top banci online straine

Marele Premiu al Principatului Monaco 2013

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu al Principatului Monaco 2013

Marele Premiu al Principatului Monaco 2013ROSBERG INVINGATOR INTR-O CURSA PLINA DE ACTIUNE LA MONACO Nico Rosberg a castigat prima sa cursa pentru Mercedes anul acesta, iar Sebastian Vettel, de la Red Bull, s-a clasat pe doi si si-a marit avansul in clasamentul general. Rosberg a fost in fata de la start la sosire si a inceput cursa cu pneurile P Zero Rosu (supersoft) dupa care a schimbat cu P Zero Galben (soft) in timpul unei perioade de neutralizare. Accidentul din turul 45 a dus la oprirea cursei si, conform noului regulament, pilotii au avut voie sa schimbe pneurile in timpul acestei opriri. Rosberg a terminat cursa cu pneurile de compozitie supersoft dupa o alta perioada de neutralizare cu 15 tururi inainte de final.Dupa start, Mark Webber (Red Bull) a fost primul dintre pilotii din fata care a oprit la boxe, in turul 25, pentru a schimba de pe supersoft pe soft. Desfasurarea cursei a fost marcata de incidentul din turul 29 cand pe circuit a iesit masina de siguranta, ceea ce a dus la numeroase intrari la boxe pentru schimb de pneuri. Ambii piloti de la Mercedes au intrat la boxe, doua tururi mai tarziu, Lewis Hamilton retrogradand de pe locul secund pana pe pozitia a patra.Dupa oprirea cursei, echipele au putut sa-si aleaga orice tip de pneuri pentru re-start, iar majoritatea pilotilor au ales sa plece cu pneuri supersoft uzate. Totusi, Kimi Raikkonen, pilotul echipei Lotus, aflat pe cinci, a ales sa plece cu pneuri soft. In urma unei coliziuni, finlandezul a fost fortat sa mai faca o oprire si a schimbat pe supersoft ceea ce i-a permis sa depaseasca sase masini in ultimele cinci tururi si sa termine in puncte.Paul di Resta a plecat in cursa de pe 17 si a avut o strategie cu doua opriri la boxe. Pilotul echipei Force India a schimbat de pe supersoft pe soft in turul noua si a ajuns pana pe locul 11 inaintea opririi cursei. Paul di Resta a profitat de steagul rosu si a efectuat schimbul al doilea de pneuri in aceasta perioada si a terminat cursa in final pe locul 9. „Si anul acesta la Monte Carlo neutralizarile si steagul rosu au influentat desfasurarea cursei. Incidentele din timpul cursei au schimbat radical toate strategiile stabilite inaintea startului. Asa cum ne asteptam, gradul de uzura si degradare al pneurilor a fost foarte mic, liderul cursei parcurgand cu un tur mai mult cu pneurile de compozitie supersoft, decat anul trecut, compozitiile de anul acesta fiind mai moi decat cele din 2012. La re-start, majoritatea pilotilor au decis sa foloseasca pneuri de compozitie supersoft uzate, acestea rezistand 32 de tururi pana la final, ajutate desigur si de un steag galben. Felicitari lui Nico Rosberg si echipei Mercedes care au dominat fiecare sesiune de aici si au reusit sa se impuna intr-o cursa plina de actiune. Am vazut performante remarcabile si din partea unor piloti din pluton care au stiut cum sa foloseasca strategia in folosul lor intr-o cursa imprevizibila din toate punctele de vedere”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *