Marele Premiu de Formula 1 al Bahreinului 2015
Marele Premiu de Formula 1 al Bahreinului 2015Spectaculoasa etapa din Bahrein, desfasurata in nocturna, la temperaturi ambientale si ale asfaltului ce au scazut pe parcursul derularii cursei, au oferit o lupta tactica la viteza mare, pe parcursul careia pilotii au optat pentru un mix al strategiilor cu doua, respectiv cate trei opriri la boxe.Strategia cu doua opriri era de asteptat sa fie preferata de cei mai multi dintre piloti (desi una cu trei opriri era teoretic mai rapida) datorita problemelor ce putea aparea in trafic. Dar performanta pneului mediu, care a lucrat extrem de bine cand temperaturile au coborat, a permis mai multor piloti sa poata opta pentru strategia mai rapida ceea ce a deschis calea mai multor optiuni.Primii patru finalisti au ales insa strategia cu doua opriri, cu pilotul Ferrari, Kimi Raikkonen, obtinand maximum din intervalul cand a rulat pe pneurile de compozitie medium si incheind pe pozitia secunda, dupa ce l-a depasit pe pilotul Mercedes, Nico Rosberg, in penultimul tur si s-a apropiat de lider in turul final. Performanta lui Raikkonen pe pneurile medium P Zero Alb, a demostrat ca el s-a simtit mai bine decat cu pneurile soft P Zero Galben, dar finalandezul a folosit compozitia mai moale pentru a obtine cel mai rapid tur al cursei in ultimele tururi. Acesta a fost cel de-al 41-lea cel mai rapid tur din cariera lui Raikkonen, ceea ce inseamna ca el il egaleaza acum pe Alain Prost si urca pe pozitia secunda in clasamentul tuturor timpurilor in privina celor mai rapide tururi, in spatele lui Michael Schumacher.Cursa a fost castigata de pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, acesta obtinand cea de-a treia victorie a sezonului si cea de-a 36-a a carierei sale, cu o strategie soft-soft-medium, care a fost de asemenea adoptata si de coechipierul sau Rosberg sosit pe trei si pilotul Williams, Valteri Bottas care a incheiat pe patru.Pilotul Ferrari, Sebastian Vettel a fost cel mai bine clasat pilot care a trecut pe la boxe de trei ori, el incheind pe cinci in ciuda unei orpriri neprogramate pentru schimbarea “nasului” masinii sale. In spatele sau a fost un mix de strategii cu doua si trei opriri la boxe in cazul tuturor celorlalti piloti.Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “A fost o cursa competitiva cu multe depasiri si performante bune pentru ambele compozitii de pneuri. A fost de asemenea o mare diversitate de strategii, cu doua si trei opriri, de remarcat fiind strategia alternativa cu doua opriri aleasa de Kimi Raikkonen, care a folosit pneurile medium, pentru schimbul de mijloc. Aceasta a ridicat intrebarea despre care tip de pneu va fi folosit pentru schimbul final, multi considerand ca pneurile medium ar fi mai potrivite pentru temperaturile mai scazute din finalul cursei. Oricum, modul cum el a pilotat in acest ultim schimb si turul cel mai rapid pe care l-a realizat pe pneurile de compozitie soft, justifica complet decizia pe care a luat-o si a contribuit la un final extrem de incantator.”