cum ploaia s-a oprit am vazut majoritatea pilotilor pornind pe medii. A fost clar o cursa cu o singura oprire fara degradarea pneurilor si cu multe masini reusind cel mai bun tur de pista spre finalul cursei. Orice strategie ar fi depins de un numar de factori – ca de obicei – dar cum ploaia s-a oprit, decizia lui Vettel de a porni pe medii cu o singura oprire pentru a schimba pe hard s-a dovedit a fi combinatia castigatoare. Monza reprezinta un test important pentru pneuri, care pot atinge temperaturi de 130 grade Celsius la iesirea masinilor din La Roggia, dar pneurile s-au comportat bine cu aceste cerinte pe parcursul intregului weekend. Vreau sa beneficiez de aceasta oportunitate pentru a multumi fanilor prezenti aici pe durata weekendului, ca si pentru atmosfera electrizanta de pe circuitul pe care cu mandrie il consideram, cursa noastra de casa”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.