MINI revine in raliuri
MINI revine în raliuriRaliul Italiei, Sardinia5-8 mai 2011Etapa a 5-a / Campionatul Mondial de RaliuriMünchen, 28 aprilie, 2011. Sardinia, insula plina de istorie, este locul în care echipa MINI WRC va debuta pe scena Campionatului Mondial de Raliuri la finalul saptamânii viitoare. Avându-i la volan pe britanicul Kris Meeke si pe spaniolul Dani Sordo, noile MINI John Cooper Works WRC vor întoarce vineri o pagina noua din istoria sportiva a unei marci legendare.Modelul ales pentru acest proiect a fost MINI Countryman, în timp ce dezvoltarea bolidului de raliuri a fost încredintata companiei Prodrive din Banbury, în strânsa colaborare cu MINI. De la anuntul revenirii pe scena raliurilor, în iulie 2010, echipa a adunat câteva mii de kilometri în teste. Kris Meeke va fi secondat de Paul Nagle în masina cu numarul 52, în timp ce alaturi de Dani Sordo se va afla Carlos del Barrio, în masina cu numarul 37.David Richards, Team Principal:“Revenirea MINI este un eveniment îndelung asteptat în cadrul echipei, dar si un moment de mari asteptari si cu multe responsabilitati pe umerii celor implicati. La capatul a doi ani de munca, cu dezvoltari si teste intense, lipirea numerelor 37 si 52 pe usile celor doua masini va fi un moment istoric pentru toti cei implicati. Evolutia si rezultatele din teste au fost peste asteptari, iar debutul modelului S2000 în Portugalia a fost si el încurajator. Totusi, suntem constienti de provocarea care ne asteapta, fara a avea nici un fel de garantii. Dar, una peste alta, Sardinia va fi un eveniment istoric pentru întreaga echipa si pentru toti cei care ne-au sustinut pâna acum. ”Dirk Hollweg, Director MINI Motorsport:“Este un proiect incitant pentru MINI si toti cei implicati au depus un efort urias. De la anuntarea revenirii, interesul manifestat de suporteri si comunitatea raliurilor este exceptional. Este un eveniment important pentru marca MINI si cu toti vom fi cuprinsi de mândrie atunci când cele doua masini vor urca pe rampa de start din Sardinia.”Daniel Sordo:“Este un raliu dificil, cu un traseu îngust, ce poate sa devina foarte alunecos. Exista portiuni sinuoase, dar si zone foarte rapide. Suprafata este acoperita cu pietris, iar dupa trecerea primelor echipaje ramâne o singura traiectorie de urmat. Nu de putine ori, pe marginea traseului întâlnesti bolovani cu dimensiuni considerabile. Asemenea întregii echipei, sunt cuprins de febra debutului, dar si de nelinistea provocata de faptul ca nu stim la ce sa ne asteptam. Dar e un moment deosebit sa pornesti la drum cu un program nou si o noua masina.”Kris Meeke:“Experienta mea pe acest teren este destul de proaspata, fiind prezent la etapa de anul trecut, care a contat în Campionatul IRC, dar si în Raliul Costa Smeralda. Ma bucur sa încep o noua aventura, cu o masina noua. În acelasi timp, stiu ca mai am multe de învatat despre modelul WRC. Raliul este dificil si va supune masina unui test foarte dur. Dar timpul le rezolva pe toate.”“MINI powered by BMW Motorsport”Inima noului MINI John Cooper Works WRC este motorul Di turbo cu patru cilindri si o capacitate de 1,6 litri, disponibil si pe celelalte modele din gama MINI. Versiunea de serie a motorului a fost dezvoltat în atelierele BMW Motorsport, pentru a putea fi utilizat în diverse categorii, conform prevederilor din Regulamentul FIA Super 2000. Transmisia include o cutie secventiala Xtrac cu sase trepte. Bolidul de competitii a fost prevazut cu o structura de securitate roll-bar, realizata de Prodrive conform prevederilor impuse regulamentul FIA.Raliul Sardiniei 2011 – TraseuEtapa a cincea a sezonului 2011 consemneaza revenirea în calendarul mondial a insulei din Mediterana, dupa o pauza de un an. Concurentii vor fi prezenti în shakedown-ul programat joi dimineata, dupa care va urma ceremonia de deschidere organizata pe cheiul portului Olbia, în apropiere de parcul de asistenta, parcul închis si cartierul general.De-a lungul celor trei zile, raliul va acoperi un traseu cu lungimea de 1.183,52 kilometri, cu 18 probe speciale totalizând 18 probe speciale. Cele opt speciale noi din regiunea Oristano vor duce echipajele în vestul insulei, cu plecarea la ora 07.00 si sosirea la 20.00. În ziua a doua, batalia se va muta la sud de Olbia, în districtele Monti, Alà dei Sardi si Buddusò. Pentru aceasta, primul concurent va porni la drum la ora 08.00 si va ajunge la final la 17.45, dupa parcurgerea a sase probe speciale. În ultima zi, batalia se va muta spre nord, cu plecarea la ora 06.00 si sosirea la 13.10, pe un traseu cu patru probe, ultima fiind speciala Power Stage din Gallura.Specialele sarde propun competitorilor un evantai larg de caracteristici. În afara traseului foarte rapid si îngust, terenul ondulat este plin de capcane, iar zonele de padure ascund si ele treceri de apa si denivelari impresionante. Suprafata probelor este dura si consta într-un strat de pietre. Acest lucru face ca prima trecere sa lase urme adânci, a caror profunzime poate fi agravata în caz de vreme ploioasa. Asemenea majoritatii etapelor desfasurate pe o astfel de suprafata, pozitia la start este foarte importanta. Dupa trecerea primilor concurenti, traseul devine din ce în ce mai rapid, în timp ce praful ridicat poate ridica probleme de vizibilitate în absenta vântului.