Marele Premiu al Republicii Singapore din punctul de vedere al pneurilor

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu al Republicii Singapore din punctul de vedere al pneurilor

Marele Premiu al Republicii Singapore din punctul de vedere al pneurilorSingapore, 23 septembrie 2011 – Singapore este prima si singura cursa, din calendarul compettional al Formulei 1, care se desfasoara in nocturna. Pentru circuitul stradal, unul foarte solicitant din punct de vedere tehnic, Pirelli a nominalizat pneurile de compozitie soft si supersoft. Cursa din Singapore este si una dintre cele mai lungi ale anului. Cu 61 de tururi programate pe circuitul de 5,073 kilometri sunt sanse mari ca aceasta etapa sa se apropie de doua ore, limita maxima permisa de regulament. De asemenea, cursa din  Singapore este recunoscuta si pentru gradul mare de umiditate, chiar daca nu a plouat niciodata aici din 2008 anul desfasurarii primei curse. Conform prognozelor meteo sunt sanse foarte mari de ploaie pe parcursul acestui weekend, ceea ce inseamna ca exista posibilitatea ca pneurile Pirelli P Zero Portocalii, de ploaie, si pneurile P Zero Albastre, intermediare, sa fie folosite, in premiera, intr-o cursa desfasurata pe timp de noapte.Circuitul nu a suferit schimbari in comparatie cu anul trecut, cu exceptia unor mici modificari la vibratoarele din virajul doi. Iata care sunt cele mai solicitante parti ale circuitului din punctul de vedere al pneurilor:CIRCUITUL Virajul Memorial este pozitionat imediat dupa cea mai lunga linie dreapta a circuitului. Viteza maxima atinsa pe aceasta portiune este de aproximativ 300 km/h, monoposturile confruntandu-se cu un nivel foarte mare al fortei de apasare, ceea ce solicita si pneurile la maximum. Zona de franare este de 104 metri, cu o decelerare de 4G, in timp ce suprafata denivelata destabilizeaza foarte mult masina. Pneurile fata suporta o presiune echivalenta cu 600 kilograme, dar acest lucru garanteaza aderenta,  posibilitatea de a aborda virajul pe trasa ideala la intrare si o precizie optima la trecerea si iesirea din viraj.Un alt viraj celebru este Singapore Sling unde pilotii se folosesc de vibratoare pentru  trasa optima. Pneurile ating vibratoarele la 130 km/h, filtrand si reducand miscarea verticala a masini, ajutand astfel si suspensiile sa absoarba acest soc.Urmeaza o linie dreapta mai scurta, unde viteza este de aproximativ 250 km/h, dupa care vin ultimele doua viraje care au raza egala. La intrarea in ultimul viraj, pneul dreapta-fata trebuie sa garanteze maximum de precizie posibil pentru a putea mentine traiectoria ideala. La mijlocul acestui viraj, pilotul incepe sa accelereze la maximum si elibereaza toata puterea motorului, in timp ce pneul dreapta-spate trebuie sa puna toata aceasta putere pe asfalt. Una din cauzele principale ale uzurii pneurilor, pe circuitul din Singapore, este lipsa aderentei. Pneurile P Zero de compozitie moale sunt cele mai eficiente in ceea ce priveste obtinerea unei tractiuni bune, acesta fiind si motivul pentru care au fost nominalizate pentru cursa din Singapore. PNEURI DE PLOAIE FOLOSITE IN NOCTURNADaca ploua in acest weekend in Marele Premiu al Republicii Singapore nu va fi pentru prima oara cand pneurile de ploaie vor fi folosite in nocturna. In timpul testelor din pre-sezon, Pirelli a testat, timp de doua zile cu Pedro de la Rosa si monopostul Toyota TF109, pe circuitul din Abu Dhabi in conditii de ploaie artificiala. Atunci au fost folosite, in premiera mondiala, pneuri de ploaie in nocturna pe o masina de Formula 1.A fost un eveniment spectaculos, dar si util in acelasi timp. Ploaia nu inseamna automat temperaturi scazute, iar testul de pe circuitul din Abu Dhabi le-a permis inginerilor Pirelli sa evalueze pneurile P Zero dupa 400 kilometri parcursi pe ploaie, la temperaturi de 20-25 grade Celsius, adica exact conditiile pe care le vom vedea in acest weekend pe circuitul din Singapore. De la Rosa a fost incantat de comportamentul pneurilor in conditiile respective si chiar daca a raportat ca au fost unele reflectii ale luminii in apa de pe circuit,  acestea nu i-au influentat vizibilitatea. „A fost o experiena fantastica si unica”, a spus el.„Teoretic nu exista nicio diferenta intre rularea cu pneurile de ploaie pe timp de zi sau de noapte. Diferenta este data de temperatura, dar testul din Abu Dhabi ne-a permis sa strangem suficiente informatii referitoare la comportamentul pneurilor noastre in conditii de temperaturi ridicate. Suntem foarte multumiti de rezultate si stim ca, daca este necesar in acest weekend, putem folosi pneurile de ploaie in nocturna fara nicio problema’, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *