MG acum chinezesc
O data cu anuntul recent privind vânzarea MG Rover catre o companie chineza, Marea Britanie si-a vândut tot ce se putea în materie de constructori auto pentru modele de serie. Oferta de 72 de milioane de euro a companiei chineze Nanjing Automobile Group i-a adus acesteia dreptul de a prelua activele marcii MG Rover. Potrivit „Financial Times“, cel mai probabil tranzactia va fi finalizata luna viitoare. Producatorul britanic de masini sport a intrat sub incidenta legii falimentului anul trecut. Noii proprietari spun ca vor sa transforme Morris Garges (MG) în „Modern Gentleman“. Nanjing va continua sa produca modelul sport TF coupé. O noua fabrica de productie va fi construita în Oklahoma, unde vor fi produse 60% din noua generatie TF. Uzina din Longbridge, Marea Britanie, va continua sa produca modelul TF. A treia fabrica urmeaza sa fie amplasata în China. Productia modelelor MG va fi reluata în ianuarie 2007. Vânzarile noilor modele vor începe pe piata din Statele Unite de abia în vara lui 2008. În 1994, BMW a achizitionat compania MG Rover. În urma acestei operatii a rezultat modelul Rover 75, singurul de altfel produs împreuna cu BMW. Producatorul din München a vândut activele MG Rover în 2000, pastrând în schimb doar marca Mini. O data cu încheierea tranzactiei privind vânzarea activelor MG, Marea Britanie nu a mai ramas cu nici un producator auto de sine statator. Ford detine în prezent Aston Martin, Jaguar si Land Rover, iar BMW are în portofoliu, pe lânga Mini, si marca Rolls-Royce, în timp ce Volkswagen controleaza Bentley. Americanii de la Ford si nemtii de la BMW au fost cei mai înfocati cumparatori. În continuare proprietarul Mini, constructorul din München a pus ochii în 2002 si pe marca Rolls-Royce, simbolul aristocratiei britanice. Povestea preluarii Rolls-Royce este strâns legata si de concurentul sau, Bentley. Fondata în 1906 de Henry Rolls si C.S. Royce, compania a fost împartita în doua divizii. În 1973 s-a format divizia de automobile Rolls-Royce Motors, iar în urma privatizarii din 1987 s-a desprins Rolls-Royce Plc, divizia specializata în constructia de motoare pentru aeronave. Bentley Motors Limited a fost fondata în 1919 de Walter Owen Bentley. Compania a fost vânduta în 1931 concurentului Rolls-Royce, era în care Bentley si-a pierdut linia caracteristica, cele doua marci având modele foarte asemanatoare din punct de vedere stilistic. De abia în 1980 Bentley a reusit sa se diferentieze. În 1998, cele doua companii au fost achizitionate pentru suma de 430 de milioane de lire sterline de concernul german Volkswagen, care a câstigat licitatia în fata BMW. Cu toate acestea, numele de Rolls-Royce nu a fost inclus în oferta de achizitie câstigata de constructorul din Wolfsburg, fiind în schimb acordat BMW contra a 40 de milioane de lire sterline. Ulterior, cele doua concerne germane au ajuns la un acord, care dadea dreptul Volkswagen sa construiasca masini Bentley cât si Rolls-Royce pâna la sfârsitul anului 2002, dupa care dreptul de a construi Rolls-Royce avea sa fie detinut de BMW.